924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Wszystko o Porsche 924
Strona 2 z 3 < 1 2 3 >
Autor RE: 924 na lawecie
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 06-10-2009 16:44
Wychodzi mi na to, że potrzebuję to ciągnięcia mercem 190 lawety ważącej 120 KG. Czyli potrzebuję odchudzoną lawetę albo odchudzone prosię smiley

A tak btw. ciekawe jak by to wyglądało w przypadku gdy auto jest max odchudzone bo jest wyszykowane tylko na tor a więc nie ma badań technicznych - bo przecież mieć nie musi. Wtedy taki przepis jest z lekka bzdurny. Czy musiałbym mieć gdzieś wystawiony papier, że moje auto waży 800 kg na przykład.

Na tą chwilę takie rozważanie jest teoretyczne ale kto wie w przyszłości może niektórzy z nas dorobią się typowo torowych aut, które nie będą jeździć po drogach a jedynie na lawecie na tor. Swoją drogą fajnie by było smiley



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: 924 na lawecie
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 06-10-2009 19:16
Też zacząłem o tym myśleć pod koniec sezonu!

Przy czym skłaniałbym się ku jakiejś lekkiej autolawecie (Transit?) - ciągnięcie przyczepki jakoś mi nie odpowiada.
Autor RE: 924 na lawecie
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 06-10-2009 20:54
Ja bym nas chętnie zobaczył za pięć lat na torze. Oczywiście mowa o jakiś wyścigach,
a nie nadal męczeniu się z czasem, więc wtedy pewnie przydałyby się lawety smiley
Oczywiście chodzi o przygotowanie auta, a nie zniszczenie smiley

Autolaweta - nuda... i trzeba takiego transita czy cokolwiek innego wyremontować,
a używać się będzie jakieś 10-12 razy w roku. Opłacić OC jeszcze, a dodatkowo
jedzie się starym transitem smiley (max 3 osoby).

Wszystko fajnie z tą lawetą gdyby nie to B+E. Z tego co wyszczególnił Jadak, nie
można nam na B jeździć z lawetą, obojętnie jakie są masy? A czy masa zestawu
może być większa niż 3,5 tony przy B+E?


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: 924 na lawecie
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 06-10-2009 21:00
Qbak - moze byc wieksza. smiley Ale wtedy C... +E smiley
Wyjatkiem jest auto do 3,5T z przyczepą lekką - taki zestaw moze wazyc ponad 3,5T bez prawka na C czy E


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 06-10-2009 21:01
31356497
Autor RE: 924 na lawecie
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 06-10-2009 21:29
Czyli patrząc od strony prawa muszę zrobić B+E i jeszcze muszę kombinować
z wagą lawety, DMC zestawu i całą tą resztą? smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: 924 na lawecie
Olo924
Użytkownik



Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 06-10-2009 22:06
Kuba całe życie to ciągła kombinacja jak wszytsko połączyć w całość ... evil1:

jak raz policzysz dobrze i zestawisz skład to zakładając że nie zmienisz holownika w czasie sezonu to masz problem z głowy ...
Autor RE: 924 na lawecie
tona
Użytkownik



Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 06-10-2009 23:12
Przepraszam za opoznienie w obiecanym wyjasnieniu ale mam goracy czas przez ten miesiac. Dokument o ktorym pisalem wczesniej to Konwencja Wiedenska i na jej podstawie Jadak jezdzi legalnie swoim zestawem do 3,5t bez kat E a ja jezdze legalnie zestawem 5,2t z E ale nie posiadajac C. Wyjasnienie tych sprzecznosci jest w Nr15-16 AS z 2009roku.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: 924 na lawecie
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 07-10-2009 00:08
No faktycznie, znalazłem taki przepis. Pewnie o to chodzi:

"(a) A motor vehicle of the category B referred to in Annexes 6 and 7 to
this Convention may be coupled to a light trailer; it may also be coupled to a
trailer whose permissible maximum mass exceeds 750 kg but does not exceed the
unladen mass of the motor vehicle if the combined permissible maximum mass of the
vehicles so coupled does not exceed 3,500 kg;" artykuł 41 paragraf 5 Kowencji wiedeńskiej http://www.unece.org/trans/conventn/crt1968e.pdf

Wynika z tego, że Polska policja może nam chcieć wlepić mandat, ale w sądzie powinniśmy bez żadnych problemów się obronić:

"Należy zauważyć, że w Polsce, biorąc pod uwagę stan prawny na dzień 10 kwietnia 2008 r. (patrz 3), w przypadku kolizji przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym i Konwencji wiedeńskiej, pierwszeństwo mają przepisy zawarte w Konwencji. Zdarzają się jednak przypadki karania przez policję kierujących za zachowania sprzeczne z ustawą Prawo o ruchu drogowym choć prawidłowe w świetle Konwencji. W Polsce po przyjęciu mandatu karnego nie ma możliwości odwołania się od niego więc jeżeli karany ma pewność co do błędnej interpretacji prawa przez policję, musi odmówić przyjęcia mandatu karnego i zgodzić się na skierowanie sprawy do sądu grodzkiego." komentarz na stronie wikipedii, ale chyba słuszny http://pl.wikipedia.org/wiki/Konwencja_wiede%C5%84ska_o_ruchu_drogowym

Przyznam się, że dociekliwie nie szukałem do 5,2tony, ale Tonie wierzyć trzeba smiley

No dobra, to teraz trzeba kupić jakieś auto do ciągnięcia tego całego kurnika smiley
Potem to auto trzeba naprawić, żeby było niezawodne (w końcu 924 do nie pociągne
na lawecie) a potem samą lawetę, choć może na początku warto wypożyczyć
i zobaczyć z czym to się je smiley I trzeba kombinować tak jak napisał Olo.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Edytowane przez Qbak dnia 07-10-2009 00:14
www.qbak.pl
Autor RE: 924 na lawecie
jadak
Użytkownik



Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07
Dodane dnia 07-10-2009 11:12
Przy czym rozwiązanie pitersona mnie też kusi coraz bardziej. Wprawdzie (sprawdzałem parę dni temu bo lekka autolaweta chodzi za mną od ułęża ) większość transitów nie spełnia wymagań - przekraczają 3,5 ale ducato i LT-ki można znaleźć w odpowiedniej ładowności i ciężarze. Widziałem nawet LT z double-cabem na 5 osóbsmiley (to dla malkontentów, którzy marudzą na 3 osobysmiley ) Nawet się zastanawiałem czy nie kupić jakiegoś LT ze zgniłą budą i nie zrobić na tym repliki mercedesa renntransportera [img]http://i265.photobucket.com/albums/ii211/jadakpl/Artapo_MercedesRenntransporter.jpg[/img]

Ale to chyba byłoby lekkie wariactwosmiley


Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosachsmiley
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy...

Edytowane przez jadak dnia 07-10-2009 11:14
Autor RE: 924 na lawecie
Olo924
Użytkownik



Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 07-10-2009 11:16
taaa marzyciel - piękne auto
powiedz tylko czym byś chciał napędzac tego porscherenntransportera ... bo ten oryginalny miał ten sam silnik co ten pojazd przewożony ... niby śa LT-ki z tym samym silnikem 2.0 benzyna ale na gazniku i .... bez tego kopa ....

w którymś z numerów Motor Klassik albo oldtimer Praxis był o nim artykuł ... takich osiągów jak ta ciężarówka nie powstydziłby się żaden współczesny samochód

Edytowane przez Olo924 dnia 07-10-2009 11:18
Autor RE: 924 na lawecie
jadak
Użytkownik



Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07
Dodane dnia 07-10-2009 11:23
Chrzanić osiągismiley Wiem, ze orginalnie renntransporter miał v12 i był najszybszą lawetą w historiismiley Wystarczyłyby mi spojrzeniasmiley Myślałem jednak zdecydowanie o pozostawieniu silnika LT - czy to 2litrowej benzyny czy jakiegoś dieselka. Tylko świadomość tego ile kosztowałoby mnie zrobienie replik karoserii mnie przerażasmiley
A zamarzył mi się jak przeczytałem kiedyś w CA artykuł o gościu który zbudował replikę na orginalnych planach i orginalnym silnikusmiley


Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosachsmiley
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy...

Edytowane przez jadak dnia 07-10-2009 11:29
Autor RE: 924 na lawecie
Olo924
Użytkownik



Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 07-10-2009 11:32
Jadak - "Idź na całość idź na całość ...."

pomyśl, nie tylko imprezy 924.pl ale classic auto a może i inne imprezy zagraniczne ... każdy konkurs elegancji wygrywasz w cuglach i zaraz się zacznie - wywiady najpierw do gazet typu automobilista ale potem kto wie może nawet Top Gear, CKM inne takie potem telewizja ... potem kasa już sama popłynie do Ciebie ... będziesz apraszany na imprezy otwarcia salonów samochodowych .. gale targi ...



a póki co za wszystko zapłacisz kartą MasterCard ....smiley
Autor RE: 924 na lawecie
jadak
Użytkownik



Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07
Dodane dnia 07-10-2009 11:42
Cholera...to mam problem...używam Visasmiley Znaczy się nie wypalismiley


Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosachsmiley
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy...
Autor RE: 924 na lawecie
Olo924
Użytkownik



Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 07-10-2009 12:23
za szybko sie poddajesz .. a próbowałeś napewno Twój bank ma także MasterCard w ofercie ....smiley

ja tylko ze swojej strony dodam tylko że będę Cię wspierał mentalnie i podtrzymywał na duchu w realizacji tego projektu ... i nawet moge się zadeklarowac że założę klub kibica Twojego projektu i będziemy - jako klub kibica - organizować spotkania u Ciebie w stodole żeby oglądać postęp prac i będziemy Ci dopingować raz w miesiącu w pubie przy piwie ....

na razie tyle, ale jeżeli złapiemy jakiegoś sponsora to pomyślimy o koszulkach klubowych i innych gadżetach ...
Autor RE: 924 na lawecie
jadak
Użytkownik



Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07
Dodane dnia 07-10-2009 12:32
wiedziałem, że mogę na Ciebie liczyćsmiley


Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosachsmiley
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy...
Autor RE: 924 na lawecie
vito
Użytkownik



Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08
Dodane dnia 07-10-2009 15:16
jadak napisał/a:
vito napisał/a:

to ile wazy 924 ?


a w temacie chyba najwazniejsze aby przyczepa (laweta z autem) nie byla ciezsza niz auto ciagnace - chodzi o bezpieczenstwo po prostu


Masz to w dowodzie rejestracyjnym. masa własna 924 1080 kg, DMC - 1400kg. Jako ładunek bierzesz masę własną.
A reasumując przyczepa nie może być cięższa niż masa własna ciągnącego samochodu a na pewno nie może byc cięższa niż maksymalna dopuszczalna dla samochodu masa przyczepy. (pozycja O1 w dowodzie rejestracyjnym)

juras napisał/a:Nie chodzi o bezpieczeństwo tylko o to żeby jakiś niebieski pajac się nie przyp...


A jednak chodzi o bezpieczenstwo. Musiałem kiedyś awaryjnie hamować ze zwykłą "niewiadówką" i modliłem się, żeby się udało i żeby mi się zestaw nie złożył. Uwierz mi - jeżdżę z przyczepami równie długo jak samochodem - to naprawdę jest sztuka. A zwykle jeżdżę tylko z lekką kampingową niewiadówką albo małą ciężarową - lawetą tylko sporadycznie z prosiakiem. Hamowanie z ciężką to naprawdę problem i wymaga sporych umiejętności.
A ci jak to określiłeś "niebiescy pajace" po prostu wykonują swoją robotę - pilnują przestrzegania prawa. Że głupiego - inna sprawa, ale od tego są, żeby je egzekwować i za to im płacimy.

tona napisał/a:ale pewno poprosi Cie o dowod rejestracyjny i...zonk


- tu akurat zawsze może powiedzieć, że nie ma dowodu rejestracyjnego tego co na lawecie. Nie musi - nie jest w ruchu drogowym. Wiezie ładunek do warsztatu a właściciel jedzie z tyłu/z przodu swoim autem.


kurde nie wiem czy dobrze patrze ale w OBYDWU kratkach mam wpisane 1450kg


jesteś na FB ?

https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche

https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne

https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki
www.mocnysklep.pl
Autor RE: 924 na lawecie
jadak
Użytkownik



Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07
Dodane dnia 07-10-2009 19:47
vito napisał/a:
kurde nie wiem czy dobrze patrze ale w OBYDWU kratkach mam wpisane 1450kg


qrde...pewnie źle patrzyszsmiley DMC - rubryka F1 (możliwe, że ktoś Ci dołożył 50 kilo na bagaż i masz 1450smiley ale z instrukcji obsługi wynika 1400 )
maksymalna masa całkowita -F2 - powinna być taka sama jak DMCsmiley (może dlatego:"w OBYDWU kratkach mam wpisane 1450kg"smiley
masa właśna - G - zgodnie z instrukcją obsługi i innymi podobnymi papiórami - 1080 kg. Jeśli masz wpisy inaczej to ktoś dał ciałasmiley


Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosachsmiley
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy...
Autor RE: 924 na lawecie
vito
Użytkownik



Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08
Dodane dnia 07-10-2009 20:23
faktycznie chodzilo mi o f1 i f2

w g mam 1130

tylko te literki mam nieopisane wiec nie wiedzialem na ktora wartosc patrzeć


jesteś na FB ?

https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche

https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne

https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki
www.mocnysklep.pl
Autor RE: 924 na lawecie
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 07-10-2009 22:18
Ja mam masę własną wpisaną 1070kg smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: 924 na lawecie
jadak
Użytkownik



Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07
Dodane dnia 07-10-2009 22:26
no to ktoś Ci coś sp....lił w dowodzie. 1130 to zdaje się masa 924s. Zgodnie z danymi z książki (austriacki orginał wydawany przez Firmę) 924 n/a waży 1080kg a DMC ma 1400. (choć mogę się mylić i może to być masa 924 z automatem, ale jeśli mnie pamięć nie myli ty masz standartowe n/a bez automatu i klimy

qbak...Ty masz 1070 bo Ty wydmuszke robiszsmiley


Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosachsmiley
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy...

Edytowane przez jadak dnia 07-10-2009 22:27
Strona 2 z 3 < 1 2 3 >