Autor |
Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 16-04-2012 09:47 |
|
|
http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=romet+4e
Wkoncu sie doczekalem tego auta mimo ze jeszcze nie jestem nim zainteresowany(moze za kilka lat). Przewiduje masowa sprzedaz tego auta i ogromny popyt za ta cene. Niby maly zasieg ale do zakorkowanych miast i jezdzenia tylko do pracy jak znalazl...A cena?powala na kolana konkurencje ktora sprzedaje troche wieksze i dopakowane w wieksza ilosc aku samochody za 100K +++ zl.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji |
misyogin
Użytkownik
Postów: 108
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 20.03.10 |
Dodane dnia 16-04-2012 10:15 |
|
|
"Czas ładowania 0-100%: około 8 h
Szacowana żywotność: do 800 cykli ładowania/rozładowania"
???
'Granacik' - 944 S2 '90/'91 - wspomnienia |
|
Autor |
RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 16-04-2012 10:20 |
|
|
no co jakieś 2 lata żywotności aku a potem trzeba kolejne 10-15 tysi na aku wyłożyć :>
Ja w tym roku kupuje rower nie ma większego E
aaa i w tych pieniądzach to można było kupić poprzednią pandę - nie wiem jak z nową, bądź co bądź auto 4/5 drzwiowe... ciut większe....
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 16-04-2012 10:24 |
|
Autor |
RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 16-04-2012 10:21 |
|
|
Musiałbym ładować baterię średnio co półtora dnia, co daje mi trochę ponad 3 lata i wymiana akumulatorów...
Poza tym, takim Smarkiem się bujać, zamiast Porszakiem śmigać? Wolne żarty
|
|
Autor |
RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 16-04-2012 10:32 |
|
|
ponoc aku do tego auta to koszt zaledwie 3.5tys zl,liczac ze wymiana bylaby powiedzmy co 600 ladowan i tak daje to spora oszczednosc. Nie jest to jakis mega wypasiony wozek ale licze ze dzieki czemus takiemu producenci lepszych elektrykow beda szybko schodzic ze swoich marz...
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 16-04-2012 10:34 |
|
|
w cuda nie wierze, jeśli znajdą się wariaci co to kupią, to myślę, że Romet szybko podniesie ceny do poziomu europejskiego.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 16-04-2012 11:10 |
|
|
Fajne. Ciekawe jak się płaci OC od pojemności 0ccm
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 16-04-2012 12:35 |
|
|
Tu sie nie ma z czego smiac . To jest stety czy niestety "przyszlosc"i koniecznosc . Coraz wiecej bedzie tego typu pojazdow i nie ma raczej odwrotu od tego trendu....
Osobiscie sam bym takie cos kupil swoim rodzicom . Do miasta jest zaledwie kilka kilometrow a oni jezdza zaledwie do sklepu , na cmentarz czy do znajomych ... Dla takich osob , takie autko jest wrecz idealne .
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 16-04-2012 13:17 |
|
|
baterie nie są, żadną przyszłością, to ślepa uliczka, wielki problem i koszt ich utylizacji i przetworzenia, a to że ludzie ulegają trendom... dziś jest taki, za 10 lat będzie trend na wodór, albo energie słoneczną......
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 16-04-2012 14:58 |
|
|
Kurczę koncepcja fajna. Tylko, że osiągi tego wynalazku to 45 km/h... Wychodzi na to, że to taki melex tylko że na głowę się nie leje
Takie osiągi to rozumiem: http://www.jstraubel.com/944EV/EVproject.htm
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 16-04-2012 15:11 |
|
|
Jest jeszcze jedna sprawa - mieszkacie w domkach, więc ok, możecie pomyśleć czy to rozwiązanie fajne czy nie. Ja niestety mieszkam w blokhausie, więc nie wyobrażam sobie jak mógłbym ładować takie autko...nawet za kilka lat jak chińskie czterokołowe skutery elektryczne potanieją.
|
|
Autor |
RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 16-04-2012 15:12 |
|
|
Technologicznie to jest ślepa uliczka z gatunku "too late" a nie żaden przełom. Już Ferdynand Porsche na przełomie XIX i XX wieku rozpoczął konstruowanie elektromobili i hybryd spalinowo-elektrycznych, aby porzucić je ostatecznie na rzecz pojazdów spalinowych. Przyszłością są pojazdy na wodę (to nie jest żart). Lejesz po po prostu do baku zwykłą kranówę i już. Ten pojazd umrze śmiercią naturalną. Nikt nie będzie dokładał do tego bubla bo to się po prostu nie będzie opłacało. Za 3,5 kilozetów wolałbym kupić sobie 924 zamiast nowy akumulator do tej golarki na kółkach. Podkreślę jeszcze raz - elektromobil rzecz chwalebna i super ale już jest na niego za późno, o wiele za późno.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 16-04-2012 15:21 |
|
Autor |
RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 16-04-2012 16:13 |
|
|
Za późno mówisz. W IX wieku baterie dopiero wynaleziono a teraz - spójrz sobie ile ma powera twoja bateria w telefonie. Więc trochę postępu mamy za sobą a pojemności baterii nadal rosną. Druga rzecz - sprawność silnika spalinowego: pewnie ze 40% czy nawet mniej ? Sprawność silnika elektrycznego: 90% ? Silnik spalinowy - zużywa paliwo gdy stoisz w korku. Elektryczny ? Nie dość, że nie to jeszcze odzyskuje energię w czasie hamowania.
Ja się cieszę z niusów na temat rozwoju w technologiach związanych z bateriami itp.
ps. Pewnie do rozkładu tej wody na wodór przyda ci się prąd
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 16-04-2012 16:32 |
|
|
Do żadnego typu napędu lepiej nie pasuje etykieta "ślepa uliczka" niż do napędu spalinowego Jedynym ratunkiem jest wynalezienie taniego sposobu na produkcje w pełni syntetycznego paliwa (z czego?).
Motory elektryczne to jest jakaś opcja, w żadnym wypadku bym jej nie skreślał - kwestia opracowania odpowiedniego źródła energii. Postęp nauki jest na tyle szybki, że może w przeciągu 5-10 lat wynajdą i wdrożą coś ciekawego
Choć osobiście największe nadzieje pokładam w opracowaniu źródeł energii i napędu w oparciu o analizę sposobu pozyskiwania jej przez naturę ożywioną. Fotosynteza, przerabianie cukrów na energię, zaprzęgnięcie wszechobecnego azotu w kierat.
Co do ROMETA - za mało i za drogo. 2 x 2 kW - 2 kosiarki Aparycja i osiągi budzą strach przed poruszaniem się po terenach innych niż deptaki spacerowe i wewnętrzne drogi osiedlowe. trza mieć grande cojones żeby wyprawić go gdzieś dalej w miasto (gdzie ograniczenia są większe niż 50kmh)
Konkurencja (japońska głównie) oferuje więcej - miejsca, mocy, zasięgu.
Ale może ktoś ma w planach jazdę testową?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 16-04-2012 17:14 |
|
|
Baterie elektryczne wynaleziono znacznie wcześniej - były w użyciu co najmniej w starożytnej Mezopotamii - ale nie widzę związku z tematem. Tak z ciekawości zapytam - kto, gdzie i kiedy wynalazł baterie w IX wieku ?
Zależy jeszcze co jest obiektem "spalania" - może to być woda, wodór itp. Aby wyprodukować obecne akumulatory elektryczne, trzeba zastosować w nich wiele szkodliwych dla środowiska materiałów jak, ołów, kadm itp. . Do ich wytworzenia/przetworzenia trzeba wiele, wiele litrów/ton paliw kopalnych - cały obecny przemysł jest na nich oparty - czy się to komuś podoba czy nie. Wyeksploatowane akumulatory trzeba poddać utylizacji. Prąd też trzeba wyprodukować - nie bierze się znikąd. Niby jest alternatywa - wiatr, woda, słońce, ale do tego muszą być odpowiednie warunki klimatyczne aby całość się opłacała. Do d.... z taką ekologią, no i dyskusja jałowa skoro ekologiczna świadomość kolegów kończy się na wtyczce do gniazdka elektrycznego.
Skoro nikomu nie chciało się poszukać: http://www.videofinder.pl/video/patrz,e23734a1ce03a6de/japonski-samochod-na-wode-avi-.html & http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/ekoauto/woda2.html
Edytowane przez konto_usuniete dnia 16-04-2012 17:47 |
|
Autor |
RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 16-04-2012 18:55 |
|
|
Fajne hasło - auto na wodę. No ale jak to działa? Chyba warto wiedzieć w kontekście 'ekologicznej świadomości'.
Toć to zdaje się typowe ogniwo paliwowe. Najciekawiej byłoby poczytać o tym jak rozkłada wodę na H i O2. No i z czego są katoda i anoda. I co stanowi elektrolityczną membranę. Pewnie trochę niklu czy platyny na to poszło... A ile energii z paliw kopalnych w procesie produkcji. A dostrzegłeś tam akumulator?
Abstrahując od ekonomiczno-ekologicznego uzasadnienia "auta na wodę" chciałbym zwrócić uwagę na kontekst społeczno - polityczny. Na drugi dzień po udanym wdrożeniu do masowego użytku pojazdów tego typu poważnie rozmyślałbym o zabunkrowaniu się w jakimś schronie atomowym. O bardziej pospolite surowce niż woda ludzie potrafią toczyć zażarte wojny...
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
Edytowane przez simprez dnia 16-04-2012 18:56 |
|
Autor |
RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 16-04-2012 22:19 |
|
|
madmax332 napisał/a:
Baterie elektryczne wynaleziono znacznie wcześniej - były w użyciu co najmniej w starożytnej Mezopotamii - ale nie widzę związku z tematem. Tak z ciekawości zapytam - kto, gdzie i kiedy wynalazł baterie w IX wieku ?
Kto kiedy i gdzie. Alessandro Volta, 1800, sądząc po nazwisku nie stawiałbym na Mezopotamię http://en.wikipedia.org/wiki/Battery_%28electricity%29 Sorry, chodziło mi o XIX nie IX...
O ekologii akurat nic nie pisałem. Tylko o rosnącej pojemności baterii i sprawności silnika elektrycznego duży wyższej od spalinowego. Ja trzymam kciuki. Szkoda tylko, że pojemność baterii nie rośnie jak moc komputerów podwajając się co kilka lat.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Edytowane przez juras dnia 16-04-2012 22:21 |
|
Autor |
RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 17-04-2012 15:52 |
|
|
@juras
Po tymże nazwisku to też rzeczywiście nie bym nie stawiał na Mezopotamię, ale Volta nie był niestety pierwszy http://pl.wikipedia.org/wiki/Bateria_z_Bagdadu
Nie pisałeś o ekologii, ale to było powiedziane w sensie ogólnym a nie "ad personam".
Rosnąca sprawność i pojemność akumulatorów & silników ? OK - ale jakoś trzeba je napełnić & zasilić. Z pustego to i Salomon nie naleje.
@ simprez
1. Wstępne omówienie zasady działania tego wynalazku są przecież podane w linku drugim, więc skąd takie pytanie ?
2. Tak - dostrzegłem tam akumulator, lecz na razie nieznana jest jeszcze technologia jego produkcji, więc zakładanie iż powstał w oparciu o paliwa kopalne jest tylko domniemaniem. Dziwię się też iż nie dostrzegasz istotnej różnicy - zwykły elektromobil jest ciągle uzależniony od paliw kopalnych w tym sensie iż "paliwo" (prąd w gniazdku) pochodzi w większości przypadków z elektrowni opartych o nie. Trzeba szukać w dodatku gniazdek aby "zatankować" co w mieście może i niestanowi problemu, ale w terenie już tak - moim zdaniem to poważne ograniczenie. Ten pojazd na wodę sam w sobie jest jeżdżącą elektrownią opartą na wodzie i powietrzu - substancjach "produkowanych " bez udziału paliw kopalnych i w dodatku dostępnych za darmo (póki co). Nie ma bardziej pospolitych surowców niż woda (nie licząc Helu i Wodoru oczywiście). O nią ludzie w razie konieczności bić się będą zawsze i wszędzie, nie potrzeba do tego wdrażania do produkcji auta na wodę.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 17-04-2012 16:15 |
|
Autor |
RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 17-04-2012 22:55 |
|
|
madmax332 - przepraszam, przyznaję, że nie zauważyłem drugiego linka, obejrzałem tylko video z pierwszego.
Po zapoznaniu się z treścią na tej drugiej stronie pozwolę sobie podzielić się swoimi kolejnymi przemyśleniami:
a) agregat na wodę to w rzeczywiście w istocie ogniwo paliwowe, wytwarzające prąd (magazynowany w akumulatorze)
b ) najbardziej interesujący proces - sposób rozpadu wody na jony H i O nie został tam zbyt bogato opisany (eufemizm). "Adaptacja znanego procesu" nie tłumaczy jego istoty (czyżby elektroliza?) a w tym kosztu zastosowanych materiałów. No i ten "wymóg stosowania rzadkich metali". Koszty, koszty, koszty. A miała być "darmowa energia"
c) efektywność takiego źródła energii - zgodnie z informacjami podanymi na 2 stonce, sami twórcy przyznali, że zabrakło im materiału (w domyśle przerosły ich koszty) aby uzyskać więcej niż 300W (zdaje się ~0,5 KM ). Koszty, koszty, koszty...
d) czy pojazd z takim agregatem na pokładzie jest "zwykłym elektromobilem"? W moim odczuciu tak! Jest napędzany silnikiem elektrycznym, dla którego potrzeb prąd jest pobierany z akumulatora / baterii pokładowej. Czy fakt, że ten akumulator / bateria jest ładowny z "ogniwa na wodę" a nie przez wtyczkę w gniazdku czyni z niego aż tak niezwykły pojazd? Przecież ten prąd mógłby być wytwarzany np przez ogniwo fotowoltaiczne, reaktorek termojądrowy, czy dynamo podłączone do pedałów (parę tygodni temu na Galileo leciał reportaż o firmie z US, która produkuje pojazdy elektryczne, których akumulatory są ładowane za pomocą 'wioseł' - kierowca i pasażer machają przez kilkanaście minut, żeby podładować baterie i zasilić silnik).
e) jakie są parametry produktów reakcji? W efekcie końcowym mamy uzyskać z powrotem wodę i tlen. Ale przecież po drodze część energii chemicznej dostarczona w nich na starcie została przekształcona w energię elektryczną. Czyli czy to co uzyskamy na końcu będzie równie bezpieczne jak to co wlaliśmy (ciężka woda, ozon, coś innego)? Czy nie ma ryzyka, że woda zostanie częściowo zmarnotrawiona? (ekologiczne barbarzyństwo!).
Wracając do Rometa4e - jazdy testowe są zaplanowane na czerwiec
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
Edytowane przez simprez dnia 17-04-2012 22:56 |
|
Autor |
RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 18-04-2012 08:29 |
|
|
Dla mnie temat jest przereklamowany i nie wart uwagi dopóki osiągi aut,zasięg i czas "tankowania" nie będą zbliżone do aut spalinowych.
Wyobraźcie sobie typowe nowobudowane osiedle, jakieś 8-10 budynków, około 200-250 mieszkań.
Do tego policzmy dla "mniejszego" bardziej realistyczego wrażenia że połowę mieszkańców ma auta, część osób po dwie sztuki.
Niech będzie 200 aut.
Godzina 16 uśredniając, wracam z pracy i chcemy "zatankować" - stacje CPN przez dłuższy czas będą zbędne bo nikt w połowie drogi do domu nie zostawi auta choćby na godzinę.
Zatem na naszym nowym osiedlu są już przygotowane wtyczki przy każdym ze stanowisk.
I teraz niech ta połowa aut, 100 sztuk nagle wepnie się do sieci.
Jaka infrastruktura wytrzyma takie obciążenie?
A to tylko jedno małe, skromne osiedle.
Nawet jak będą stacje tankowania, niech czas takiego tankowania skróci się do 10 minut (większe amperaże etc)...nie wiem kto chciałby stać w korku na CPN widząć przed sobą 3 auta i pół godziny z głowy.
Dlatego "eletryki" są i jeszcze długo będą zabawką dla ekstrawagancji i to w krajach typu Japonia.
Jeśli baterie pójdą do przodu to przez najbliższe 50lat liczmy na hybrydy. |
|