Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 22-11-2007 23:12 |
|
|
Czyli co. Obwiązać szmatami te całe przewody i termostat. Żebyśmy nie byli sami to Piłatus ma tak samo :]
|
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 22-11-2007 23:19 |
|
|
uwielbiam te Wasze wypowiedzi
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 22-11-2007 23:32 |
|
|
Takich dwóch jak nas trzech to nie ma ani jednego
A poważniej to nawet o tym nie pomyślałem... kurcze... tak się zastanawiam czy tkacki (i Damian) faktycznie mają rację. Bo z drugiej strony - niech olej w misce ma te swoje 100 st. C. - w końcu temperatura tego oleju mnie obchodzi mniej. Najważniejsze, żeby olej smarujący panewki i chłodzący denka tłoków miał niższą temperaturę. Czy osiągnę to przy pomocy chłodzenia wężów, czy chłodnicy oleju to już sprawa druga. Jeśli węże nie wystarczą i temp. oleju przekroczy te 80 st. to zacznie działać chłodnica.
Nawiasem mówiąc można kupić termostaty otwierające się szybciej niż 80 st. C (na ten przykład mam drugi wkład do mojego z wybitą temp. 76 st.).
Jeśli ktoś z was martwi się jednak o efekt opisany przez tkackiego to polecam zrobić węże ze zbrojonej gumy (mniejsza przewodność ciepła) zamiast teflonu i nierdzewnego oplotu (ale za to jak wygląda ).
Oczywiście wiem, że jeśli olej w misce będzie chłodniejszy tym lepiej bo pompa będzie tłoczyła gęstszą = większe ciśnienie. |
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 23-11-2007 08:53 |
|
|
Ale. Jak mawiał poeta nie samym ciśnieniem silnik żyje, również "wydatkiem". Ilością litrów przepływających w ciągu minuty przez układ.
Co z tego, że po uruchomieniu silnika mam ciśnienie oleju w układzie przeszło 10atm jak w tym czasie olej np. z rurki smarującej zawory ledwie się sączy, bo jest gęsty i w ogóle.
Idzie o to by złapać "złoty środek", możliwie duży przepływ przy możliwie wysokim ciśnieniu oleum.
Podejrzewam, że stosunkowo niskie temperatury roztwarcia zaworów jakie macie czyly te 80 czy 76 stopni ma zrekompensować oddalenie termosa od bloku? Mój ma 103stopnie z tego co pamiętam i martwi to moją osobę. Choć nie aż tak bardzo, żebym miał przez te zmartwienie sobie pióra z głowy rwać
PS.
Pilatusie, zrobiłeś sobie chłodzenie denek tłuków? Dysze natryskowe, czy wierciłeś dziury we wale i korbowzwodzie?
|
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 23-11-2007 13:54 |
|
|
To o czym piszecie, to tylko jeden problem z niską temp otoczenia (przesunięty punkt otwarcia termostatu względem rzeczywistej temp oleju). Drugim jest niepotrzebne chłodzenie oleju w wężach i oddalonym filtrze zaraz po rozruchu w niskiej temp. Przy -15 olej jest gęsty będzie dodatkowo pompowany przez zmrożone węże zanim dotrze do panewek. Te początkowe minuty mogą drogo kosztować silnik.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 23-11-2007 15:06 |
|
|
Czyli trzeba będzie te węże zrobić jak najkrótsze.
Druga opcja była taka, że filtr pozostaje w tym samym miejscu ale ponieważ pod filtr podkłada się podstawkę to trzeba założyć krótszy filtr. Co oznacza mniej materiału filtrującego (a może też gorszy przepływ, nie wiem nie znam się). Facet w sklepie z olejami powiedział, że nie ma problemu z dobraniem krótszego filtra ale częściej trzeba by wymiany robić wtedy.
Dlatego zdecydowałem się na opcję standardowy filtr, przeniesiony w inne miejsce. Jak widać nie ma rozwiązania idealnego.
|
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 23-11-2007 16:03 |
|
|
A taka przejściówka pod filtr oleju jaka była montowana w silnikach w wersji na Wielką Brytanię nie pomogłaby??? Wtedy nie trzeba by zakładać krótszego filtra, ani go przenosić w inne miejsce, no i podstawkę z termostatem można by zamontować przy filtrze... Chyba..
Don't panic!
miniver dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez miniver dnia 23-11-2007 16:04 |
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 23-11-2007 19:36 |
|
|
No takie coś by dało radę. Tylko czy to do kupienia jest. |
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 24-11-2007 00:37 |
|
|
Jeśli nie zniechęciłeś się do zakupów w Anglii, to przypuszczam, że dostaniesz bez problemu... Bo tam mnóstwo firm rozbierających 924..
Don't panic! |
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 27-11-2007 09:34 |
|
|
Damian napisał/a:PS.
Pilatusie, zrobiłeś sobie chłodzenie denek tłuków? Dysze natryskowe, czy wierciłeś dziury we wale i korbowzwodzie?
Ja mam tak fabrycznie. W stopie korbowodu jest sobie otworek którym olej tryska (chwilami na denko tłoka, chwilami na gładź cylidra).
Dziury w wale są - inaczej nie było by smarowania panewek korbowodowych. Same panewki mają rowek którym olej dostaje się do dziury w korbowodzie.
Wydaje mi się, że wszyscy tak mamy .
Fajna ta angielska podstawka pod filtr - czy ktoś wie czemu akurat w Anglii ją stosowali (czyżby kolidowała z układem kierowniczym)?
Krótszy filtr oleju to nie problem (z wymiarami) - siedziałem kiedyś z godzinę nad katalogiem i znalazłem wiele odpowiedników które dało by się wkręcić w to miejsce. Problemem jednak jest to, że w filtrze jest zawór, który otwierany jest pod odpowiednim ciśnieniem. W katalogu był rozrysowany taki filtr i opis mówił , że siła sprężyny w zaworku jest specyficzna dla danego typu silnika. Więc filtr może pasować rozmiarami, a mimo to działać nieprawidłowo. Oczywiście siły tej sprężyny (czy ciśnienia oleju otwierającego zawór) nie podaje się w katalogach
Tkacki -> silnik faktycznie nie ucieszy się, jeśli będzie musiał początkować pompować zimny olej przez chłodzone, ponad metrowe, przewody do zimniutkiego filtra.... brrrrrr.... chyba na zimę owinę przewody (i filtr) słomianym chochołem ... będę miał jak wieszcz chciał
pzdr
jacekp
Edytowane przez pilatus dnia 27-11-2007 09:52 |
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 03-12-2007 19:44 |
|
|
No i mam już założony ten sprzęt. Przewody chcąc nie chcąc musiałem obwiązać szmatami a właściwie taśmą termoizolacyjną do owijania kolektorów wydechowych. Nie było wyjścia, ze względu na mało miejsca, rury idą blisko wydechu.
Fotek nie pokażę bo znów znajdziecie jakąś wadę i popsujecie mi całą zabawę
Szkoda tylko, że czujnika temp oleju nie mam. A zegar ciśnienia też ostatnio przestał działać.
ps. Nie mierzyłem ale na moje oko zyskał ok 40-50 koni
Edytowane przez juras dnia 03-12-2007 19:45 |
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 04-12-2007 12:17 |
|
|
Hehe juras, nie daj sie prosic, pochwal sie fotkami!
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 04-12-2007 18:56 |
|
|
Jurek dawaj foty natentychmiast!
Pośmiejemy się
|
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 04-12-2007 19:12 |
|
|
Śmiechu to będzie jak silnik roztworzę. Bo moc stracił i tak śmisznie stuka. Tzn. zawsze stukał ale teraz naprawdę głośno. Ciekawe czy płynął jakiś olej przez filtr. To by była kupa śmiechu.
|
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 04-12-2007 21:17 |
|
|
Hehe, nawet znam ewentuialną przyczynę ewentualnej awarii
Po prostu! Olej ci zamarzł w chłodnicy
|
|