Autor |
944 w Classicauto |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 01-06-2012 20:27 |
|
|
Jakby ktoś nie wiedział to najnowszym numerze Classicauto nr69 jest obszerny artykuł o Porsche 944. Polecam lekturę.
Znacie to auto??
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: 944 w Classicauto |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 01-06-2012 21:29 |
|
|
O super, może jakaś zajawka, ciekawe czy są jakieś błędy...
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: 944 w Classicauto |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 01-06-2012 22:03 |
|
|
Artykuł napisany trochę ogólnikowo. Bardziej opisane są wrażenia wizualne niż dane techniczne. Jednym z błędów jest źle nazwane felgi. Prezentowany egzemplarz stoi na cookie cuttersach, a nie fuchsach jak piszą.
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: 944 w Classicauto |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 01-06-2012 22:10 |
|
|
dlugi napisał/a:
O super, może jakaś zajawka
http://www.classicauto.pl/numery/numer_69.html
Jako zajawka powinno sie sprawdzic
Raz jeden sie zagapilem z kupnem gazety a tu taka niespodzianka
911 F
911 G
928 S
Edytowane przez Lamer dnia 01-06-2012 22:30 |
|
Autor |
RE: 944 w Classicauto |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 01-06-2012 22:17 |
|
|
o Czad, I seria i pneumatic bumper, pewnie 944 zdrożeją teraz o 100%.. to dobrze
Jutro trzeba jechać do miasta po gazetę bo we wsi ni ma
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: 944 w Classicauto |
Tomas
Użytkownik
Postów: 271
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 11.05.09 |
Dodane dnia 01-06-2012 22:26 |
|
|
jestem świeżo po lekturze, fajnie że wreszcie 944 zagościło w CA ... a już straciłem nadzieję
BTW podbijam pytanie Andrew
czyje to autko ?... w artykule mowa o Karolinie, blachy z Wwy
944 82r. czerwona targa - ma u mnie zapewnione dożywocie
996 99r. biała carrera |
|
Autor |
RE: 944 w Classicauto |
TomekKalisz
Użytkownik
Postów: 35
Miejscowość: Kalisz/Ostrów Wlkp.
Data rejestracji: 11.03.12 |
Dodane dnia 02-06-2012 14:09 |
|
|
I Ja również zakupiłem dzisiejszej nocy na Orlenie,ostatni egzemplarz był ...
944 86' US Kalahari beige |
|
Autor |
RE: 944 w Classicauto |
pimi
Użytkownik
Postów: 472
Miejscowość: Warszawa Kabaty
Data rejestracji: 12.05.09 |
Dodane dnia 02-06-2012 20:14 |
|
|
Tomas napisał/a:
BTW podbijam pytanie Andrew
czyje to autko ?... w artykule mowa o Karolinie, blachy z Wwy
WM? nie Warszawa, tylko woj.mazowieckie powiat miński np.Sulejówek |
|
Autor |
RE: 944 w Classicauto |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 02-06-2012 21:16 |
|
|
Własnie przeczytalem, sam dzis polecialem na shella na orlen i kicha, a tu zona wraca i rzuca mi gazete ale ma u mnie + ,fajny artykul "jak rzyc z porsche 356" i poradnik kupowania mojej 2 perelki czyli G W460 w numerze.
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951
Edytowane przez michal951 dnia 02-06-2012 21:17 |
|
Autor |
RE: 944 w Classicauto |
Paluch Lakiernik
Użytkownik
Postów: 656
Miejscowość: Włocławek
Data rejestracji: 17.12.11 |
Dodane dnia 03-06-2012 16:00 |
|
|
Jeszcze chyba w zeszłym roku auto stało kilka ulic od mojego domu. Zgadza się fakt, że od bardzo dawna było w jednych rękach. Doszły mnie słuchy, że auto miało w tym czasie kilka kolizji. Nie tak jak to było opisane w ogłoszeniu "auto bezwypadkowe". Co do wygladu zewnetrznego od dawna mnie ciekawiło skąd tam się wziął amerykański zderzak ? Na tylnym pasie pod lampami była do niedawna naklejka P O R S C H E z zupełnie nie trafiioną czcionką. Pozatym auto trzyma się nieźle, technicznie wydawał się ok i zawsze zdrowo buczał odjeżdżając z pod sklepu.
Edytowane przez Paluch Lakiernik dnia 03-06-2012 16:02 |
|
Autor |
RE: 944 w Classicauto |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 03-06-2012 18:53 |
|
|
Podczas dnia dziecka PCP, gdy zobaczylismy z Igorem ten numer CA w kiosku decyzja o zakupie byla natychmiastowa artykuł dosc fajnie napisany. Przyjemnie mi sie czytalo wrazenia osoby, ktora nie siedzi w swiecie tych aut tak jak my. Najbardziej rozsmieszyl mnie fragment o pozycji za kierownica - ze jezdzi sie z twarza na przedniej szybie (kto widzial mnie w moim 944 wie o co chodzi ). Ale cuttersy nazwac fuchsami?
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą |
|
Autor |
RE: 944 w Classicauto |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 03-06-2012 19:04 |
|
|
z twarzą na przedniej szybie? Nie kumam Ciekawe jakby zatem autor określił analogiczny dystans w 911 przed 996?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 w Classicauto |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 03-06-2012 21:36 |
|
|
Siedzi się słabo w 44, nie zauważyliście? A już zwłaszcza ze starą deską. I głowa przy szybie - ja tak mam, że aż muszę głowę odchylać w bok by użyć osłony p/słonecznej. Dziwne, ale dla mnie w 964 było wygodniej pod tym względem. Wydaje mi się, nikt nie nazwał CC Fuchsami. Jest napisane, że wyjeżdżając z fabryki miał Fuchsy. Auto należy do Piotra, który ma w "stajni" mi.in. R5 Turbo
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: 944 w Classicauto |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 03-06-2012 21:41 |
|
|
Ha, dobre w 911 szyba jest dużo bliżej, ale chyba chodzi o to że jak ma się krótkie nogi to faktycznie siedzi się bardzo blisko szyby... mi nie grozi.
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: 944 w Classicauto |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 03-06-2012 23:30 |
|
|
Jak dla mnie szyba też jest daleko, ale generalnie dach blisko
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 944 w Classicauto |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 04-06-2012 19:04 |
|
|
Co tu kryć, kurdupel przecież jestem, z kifozą w dodatku. Fotel mam dosunięty w przód ido góry. A do szyby nadal nie sięgam
wot, ciekawostka
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 w Classicauto |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 04-06-2012 22:10 |
|
|
simprez, teraz to mnie rozbawiłeś
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: 944 w Classicauto |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 06-06-2012 22:15 |
|
|
Dzisiaj w końcu udało mi się zdobyć aktualny nr CA i przeczytać wzmiankowaną publikację.
No i... hmmm...
Albo redakcja CA postanowiła zerwać ze swoją dotychczasową tradycją tworzenia z artykułów z cyklu "Temat Numeru" nadzwyczaj entuzjastycznych laurek dla opisywanych modeli albo... autor (RedNacz!) wyraźnie nie zalicza 944 do grona swoich faworytów. A szkoda.
Generalnie: zaskakująco lapidarny (raptem 2 pełne strony tekstu), z wyraźnymi błędami (może sprawiedliwiej byłoby powiedzieć: nieścisłościami. Ale to moja opinia, więc niech będzie mocno subiektywna. A co! ) i irytującymi mnie acz pewnie w zamierzeniu krotochwilnymi spostrzeżeniami i ocenami.
I tak, lecąc od końca (w sensie spostrzeżeń i ocen). A cofając się do początku (znaczy wstępu ze strony głównej)
944 jako symbol epoki. Brzmi dumnie!
Ale zaraz, pod spodem jest definicja epoki: dresy i plastikowy tuning :facepalm: No i bez Golfa II też się nie obyło. Pewnie wina tych klamek
Nad "nosem w przedniej szybie" pastwiłem się już uprzednio, nie znając całego artykułu. Po jego przeczytaniu to spostrzeżenie wydało mi się jeszcze bardziej absurdalne (biorąc pod uwagę stromiznę opadania płaszczyzny szyby).
Wtręty o budzącej nudności tapicerce czy związku odgłosów trzeszczących plastików ze współpracą z VW są podobnych lotów.
Ocena foteli. Ok, składają się min. z siedziska (ponoć krótkiego), ale chyba jakieś oparcie i zagłówek też mają? Zabrakło mi wzmianki z oceną komfortu siedzeń, ich trzymania bocznego, opisu funkcji (ilu konkurentów oferowało wtedy elektryczną regulację?). Moim zdaniem fotele w 944 były udaną adaptacją krzeseł z 928 czy 911. Zwłaszcza w II serii.
Ubodła mnie również opinia, że 944 ma znikomy polot. I że najlepszą alternatywą jest MB 193E 2.3-16. Wstyd przyznać , na torze może i owszem. TAXI rulez. Ale od względem stylu i polotu? WTF?!
Z ciekawości odkurzyłem sobie archiwalny nr CA, w którym Tematem Numeru był wzmiankowany wyżej MB. Artykuł, na oko, ze 2 razy obszerniejszy. Ociekający zachwytem i uwielbieniem nad tą 'cud-maszyną'. Że jaka (seria 190 całościowo) awangardowa i przełomowa. A jej sylwetka to i po dziś dzień (i wieki wieków) jest i będzie 'atrakcyjna'... Cóż, stoi to w krańcowej sprzeczności z moim poglądem, jakoby 190 vel 'taryfa' była zali tylko 'pustakiem' (oceniając po aparycji i z charakteru ). Ale co ja tam wiem poczuciu stylu...
Błędy i nieścisłości (te co wychwyciłem ):
1) 924 miało debiut w listopadzie 1975 (nie 1976);
2) S2 ukoronowaniem serii 944? No chyba nie bardzo, skoro był produkowany równolegle z mocniejszym od niego turbo;
3) nieścisłość w opisie wyposażenia fabrycznego a aktualnego. Z tekstu można odnieść mylne wrażenie, że fabryczne koła czy światła są nadal na wyposażeniu opisywanego auta;
4) opis zmian w podwoziu po facelifcie - 'poszerzone koła' od 1985r. Ale o co biega?
- same koła (w sensie szerokość felgi) były podobne przed i po lifcie. Albo kpl. przód i tył 7j albo zestaw 7j przód, 8j tył
- po FL zmienił się za to rozstaw kół, tyle, że nie w 1985 lecz w 1987. Od tej pory koła były szerzej rozstawione. Co i tak było nieco kompensowane przez większe ET;
5) opis kosztów utrzymania:
- cena pompy to z ASO? Bo te produkowane przez LASO są ze 3 x tańsze
- o jakie nietypowe sprzęgło chodzi? To z gumowym tłumikiem? To ASO jeszcze mają je w ofercie? Myślałem, że dostępne są tylko tarcze ze sprężynami. Swoją drogą, sprężynowe, są moim zdaniem ogólnie dostępne (choć na zamówienie) w powszechnie znanych hurtowniach. Tyle, że może najpierw trza się chwilę natrudzić, by znaleźć wpierw nr katalogowy producenta części;
6) rola 944 podczas kryzysu, który ogarnął Porsche na przełomie lat 80 i 90-tych. Ze znanych mi opracowań, model ten bardziej niż wsparciem był wtedy ciążącą kotwicą. Gwałtowny odpływ yuppie's spowodował tąpnięcie w sprzedaży. Nagle auta, które rozchodziły się dotąd jak ciepłe bułeczki zaczęły zalegać na placach i zrobiła się kiszka. Porsche nie przewidziało, że straci silny strumień przychodów (wszystkie 3 główne linie modelowe były przestarzałe) i nie miało gotowej recepty na dołek w sprzedaży;
7) błędy w kalendarium odnośnie wyposażenie poszczególnych wersji:
- kiera czteroramienna była chyba dostępna już przed FL,
- odkąd to turbo ma inną specyfikację wnętrza niż zwykłe NA? Sportsitze nie byłyu przecież serią! Jedyną zmianą we wnętrzu był chyba tylko wskaźnik doładowania
- 944S nie miało w standardzie ABS czy AirBag'ów. Służę przykładem szaraka
- mylne zestawienie modeli: '944S 2.7 litra'
- brak wzmianki, że od roku modelowego 1989 wszystkie turbo miały seryjnie 250KM;
Czego mi brakuje w artykule:
Bardziej rozbudowanego fragmentu odnośnie wrażeń z jazdy. Niby są 3 czy 4 akapity temu poświęcone. Że auto świetnie wyważone, że ma potencjał, że łatwo się kontroluje. Tylko z osiągami zawodzi. Oklepane banały.
A jak sprawują się hamulce (w końcu wentylowane, co przeca nie było zbyt wtedy rozpowszechnione)? Jak działa zawieszenie? Czy anachroniczne w konstrukcji? Jak wypadła ocena precyzji wybieraka biegów?
Czy lepiej wybrać się tym autem raczej na autostradę czy też na trasy Tour de Corse? Więcej życia w tym fragmencie! Więcej pasji!
Gdzie jest opis wyposażenia? Jak spisuje się elektryka? Czy auto nie sprawia problemów z przegrzewaniem? A może trza się liczyć z charakterystycznymi wyciekami? Zestaw porad ograniczył się do przestrogi, że będzie drogo w serwisie. No ręce po prostu załamać!
Podsumowując:
Rozczarowałem się. I to mocno. Bo zabrakło pasji. Zabrakło iskry. Wyszło raczej na odczepnego i chyba z przymusu. Bo wypada. W końcu... Ech...
Czarę goryczy co do aktualnego nr CA przepełnił komentarz odnośnie odwołanego Rajdu Magurskiego. A raczej szczeniacka pyskówka w stosunku do WRD KWP Kraków. No,pogratulować! Zachowanie na poziomie! Chyba na Żubry nie ma co czekać
Szkoda tylko, że Automobilklub Biecki nie postarał się bardziej przy projektowaniu trasy rajdu. Coby ją bardziej krętą (a w konsekwencji wolniejszą) przygotować.
A miało być tak pięknie...
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 w Classicauto |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 06-06-2012 22:49 |
|
|
Witaj Simprez,
Swięte słowa, czytałem kilka razy ten niby artykuł, ta gazeta staje się coraz bardzie subiektywna a hm.. redaktorzy zakochani są w wozach francuskich i autach kolegów...
Podobnie było z oceną 928 i masą nieścisłości - napisałem nawet maila w tej sparwie do redakcji ale nie doczekałem sie odpowiedzi.
pozdro, dobra recenzja.. z polotem... a artyłuł jest nielotem...
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: 944 w Classicauto |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 06-06-2012 23:00 |
|
|
Zakupiłem na orlenie wracając z Wawy jeszcze nie czytałem, ale chętnie zobaczę co tam namieszali, chociaż o 944 i sprawach technicznych na pewno nie wiem tyle ile o 924
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|