Autor |
Stuknięte (Crazy) 924 |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 14-08-2013 10:45 |
|
|
Pomijając fakt, że moje Porsche jest rzeczywiście Crazy, to teraz jeszcze zostało Stuknięte. Może nie jakoś dramatycznie ale w dramatycznych okolicznościach jednak. Przez kobietę cofającą. Szowinista powiedziałby, że autor zastosował wybitnie podłą grę słów (kobieta, cofająca), ale nie...nie ja. Uszkodzenia są tak małe, że szkoda mi było się denerwować, z drugiej jednak strony, ucierpiał element nie tknięty zębem czasu od nowości.
Konkluzja: zdam relację na ile wycenią mi auto oraz uszkodzenie.
Tak wygląda auto przed, może trochę przekoloryzowane ale ishit mi się buntuje
[img]http://s6.ifotos.pl/mini/zdjcieJPG_nesnssw.JPG[/img]
i uszkodzenie (w rzeczywistości jest rys kilka + 2 wgniotki)
[img]http://s6.ifotos.pl/mini/zdjcie-2J_nesnsap.JPG[/img]
a także jedna rysa do podkładu tutaj
[img]http://s6.ifotos.pl/mini/zdjcie-3J_nesnsan.JPG[/img]
Samochód zarejestrowany na zabytkowe - zobaczymy co wyjdzie.
Macie jakieś doświadczenie?
Edytowane przez mojojojo13 dnia 14-08-2013 11:00 |
|
Autor |
RE: Stuknięte (Crazy) 924 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 14-08-2013 11:14 |
|
|
mi się nigdy nie zdażyło znaleźć wizytówki przy okazji powrotu do auta i odkrytych nowych rys czy przekrzywionego zderzaka - więc doświadczeń brak.
współczuję i trzymam kciuki
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Stuknięte (Crazy) 924 |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 14-08-2013 11:43 |
|
|
opisz jak poszła sprawa, jestem bardzo ciekaw jak ubezpieczlnia sprawcy podejdzie do tematu auta zabytkowego
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Stuknięte (Crazy) 924 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 14-08-2013 12:27 |
|
|
Jak każdy problem tego typu - irytujący, ale w tym wypadku jeszcze tragedii nie ma. No i oczywiście prośba o opis urzędowego rozwiązania problemu. |
|
Autor |
RE: Stuknięte (Crazy) 924 |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 14-08-2013 12:41 |
|
|
Fakt. Irytujące.
Ciekawe jak podejdą. Malowanie nie wystarczy. Jeszcze naklejki i gumowa listwa.
924 '84 2.0 125 KM
Edytowane przez rolo dnia 14-08-2013 12:41 |
|
Autor |
RE: Stuknięte (Crazy) 924 |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 16-08-2013 13:35 |
|
|
Dziś, czyli 16/08/13 odwiedził mnie rzeczoznawca.
Na moje pytanie czy wiedział, że jedzie do pojazdu zabytkowego, odpowiedział, że centrala nie przekazała (oczywiście dwa razy mówiłem przez telefon, że to zabytkowy, sugerując rzeczoznawcę z uprawnieniami).
Ten ich nie miał.
Nie żądał ode mnie żadnych dokumentów potwierdzających zabytkowy charakter auta. W rozmowie, wyszło że wycena będzie niska (bo to nie wycena a oferta). Czekam teraz na tą...ofertę.
Ponadto, choćby ze względu na dwa fakty (brak uprawnień + nie uwzględnienie zabytkowego charakteru auta) jest pole do odwołania.
Jedyny plus - to że auto dokładnie pomierzone profesjonalnym szpachlometrem i ku zaskoczeniu - maska tylko robiona - reszta do górnego paska posiada tylko drugą warstwę lakieru (od paska pierwszą). Tym bardziej szkoda, tej szkody.
|
|
Autor |
RE: Stuknięte (Crazy) 924 |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 16-08-2013 14:05 |
|
|
Walcz z ubezpieczycielem.
Ja walczyłem i wygrałem. "ofertę" dostałem na 1450pln. Początkowo nawet nie chcieli wysłać rzeczoznawcy.
Dopiero jak wysłałem im swoją wycenę zrobioną w ASO wraz z kwotą roszczenia to się pofatygowali.
Później było kwestionowanie wszystkiego co się dało a na koniec próbowali sztuczki ze szkodą całkowitą.
Nie udało im się. Wycena auta przed szkodą również opiewała na wyższą kwotę.
Całowity koszt naprawy wyniósł ostatecznie 17400pln.
Ostatecznie po 4 miesiącach ubezpieczyciel sprawcy zapłacił i na szczęście obyło się bez sądów.
911 F
911 G
928 S
Edytowane przez Lamer dnia 16-08-2013 14:10 |
|
Autor |
RE: Stuknięte (Crazy) 924 |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 20-08-2013 09:11 |
|
|
Dostałem odpowiedź z mdirect. Pierwsza wycena (nie jest nawet nazywana wyceną a ofertą) - opiewa na 1311 zł brutto.
W żaden sposób nie uwzględnia zabytkowego charakteru pojazdu. Cena części (zaślepka gumy zderzaka, listwa) - są to zamienniki, które w zasadzie na naszym rynku nie występują, ponadto cena części zawiera amortyzację 60%.
Dziś pójdzie odwołanie. Lista zarzutów będzie długa, nie mniej za te uszkodzenia, które możecie zobaczyć na prezentowanych przeze mnie zdjęciach nie jest najgorzej (biorąc pod uwagę że Porsche potraktowano jako zwykły pojazd).
Zarzuty które będę podnosił:
a) zabytkowy charakter auta pominięty w rozmowie telefonicznej, pominięty przez rzeczoznawcę(nie chciał ode mnie dokumentów), pominięty w wycenie
amortyzacja części (uchwała SN w sprawie sygn. akt III CZP 80/11) + celowe i ekonomiczne uzasadnienie użycia nowych części (oczywiście uzasadnia je zabytkowy charakter pojazdu, dotychczasowa moja eksploatacja i jego stan.
c) utrata wartości poprzez uszkodzenie ocynkowanej powierzchni i jej naprawę.
d) nieosiągalność zamienników na rynku wtórnym (zabytkowy charakter pojazdu nakłada na użytkownika obowiązek specjalnego dbania o pojazd. Nie chcę i nie mogę, wkładać do niego zamienników (chyba że mowa o częściach mechanicznych)
e) pojazd zabytkowy, wymaga odmiennej technologi naprawczej. Rysę chciałbym aby mi naprawiono z użyciem miedzi i cynku, do tego lakier a może lepiej - jego skład. Jest obecnie zabroniony przez normy unijne (z wyjątkiem pojazdów zabytkowych) + koszt naprawy w warsztacie wyspecjalizowanym obejmuje inną stawkę roboczo godzinową.
Piszę to w celu, ewentualnego skorzystania w przyszłości przez kogoś z was (choć życzę by takiej potrzeby nie było)
Edytowane przez mojojojo13 dnia 20-08-2013 09:12 |
|
Autor |
RE: Stuknięte (Crazy) 924 |
Marta
Użytkownik
Postów: 1010
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.06.06 |
Dodane dnia 20-08-2013 12:23 |
|
|
Nie zaszkodzi podjechać do serwisu Porsche i poprosić o wycenę.
Jakiś czas temu 924 padło ofiarą agresywnego forda focusa
Pierwsza oferta opiewała na kwotę w okolicach 1000 zł.
Ubezpieczyciel zdecydowanie "zmiękł", kiedy za szkodę trochę tylko większą niż Twoja, dostał kosztorys na 4500 plnów. Finalnie wypłacono nieco ponad 2000, ale moje 924 nie jest (jeszcze) zabytkiem, więc masz szansę na wyższe odszkodowanie.
|
|
Autor |
RE: Stuknięte (Crazy) 924 |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 20-08-2013 15:12 |
|
|
Ubezpieczyciel dziś poprosił o przedstawienie kwotowo określonego roszczenia z uszczegółowieniem elementów i napraw.
Marta - dysponujesz może przykładowym kosztorysem z Porsche?
Koledzy - czy możecie dla mnie sprawdzić następujące części (ceny w oryginałach o ile istnieje możliwość sprawdzenia online)
Tylna listewka (błotnik tylny lewy),
zaślepka gumy zderzaka tylnego (a jeśli stanowi całość to razem z gumą ) + numer części
edit: znalazłem etkę online z naszymi prosiaczkami:
http://ifinterface.com/prog/car/prog2/inprog.php
wyszło mi że listwa gumowa zderzaka stanowi integralny element i ma oznaczenie jak niżej + koszt
Guma zderzaka 477807319 r11; 51,92 euro
listwa ochronna tylna 477853989 r11; 19,10 euro
dobrze kombinuje?
Edytowane przez mojojojo13 dnia 20-08-2013 15:50 |
|
Autor |
RE: Stuknięte (Crazy) 924 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 20-08-2013 15:51 |
|
|
a czemu po prostu do seervisu nie zadzwonisz?
- jak dla mnie zawsze super sympatyczni tam są i sprawnie odszukują części (nawet jeżeli jak ja nie umiesz dobrze nazwać części )
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Stuknięte (Crazy) 924 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 20-08-2013 19:22 |
|
|
Guma zderzaka to już 78 euro (477807319), a 477853989 czyli tylna-tylna listwa
to już 29 euro. Dobrze kombinujesz, ale stary cennik jakiś jest. Tyle powinny
kosztować te części w ASO.
Radzę zrobić tak jak Marta i tak jak Viper podpowiada
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Stuknięte (Crazy) 924 |
Marta
Użytkownik
Postów: 1010
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.06.06 |
Dodane dnia 20-08-2013 22:01 |
|
|
Niestety pobieżne przeszukanie "przestrzeni zaaranżowanej alternatywnie" mojego małżonka nie ujawniło miejsca pobytu kosztorysu. Małżonek twierdzi, że odłożył ad acta (w sensie do kosza).
Stłuczka miała miejsce 2 lata temu, więc ceny się zmieniły, o czym powiedział już Qbak. Pamiętam jedynie, że roboczogodzina w PCW kosztowała około 350 zł netto, oraz że dodatkowo miały zostać wymienione absorbery zderzaka. Nikt oczywiście nie bawiłby się w jakieś zaprawki-naprawki, w grę wchodziło lakierowanie całego elementu.
Ale: wg mojej skromnej wiedzy (mądrzejszych proszę o korektę), możesz odstąpić od transakcji gotówkowej i wskazać warsztat, z którym ubezpieczyciel będzie musiał się dogadać co do kosztów naprawy Twojego auta. A warsztatem tym jak najbardziej może być serwis blacharski Porsche.
Przeważnie przy takim postawieniu sprawy firmy ubezpieczeniowe zaczynają rozmawiać z poszkodowanym o realnych kwotach naprawy.
|
|
Autor |
RE: Stuknięte (Crazy) 924 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 20-08-2013 22:29 |
|
|
Boję się, że próba naprawy w PCW skończy się szkodą całkowitą. I to mimo zabytkowego charakteru auta
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Stuknięte (Crazy) 924 |
Marta
Użytkownik
Postów: 1010
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.06.06 |
Dodane dnia 20-08-2013 22:38 |
|
|
wit007 napisał:
Boję się, że próba naprawy w PCW skończy się szkodą całkowitą. I to mimo zabytkowego charakteru auta
Ale w to chyba musiałby zostać zaangażowany konserwator zabytków, czy jakoś tak...
Może się mylę.
Tak czy inaczej warto się się pokusić o niezobowiązującą wycenę kosztów naprawy.
|
|
Autor |
RE: Stuknięte (Crazy) 924 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 20-08-2013 22:53 |
|
|
Też tak myślę - jedź do PCW. Większość pracowników chętnie zobaczy 924
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Stuknięte (Crazy) 924 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 21-08-2013 09:39 |
|
|
Realnie koszt naprawy to pewnie parę 100... znając dobrego lakiernika bez większych problemów da się zrobić. Też jestem ciekaw jak z "zabytkowością" autka bo to też powinno mieć znaczenie.
Patrząc na uszkodzenia nie jest tak źle... moje oberwało gorzej od głupiego haka holowniczego - który wyrwał kawałek zderzaka z drugiego auta i poleciał w tył mojego, a że auta oba moje to raczej na OC nie mam co liczyć hehe.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Stuknięte (Crazy) 924 |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 21-08-2013 09:47 |
|
|
Już tłumaczę, dlaczego wycena z PCP nie jest dla mnie, aż tak istotna.
Pomijając autoryzację serwisu tej marki, w dalszym ciągu jest to warsztat który specjalizuje się w naprawach pojazdów, ale nie zabytkowych.
Argumenty na które powołuje się w odwołaniu, dotyczą m.in. specjalnej technologii naprawczej, takiej jak: (zacynowanie rys, użycie linii chemii przeznaczonej do pojazdów zabytkowych np. Novol Classic Car, użycie lakieru o identycznym lub zbliżonych składzie chemicznym do oryginalnego - a te zakazane są w ASO a dopuszczone w wyspecjalizowanych w zabytkach zakładach naprawczych). Troszkę bym sobie strzelił w nogę.
Jeśli ktoś śledzi rynek ubezpieczeń, to dodatkowo powinien gdzieś tam słyszeć, że w jednym z orzeczeń SN wskazał, że naprawa w ASO jest uzasadniona, jeśli wcześniejsza eksploatacja (naprawy, wymiany) były robione w ASO. Pomimo faktu, że jest to pojazd zabytkowy to jednak wcześniejszych wymian oleju czy innych tego typu czynności w ASO nie wykonywałem.
Konkluzja: Kosztorys z ASO Porsche nie uwzględniłby pożądanych przeze mnie metod naprawczych i materiałów, a także o ile ktoś uzna że to istotne (ja się staram uczciwie podchodzić do tematu) - byłby moją próbą manipulacji wysokością odszkodowania (chce wycenę z ASO a jego auto nigdy tam nie było). Żeby nie było, że jestem Franciszek z Asyżu - wycena wyspecjalizowanego warsztatu + materiały naprawcze - finansowo wyjdzie podobnie. |
|
Autor |
RE: Stuknięte (Crazy) 924 |
Marta
Użytkownik
Postów: 1010
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.06.06 |
Dodane dnia 21-08-2013 11:06 |
|
|
Tak jak napisałam - moja wiedza jest raczej niewielka.
Skorzystałam z wyceny z ASO, ponieważ za zaproponowaną przez ubezpieczyciela kwotę moje 924 mogłam oddać co najwyżej do rzeźnika. Czy była to próba manipulacji? Nie, raczej argument niezbędny do negocjacji.
Rozumiem, że w Twoim przypadku takim argumentem będzie kosztorys z wyspecjalizowanego warsztatu?
Napisz proszę, czy taką szkodę musiałeś zgłosić do konserwatora zabytków?
A jeśli tak, to czy będziesz musiał udokumentować przebieg naprawy?
|
|
Autor |
RE: Stuknięte (Crazy) 924 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 21-08-2013 11:17 |
|
|
i co to za warsztat wyspecjalizowany w naprawach zabytków.... bo raczej nie Rzepecki
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|