Autor |
odchudzanie prosiaka |
boru1
Użytkownik
Postów: 214
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 05.12.06 |
Dodane dnia 22-12-2008 17:46 |
|
|
witam wszystkich i zastanawiam się czy ktoś z was myślał o zrzuceniu paru kilogramów ze swojego prosiaka. chodzi mi o to czy ktoś wie ile można zrzucić kilogramów przez wyrzucenie takich rzeczy jak elektryczne szybki, silniczek od klapy bagażnika, wycieraczki tylnej, elektrycznej targi a także całej tapicerki, dywaników mat wygłuszających, wymiany foteli na prawdziwe kubełki ?? czy jest to opłacalne przedsięwzięcie ? czy będzie to wymierne w skutkach i czy prosiak faktycznie zyska chociaż 0,1 sekundy na setkę ?
|
|
Autor |
RE: odchudzanie prosiaka |
jadak
Użytkownik
Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07 |
Dodane dnia 22-12-2008 17:56 |
|
|
BoRu...na to Ci nie odpowiem...ale prośba;D NIE WYCOFUJ aukcji z kierownicą bo mi jest potrzebna do czwórek
Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosach
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy... |
|
Autor |
RE: odchudzanie prosiaka |
boru1
Użytkownik
Postów: 214
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 05.12.06 |
Dodane dnia 22-12-2008 17:58 |
|
|
spoko nie wycofam skóra jest naprawdę ładna kupiłem z myślą o swoim ale inny wieloklin niestety
|
|
Autor |
RE: odchudzanie prosiaka |
jadak
Użytkownik
Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07 |
Dodane dnia 22-12-2008 18:03 |
|
|
Odbierz PM
Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosach
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy... |
|
Autor |
RE: odchudzanie prosiaka |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 22-12-2008 18:23 |
|
|
zmieniając lusterka podobno idzie zaoszczędzić 5kg/sztuka
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: odchudzanie prosiaka |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 22-12-2008 18:34 |
|
|
BoRu zajrzyj na tą stronkę:
http://www.brooksbabies.com/porsche/main.htm |
|
Autor |
RE: odchudzanie prosiaka |
boru1
Użytkownik
Postów: 214
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 05.12.06 |
Dodane dnia 22-12-2008 19:27 |
|
|
no no fajna stronka szkoda ze nie napisał ile finalnie autko zrzuciło kilogramów poważnie zastanawiam sie nad czymś takim ze swoim samochodem nie brałem tylko pod uwagę wyciągania całych wiązek okablowania
|
|
Autor |
RE: odchudzanie prosiaka |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 22-12-2008 19:34 |
|
|
BoRu - witam po wiekach Twojej nieobecnosci na forum
po co fotele inne? masz przeciez rewelacyjne
widze, ze wielu sie udziela mania usportawiania swoich cudeniek.
odchudzajac auto calkowicie z mat i wszystkiego, co tylko sie da, uzyskasz moze ok. 100 kg mniej.
mysle, ze o 0.1 sekunde do "setki" poprawisz osiagi.
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: odchudzanie prosiaka |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 22-12-2008 21:54 |
|
|
Akurat mam auto bez BoRu napisał/a:
elektryczne szybki, silniczek od klapy bagażnika, wycieraczki tylnej, elektrycznej targi a także całej tapicerki, dywaników mat wygłuszających, wymiany foteli na prawdziwe kubełki
i uważam, że urwałem więcej niż 0,1 sekundy. Z całym szacunkiem Igor, ale ktoś kiedyś trafnie spostrzegł, że najefektywniejszą i przy okazji najtańszą formą tuningu jest właśnie wyrzucenie wszystkiego co tylko się da. W moim przypadku odjąłem jeszcze boczki tylne i koło zapasowe.
Ważyłem auto jeszcze jak miałem maty wygłuszające i przednią wykładzinę i wyszło 1100kg, czyli dużo jak na seryjne 1170kg. Ale moje 17'' felgi ważą naprawdę bardzo dużo w porównaniu do oryginalnych 14'', a sama wykładzina z matami po tym jak ją wyjąłem to mniej więcej 15kg. Reasumując 1050kg jest całkiem realne i przy moich naprawdę prostych jeżeli nie powiedzieć prymitywnych obliczeniach nie bacząc na żadne czynniki tylko metodę podstawiania i fabryczną wagę oraz przyjmując, że oryginalny model przyspiesza od 0-100km/h w ok 9,5 sek. wyszedł mi jakże piękny wynik 8,5 sekundy
Oczywiście to wszystko jest mocno hipotetyczne i może mieć niewiele wspólnego z rzeczywistością, ale co innego jest zrzucić 100-150kg z naszego auta, a co innego z półtoratonowej limuzyny.
Wymiernym skutkiem jest przy okazji jeżdżenie na oparach - dodam, że gazety z lat 70-tych mierzyły przyspieszenie z pełnym bakiem, kierowcą i pasażerem więc już mamy przewagę
Bawiąc się dalej w odchudzanie auta jest coraz trudniej i zabawa zaczyna się robić kosztowna, a zejście poniżej tony, co byłoby z pewnością pięknym wynikiem, jest już bardzo trudno.
Reasumując, polecam na tor, odradzam do jazdy, bo jest już właściwie po aucie..
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
Edytowane przez ciachu dnia 22-12-2008 22:05 |
|
Autor |
RE: odchudzanie prosiaka |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 22-12-2008 22:09 |
|
|
dodam, że gazety z lat 70-tych mierzyły przyspieszenie z pełnym bakiem, kierowcą i pasażerem więc już mamy przewagę
ale chyba nawet dzisiaj fabryczne przyspieszenie jest tez tak wlasnie mierzone...
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: odchudzanie prosiaka |
boru1
Użytkownik
Postów: 214
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 05.12.06 |
Dodane dnia 22-12-2008 22:18 |
|
|
aha widze ze jednak moze sie oplacac odchudzenie samochodu wogole to wpadlem na ten pomysl myslac w ten sposob szkoda mi troche pieniedzy na malowanie robienie z niego igielki skoro w przyszlosci chcialbym aby bylo to auto glownie do sportu a nie do jazdy codziennej a biorac pod uwage to co ciachu mowi jest to najtansze poprawianie osiagow chyba wiosna sie skusze
|
|
Autor |
RE: odchudzanie prosiaka |
boru1
Użytkownik
Postów: 214
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 05.12.06 |
Dodane dnia 22-12-2008 22:20 |
|
|
no faktycznie dlugo mnie tu nie bylo czasami wchodzilem ale sie nie udzielalem musze nadrobic zaleglosci i poczytac wiecej o naklejkach klubowych itp .
|
|
Autor |
RE: odchudzanie prosiaka |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 22-12-2008 22:34 |
|
|
przemek84 napisał/a:
ale chyba nawet dzisiaj fabryczne przyspieszenie jest tez tak wlasnie mierzone...
..ale sam sobie chyba tak nie mierzysz
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: odchudzanie prosiaka |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 22-12-2008 22:48 |
|
|
napisałem pierwszy post raczej dla beki
czytałem kiedyś artykuł o BMW, w prawdzie nie pamiętam już wyników ale były imponujące najwięcej daje zmiana szyb na poliwęglany (artykuł był zagraniczny więc przednia szyba-najcięższa musiała pozostać szklana) przy czym bardzo zepsuł się rozkład mas, w tranaxle raczej nam to nie grozi
zakładam że zdjęcie 150kg jest realne (zależy tez od seryjnego wyposażenia)
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: odchudzanie prosiaka |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 22-12-2008 23:00 |
|
|
Taa, tylna szyba to mordęga. Gert twierdził także, że targa to lipa straszna i też
eksperymentował.
A ktoś wie ile są cięższe 15stki szprychówki od 14stek pająków?
Bo taki mam manewr robić na następny sezon
Boru - jak duże zmiany? Będę mógł z Tobą konkurować czy też idziesz do I klasy?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 22-12-2008 23:01 |
|
Autor |
RE: odchudzanie prosiaka |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 22-12-2008 23:14 |
|
|
Można zejść bardzo nisko ale jak napisał ciachu koszty zaczynają być bardzo duże.
Gdybym robił swój remoncik jeszcze raz to zdecydowanie zacząłbym od golusieńkiej budy! Wycinał każdy niepotrzebny element nie powodujący osłabienia konstrukcji auta. Oczywiście obowiązkowo wtedy pełna klatka. Do tego lekka skorupa (włączając także tylne błotniki, drzwi, maskę itp.).
Potem dokładnie przemyślałbym każdy element który z powrotem trafiałby do auta.
Potem już tylko nieograniczony budżet i można robić cuda - np rezygnacja całkowicie z tylnej belki i drążków skrętnych na rzecz samej sprężyny z tyłu... Ale to raczej u nas nieosiągalne - bo wtedy zaczynamy myśleć o budżecie pozwalającym na zakup np nowego Boxstera
Dla przykładu tyle może ważyć 924:
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: odchudzanie prosiaka |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 23-12-2008 01:06 |
|
|
Obłędny!
154KM/840kg! Stosunek moc/masa jest tu wyższy niż w 944 TurboS...
Tylko, że w 924 CUP UK auto z kierowcą nie może mieć więcej niż 1000kg.
Wiadomo, zawsze można rozłożyć ciężar jak się chce wtedy (czyli najniżej).
Ciekawe ile takie auto jest warte. Za jakieś 3-4k Ł można mieć auto przystosonawe
do 924CUP, ale chyba nie aż tak.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: odchudzanie prosiaka |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 23-12-2008 10:55 |
|
|
piterson napisał/a: Do tego lekka skorupa (włączając także tylne błotniki, drzwi, maskę itp.).
zastanawiałem się już kiedyś czy jest sens inwestować w błotniki z tworzywa i doszedłem do wniosku że stosunek masa/cena jest kiepski, więc chyba tylko w sytuacji nieograniczonego budżetu.
Kolejna sprawa wyważenie -jeże zastąpimy tylną szybę czymś lekkim a w dodatku zamienimy rurowisko na sprężyny spiralne okaże się że "popsuliśmy" niemal idealny rozkład masy, można oczywiście przenieść baterie do bagażnika ale wtedy potrzebujemy około 3m kabla więcej a kabel tel ten musi mieć przekrój minimum 50mm2 więc nie jest lekki.
każda opcja wiąże się z jakimś kompromisem i pociąga za sobą jakieś koszty alternatywne.
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: odchudzanie prosiaka |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 12-01-2009 20:04 |
|
|
Zgodnie z obietnicą z innego wątku - uzupełniam skan wklejony przez Pitersona o resztę.
Jest to artykuł z gazety "911 & Porsche Word" z 2004 roku opisujący dość radykalnie przerobione 924 z dwulitrowym (pierwotnie) silnikiem. Bardzo ciekawy artykuł i na prawdę polecam.
Można go również pobrać jako ZIP ( 1.1 MB ) z działu Download.
Skan ten mam dzięku uprzejmości Pitersona - dzieki!
|
|
Autor |
RE: odchudzanie prosiaka |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 22-03-2013 21:55 |
|
|
Ponieważ w wątku o zbiornikach zaczął robić się offtop, odświeżam ten wątek.
michal928 napisał/a:
Obliczylem na szybko, ze kazde zejscie o ok 10kg w 924 to koszt mniej wiecej 1000zl (nie licze wybebeszenia auta).
Jesli cos jest tansze od tej kwoty to sie oplaca, jesli drozsze to nie.
Porownujac do tego zbiornik ATLa to kost zejscia kilku kg na zbiorniku to 2,5tys. Zbiornik z allegro daje 9 kg zysku za 700zl - mozna rozwazyc.
W takich pieniądzach to wolalbym kupic (nie mowiac o zrobieniu) tylną belke aluminiową.
Poza tym odchudzanie tylu jest proste - trzeba sie zastanowic jak tu zdjac kilkadziesiat kg z predniej osi Tu zasada 10kg - 1000zl moze sie nie sprawdzic...
Tylna belka aluminiowa - z rozmów z pilatusem który zgłębiał temat wynika że jednak nie jest to takie proste... Za to transwał...
Przód - hmm, tak na szybko:
- już i tak idziesz na całość robiąc konstrukcję rurową
- laminaty/carbon wszędzie (zderzak, błotniki, maska)
- lampy!
- osprzęt silnika (alternator, rozrusznik - baaardzo ciężkie)
- nie wiem jak wygląda kolektor w 924 ale jeśli jest żeliwny to lepszy byłby rurowy.
- wentylator chłodnicy
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|