924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Wszystko o Porsche 924
Strona 2 z 2 < 1 2
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
Damian
Użytkownik



Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 25-02-2008 23:11
smiley
1. Stopień sprężania jest wielkością geometryczną, za pomocą czasów otwarcia zaworów regulujemy jedynie stopień (czy tam wskaźnik) napełnienia. Istnieje coś takiego jak "rzeczywisty stopień sprężania", który uwzględnia współczynnik uzależniony od kąta opóźnienia zamknięcia zaworu dolot. po DMP, ale są to dywagacje bardzo techniczne i nie do zmierzenia dla "domorosłych" tjunerów - wymagają skomplikowanych badań.
Dlatego dla własnej wygody (i żeby się nie wygłupić) powinno się mówić o stopniu sprężania jako o wielkości gejometrycznej i tak się to też przyjęło ogólnie.

2. Nie słyszałem o silnikach ZS wolnossących (o stopniu sprężania 32:1) i doładowanych (19:1) które by pracowały na takich samych tłokach. Chętnie bym taką nowinkę (i oszczędnego producenta smiley ) poznał mówiąc prawdę...

Co zaś się tyczy wychodzenia tłoków z cylindrów i niemalże dotykania denka tłoka do głowicy to jasne. Ale nie w 924. To jest silnik normalny, ale normalny dla lat 60tych. Tłoki nie wychodzą z cylindrów, mają piekielnie długie płaszcze, są cholernie ciężkie i mimo zastosowania płaskiej komory spalania (typu herona) daleko im do styku z głowicą.
Ile to milimetrów niektórzy koledzy planowali blok i... nic?
smiley


Damian
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 26-02-2008 08:57
Damian napisał/a:
Szczerze radzę nie sugerować się większością zagadnień "technicznych", które można znaleźć w necie, na różnych forach itp...

No chyba, że jest to forum 924.pl i napisał coś Damian...
... nie dając szansy innym kolegom (np. mnie) wykazania się smiley

pzdr
jacek(pilatus)
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
szczurek
Użytkownik



Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07
Dodane dnia 27-02-2008 15:24
Coś mi nie gra. Zmiana długości korbowodu nie spowoduje zwiększenia ani zmniejszenia skoku tłoka, zmieni tylko wielkość komory spalania (przesunie tylko tłok w cylindrze, nie zmieni to pojemności skokowej silnika). Jeśli zastosujemy niższy tłok i krótszy korbowód to uzyskamy większą pojemność ale też większą komorę spalania i odprężymy silnik, jeżeli damy dłuższy korbowód to możemy dojść do sytuacji wyjściowej.
Według mnie pojemność można (aby to miało sens ) powiększyć tylko "rozwiercając" cylinder lub/i zmieniając wykorbienie wału. (No chyba że ktoś planuje zaturbienie silnika to odprężenie ma sens)
ale może się mylę smiley


944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 27-02-2008 15:46
szczurek napisał/a:
Według mnie pojemność można (aby to miało sens ) powiększyć tylko "rozwiercając" cylinder lub/i zmieniając wykorbienie wału. (No chyba że ktoś planuje zaturbienie silnika to odprężenie ma sens)
ale może się mylę smiley


Jest dokładnie jak piszesz - pojemność silnika zależy tylko od średnicy tłoka i wykorbienia wału. Aby zmienić pojemność musimy kombinować tylko z tymi dwoma wymiarami.
Pisząc o "wysokości" tłoka i długości korbowodu staraliśmy się pokazać, że nie trzeba "nadspawać" bloku silnika po zmianie wału na dłuższy, żeby tłoki nie spotkały się z głowicą. Wystarczy skrócić korbowody albo/i zastosować niższe tłoki. Prawdą jest, że ma to wpływ na st. sprężania, ale możemy sobie tak policzyć wysokość tłoka i/lub długość korbowodu, że uzyskamy dokładnie ten sam stopień sprężania, co przed modyfikacją.
W efekcie możemy zwiększyć pojemność silnika, nie zmieniając stopnia spręż.

pzdr
jacek(pilatus)
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 27-02-2008 21:58
[quote]pilatus napisał/a:


Jest dokładnie jak piszesz - pojemność silnika zależy tylko od średnicy tłoka i wykorbienia wału.

a mnie sie zdawalo ze od srednicy i skoku i ze juz ustalilismy ze wieksze wykorbienie walu z krotszymi korbowodami mie zmieni skoku

Damian wyrazy szacunku dla Ciebie niepotrzebnie z toba zadzieralem
jednoczesnie zapewniam Cie ze nigdy nie cytowalem czegos co znalazlem na necie pisze tylko to co pochodzi z mojej glowy i to co sam rozumiem to co mam w glowie pochodzi od mojego ojca

a wracajac do tematu od ktorego juz tak bardzo sie oddalilismy to WYDAJE MNIE SIE ze inzynierowie z V.A.G. dysponujac znacznymi funduszami zaprojektowali geometrie ukladu korbowo-tlokowego na tyle dobrze (kompromisowo) ze nie ma wiekszego sensu jej zmieniac byc moze jest jakis sens jezeli zmienimy srednice tloka ale nie dysponujac takimi mozliwosciami jak oni nie wiem czy jest sens sie za to zabierac
a wracajac do modyfikacji to wg mnie energia spalania rozchodzi sie we wszystkich kierunkach wiec jedyny sens jest zwiekszyc powiezchnie tloka czyli srednice aby zwiekszyc pole bezposredniego oddzialuwania nergi spalania na ... (idac na skroty) wal korbowy dopiero w nastepnym kroku dla zachowania proporcji srednica skok mozna by pomyslec o wysokosci tloka dlugosci korbowodu i geometri walu
ale ja osobiscie bym sie za to nie zabieral pokombinowal bym gdzies indziej

acha wiem jak wielka jest komora spalania w tym silniku -sprawdzone wielokrotnym zerwaniem paska smiley

co to ja jeszcze chcialem
aha te silniki diesel`a o ktore mmnie meczyl Damian moj przyklad dotyczyl silnika vw audi ktory rowniez byl stosowany w volvo z tymi tlokami sie coprawda rozpedzilem a wartosci rowniez byly "troche" przykladowe wiem ze ten silnik w wersji bez doladowania dysponowal stopniem sprezania okolo 30 z z doladowaniem ... nie mam katalogu pod reka podejzewam nie powinien wyjsc z 20 i napisalem to jako przyklad ze geometria okladu korbowo tlokowego nie ma znaczacego wplywu na stopien sprezania tak wplyw ma stopien napelnienia cylindrow ktory to modyfikuje sie fazami rozrzadu jako ciekawostke dodam ze mialem lancie 2l turbo ktora mila kola pasowe na walkach rozrzadu z mozliwoscia regulacji faz
acha jezli idzie o tloki ze niby doladowany i nie ma takie same chodzilo mi o rozmiar ale slyszalem ze vw kombinowal nad wykorzystaniem elementow z silnika z zaplonem iskrowym w konstrukcji zilnika z zaplonem samoczynnym!
i to by bylo na tyle
pozdro chlopaki i mam nadzieje ze nikt z Was nie jest do mnie bojowo nastowionysmiley


1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
tona
Użytkownik



Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 27-02-2008 23:12
pilatus napisał/a:
...a gdyby tak zastosować niższe tłoki, albo krótsze korbowody smiley
Jacek. ty wstretny prowokatorze- ladnie tak kolegow w maliny puszczac. smiley Chlopaki zaraz doktoraty zrobia na Twoim "piasku"smiley

Edytowane przez tona dnia 27-02-2008 23:15
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 04-05-2008 21:19
http://auto-specs.zercustoms.com/p/porsche/1979-porsche-924-rally-specifications.html
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 04-05-2008 21:25
to też jest dobre 924S turbo
http://auto-specs.zercustoms.com/p/porsche/1980-porsche-924-s-turbo-specifications.html
pomyślałbym że 924S turbo to 924S z silnikiem turbo nawet o tym myślałem niedawno aby wstawić do 924S silnik z turbo i mieć spokojnie wyglądające 924 z bestia pod maska i nawet udawać że to 1977 924 usa czyli 110 czy 105 bhp czy ile one tam miały a w rzeczywistości mieć pod stopą 250smiley
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
Wulkan
Użytkownik



Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07
Dodane dnia 04-05-2008 22:36
hades307 napisał/a:

a mnie sie zdawalo ze od srednicy i skoku i ze juz ustalilismy ze wieksze wykorbienie walu z krotszymi korbowodami mie zmieni skoku


Damian to prosto wyjasnil, nie wiem jak prosciej mozna. Korba to tylko lacznik ,,osi" wykorbienia z ,,osia" tloka. Dlugosc korby i odleglosc miedzy osia sworznia tlokowego a denkiem tloka nie ma bezposredniego wplywu na pojemnosc skokowa silnika. I inaczej nie chce byc i juz.

Juz to koledzy wyjasnili, nie ma chyba potrzeba jeszcze raz wlakowac tematu.

Tylko dodam ze pojemnosc skokowa to tylko (uproszczajac) objetosc walca. Znaczy pole podstawy razy wysokosc.

Skracajac odleglosc denka tloka do osi jego sworznia, mamy pole do popisu przy zwiekszaniu skoku tloka, czyli mozemy zwiekszyc wykorbienie. Korby mozna skrocic i efekt jest ten sam. Geometryczny efekt, bo dynaminny juz nie. Dluzsza korba, silnik jakby ,,powabniej" pracuje, bardziej miekko, chcialo by sie miec nieskonczenie dluga korbe, i problem z miejscowymi naciskami tloka na cylinder bylby rozwiazany no i skladowe (siły) harmoniczne pierwszego rzedu nie byly by brane pod uwage przy wyrownowazaniu, ale jak to w zyciu, dluzsza korba - wieksza masa, itd. Krotsza korba, lzejsza, ale wieksze sa
naciski tłok-cylinder, no i wieksze sa skladowe harmoniczne drugiego rzedu i takw kólko.

Ale eksperymentowac trzeba, inaczej zycie bylo by nudnawe smiley


Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm

Porsche 924 1982r NA
3155366
Strona 2 z 2 < 1 2