Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
924 a swap 2,2t lub 1,8t |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 07-02-2014 19:53 |
|
|
Tylko bez linczu proszę
Od jakiegoś czasu zbieram informacje odnośnie teoretycznych i praktycznych możliwości swapa 924 2.0 na w zasadzie 2 silniki.
2,2t audi o kodach (aan, 3b, aby), oraz popularnego 1,8t.
Znalazłem nawet już przetarte szlaki i tak:
http://ninas20vt.blogspot.com/ 220V
tylko znając te silniki z autopsji, jest to kosztowne, trudne i co najmniej dwa razy kosztowniejsze niż przy 1,8t
http://www.924board.org/viewtopic.php?p=356159&sid=c6f65cb152f7f6a66666e1fe5ff71cf3 1,8t Wygląda i nie brzmi przerażająco.
Chciałbym zapytać co o tym myślicie, czy są osoby które mogłyby ewentualnie podjąć się takiego swapa? Na ile wyceniacie koszt przeróbki?
Żeby uniknąć niepotrzebnych dyskusji - nikt nie chce kaleczyć przyzwoitego 924, a jedynie jakiegoś szczepana, który służyłby jako dailycar z odpowiednią mocą i przyjemnością z jazdy. |
|
Autor |
RE: 924 a swap 2,2t lub 1,8t |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 08-02-2014 00:21 |
|
|
Ja tam się wstrzymuję ze wszelkim linczowaniem i rzucaniem kamieniami, bo jak patrzę, co Conek robi ze swoim autem, to mi wstyd po prostu, że się śmiałem odezwać i zazdrość trochę chwyta...
A co do swapa... A nie taniej byłoby troszeczkę zbeszcześcić inaczej i pokombinować coś ze starym dobrym silnikiem z LT? Taki swap to zawsze koszta typu dorobienie łap silnika, dzwonów sprzęgła, sam silnik, wiązki... A taki na przykład kolega Raceboy z 924board uturbił zwykłe 2.0N/A bez jakichkolwiek modyfikacji głowicy, sprzęgła itd i wyciągł 260KM... Oczywiście wymaga to zrobienia EFI, kolektora wydechowego, Intercoolera, customowego dolotu... Nie takie rzeczy Michał robił, co nie?
|
|
Autor |
RE: 924 a swap 2,2t lub 1,8t |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 08-02-2014 07:27 |
|
|
na pewno jest to jakiś pomysł i rzeczywiście wydaje się być przyjaźniejszy w pożyciu. Poszukam odpowiedniego tematu i się zapoznam. Rozważałem też teoretyczną możliwość założenia głowy od LT, zaprojektowania od nowa dolotu i wydechu, oraz zmianę zasilania na 4 motocyklowe gaźniki lub dwa podwójne z jakiegoś motocykla. Swego czasu na allegro było 924 z takim rozwiązaniem, ale od właściciela niczego nie udało się wyciągnąć, zresztą sam projekt budził kilka moich wątpliwości. Z tym że potencjał gaźnikowy 924 oceniam na max 150, może 160 hp, a przy jeździe na co dzień ok 140 hp. Turbo jakie by nie było daje ok 200 hp na start (nawet samym programem i hybrydą turbiny), słupki są tanie, rozwiązanie ogarnięte powszechnie więc w razie awarii 1500-2000 zł i nowy siedzi, gorzej z osprzętem i sprzęgłem.
No nic, biorę się za poszukiwania i lekturę poczynań Raceboya.
EDIT: Właśnie przestudiowałem przypadek Raceboya (dla ciekawskich podsyłam linka):
http://www.bullrout.com/viewtopic.php?t=26946&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=29ad50a3ed4a566298636fa43dcd909b
i mam kilka wniosków:
a) Super projekt i super podejście, aż się miło czyta i docenia pracę którą włożył.
w Polskich warunkach, koszt przeróbek będzie wyższy niż swap 1.8t, ale na pewno utrzymany w duchu epoki, a to wartość nie do przecenienia,
c) najsłabszym( nie w sensie konstrukcyjnym) elementem według mojej opinii, będzie tutaj sam silnik - trzeba mieć na pod orędziu co najmniej dwa zapasowe wraz z osprzętem, a sam projekt poprzedzić kompleksową odbudową newralgicznych miejsc - co jest oczywiste, ale różnica w kosztach zakupu zdrowego AEB (bo o tym jako jedynie nadającym się 1,8t wspomina autor projektu swapu, a remontu 2.0na Porsche) wydaje się być duża.
d) w tym projekcie zastosowano oil catch tank, ale samochód konstruowano do wyścigów, mam pytanie czy przy ori 931 miska oleju jest inna niż przy 924? czy nie ma problemu ze smarowaniem na ostrych zakrętach?
Chętnie posłucham jakiegoś człowieka czynu ( w tym ciebie Pumba), co waszym zdaniem byłoby przyjemniejsze w eksploatacji na co dzień? Gdyby to zależało tylko ode mnie a nie od budżetu, to i tak wkładałbym, tam 2,2t o bardzo wysokim seryjnym potencjale nawet do 350hp bez kucia, ale celuje w autko o mocy między 180 -200 hp.
Edytowane przez mojojojo13 dnia 08-02-2014 07:57 |
|
Autor |
RE: 924 a swap 2,2t lub 1,8t |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 08-02-2014 09:46 |
|
|
Gulf to auto super przygotowane, miałem na myśli inny projekt Raceboya:
http://www.bullrout.com/viewtopic.php?t=21735&sid=b02a5a452f46c2b60ca1bdb412542f0f
|
|
Autor |
RE: 924 a swap 2,2t lub 1,8t |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 08-02-2014 09:47 |
|
|
Ja tam mam znajomych pod warszawa, co swapy przedziwne lubia robic.. I calkiem fajnie im to wychodzi..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
|
|
|