Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
Polecamy mechaników |
Stefan
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość: Elbląg
Data rejestracji: 09.03.15 |
Dodane dnia 12-05-2020 23:56 |
|
|
Hej, wydaje mi się, że taki temat ma sens, zwłaszcza dla ludzi, którzy są w temacie nowi lub nie biorą dużego udziału w życiu społeczności transaxli. Na swój sposób, ja pasuję do obu grup, bo od ponad 2 lat z doskoku walczę z pierwszą poważną awarią
Nie mówię, że wykorzystałem już wszystkie opcje (wykorzystam może do końca tygodnia ), ale zauważyłem ogromne problemy ze znalezieniem jakiegokolwiek mechanika, który podjąłby się robienia Porsche w średnim wieku. Mówię tu nawet o prostych naprawach czy diagnostyce.
Oficjalny serwis oczywiście pomijam. Kupiłem od nich kiedyś śrubę rzymską i zrozumiałem że to inna planeta.
Zwykli lokalni mechanicy mogliby się sprawdzić, np. w wymianie śruby rzymskiej do naciągu paska, diagnostyce cieknącego ciurkiem oleju czy nawet naprawie zniszczonego rozrządu (paaaanie, to nie taka filozofia...), ale niestety (do czego przyznało mi się tylko dwóch), żaden okoliczny mechanik, mając do wyboru trzy Paski 1,9 i dwa Seicenta lub rzadki, chociaż prosty samochód, nie wybierze tego drugiego. Kasa się mu na tym nigdy nie zgodzi, zwłaszcza jeśli ma pracowników, którzy o wszystko będą go pytać. Jeśli już weźmie takie np. 944, to trzeba uważać, bo pewnie zrobi je na od****dol jako dłuższego Golfa II.
No i zostają specjaliści-czarodzieje-pasjonaci. Od biedy zrobią Golfa jako krótsze Porsche, ale po takich stawkach jak biorą, jedno i drugie potraktują uczciwie. Problem w tym, że do tych znanych trudno się dostać. Pani Beatka z Auto Duszy za każdym razem szafuje mi stawką godzinową, jakby próbowała mnie spławić. Zresztą, na ich parkingu 911-tki ciągną się po horyzont, więc rozumiem, że niekoniecznie jestem priorytetem... Raz dzwoniłem do Michała z Raszyna i podał mi termin pół roku później niż inni. Podejrzewam, że nie tylko ja o nim słyszałem Ponieważ samochód mam na Śląsku, postanowiłem też spróbować sił u pana Radwańskiego w Wieliczce. Powiedział żebym się zgłosił na koniec września, ale potem kontakt się urwał. Na koniec września, miałem po drodze, więc odwiedziłem go osobiście. Chwilę zajęło wywołanie go z kanału, ale pogadaliśmy, wyjaśniłem mu, pokazałem zdjęcia, on troskliwie wypytał mnie o szczegóły i sprawdził ceny części w swoich magicznych źródłach. Powiedział żebym wrócił jak załatwię części. Załatwiłem części (dzięki Samba!) i co? I pan Radwański od tamtej pory nie odebrał telefonu... Dzwoniłem w różnych porach, z prywatnego i służbowego (jakby w razie mnie uznał za stalkera ), pisałem... i tracę nadzieję. Podzwonię jeszcze do wyżej wymienionych, rozważę Irka z Gdańska, bo aktualnie stacjonuję w Malborku, a co dołożę do lawety to odzyskam w świętym spokoju, ale pomału mam dość hermetyczności tej niszy...
Piszę to wszystko, żeby spytać czy przypadkiem nie znacie po miastach jeszcze innych mechaników, którzy niekoniecznie są markami znanymi na cały kraj, ale znają Porsche i wiadomo o nich, że podejdą do tematu uczciwie.
Stąd też pomysł żeby pozbierać te kontakty, przypiąć (usunąwszy uprzednio moje żale) i zrobić taką prostą bazę mechaników, którym można zaufać. Jestem pewien, że niejednemu się przyda.
Polecajcie mechaników i oceńcie mój pomysł. Pozdro! |
|
Autor |
RE: Polecamy mechaników |
Duke
Użytkownik
Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14 |
Dodane dnia 13-05-2020 00:37 |
|
|
Cześć, nie wiem jak dużo masz do zrobienia w aucie. Ja bym poczekał na PorschePana, a jak nie da rady to na forum PCP co jakiś czas pojawia się nazwa RS Team z Żyrardowa w pozytywnych opiniach, nie korzystałem, raz dzwoniłem, dobrze się rozmawiało, może spróbuj. W Warszawie działa też Adam Walenda, sam ma kilka 924/944 i Marek Półtorak na Chełmżyńskiej. Powodzenia.
In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757)
Edytowane przez Duke dnia 13-05-2020 08:40 |
|
Autor |
RE: Polecamy mechaników |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 13-05-2020 09:01 |
|
|
patrząc na miejsce wpisane w profilu to powiedziałbym tak ...
w Krakowie i okolicach masz ze trzy warsztaty - polecany przez wielu p. Radwański z Wieliczki,
Wojtek - Devilyn z forum
na Śląsku jest Rafał Dusza w Katowicach,
masz też Adiego w okolicach Bielska - ścigają się i mają warsztat - może pomogą
Odezwij sie do Andrew z Łaz - sam sporo robi - może pomoże
Poszukaj kontaktu do Marchewy - nie wiem czy nadal działa - Jelcz i okolice
na południu chyba większy wybór niż w centralnej Polsce ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Polecamy mechaników |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 13-05-2020 16:11 |
|
|
Nie chcę się wymądrzać, ale może roztropniej byłoby najpierw opisać co masz do zrobienia przy aucie? Co jest do naprawy? Co nie działa?
Myślę, że forumowa loża doradców może okazać się nader płodna w podsuwaniu metod i sposobów naprawy. Często dających się ogarnąć we własnym zakresie - te auta to naprawdę nie są jakieś cuda z kosmosu pod względem komplikacji.
A tak najsamprzód, zaopatrz się w stosowną literaturę (jeśli jeszcze nie masz jej gdzieś skitranej w pdf'ach):
http://p914-6info.net/944%20Manuals.html
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Polecamy mechaników |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 13-05-2020 22:24 |
|
|
Simprez dobrze pisze Chętnie pomożemy.
Jak w Porschepana dostałeś takie info to pewnie gruby temat był do zrobienia?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Polecamy mechaników |
Stefan
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość: Elbląg
Data rejestracji: 09.03.15 |
Dodane dnia 14-05-2020 02:07 |
|
|
Problem mam taki, że rozwaliłem sobie rozrząd, bo chciałem robić sam i z niewiedzy problemów szukałem w układzie paliwa. Wszystko jest opisane tutaj: www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=10238
Dzięki za troskę, ale mam już całą literaturę. Całą. Nawet posklejałem sobie schematy w plakaty A1.
Problem w tym, że jako wykształcony inżynier (co prawda elektryk) wszystko rozumiem i wiem jak działa, ale niestety, zrobić - no tu są problemy. Kiedyś porównałem, sprawdzenie powietrza-paliwa-zapłonu zajęło mi godzinę, a zwykłemu chłopakowi z warsztatu 5 minut.
Robienie auta samemu jest szlachetne i takie męskie, ale umówmy się, w większości przypadków (w tym w moim) mało efektywne. Ja do tego zarabiam w sposób wyjazdowy, więc nie mogę poświecić tyle czasu ile bym chciał. Outsorcing to podstawa ekonomii od kiedy nie pieczemy własnego chleba i ja czuję, że mogę wykorzystać swój czas na to, na czym się znam, podczas gdy samochodem zajmują się ludzie, którzy się na tym znają. Kiedyś uważałem inaczej, ale złamał mnie wujek mechanik pracujący na kopalni. Uczył mnie o mechanice, ale potem powiedział że woli iść w sobotę do pracy, a zarobione pieniądze oddać koledze który robi samochody |
|
Autor |
RE: Polecamy mechaników |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 14-05-2020 08:32 |
|
|
Cześć Stefan,
Mieszkamy niedaleko, więc problemy mamy podobne. Ja typowe sprawy załatwiam u znajomego mechanika w Kato, na PW wyślę Ci namiary. To warsztat starej daty, taki z "analogowymi" narzędziami, gdzie się naprawia, a nie wymienia moduły. A nietypowe problemy ogarnia mi Wojtek z okolic Krakowa, ten o którym Olo wcześniej już napisał.
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: Polecamy mechaników |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 14-05-2020 09:58 |
|
|
Stefan napisał/a:
Outsorcing to podstawa ekonomii od kiedy nie pieczemy własnego chleba
Pieczemy, pieczemy a i piwo sami robimy, kiełbaski, sery i weki...
A na poważniej to ałtsorsing naprawy takiego klasyka wcale nie jest łatwy i oczywisty. Po pierwsze warsztatów które naprawdę się znają na egzotycznych autach jest niewiele, po drugie czasy oczekiwania na naprawę często kosmiczne a i ceny również odległe od standardowych.
Nawet znalezienie ogarniętego blacharza/lakiernika na takie auto jest bardzo ciężkie i często okupione średnią jakością usługi a wysokim kosztem.
Wszystko też zależy od własnych możliwości, jak się ma garaż i parę narzędzi to się da, jak policzę czas który muszę stracić na wyjazd do warsztatu np na wymianę oleju to szybciej zrobię to sam w domu. Na warsztat jadę tylko gdy trzeba auto wysoko na podnośnik albo robota jest bardzo czasochłonna a mi się spieszy. A i tak jest to jeden jedyny warsztat w którym mam "specjalne" traktowanie i nie muszę się umawiać trzy tygodnie do przodu na robotę.
A na koniec, budowa domu nauczyła mnie że jak się ma trochę chęci to wiele rzeczy można zrobić samemu lepiej, taniej i szybciej niż przy pomocy "fachowców" nie mówiąc o zszarganych nerwach.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
|
|
|