Autor |
porsche 924 turbo rallye |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 22-02-2008 20:35 |
|
|
Czy to błąd w reklamie Shella, czy naprawdę było rajdowe 924 turbo o pojemności skokowej 3000 ccm?
Don't panic!
miniver dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez miniver dnia 22-02-2008 20:36 |
|
Autor |
RE: porsche 924 turbo rallye |
max944
Użytkownik
Postów: 1220
Miejscowość: Ząbkowice Śląskie
Data rejestracji: 12.01.07 |
Dodane dnia 22-02-2008 22:55 |
|
|
Raczej nie
Max944 ( Dominik )
Jest:
Renault Captur '24, Mercedes S350 '04, Mini Cooper '05, Chrysler Sebring '09
Kiedyś było:
944 '86
924 '84 |
|
Autor |
RE: porsche 924 turbo rallye |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 22-02-2008 23:33 |
|
|
te turbo ma ilosc koni identyczna z carrera GT albo o 1 wiecej(209 albo 210 ma 937...juz nie pamietam dokladnie).
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: porsche 924 turbo rallye |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 23-02-2008 10:58 |
|
|
Ależ piękne zdjęcie! Uwielbiam takie wykopaliska archeologiczne..
Chyba nie jesteśmy w stanie stwierdzić, czy to chochlik drukarski, czy wersja 924 turbo rallye miała faktycznie rozwiercony silnik do 3l.. wszystko jest możliwe, bo pewnie to były unikatowe egzemplarze, tylko że wersja turbodoładowana z intercoolerem z 924 carrera GT miała taką samą moc z silnika 2litry - myślę, że pozostanie to tajemnicą na wieki i nawet w Shellu mięlibyśmy problem z uzyskaniem informacji
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: porsche 924 turbo rallye |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 23-02-2008 13:40 |
|
|
Super obrazek. Masz go w lepszej rozdzielczości?
Co do pojemności - ja obstawiam błąd w reklamie. Silnika 2.0 z LT-ka, moim zdaniem, nie da się "rozwiercić" do 3 litrów. Chyba, że użyto innego bloku silnika.
Największa konwersja o jakiej ja słyszałem to ok. 2.4l. Człowiek, który to robił, użył większych tłoków i innego wału korbowego (o większym skoku).
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: porsche 924 turbo rallye |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 23-02-2008 15:27 |
|
|
Natknąłem się na to na e-bayu...
http://tinyurl.com/3ywjsk
Swoją drogą, trochę obciach się tak rąbnąć w reklamie...
Don't panic! |
|
Autor |
RE: porsche 924 turbo rallye |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 24-02-2008 21:37 |
|
|
No chyba że jakimś cudem adopcja z 944 S2 ?? |
|
Autor |
RE: porsche 924 turbo rallye |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 24-02-2008 21:51 |
|
|
widać na powiększeniu chyba kolektor dolotowy od 2.0
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 24-02-2008 21:58 |
|
Autor |
RE: porsche 924 turbo rallye |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 24-02-2008 22:38 |
|
|
Największa konwersja o jakiej ja słyszałem to ok. 2.4l. Człowiek, który to robił, użył większych tłoków i innego wału korbowego (o większym skoku).
pzdr
jacek(pilatus)[/quote]
czekaj czekaj
uzyl walu korbowego i wikszym skoku?
ale w takim ukladzie tloki by wyszly z bloku glowica nie wyobrazam sobie jak mozna uzyc walu o wiekszym skoku
chyba ze przedluzyl caly blok i zastosowal dluzsze tuleje cylindrow
mozna skrocic skok co zwiekszy ,aks. obroty ale zwiekszyc skok to brzmi dla mnie dziwnie
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: porsche 924 turbo rallye |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 25-02-2008 10:04 |
|
|
...a gdyby tak zastosować niższe tłoki, albo krótsze korbowody
|
|
Autor |
RE: porsche 924 turbo rallye |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 25-02-2008 18:59 |
|
|
sorry masz racje
bedzie dzialac ale nie podniejsie to wtedy pojemnosci bo dkok tloka zalezy od dlugosci tulei w bloku
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: porsche 924 turbo rallye |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 25-02-2008 20:36 |
|
|
- nizsze tloki spowodowalyby tylko zmniejsze sie kompresji i tym samym spadek mocy.
- krotsze korbowody to by moglo zadzialac ...w teori daje to mozliwosc zastosowania wiekszych tlokow i tym samym zwiekszenie kompresji a tym samym i mocy.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: porsche 924 turbo rallye |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 25-02-2008 20:36 |
|
|
musisz sobie hades to narysować chyba żeby zrozumić...
drobna poprawka. Przemku, chyba też musisz sobie to narysować...
Edytowane przez Damian dnia 25-02-2008 20:47 |
|
Autor |
RE: porsche 924 turbo rallye |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 25-02-2008 21:20 |
|
|
hola hola
nie potrzebnie sie wstydzilem mialem racje za pierwszym razem
zastosowanie walu z wiekszymi wykorbieniami spowoduje oddalenie obu zwrotow wewnetrznego i zewnetrznego tloki beda sie wychylaly wyzej do gory i opuszczaly nizej na dol
jezeli sie zastosuje nizsze tloki to jezeli nie wyjda z tuleji na goze to wypadna z niej na dole
krotsze korbowody dadza to samo obniza punkt zwrotu zewnetrznego ale rowniez wewnetrznego
takie kombinagje udaja sie tylko przy silnikach chlodzonych powietrzem gdzie mozemy zmieniac dlugosc tulei cylindra
i co Wy na to?
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: porsche 924 turbo rallye |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 25-02-2008 21:22 |
|
|
no ale przeciez tak sie liczy kompresje...wymiar tloka do "miejsca" ktore zostaje w cylindrze....np. kompresja 10:1 oznacza ze objetosc toka jest 10x wieksza niz szczelina/miejsce ktora zostala pusta w cylindrze a w ktorej on chodzi.
Gdzies mam tez tabele kompresji w ktorej jest opisane o ile zwiekszy sie moc silnika jesl izwiekszymy kompresje o 0.5,1,1.5,2....
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: porsche 924 turbo rallye |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 25-02-2008 21:40 |
|
|
stopien sprezania reguluje sie fazami rozrzadu -czasem otwarcia i zamkniecia zaworow, dla przykladu wolnossacy diesel ma 32:1 a turbodoladowany 19:1 przy takich samych tlokach
a wracajac do tlokow ten kto widzial tlok ten wie ze tloki i wal na siebie zachodza w tloku sa wyciete boki dlatego ze nawet w standartowo zestrojonym silniku tloki opuszczaja sie tak nisko ze ich czesc (ta ponizej piercieni) wychodzi z tuliei cylindra
przemku miejsce ktore zostaje w cylindrze na koniec suwu sprezania to tylko komora spalania tlok niemalze dotyka do glowicy
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side
Edytowane przez hades307 dnia 25-02-2008 21:43 |
|
Autor |
RE: porsche 924 turbo rallye |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 25-02-2008 21:49 |
|
|
a teraz wyjmujemy karteczki, ołówki i nożyczki i:
- wycinamy spory prostokąt, np formatu B5 - to będzie nasz celinder
- wycinamy mniejszy (najlepiej o połowę) od B5 prostokąt - to będzie nasz tłuk
- na mniejszym prostokącie rysujemy np w połowie długości kółko - to będzie oś sworznia
Kładziemy mniejszy prostokąt na większym i wykonujemy ruchy mniejszym symylujące pracę tłoka. Ruchy te powinny być posuwisto zwrotne z szczególnym naciskiem położonym na ich symetrię. Tzn. Wybieramy sobie jakiś skok i dzielimy go na pół (to będzie promień wykorbienia) i wokół tej połówki suwamy. Góra, dół, góra, dół...
Narazie proste.
Teraz bierzemy nożyczki i UWAGA WAŻNE! Obcinamy tłok nad i pod sworzniem o... ileś tam (ale tak żeby było jeszcze "ciało". Teraz ponownie wykonujemy ruchy jak wyżej wokół tego samego punktu.
Co widzimy? Ano, że w zwrotach zewnętrznych naszego papierowego tłoka mamy jeszcze sporo cylindra do wykorzystania.
Jak to robimy? np wydłużamy korbowzwód, albo promień wykorbienia
Prościej nie umim
|
|
Autor |
RE: porsche 924 turbo rallye |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 25-02-2008 22:03 |
|
|
no nie
a jednak
macie racje
mozecie mi wpisac do dzienniczka lacza z geometrii
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: porsche 924 turbo rallye |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 25-02-2008 22:03 |
|
|
hades307 napisał/a:
stopien sprezania reguluje sie fazami rozrzadu -czasem otwarcia i zamkniecia zaworow, dla przykladu wolnossacy diesel ma 32:1 a turbodoladowany 19:1 przy takich samych tlokach
To jest niestety ogromnie ryzykowna wypowiedź, rzekłbym nawet niefortunna... Szczerze radzę nie sugerować się większością zagadnień "technicznych", które można znaleźć w necie, na różnych forach itp...
Lepiej sobie wypożyczyć jakąś książkę o budowie silników choćby dla technikum, a potem... brylować w towarzystwie
Chciałbym się wytłumaczyć Ja się nie czepiam, tylko ubolewam i się umartwiam. Bo w necie niestety na 90% informacji 5 % jest prawdziwych a pozostałe 5% to tzw. "prawda ekranu"
Sorki bez urazy, na prawdę się nie czepiam. Nie bijcie.
AAAAAłłłłłaaaaa
|
|
Autor |
RE: porsche 924 turbo rallye |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 25-02-2008 22:21 |
|
|
ta wypowiedz nie pochodzila z ney
moj ojciec jest technologiem silnikow spalinowych
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|