Autor |
Przebudowa silnika |
pony007
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12 |
Dodane dnia 08-12-2013 20:40 |
|
|
Ja wiem, że nie Porsche- ale jako fan 944 chciałem zaprezentować prace przy silniku, który buduję. Wiec zapraszam
http://www.odrdzewiacz.fora.pl/sport-z-epoki,8/przebudowa-silnika-fiat-126p-temat-zbiorczy,186.html
Samochód będzie miał takie felgi- więc prawie 944!
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/9d66ac2709aa.jpg[/img]
Pozdrawiam!
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl |
|
Autor |
RE: Przebudowa silnika |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 08-12-2013 21:09 |
|
|
Tam jest kompresor ??
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Przebudowa silnika |
pony007
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12 |
Dodane dnia 08-12-2013 21:29 |
|
|
No jest
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl |
|
Autor |
RE: Przebudowa silnika |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 08-12-2013 21:36 |
|
|
To auto będzie się ścigać w 126 CUP? Aż się marzy zrobić użytek z takiego sprzętu , mały majstersztyczek.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Przebudowa silnika |
pony007
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12 |
Dodane dnia 08-12-2013 21:46 |
|
|
Ciężko stwierdzić czemu to robię Raczej ścigam się z moimi możliwościami!
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl |
|
Autor |
RE: Przebudowa silnika |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 08-12-2013 22:57 |
|
|
A ten taki zaworek "bypass" do kompresora to będzie do niego pasował czy to jest zawór od przypadkowego auta i gdzieś urzeźbisz żeby go wpasować ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Przebudowa silnika |
pony007
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12 |
Dodane dnia 08-12-2013 23:23 |
|
|
To jest zawór od silnika TSI (tak samo jak kompresor) - z tym, że w TSI był bypassem turbo (bezpośrednio na korpusie strony tłoczącej montowany). Równie dobrze mógłby być przypadkowy, nie ważne, ważne że można go sterować proporcjonalnie, tego typu częściej spotyka się w zastosowaniach przemysłowych niż w motoryzacji. W każdym razie jest konkretnie do pneumatyki, konstrukcja stricte pod zawór recyrkulacji. U mnie będzie "urzeźbiony" jak to ująłeś, na fabrycznym kolektorze ssącym kompresora.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl |
|
Autor |
RE: Przebudowa silnika |
Pavka944
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11 |
Dodane dnia 09-12-2013 22:16 |
|
|
Co za gość?. Robisz te wszystkie rzeczy zawodowo w godzinach pracy czy prywatnie po fajrant ?Niezła zajawka .
Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7 |
|
Autor |
RE: Przebudowa silnika |
pony007
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12 |
Dodane dnia 09-12-2013 22:49 |
|
|
Robię w wolnym czasie, studiuje Po prostu hobby, nic wielkiego.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl
Edytowane przez pony007 dnia 09-12-2013 22:53 |
|
Autor |
RE: Przebudowa silnika |
Pavka944
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11 |
Dodane dnia 10-12-2013 06:49 |
|
|
Jesteś fanem 944 czy też posiadaczem takowego modelu?
Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7 |
|
Autor |
RE: Przebudowa silnika |
pony007
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12 |
Dodane dnia 10-12-2013 14:43 |
|
|
Jestem fanem 944, mój brat jest właścicielem tego egzemplarza z 1986:
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6220
Parę drobnych napraw zaprezentowałem w dziale "Jak to zrobić" i np. tu: http://www.odrdzewiacz.fora.pl/blacha-karoseria-nadwozie,4/spawanie-plastiku-renowacja-obudow-lamp-porsche-944,129.html
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl |
|
Autor |
RE: Przebudowa silnika |
PiotrekOptics
Użytkownik
Postów: 215
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 09.05.11 |
Dodane dnia 10-12-2013 15:40 |
|
|
pony007 napisał/a:
mój brat jest właścicielem tego egzemplarza z 1986l
Ale spoko, nie planuję zakładać do niego kompresora w najbliższym czasie :-)
Projekt Nie Gorsze Porsche http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6220 |
|
Autor |
RE: Przebudowa silnika |
pony007
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12 |
Dodane dnia 18-12-2013 21:09 |
|
|
Podnoszę, parę drobnych prac wykonanych
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl |
|
Autor |
RE: Przebudowa silnika |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 18-12-2013 23:08 |
|
|
Hola, hola.
A co to za podnoszenie bez fotek albo chociaż obszernego opisu? |
|
Autor |
RE: Przebudowa silnika |
pony007
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12 |
Dodane dnia 19-12-2013 09:17 |
|
|
Wszystko w pierwszym poście
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl |
|
Autor |
RE: Przebudowa silnika |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 19-12-2013 11:46 |
|
|
O, pardono |
|
Autor |
RE: Przebudowa silnika |
pony007
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12 |
Dodane dnia 22-12-2013 12:43 |
|
|
Jeszcze dużo pracy- ale jestem bardzo zadowolony z jakości spawów.
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/186c7d40e9e4.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/0c313397ea84.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/6eb51cbf6691.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/8c568e7a7e84.jpg[/img]
Tutaj jeszcze miska:
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/3cc6761b652f.jpg[/img]
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl |
|
Autor |
RE: Przebudowa silnika |
pony007
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12 |
Dodane dnia 06-02-2014 21:54 |
|
|
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/c50de14a0584.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b25c6f27c6ff.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/05420a928972.jpg[/img]
Niedługo większy update, robię na nowo dwie połówki kolektora. Dosyć fajnie mi się to składa, zdecydowałem się na budowę modułową, o co chodzi zobaczycie niebawem. Aktualny kolektor ma ścianki około 1mm i łapiąc za niego podnoszę cały silnik, nawet przy szarpaniu nic nie trzeszczy, więc wytrzymałość oceniam wzorowo.
Zamocowany jest też już smok oleju.
Jutro jadę do sklepu i mam nadzieję, że uda mi się kupić wszystkie złączki układu olejowego.
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/c926d14dc4c8.jpg[/img]
Zachęcam do przeglądania galerii ciekawych silników:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.538729222889066.1073741831.453274184767904&type=1
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/722f987b7da4.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/71fe2c816bbe.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/3fffc05e848d.jpg[/img]
Dorwałem aż 4! piękne, cudowne, mięsiste korby, które w 100% pokrywają moje potrzeby! Są dłuższe w stosunku do oryginału o 2mm- ale da się to bez problemu skorygować! Panewka i wymiar stopy- ideał, pasują plug&play. Nie są to może Hbeam, ale moje oczekiwania spełniają. Następny problem rozwiązany. Nawet sam GC (dużo się dopytuję) stwierdził, że będą bardzo dobre i że są mocne- ale muszę zrobić test owalizacji i crack-test. No ale to już kosmetyka.
Zdjęcia na gorąco, szczotką od kibla:
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/1df44ba34947.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/c431a8e62408.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/949ef4888ae9.jpg[/img]
Tutaj dokładniejsze porównanie (zdjęcie z neta):
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d4ea28cad3cb.jpg[/img]
Pracuję nad pierdołami, muszę wykończyć pierdołki, które zrobić trzeba- a zawsze schodziły na drugi plan. Teraz nie mam też czasu na nic innego, więc UP zrobię w późniejszym czasie (robię podcięcia pod oringi w podstawce filtra oleju, przeróbkę smoka, przerabiam wirnik alternatora na nową piastę, robię śrubę rzymską do naciągu alternatora i wspornik, obrabiam korbowody i w końcu ruszyło wykonanie kolektorów- zupełnie nowy autorski pomysł).
Żeby jednak nie przynudzać, wprowadzam do życia wizję wspornika tłumika pełniącego rolę usztywniacza bloku:
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/a89071611f39.jpg[/img][/url]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/686d11fb6fea.jpg[/img][/url]
Tłumik muszę naprawić:
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/39a2d55859f0.jpg[/img][/url]
http://www.odrdzewiacz.fora.pl/blacha-karoseria-nadwozie,4/naprawa-tlumika-motocyklowego-kosmetyka,204.html
Blacha widoczna po prawej stronie zostanie odpowiednio wygięta. W tylnym (od strony koła zamachowego) płaskowniku będzie złącze wodne do elastycznego połączenia silnika z układem chłodzenia- niedługo to zaprezentuje. Jestem szczególnie dumny z tego rozwiązania bo usuwa ono problem obciążenia złączki wodnej w bloku silnika i wszystko będzie "ścisło". Napis będzie grawerowany - ale termin dopiero za 2 tygodnie.
Jako ciekawostkę- sworznie puszczają przy nacisku 1,5t. Myślałem, że będzie gorzej.
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/facc1defa94a.jpg[/img][/url]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/c721eb509eb1.jpg[/img][/url]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/4e0ab2ce2056.jpg[/img][/url]
No i sorry za jakość zdjęć- zrobię ładne jak będzie ładne do fotografowania.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl |
|
Autor |
RE: Przebudowa silnika |
pony007
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12 |
Dodane dnia 17-02-2014 17:23 |
|
|
Chwilę zajęło mi znalezienie odpowiedniego materiału. Uparłem się, że calutki wydech będzie nierdzewny i nie wchodził w grę mix w postaci np. flanszy ze stali czarnej. Hurtownie metalowe sprzedają jedynie duże arkusze, więc szukałem dalej, aż wpadło to:
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/4efaadbfa295.jpg[/img]
5mm nierdzewki + 2mm blachy, których użyję do pierwszego odcinka kolektora dolotowego, polerowana nierdzewka mnie przekonała. Blacha 5mm przyda się też na podstawkę sondy lambda.
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/1d39e2fef9d4.jpg[/img]
Rury mam już podocinane, pod taśmą, na odcinku 2w1 musiałem je rozpłaszczyć i podciąć - wszystko się bardzo fajnie złożyło i po pospawaniu powinno wyglądać super. Muszę wrócić do Łodzi i ruszyć to do przodu
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/1fdf8cad02d1.jpg[/img]
Powycinałem flansze, dwie do wydechu, jedna do wody:
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/0368ed7cba57.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/831435a23bcb.jpg[/img]
Oczywiście już po fakcie zobaczyłem, że jedna jest z blachy grubości 5, a druga 6mm. Myślę... eee olac to...
No nie bardzo za bardzo mnie męczyło.
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/4b4e35197cfc.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/20a48f8a44c9.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/442075f85711.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/5af103c12d1c.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/72be59b6bab8.jpg[/img]
Wszystko spawarką DIY mojego brata.
Dzisiaj połapaliśmy resztę. Jeszcze dużo pracy przy wykończeniu, ale przykręcony do silnika wygląda czadowo. Tłumik jest wstępnie wyklepany, teraz czeka go gładzenie, skracanie i wykańczanie z całym kolektorem. Taki progres motywuje do pracy!
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d22a3a6d1855.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/e3a22ee3a588.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/bb84e958b6e9.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d9397a56bea5.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d2d55c92e783.jpg[/img]
Gotowa flansza króćca wodnego:
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/99a20d2cc1cc.jpg[/img]
Elementy do ssącego:
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/5b39fb5c6198.jpg[/img]
Gotowy napinacz:
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/5641b0b31c9e.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/76ba03cca633.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/f31938c145a1.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/7c3321995326.jpg[/img]
Nie mogłem się powstrzymać i poskładałem trochę klocków, żeby zobaczyć jak to wygląda:
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/f2703c196887.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/e1199ef75ed1.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/9fd0545ce14e.jpg[/img]
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl
Edytowane przez pony007 dnia 15-03-2014 09:53 |
|
Autor |
RE: Przebudowa silnika |
pony007
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12 |
Dodane dnia 15-03-2014 09:53 |
|
|
Macie jeszcze film ze spawania:
https://www.youtube.com/watch?v=d__z8aOtm7U&feature=youtu.be
Mam nadzieję, że się Wam spodoba, pozdr!
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl |
|