924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Wszystko o Porsche 924
Strona 1 z 3 1 2 3 >
Autor 924 na lawecie
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 04-10-2009 20:17
Pozazdrościłem Jadakowi przywiezienia swojego 924 na lawecie do Częstochowy i ... tak się zastanawiam jakim autem można taki zestaw ciągnąć. Tzn są dosyć pokrętne przepisy gdzie dopuszczalna masa całkowita nie może być większa od masy czegoś tam itd.

Czy ktoś z was kojarzy może jakiś kalkulator w necie (albo jakiś arkusz excel) do którego można wpisać te wartości i z którego by wynikało czym można byłoby zgodnie z przepisami ciągnąć 924 ?


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: 924 na lawecie
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 04-10-2009 21:00
Najlepiej cayennem smiley


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
5215787
Autor RE: 924 na lawecie
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 04-10-2009 21:09
Wydaje mi się, że można ciągnąć jakimkolwiek zestawem, ale trzeba mieć
wyrobioną kategorię B+E.
To tak jakbyś nie chciał liczyć tych wszystkich mas, choć ja też chętnie bym
posłuchał czym można bez wyrabiania B+E.
Cayennem się chyba nie wyrobisz poniżej 3,5 tony.

Na forum Capri.pl poświęcili temu dużo postów, ale to tak tylko podsyłam
w celach orientacyjnych, dyskutujmy dalej tutaj, żeby nie uciekło smiley
Może Jadak napisze coś więcej smiley
http://www.capri.pl/forum/9218


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: 924 na lawecie
jadak
Użytkownik



Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07
Dodane dnia 04-10-2009 22:50
Generalnie z masami to jest proste. B pozwala na 3,5 tony więc jeśli masz tylko B to samochód poniżej 2 ton DMC (dopuszczalna masa całkowita) + laweta o DMC nie większym niż 1,5 tony (i 1200 ładowności). W tym limicie mieści się np. Omega sedan (DMC 1900kg) i większość samochodów segmentu D. Dodatkowy przepis - DMC lawety nie może przekraczać DMC pojazdu ciągnącego a najlepiej, żeby nie przekraczała maksymalnej dopuszczalnej masy przyczepy (wbitej w dowód). Reasumując - samochód segmentu D lub lekki z segmentu E (w przypadku C - może być problem ze zbyt lekkim samochodem) + w miarę lekka laweta o masie własnej jakieś 200-300kg i DMC 1500kg. To powinno wystarczyć. Uprzedzając kolejne pytania - nie mam E i przekraczam DMC zestawu o jakieś 200 kilo - na krótką metę można zaryzykować, ale robię E. Drugie rozwiązanie - nieco kosztowniejsze ale też mające swoje zalety - kupić autolawetę z DMC poniżej 3500 kg ( na aledrogo ostatnio widziałem LT28 z '78 który idealnie mieści się w wymogach na B - coś koło 4 tys PLN.)

Ale, żeby nie było zbyt różowo ( i przy okazji dotyczy to cayenne) - jeśli chcielibyśmy literalnie traktować zapisy kodeksu to...nawet poniżej 3,5 powinniśmy mieć B+E a w przypadku przekroczenia 3,5t - C+E. To kwestia upierdliwości policjanta. Kodeks mówi o "przyczepie lekkiej" do której ciągnienia nie jest potrzebne E. Laweta przyczepą lekką nie jest na pewno, zwłaszcza załadowana więc jeśli pan policjant przyjmie stanowisko literalne - mamy problem. Ale zawsze można próbować ponegocjować. W przypadku cayenne który sam ma DMC 3050kg już żadnym cudem nie zmieścisz się poniżej 3,5.

Reasumując - ja po dwóch "lotach" z laweta podjąłem decyzję o dorobieniu E, żeby się nie szarpać z tłumaczeniami, zwłaszcza, że moja laweta ma DMC 1600 kg i zestaw w sumie waży powyżej 3,5t. a samochodu na mniejszy zmieniać nie zamierzam.


Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosachsmiley
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy...
Autor RE: 924 na lawecie
jadak
Użytkownik



Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07
Dodane dnia 04-10-2009 23:51
Jeszcze chwilę pogrzebałem, żeby swoją wypowiedź podeprzeć konkretami ( dlatego osobny post a nie edit)

Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym z 2005 z późniejszymi zmianami tekst jednolity mówi:

Art. 88. punkt 1. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania pojazdem silnikowym jest prawo jazdy określonej kategorii.(...)
punkt 2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania:
podpunkt 3. kategorii B:
1. pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,

2. pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,

3. ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym;

podpunkt 10. kategorii B+E, C+E, C1+E, D+E lub D1+E - uprawnia do kierowania ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami) lub pojazdem wolnobieżnym z przyczepą (przyczepami).

przy czym jest jeszcze jeden, często pomijany zapis -
punkt 3 Prawo jazdy:
podpunkt 3 kategorii A, B, B1, C, C1, D lub D1 - uprawnia do kierowania pojazdem w nich wymienionym z przyczepą lekką;

podpunkt 4 kategorii B+E, C+E, C1+E, D+E lub D1+E - uprawnia do kierowania ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami).

I moim zdaniem właśnie w tym pomijanym punkcie 3 jest pies pogrzebany. Bo wyraźnie jest tu napisane, że samo B uprawnia tylko do przyczepy lekkiej (750kg) a na każdą inną powinno być B+E! I tu tak naprawdę właśnie leży pole do negocjacji z policjantami. Ale jak pisałem - jeśli będą chcieli się literalnie trzymać przepisu to mogą zażądać ściągnięcia kierowcy z właściwymi uprawnieniami i potraktować to jako jazdę bez uprawnień (500 złotych) bo jakby to powiedział sąd (Ciachu - popraw jeśli się mylę) - intencja prawodawcy jest tu czytelna i logiczna.

I żeby było jasne skąd 750kg - bo np. na capri widziałem, że kwestionowali właśnie 750kg (nie tylko na capri - na innych forach też)
Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
51. przyczepa lekka - przyczepę, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 750 kg;


Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosachsmiley
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy...

Edytowane przez jadak dnia 04-10-2009 23:58
Autor RE: 924 na lawecie
Olo924
Użytkownik



Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 05-10-2009 06:42
jest jeden wyjątek od przepisów w podpunkcie 3 - mozna ciągnąć przyczepę lekką i do lekkich zalicza się także przyczepy campingowe i ile DMC zestawu nie przekracza 3,5t, natomiast nasze prawo jazdy kat. B nie uprawnia do podróżowania nawet z pustą lawetą, gdyż oprócz wagi chyba nawet ważniejsy jest parametr DMC i tu jest kazdy pies pogrzebany ... zwłaszcza że to byłby ewenement na skalę polski mała laweta z małym DMC ... wszyscy handlarze walczą o jak największe DMC bo jak tu przywieżć niebitego mercedesa od nie palącej babci rocznik 1922 z reichu do polski na lawecie o DMC 1,5 t ?????

oczywiście jak mówi Jadak wiele zależy od policjanta którego beziemy mieli przyjemność bądź nie przyjemność spotkania na drodze ...


Jadak powiedz - musisz robić cały kurs czy poprostu kilka jazd i egzamin i napisz jak wygląda egzamin na kat. E do B - już to długo za mną chodzi ale jakoś nie mam czasu żeby się zmobilizować ...

Edytowane przez Olo924 dnia 05-10-2009 06:45
Autor RE: 924 na lawecie
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 05-10-2009 09:18
A co to jest w ogóle to DMC takiej lawety ? To jest masa lawety + to co jest na nią załadowane czy co ?



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: 924 na lawecie
Olo924
Użytkownik



Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 05-10-2009 09:42
DMC - dopuszczalna masa całkowita czyli pojazd(laweta) + ładunek


czyli jak podaje źródło(wiki):
Dopuszczalna masa całkowita (dmc.) - według kodeksu drogowego największa, określona właściwymi warunkami technicznymi, masa pojazdu, obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze.

Edytowane przez Olo924 dnia 05-10-2009 09:45
Autor RE: 924 na lawecie
jadak
Użytkownik



Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07
Dodane dnia 05-10-2009 10:03
Olo924 napisał/a:
zwłaszcza że to byłby ewenement na skalę polski mała laweta z małym DMC ... wszyscy handlarze walczą o jak największe DMC bo jak tu przywieżć niebitego mercedesa od nie palącej babci rocznik 1922 z reichu do polski na lawecie o DMC 1,5 t ?????

Tylko w naszym wypadku tak naprawdę jest nam rybka. Laweta z DMC 1,5t i masą własną 300 spokojnie zabiera 924, pod 944 potrzebne jest 1,6smiley Więc spokojnie można kupić lawetę i zarejestrować ją na takie DMC (ważne jest co jest w dowodzie a nie w homologacji więc jest obojętne, że homologacja jest na 3,5t;D - jeśli przekonacie urzędnika w komunikacji, żeby zarejestrował Wam na mniej - problem z głowy) Gorzej ma Drwal bo on z 928s4 potrzebuje lawety o nośności 1600 i DMC pewnie gdzieś w granicach dwóch ton. (przy GTSie potrzebowałby nośności 1700) więc ciężko by mu się było wyrobić w 3,5 tony. Zwłaszcza, że przepis mówi, że DMC lawety nie może być większe niż masa WŁASNA auta ciągnącego. Ale szczerze mówiąc myślę, ze to nie byłby specjalny ewenement - raczej rozsądek. W końcu lawetę zamierzacie(?) kupić pod 924 czy 944, wiec trzeba by dobrać parametry lawety tak, żeby było na styk. Chyba, że zamierzacie zmniejszyć sobie koszty jej użytkowania przez wypożyczanie - wtedy to już zupełnie inna bajka.

Olo924 napisał/a:Jadak powiedz - musisz robić cały kurs czy poprostu kilka jazd i egzamin i napisz jak wygląda egzamin na kat. E do B - już to długo za mną chodzi ale jakoś nie mam czasu żeby się zmobilizować ...


Z tego co wiem to w przypadku E zdaje się wyłącznie egzamin praktyczny. Nie ma teorii. Ale parę jazd warto wcześniej mieć, choć podobno można podejść ekstrernistycznie. Jak będę zdawał to napiszę jak to dokładnie wygląda - na razie nie mam kiedy wybrać się do MORD-u i dopytać.


Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosachsmiley
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy...
Autor RE: 924 na lawecie
Olo924
Użytkownik



Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 05-10-2009 10:04
Na stronie www.karawaning.pl znalazłem jeszcze taki artykuł, który ja akurat studiowałem z powodu przyczepy kempingowej a nie lawety ale przepisy sa takie same ...


"Jest to bardzo gorący temat, jak to często w polskich przepisach bywa nie jednoznaczny na pierwszy rzut oka. Funkcjonują błędne przeświadczenia w tej materii oparte bądź to na niewłaściwym zrozumieniu przepisów, bądź w ogóle nie mające w nich żadnego oparcia. Przedstawiona przez nas interpretacja była kilkakrotnie potwierdzane przez stosowne organy jako odpowiedź na pytania m.in. naszych forumowiczów . Warto upewnić się jakie przyczepy możemy holować by nie zostać niemile zaskoczonym przy kontroli na drodze, czego oczywiście nikomu nie życzymy.

Polskie przepisy w tej materii (oczywiście nieprzypadkowo) są zbieżne z ustaleniami Konwencji Wiedeńskiej, co oznacza że tak samo sytuacja wygląda we wszystkich krajach, które ją ratyfikowały (w tym wszyscy członkowie Unii Europejskiej). Niestety wbrew temu zdarzają się przykre incydenty, na szczęście są one stosunkowo rzadkie.

Możliwość holowania niektórych przyczep daje już najpopularniejsza kategoria B. Pozwala ona na:

ciągnięcie przyczepy lekkiej, czyli takiej której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 750kg. W tym przypadku nie ma znaczenia masa zestawu- biorąc pod uwagę ograniczenie ciężaru samochodu wynikające z kategorii prawa jazdy może więc ona osiągnąć 4250kg.
ciągnięcie przyczepy której dopuszczalna masa całkowita jest niższa od masy własnej samochodu pod warunkiem, że dopuszczalna masa całkowita zestawu nie przekracza 3500kg.
Ewentualne braki w uprawnieniach dotyczą drugiego warunku pkt. 2 tj. sytuacji w której przyczepa jest lżejsza od holownika (odpowiednio DMC i MW) , ale ich łączna dopuszczalna masa całkowita przekracza 3500kg. By móc prowadzić taki zestaw konieczne jest posiadanie prawa jazdy kategorii B+E (równoważne z nim jest równoczesne posiadanie prawa jazdy kategorii B oraz C+E lub D+E).

Należy pamiętać, że oprócz spełnienia powyższym warunków samochód musi być homologowany do ciągnięcia przyczepy o określonej masie (dane te znajdują się w dowodzie rejestracyjnym). Zdarza się, że spełnione są wszystkie warunki wynikające z tych przepisów, natomiast dodatkowym ograniczeniem są ustalone przez producenta limity masy naszego domu na kółkach. W niektórych samochodach określona maksymalna waga przyczepy przekracza ich masę własną. W Polsce nie można tego jednak wykorzystać, gdyż prawo zabrania poruszania się po drogach publicznych z przyczepą o takim ciężarze.

Wbrew pojawiającym się czasem opiniom nie ma znaczenia liczba osi przyczepy, wskazaniem są jedynie kryteria dt. mas.



Fragmenty niektórych aktów prawnych regulujących uprawnienia do holowania przyczep
Prawo o ruchu drogowym (Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 Dz.U. 1997 Nr 98 poz. 602):

Art. 88. §2. ust. 3. lit. rbr1;: r[prawo jazdy kategorii B uprawnia do kierowania] pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 tr1;
Art.88. §3. ust. 3.: r[prawo jazdy] kategorii A, B, B1, C, C1, D lub D1 r11; uprawnia do kierowania pojazdem w nich wymienionym z przyczepą lekką;r1;

Konwencja wiedeńska o ruchu drogowym sporządzona w Wiedniu dnia 8 listopada 1968 r. (Dz. U. z dnia 24 lutego 1988 r.):

Art. 41. §4. lit. rar1;: rdo pojazdów samochodowych kategorii B, wymienionych w załącznikach 6 i 7 do niniejszej konwencji, może być dołączona lekka przyczepa; może do nich być także dołączona przyczepa, której największa dopuszczalna masa przekracza 750 kg (1650 funtów), ale nie przekracza ona masy własnej pojazdu samochodowego, oraz jeżeli największa dopuszczalna masa pojazdów połączonych w ten sposób nie przekracza 3500 kg (7700 funtów);r1;"
Autor RE: 924 na lawecie
tona
Użytkownik



Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 05-10-2009 10:27
Kategorie E robi sie prosto chyba 6 godzin jazdy i egzamin praktyczny (w Kieleckim osrodku bez umiejetnosci cofania na lusterka nie ma szans) Wyjatek od przepisow jest jednak inny mozna jechac autem dostawczym o DMC 3490smiley i legalnie ciagnac przyczepe DMC 750 przekraczajac znacznie DMC zestawu. Jesli jednak posiada sie E+B policja nie wnika w zestaw. Kazde wyposazone a hak auto powinno miec wbite w dowod dane dotyczace mozliwosci ciagniecia przyczepy i tego trzeba sie trzymac...podejzewam Jadak ze Twoje BiMDiabel mie moze ciagnac 1600 dmc chyba ze masz AWD. Ostatnio przywozilem z Czech koledze sprintera max na lawecie za Dakota i wygladalo to jakby mrowka ciagnela stog siana...ale w papierach sie zgadzalo i nawet "bratnia policja" musiala odpuscic...Dakota DMC 2600+smileylaweta i sprinter 2600(przekroczenie ladownosci o 120kilo) ja B+E.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: 924 na lawecie
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 05-10-2009 10:50
Czyli na B można ciągnąć przyczepę lekką czyli o DMC do 750 KG co oznacza, że biorąc pod uwagę jej masę ok 300 KG wychodzi, że "auto" musiałoby ważyć do 450 KG... ? Dobrze kombinuję ?


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: 924 na lawecie
jadak
Użytkownik



Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07
Dodane dnia 05-10-2009 11:01
tona napisał/a:
podejzewam Jadak ze Twoje BiMDiabel mie moze ciagnac 1600 dmc chyba ze masz AWD.

No to się mylisz - mam RWD i w dowodzie właśnie DOKŁADNIE 1600. U mnie problemem jest DMC samego dresowozu - 2195 - bo przekraczam DMC zestawu o 295 kg Dlatego zastanawiam się nad przyczepą DMC 1300 i masa własna 200 - wtedy wyjdzie mi idealnie pod 924 (1080+200+2195=3475)
tona napisał/a:
ale w papierach sie zgadzalo i nawet "bratnia policja" musiala odpuscic...Dakota DMC 2600+smileylaweta i sprinter 2600(przekroczenie ladownosci o 120kilo) ja B+E

Przekroczenie o więcej. Kodeks drogowy mówi wyraźnie, że masa przyczepy nie może przekraczać masy własnej pojazdu ciągnącegosmiley a nie DMCsmiley Widocznie chcieli odpuścićsmiley i nie ma tu znaczenia już B+E - powinno być jednak C(C1 - do 7,5t)+E


Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosachsmiley
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy...
Autor RE: 924 na lawecie
jadak
Użytkownik



Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07
Dodane dnia 05-10-2009 11:16
juras napisał/a:
Czyli na B można ciągnąć przyczepę lekką czyli o DMC do 750 KG co oznacza, że biorąc pod uwagę jej masę ok 300 KG wychodzi, że "auto" musiałoby ważyć do 450 KG... ? Dobrze kombinuję ?

Mniej więcej...


Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosachsmiley
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy...
Autor RE: 924 na lawecie
tona
Użytkownik



Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 05-10-2009 12:10
Darku o 120 kg przekroczylem ladownosc przyczepy... caly zestaw wazyl ok5200..ale jechalem autem do 3500 (smiley i mialem (E) do przyczepy ciezkiej DMC2500... tak to jest interpretowane przez Policjantow czytajacych wytyczne...ustalalem to ze znajomym szefem drogowki a pozniej znalazlem w AS arykul opisujacy te wszystkie zaleznosci. Opisany przypadek jest wynikiem sprzecznosci poskich przepisow z Konwencja miedzynarodowa. Li tylko czytanie polskich przepisow daje bledny (nazbyt rygorystyczny) obraz sytuacji. Jednak zrobienie E daje Ci spokuj na drodze. W przypadku aut AWD lub 4x4 rowniez nie dotyczy przepis o nieprzekraczaniu przez przyczepe calkowitej masy pojazdu: przyklad Nissan Nawarra dmc ok 2700 moze ciagnac przyczepy dmc 3500!!!!! moim zdaniem debilizm ale jednak tak jest. Poniewaz robie mase kilometrow z Ciezka przyczepa lub laweta wiem jak latwo mozesz stracic panowanie nad zestawem o jednakowej masie auta i paryczepy a co dopiero jesli ona jest ciezsza od auta o 1000.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: 924 na lawecie
vito
Użytkownik



Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08
Dodane dnia 05-10-2009 12:18
jadak napisał/a:
tona napisał/a:
podejzewam Jadak ze Twoje BiMDiabel mie moze ciagnac 1600 dmc chyba ze masz AWD.

No to się mylisz - mam RWD i w dowodzie właśnie DOKŁADNIE 1600. U mnie problemem jest DMC samego dresowozu - 2195 - bo przekraczam DMC zestawu o 295 kg Dlatego zastanawiam się nad przyczepą DMC 1300 i masa własna 200 - wtedy wyjdzie mi idealnie pod 924 (1080+200+2195=3475)
tona napisał/a:
ale w papierach sie zgadzalo i nawet "bratnia policja" musiala odpuscic...Dakota DMC 2600+smileylaweta i sprinter 2600(przekroczenie ladownosci o 120kilo) ja B+E

Przekroczenie o więcej. Kodeks drogowy mówi wyraźnie, że masa przyczepy nie może przekraczać masy własnej pojazdu ciągnącegosmiley a nie DMCsmiley Widocznie chcieli odpuścićsmiley i nie ma tu znaczenia już B+E - powinno być jednak C(C1 - do 7,5t)+E


to ile wazy 924 ?


a w temacie chyba najwazniejsze aby przyczepa (laweta z autem) nie byla ciezsza niz auto ciagnace - chodzi o bezpieczenstwo po prostu


jesteś na FB ?

https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche

https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne

https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki
www.mocnysklep.pl
Autor RE: 924 na lawecie
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 05-10-2009 12:48
Nie chodzi o bezpieczeństwo tylko o to żeby jakiś niebieski pajac się nie przyp...

Ok, to mam w dowodzie mojego MB 190:
F1 (maksymalna masa całkowita) 1730 KG
F2 (dopuszczalna masa całkowita pojazdu) 1730 KG
G (masa własna) 0 KG
O1 (maksymalna masa całkowita przyczepy) 1200 KG

Które cyferki się bierze do wyliczenia ? I co z nich wynika, że co mogę tym ciągnąć z kategorią B ? smiley



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: 924 na lawecie
tona
Użytkownik



Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 05-10-2009 14:42
1200+1730=2930 Czyli musisz znalesc lawete o DMC 1200 i ladownosci 1000 co jest niemozliwe albo wmowic policjantowi ze twoje 924 wazy 850kg ale pewno poprosi Cie o dowod rejestracyjny i...zonk. wlasciwie w takiej konfiguracji moglbys jezdzic beez E ale trafisz "niedoczytanego smerfa" i caly korowod z sadem grodzkim...strata czasu i nerwow. Wieczorem podam wytyczne do tych przepiow.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: 924 na lawecie
jadak
Użytkownik



Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07
Dodane dnia 05-10-2009 18:47
vito napisał/a:

to ile wazy 924 ?


a w temacie chyba najwazniejsze aby przyczepa (laweta z autem) nie byla ciezsza niz auto ciagnace - chodzi o bezpieczenstwo po prostu


Masz to w dowodzie rejestracyjnym. masa własna 924 1080 kg, DMC - 1400kg. Jako ładunek bierzesz masę własną.
A reasumując przyczepa nie może być cięższa niż masa własna ciągnącego samochodu a na pewno nie może byc cięższa niż maksymalna dopuszczalna dla samochodu masa przyczepy. (pozycja O1 w dowodzie rejestracyjnym)

juras napisał/a:Nie chodzi o bezpieczeństwo tylko o to żeby jakiś niebieski pajac się nie przyp...


A jednak chodzi o bezpieczenstwo. Musiałem kiedyś awaryjnie hamować ze zwykłą "niewiadówką" i modliłem się, żeby się udało i żeby mi się zestaw nie złożył. Uwierz mi - jeżdżę z przyczepami równie długo jak samochodem - to naprawdę jest sztuka. A zwykle jeżdżę tylko z lekką kampingową niewiadówką albo małą ciężarową - lawetą tylko sporadycznie z prosiakiem. Hamowanie z ciężką to naprawdę problem i wymaga sporych umiejętności.
A ci jak to określiłeś "niebiescy pajace" po prostu wykonują swoją robotę - pilnują przestrzegania prawa. Że głupiego - inna sprawa, ale od tego są, żeby je egzekwować i za to im płacimy.

tona napisał/a:ale pewno poprosi Cie o dowod rejestracyjny i...zonk


- tu akurat zawsze może powiedzieć, że nie ma dowodu rejestracyjnego tego co na lawecie. Nie musi - nie jest w ruchu drogowym. Wiezie ładunek do warsztatu a właściciel jedzie z tyłu/z przodu swoim autem.


Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosachsmiley
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy...

Edytowane przez jadak dnia 05-10-2009 18:48
Autor RE: 924 na lawecie
Olo924
Użytkownik



Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 05-10-2009 20:08
jadak napisał/a:


tona napisał/a:ale pewno poprosi Cie o dowod rejestracyjny i...zonk


- tu akurat zawsze może powiedzieć, że nie ma dowodu rejestracyjnego tego co na lawecie. Nie musi - nie jest w ruchu drogowym. Wiezie ładunek do warsztatu a właściciel jedzie z tyłu/z przodu swoim autem.


i tu może się znależć troche większy jak to mówicie zonk, musisz mieć dokumenty przewożonego samochodu na lawecie albo musisz się liczyć z tym że niebiescy panowie zatrzymają Ci skłąd na parkingu policyjnym do wyjaśnienia czy aby nie jest kradzione to co podróżuje na lawecie ... i są w prawie ...

zapytaj jakiego kolwiek laweciarza z pomocy drogowej czy weźmie Ci samochód bez dokumentów i przewiezie np 30-40 km, 90% laweciarzy Ci odmówi

Edytowane przez Olo924 dnia 05-10-2009 20:10
Strona 1 z 3 1 2 3 >