924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Hyde Park
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor Przebudowa silnika
pony007
Użytkownik

Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12
Dodane dnia 08-12-2013 20:40
Ja wiem, że nie Porsche- ale jako fan 944 chciałem zaprezentować prace przy silniku, który buduję. Wiec zapraszamsmiley
http://www.odrdzewiacz.fora.pl/sport-z-epoki,8/przebudowa-silnika-fiat-126p-temat-zbiorczy,186.html
Samochód będzie miał takie felgi- więc prawie 944smiley!
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/9d66ac2709aa.jpg[/img]
Pozdrawiam!


Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl
2546924 http://www.odrdzewiacz.fora.pl
Autor RE: Przebudowa silnika
Szarak Maryjusz
Użytkownik



Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12
Dodane dnia 08-12-2013 21:09
Tam jest kompresor smiley?? smiley


Porsche 924 2.0 Szarak

Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Autor RE: Przebudowa silnika
pony007
Użytkownik

Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12
Dodane dnia 08-12-2013 21:29
No jestsmiley


Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl
2546924 http://www.odrdzewiacz.fora.pl
Autor RE: Przebudowa silnika
Szarak Maryjusz
Użytkownik



Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12
Dodane dnia 08-12-2013 21:36
To auto będzie się ścigać w 126 CUP? Aż się marzy zrobić użytek z takiego sprzętu smiley, mały majstersztyczek.


Porsche 924 2.0 Szarak

Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Autor RE: Przebudowa silnika
pony007
Użytkownik

Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12
Dodane dnia 08-12-2013 21:46
Ciężko stwierdzić czemu to robięsmiley Raczej ścigam się z moimi możliwościami!


Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl
2546924 http://www.odrdzewiacz.fora.pl
Autor RE: Przebudowa silnika
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 08-12-2013 22:57
A ten taki zaworek "bypass" do kompresora to będzie do niego pasował czy to jest zawór od przypadkowego auta i gdzieś urzeźbisz żeby go wpasować ?


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Przebudowa silnika
pony007
Użytkownik

Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12
Dodane dnia 08-12-2013 23:23
To jest zawór od silnika TSI (tak samo jak kompresor) - z tym, że w TSI był bypassem turbo (bezpośrednio na korpusie strony tłoczącej montowany). Równie dobrze mógłby być przypadkowy, nie ważne, ważne że można go sterować proporcjonalnie, tego typu częściej spotyka się w zastosowaniach przemysłowych niż w motoryzacji. W każdym razie jest konkretnie do pneumatyki, konstrukcja stricte pod zawór recyrkulacji. U mnie będzie "urzeźbiony" jak to ująłeś, na fabrycznym kolektorze ssącym kompresora.


Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl
2546924 http://www.odrdzewiacz.fora.pl
Autor RE: Przebudowa silnika
Pavka944
Użytkownik

Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11
Dodane dnia 09-12-2013 22:16
Co za gość?smiley. Robisz te wszystkie rzeczy zawodowo w godzinach pracy czy prywatnie po fajrant ?Niezła zajawka .


Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7
Autor RE: Przebudowa silnika
pony007
Użytkownik

Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12
Dodane dnia 09-12-2013 22:49
Robię w wolnym czasie, studiujesmiley Po prostu hobby, nic wielkiego.


Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl

Edytowane przez pony007 dnia 09-12-2013 22:53
2546924 http://www.odrdzewiacz.fora.pl
Autor RE: Przebudowa silnika
Pavka944
Użytkownik

Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11
Dodane dnia 10-12-2013 06:49
Jesteś fanem 944 czy też posiadaczem takowego modelu?


Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7
Autor RE: Przebudowa silnika
pony007
Użytkownik

Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12
Dodane dnia 10-12-2013 14:43
Jestem fanem 944, mój brat jest właścicielem tego egzemplarza z 1986:
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6220
Parę drobnych napraw zaprezentowałem w dziale "Jak to zrobić" i np. tu: http://www.odrdzewiacz.fora.pl/blacha-karoseria-nadwozie,4/spawanie-plastiku-renowacja-obudow-lamp-porsche-944,129.html


Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl
2546924 http://www.odrdzewiacz.fora.pl
Autor RE: Przebudowa silnika
PiotrekOptics
Użytkownik



Postów: 215
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 09.05.11
Dodane dnia 10-12-2013 15:40
pony007 napisał/a:
mój brat jest właścicielem tego egzemplarza z 1986l

Ale spoko, nie planuję zakładać do niego kompresora w najbliższym czasie :-)


Projekt Nie Gorsze Porsche http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6220
Autor RE: Przebudowa silnika
pony007
Użytkownik

Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12
Dodane dnia 18-12-2013 21:09
Podnoszę, parę drobnych prac wykonanychsmiley


Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl
2546924 http://www.odrdzewiacz.fora.pl
Autor RE: Przebudowa silnika
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 18-12-2013 23:08
Hola, hola.

A co to za podnoszenie bez fotek albo chociaż obszernego opisu?
Autor RE: Przebudowa silnika
pony007
Użytkownik

Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12
Dodane dnia 19-12-2013 09:17
Wszystko w pierwszym poście


Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl
2546924 http://www.odrdzewiacz.fora.pl
Autor RE: Przebudowa silnika
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 19-12-2013 11:46
O, pardono smiley
Autor RE: Przebudowa silnika
pony007
Użytkownik

Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12
Dodane dnia 22-12-2013 12:43
Jeszcze dużo pracy- ale jestem bardzo zadowolony z jakości spawów.
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/186c7d40e9e4.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/0c313397ea84.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/6eb51cbf6691.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/8c568e7a7e84.jpg[/img]
Tutaj jeszcze miska:
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/3cc6761b652f.jpg[/img]


Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl
2546924 http://www.odrdzewiacz.fora.pl
Autor RE: Przebudowa silnika
pony007
Użytkownik

Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12
Dodane dnia 06-02-2014 21:54
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/c50de14a0584.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b25c6f27c6ff.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/05420a928972.jpg[/img]
Niedługo większy update, robię na nowo dwie połówki kolektora. Dosyć fajnie mi się to składa, zdecydowałem się na budowę modułową, o co chodzi zobaczycie niebawem. Aktualny kolektor ma ścianki około 1mm i łapiąc za niego podnoszę cały silnik, nawet przy szarpaniu nic nie trzeszczy, więc wytrzymałość oceniam wzorowo.
Zamocowany jest też już smok oleju.
Jutro jadę do sklepu i mam nadzieję, że uda mi się kupić wszystkie złączki układu olejowego.
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/c926d14dc4c8.jpg[/img]
Zachęcam do przeglądania galerii ciekawych silników:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.538729222889066.1073741831.453274184767904&type=1

[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/722f987b7da4.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/71fe2c816bbe.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/3fffc05e848d.jpg[/img]
Dorwałem aż 4! piękne, cudowne, mięsiste korby, które w 100% pokrywają moje potrzeby! Są dłuższe w stosunku do oryginału o 2mm- ale da się to bez problemu skorygować! Panewka i wymiar stopy- ideał, pasują plug&playsmiley. Nie są to może Hbeam, ale moje oczekiwania spełniają. Następny problem rozwiązanysmiley. Nawet sam GC (dużo się dopytuję) stwierdził, że będą bardzo dobre i że są mocne- ale muszę zrobić test owalizacji i crack-test. No ale to już kosmetykasmiley.

Zdjęcia na gorąco, szczotką od kibla:
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/1df44ba34947.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/c431a8e62408.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/949ef4888ae9.jpg[/img]
Tutaj dokładniejsze porównanie (zdjęcie z neta):
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d4ea28cad3cb.jpg[/img]
Pracuję nad pierdołami, muszę wykończyć pierdołki, które zrobić trzeba- a zawsze schodziły na drugi plan. Teraz nie mam też czasu na nic innego, więc UP zrobię w późniejszym czasie (robię podcięcia pod oringi w podstawce filtra oleju, przeróbkę smoka, przerabiam wirnik alternatora na nową piastę, robię śrubę rzymską do naciągu alternatora i wspornik, obrabiam korbowody i w końcu ruszyło wykonanie kolektorów- zupełnie nowy autorski pomysł).

Żeby jednak nie przynudzać, wprowadzam do życia wizję wspornika tłumika pełniącego rolę usztywniacza bloku:
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/a89071611f39.jpg[/img][/url]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/686d11fb6fea.jpg[/img][/url]
Tłumik muszę naprawić:
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/39a2d55859f0.jpg[/img][/url]
http://www.odrdzewiacz.fora.pl/blacha-karoseria-nadwozie,4/naprawa-tlumika-motocyklowego-kosmetyka,204.html
Blacha widoczna po prawej stronie zostanie odpowiednio wygięta. W tylnym (od strony koła zamachowego) płaskowniku będzie złącze wodne do elastycznego połączenia silnika z układem chłodzenia- niedługo to zaprezentuje. Jestem szczególnie dumny z tego rozwiązania bo usuwa ono problem obciążenia złączki wodnej w bloku silnika i wszystko będzie "ścisło". Napis będzie grawerowany - ale termin dopiero za 2 tygodnie.

Jako ciekawostkę- sworznie puszczają przy nacisku 1,5t. Myślałem, że będzie gorzejsmiley.
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/facc1defa94a.jpg[/img][/url]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/c721eb509eb1.jpg[/img][/url]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/4e0ab2ce2056.jpg[/img][/url]


No i sorry za jakość zdjęć- zrobię ładne jak będzie ładne do fotografowaniasmiley.


Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl
2546924 http://www.odrdzewiacz.fora.pl
Autor RE: Przebudowa silnika
pony007
Użytkownik

Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12
Dodane dnia 17-02-2014 17:23
Chwilę zajęło mi znalezienie odpowiedniego materiału. Uparłem się, że calutki wydech będzie nierdzewny i nie wchodził w grę mix w postaci np. flanszy ze stali czarnej. Hurtownie metalowe sprzedają jedynie duże arkusze, więc szukałem dalej, aż wpadło to:
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/4efaadbfa295.jpg[/img]
5mm nierdzewki + 2mm blachy, których użyję do pierwszego odcinka kolektora dolotowego, polerowana nierdzewka mnie przekonałasmiley. Blacha 5mm przyda się też na podstawkę sondy lambda.
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/1d39e2fef9d4.jpg[/img]
Rury mam już podocinane, pod taśmą, na odcinku 2w1 musiałem je rozpłaszczyć i podciąć - wszystko się bardzo fajnie złożyło i po pospawaniu powinno wyglądać super. Muszę wrócić do Łodzi i ruszyć to do przodusmiley
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/1fdf8cad02d1.jpg[/img]
Powycinałem flansze, dwie do wydechu, jedna do wody:
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/0368ed7cba57.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/831435a23bcb.jpg[/img]
Oczywiście już po fakcie zobaczyłem, że jedna jest z blachy grubości 5, a druga 6mm. Myślę... eee olac to...

No nie bardzosmiley za bardzo mnie męczyło.
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/4b4e35197cfc.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/20a48f8a44c9.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/442075f85711.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/5af103c12d1c.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/72be59b6bab8.jpg[/img]
Wszystko spawarką DIY mojego bratasmiley.

Dzisiaj połapaliśmy resztę. Jeszcze dużo pracy przy wykończeniu, ale przykręcony do silnika wygląda czadowosmiley. Tłumik jest wstępnie wyklepany, teraz czeka go gładzenie, skracanie i wykańczanie z całym kolektorem. Taki progres motywuje do pracy!
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d22a3a6d1855.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/e3a22ee3a588.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/bb84e958b6e9.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d9397a56bea5.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d2d55c92e783.jpg[/img]
Gotowa flansza króćca wodnego:
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/99a20d2cc1cc.jpg[/img]
Elementy do ssącego:
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/5b39fb5c6198.jpg[/img]
Gotowy napinacz:
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/5641b0b31c9e.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/76ba03cca633.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/f31938c145a1.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/7c3321995326.jpg[/img]

Nie mogłem się powstrzymać i poskładałem trochę klocków, żeby zobaczyć jak to wygląda:
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/f2703c196887.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/e1199ef75ed1.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/9fd0545ce14e.jpg[/img]


Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl

Edytowane przez pony007 dnia 15-03-2014 09:53
2546924 http://www.odrdzewiacz.fora.pl
Autor RE: Przebudowa silnika
pony007
Użytkownik

Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12
Dodane dnia 15-03-2014 09:53

Macie jeszcze film ze spawania:
https://www.youtube.com/watch?v=d__z8aOtm7U&feature=youtu.be

Mam nadzieję, że się Wam spodoba, pozdr!


Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl
2546924 http://www.odrdzewiacz.fora.pl
Strona 1 z 2 1 2 >