Autor |
Benzyna "E10", a K-Jetronic |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 15-09-2014 15:29 |
|
|
Czy zwiekszenie bioetanolu w E98 w normie E10, moze zagrozic naszym ukladom wtryskowym?
Jest sie o co martwic, czy nie ma to znaczenia dla uszczelnien w naszych starych silnikach?
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Benzyna "E10", a K-Jetronic |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 15-09-2014 15:50 |
|
|
W ostatnim CA jest artykuł na ten temat. Ogólnie wpływ jest niekorzystny - zużycie uszczelek, absorbcja wody przez paliwo, większa temperatura gazow wylotowych i wplyw na sondy, przyspieszona korozja aluminium. Pytanie na ile to wywody teoretyczne.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
Edytowane przez czerni dnia 15-09-2014 15:56 |
|
Autor |
RE: Benzyna "E10", a K-Jetronic |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 15-09-2014 16:07 |
|
|
Czytalem ten artykul i dlatego zadaje to pytanie, zeby sie wypowiedzial ktos, kto sie na tym zna
Za niedługo moze sie okazac, ze nie dość, ze nie mamy czesci, to nie bedzie paliwa
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Benzyna "E10", a K-Jetronic |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 15-09-2014 19:35 |
|
|
No paliwo będzie... a że auto na takim za długo nie pojeździ to już inna sprawa (swoją drogą to najprostszy sposób na pozbycie się starszych aut z dróg... jakieś nowe super paliwo do nowych aut na którym stare po prostu się rozsypią )ekstra
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Benzyna "E10", a K-Jetronic |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 15-09-2014 19:41 |
|
|
Wydaje mi się, że K-Jeta da się zaadoptować do takiej benzyny. W końcu uszczelki z Vitonu da się dostać, nawet dorobić.
A jak nie... To przecież da się K-Jeta wyeliminować!
|
|
Autor |
RE: Benzyna "E10", a K-Jetronic |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 15-09-2014 20:06 |
|
|
Panowie idą wybory - może najwyższy czas kopnąć w tyłek tym racjonizatorom i wymyślaczom .
Głosuję na Korwina .
Nie będzie dotacji do zamków z piasku ani szpilko- strady to może paliwo będzie po 2 zł . Wtedy 928 dla każdego ;-)
Sumarycznie jest 3724;-)
Edytowane przez slawek290 dnia 15-09-2014 20:09 |
|
Autor |
RE: Benzyna "E10", a K-Jetronic |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 15-09-2014 20:06 |
|
|
kojarzy mi sie to z popłochem jak bezołowiowe wchodziło.. koniec końców wtewdy dało się dolewac siakies specyfiki do baku, teraz pewnie bedzie kwestia wymiany uszczelnien.. nie znam sie, ale na pewno jakos sie da..
a poza tym skoro walki byly u niemca 3lata temu, to u nas pewnie podobnie bedzie...
http://wolnemedia.net/ekologia/oszustwo-na-niemieckich-stacjach-paliwowych/
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało..
Edytowane przez Jarzyna dnia 15-09-2014 20:19 |
|
Autor |
RE: Benzyna "E10", a K-Jetronic |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 17-09-2014 16:09 |
|
|
Sadząc po bardzo burzliwych wypowiedziach i gorących dyskusjach, można wnioskowac, ze:
- nikt kto sie zna, tego nie czyta, a jak czyta, to nie chce mu sie odpowiedziec
- ci co czytają, nie mają pojęcia
- problem nie istnieje, a nasze silniki moga jeździć nawet na E20
Super juz jestem spokojny
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Edytowane przez Piotr924 dnia 17-09-2014 16:13 |
|
Autor |
RE: Benzyna "E10", a K-Jetronic |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 17-09-2014 20:55 |
|
|
Swego czasu Porsche przerobiło grupę testową 924 na zasilanie metanolem i przechodziły okres testów.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Benzyna "E10", a K-Jetronic |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 18-09-2014 16:24 |
|
|
To nie jest benzyna dla weteranów szos.
1. Podstawową wadą biopaliwa E10 jest to, że nie nadaje się ono do każdego silnika. Niestety alkohol jest bardziej "suchy" niż ekstrakty ropy naftowej (brak właściwosci smarnych - czym to grozi w K-Jecie chyba wiadomo) i spala się w dużo wyższej temperaturze. Do tego spirytus jest higroskopijny, czyli pochłania wodę i może wprowadzać ją do układu paliwowego. O tankowaniu biopaliw E10 zapomnieć powinni na pewno WSZYSCY właściciele pojazdów z zasilaniem gaźnikowym oraz z układami mechanicznego wtrysku (Bosch K-Jetronic). Na uszkodzenia narażone są również silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa pierwszej generacji. W silnikach niedostosowanych do mieszanki alkoholowej uszkodzeniu może ulec aparatura wtryskowa, ale także szybciej wypalają się gniazda i uszczelki zaworowe.
2. Podsumowując - E10 ZDECYDOWANIE NIE DLA K-JET-a, gdyż w porównaniu ze "zwykłym" jest:
- "suche"
- bardziej agresywne chemicznie
- spala się w wyższej tempraturze
- pochłania wodę
O konsekwencjach nie będę sie rozpisywał - w każdym razie już jednokrotne zatankowanie tego g...wna inicjuje wszelakie kosztowne kłopoty.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 18-09-2014 17:09 |
|
Autor |
RE: Benzyna "E10", a K-Jetronic |
serr
Użytkownik
Postów: 21
Miejscowość: Częstochowa
Data rejestracji: 11.08.14 |
Dodane dnia 18-09-2014 17:38 |
|
|
może ktoś zarzucić jakimś linkiem do tego artykułu? nie mam archiwalnego nr |
|
Autor |
RE: Benzyna "E10", a K-Jetronic |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 18-09-2014 18:21 |
|
|
Serr (a może Sir) - nie łam się, to jest w aktualnym numerze
Madmax - przebadano auto z gaźnikami - po wymianie uszczelek gaźnikowcom nie szkodzi. |
|
Autor |
RE: Benzyna "E10", a K-Jetronic |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 18-09-2014 19:09 |
|
|
Dla osób nie w temacie, nie czytających CA. To paliwo ma niedługo wejść, że taki szum wokół? Pojawi się oznaczenie E10 na dystrybutorach, czy po prostu od tak sobie to wleją?
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Benzyna "E10", a K-Jetronic |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 18-09-2014 20:06 |
|
|
To ja wrzucę kamyczek do ogródka. Czy to prawda, że etanol to bardzo popularne paliwo w krajach Ameryki Pd.? Jak ichniejsze auta to tolerują? W końcu skoro są już wypracowane jakieś wzorce...
EDIT:
przypominają mi się czasy, gdy U95 zastępowało E94. Czy właściciele Poldków sprzed MPi nadal przy każdym tankowaniu dolewają buteleczkę z środkiem na bazie ołowiu?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
Edytowane przez simprez dnia 18-09-2014 20:09 |
|
Autor |
RE: Benzyna "E10", a K-Jetronic |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 18-09-2014 20:57 |
|
|
Informacje najwiarygodniejsze i z pierwszej ręki - lista samochodów osobowych i motocykli przystosowanych/nie przystosowanych do obecnego paliwa E10 według ADAC:
http://www.dat.de/e10liste/e10vertraeglichkeit.pdf
@up
1. W krajach Ameryki Południowej instalacja paliwowa & silniki pojazdów są fabrycznie i konstrukcyjnie przystosowane do jazdy na etanolu - firmy motoryzacyjne projektują je od dawna wyłącznie na tamtejsze rynki. Sprowadza się to najogólniej mówiąc do zmian konstrukcyjnych takich jak większa przepustowość dysz wtryskiwaczy, innych świec zapłonowych, pomp paliwa (nie smarowanych paliwem ), materiałów nie wchodzących w reakcję z etanolem itd. - a więc stosowania tego czego nie mają auta zasilane "zwykłą" benzyną.
2. Są tamże 2 rodzaje paliwa.
Alcool - 95,5% etanolu (reszta to benzyna)
Gasoline -24-26 % etanolu (reszta to benzyna)
Na takim paliwie każde europejskie auto "benzynowe" szybko wyciągnęłoby kopyta skoro na razie jest u nas problem z dodaniem dopiero 10% etanolu.
3. To co nam się "proponuje" w EU pochodzi z USA gdzie stosuje się E10 i E85
Edytowane przez konto_usuniete dnia 19-09-2014 10:34 |
|
Autor |
RE: Benzyna "E10", a K-Jetronic |
matt
Użytkownik
Postów: 39
Miejscowość:
Data rejestracji: 29.10.12 |
Dodane dnia 19-09-2014 11:18 |
|
|
EDIT:
przypominają mi się czasy, gdy U95 zastępowało E94. Czy właściciele Poldków sprzed MPi nadal przy każdym tankowaniu dolewają buteleczkę z środkiem na bazie ołowiu?[/quote]
Nie wiem czy poldków ale do innych wyczynowych sprzętów a'la PRL - leją ! |
|
Autor |
RE: Benzyna "E10", a K-Jetronic |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 19-09-2014 11:46 |
|
|
Bo tanie i powszechnie dostępne części są, a ponadto ich docelowe przeznaczenie jest chyba oczywiste. I nie jest to na pewno kolekcjonerstwo. |
|