Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
KTOS CHETNY WPASC DO OPOLA WYREGULOWAC MI PROSIAKA ?? :D |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 23-05-2006 21:36 |
|
|
witam,
jestem gleboko wq... i zazenowany postawa niektorych mechanikow.
takze pytanie do Was:
czy ktos moglby przyjechac do mnie ( opole ) i odpalic mi auto - zalerzy mi na osobie ktora potrafi to robic bo istnieje prawdopodobienstwo regulacji rowniez k-jeta. wszystkie czesci i podzespoly sprawne:
1. iskra jest
2. paliwo podaje ( rozdzielacz paliwa nowy )
sadze ze chodzi tylko o zaplon no i mieszanke.
ktos bedzie przejazdem kolo opola albo jest z rozsadnej odleglosci abym mogl oplacic jego dojazd??
pozdrawiam i czekam na info bo juz mnie placz ogarnia i sie rozklejam a za duzo wlozylem serca w to auto zeby nadal czekac az 26262 kolejnych mechanikow z d...ska wzietych mowi ze nie tknie tego. pozatym nie ma sensu aby autko stalo w garazu na wakacje no i bezsensowne oc leci
pzdr, drw.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: KTOS CHETNY WPASC DO OPOLA WYREGULOWAC MI PROSIAKA ?? :D |
ElastiC
Użytkownik
Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 24-05-2006 09:33 |
|
|
Drogi Drwalu, skoro mechanicy nie potrafia - sproboj sam. Ja nie bede do ciebie jechal, bo nie gwarantuje, ze odpalimy. Sam teraz jestem na etapie nieodpalajacego cieplego silnika, a wiec bede musial to tez przegrzebac.
W twoim przypadku ksiazki (zreszta tez takie dla szkol mechanicznych) podaja nastepujace mozliwe przyczyny:
- tarcza spiętrzająca leży zbyt głęboko w położeniu spoczynkowym
- tarcza spiętrzająca i/lub tłok sterujący nie porusza się swobodnie
- nieszczelność podciśnienia
- wycieki w układzie wtrysku
Przypuszczam, ze drugi i ostatni punkt mozesz wykreslic, bo masz nowy rozdzielacz przeciez i pewnie benzyna nie leje ci sie po silniku.
Co do pierwszego, to jest latwo to zrobic. Zdejm gume z nad tarczy i zobacz w jakiej jest pozycji. Musi byc dokladnie ustawiona na poziomie przewezenia dyszy, w ktorej pracuje (dokladnie gorna krawedz tarczy). Regulacja jest dosc toporna i polega na wyginaniu blaszki, ktora jest pod tarcza - dostaniesz sie do niej sciagajac filtr powietrza. Powinno sie sprawdzac ustawienie szczelinomierzem, ale "na oko" da sie ustawic dokladnie tzn wystarczajaco.
Nieszczelnosci podcisnienia hmmm - sam nie mam dobrego patentu na sprawdzanie, ale pierwsza rzecza jest rozebranie gum i zlozenie "na pewniaka" W wiekszosci przypadkow dziala.
Pozostaja jeszcze rzeczy, ktore nie sa zwiazane bezposrednio z KJetem, a tez moga wplywac na to, ze nie pali. Nie wiem, czy zaplon masz ustawiony dobrze, albo np kable pozakladane nie w tej kolejnosci co trzeba
Jesli uda ci sie ustawic tarcze i bedziesz mial pewnosc co do szczelnosci, to przypuszczam, ze powinienes chociaz osiagnac chwilowe zaskakiwanie silnika. Jesli tak bedzie, a jednoczesnie bedziesz obserwowal strzaly (hehe) w dolot to znaczy, ze pozostaje sklad mieszanki. Ja u siebie regulowalem to "na pałe", bo raczej nie chcialem spedzac nocy w lesie. O ile dobrze pamietam, to ruch zgodnie ze wskazowkami zegara oznacza bogatsza mieszanke (potrzebny dlugi imbus 3mm). Ja u siebie skrecilem na zero i jechalem do gory co jakis czas krecac rozrusznikiem... w pewnym momencie zaczynal "pogadywac" wiec wiedzialem, ze jestem blisko. Jesli zapalisz i bedziesz mogl jechac, to juz mozna potem na sondzie ustawic dokladnie tak jak trzeba.
Srubka regulacyjna znajduje sie (patrzac od gory na tarcze) na zwnatrz przeplywomierza gdzies na godzinie pierwszej stojac przodem do auta - zreszta pewnie wiesz.
To chyba wszystko - przeciez to jest normalny uklad regulacji
A co do tego, ze mechanicy sie tego boja, to potwierdzam - u mnie tez, dlatego sam bede w tym grzebal i sram na nich rzadka sraka.
Pozdro,
Jacek/ElastiC
|
|
Autor |
RE: KTOS CHETNY WPASC DO OPOLA WYREGULOWAC MI PROSIAKA ?? :D |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 24-05-2006 12:51 |
|
|
Dzieki Jacku za info. I juz odpowiadam ( wiekszosc znam ):
- tarcza jest ustawiona na 99% dobrze poniewaz na zaplonie i wyciagnietym wtrysku paliwo podaje dopiero przy kreceniu. wiec to okay.
- szczelnosc : uszczelki wtryskiwaczy paliwa nowe, cybanty na gumach nowe i dokrecone, gumy nie porozwalane, przepustnica przy kolektorze ssacym bez wiekszych luzow
- zaplon - to na 100% trzeba ustawic
- mieszanka na 50% trzeba pokrecic powietrzem
Autko juz odpalalo przed wymiana glowiczki kjeta, ale zamin sie doszlo do tego ze to glowiczka to zaplon zostal rozregulowany
wiec sadze ze to zabawa na 15 minut.
a mi cos i tak nie wychodzi, bo nawet po ustawieniu silnika na 0 i ustawieniu kabli i aparatu zaplonowego nie palil, a jak przychodzil do mnie kolega ktory sie zna na rzeczy tylko wiecznie nie ma 5 sekund czasu i czekam na niego juz od 29 lat az przyjdzie zawsze go jakos odpalal, ale chlop chyba zaczal ciac ze mna z ... no wiecie w co
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: KTOS CHETNY WPASC DO OPOLA WYREGULOWAC MI PROSIAKA ?? :D |
Wojciek
Użytkownik
Postów: 324
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 24-05-2006 18:59 |
|
|
WItam Drwalu, Panie "Wieczny Nieobecny" śląskich zlotów!
Owszem, może nieodpalać, nawet jeśli... jest ustawione na zero. Mam z innego forum taką formułkę, którą kiedyś pisałem dla kogoś, jak ustawić zapłon, i poniżej ją wkleję. Nie wiem, czy chce mi się ją modyfikować. Zaznaczam, że jest to na podstawie tego, co mądrzejśi koledzy podpowiedzieli mi za pośrednictwem Ś.P. 924.oldtimer.pl, u mnie zadziałało, i nic nie stoi na przeszkodzie, byś sobie pokombinował wedle tego. Pozdrawiam, i powodzenia
Aha, poniższe opowiadanie zakłada, że udało się odpalić silnik, hehe. A to w końcu z tym jest problem. Ale: z tego co pamiętam
-by odpalić przy rozregulowanym zapłonie należy ustawić aparat w ten sposób, by przy pozycji "zero" palec kopułki "trafiał" w nacięcie na górnej krawędzi aparatu. U mnie działa ten system bezbłędnie, dwa razy ściągałem głowice, i raz przy takim ustawieniu odpalił nim... zdążyłem przekręcić kluczyk! NO, może trochę przesadziłem
Z tego co pamiętam, to Twój egzemplarz ma swoją historię, więc proponuję zacząć od sprawdzenia paska rozrządu: czy odpowiednio założony. Znacznik na zębatce wałka rozrządu (wewnętrzny, od strony szyby - dla zmyłki jest też z zewnętrznej strony) należy zrównać z mufką znajdującą się na pokrywie klawiatury. Następnie trzeba zerknąć na dół, na wyjście wału korbowego na pasek klinowy. jest tam nacięcie na kole. Trzeba tylko sprawdzić, czy pokrywa się ze znacznikiem na bloku (mufka o ile dobrze pamiętam). Jeśli wszystko OK, to przystępujemy do dalszych działań.
[ Piszę o tym, bo ja miałem przesunięty pasek o jeden ząbek i warto sprawdzić. Co prawda silnik 2.0 bezkolizyjny, ale zdecydowanie wydajniej pracuje na "normalnych" ustawieniach.]
Wcześniejsze sprawdzenie ułatwiło nam o tyle, że mamy wstępnie ustawiony wał na 0 stopni (jeśli zostawiamy wszystko na znacznikach) i teoretycznie powinniśmy zobaczyć znaczniki na kole zamachowym, albo przynajmniej być w pobliżu. Teraz podpinamy lampę stroboskopową do pierwszego cylindra, i świecimy w wizjer znajdujący się z tyłu silnika, i zerkamy na koło zamachowe. Powinny być tam 3 znaczniki: -10 stopni, 0 stopni i 10 stopni. I tutaj kończą się przyjemności, dostęp jest co najmniej zły, lepiej mieć ściągniętą maskę. Mając poluzowany aparat zapłonowy i pomocną dłoń kolegi lub koleżanki, kręcącej delikatnie aparatem cały czas patrzymy, aż będziemy widzieć, że wyprzedzenie zapłonu wynosi 10 stopni. Ale czai się kilka pułapek w ustawianiu: Po pierwsze obroty powinny wynosić ok. 900, oczywiście w zależności jak obrócimy aparatem obroty się nam zmieniają. Silnik oczywiście ciepły, a rurka z podciśnienia odłączona od aparatu zapłonowego. Tak na prawdę ciężko złapać te 10 stopni, sam zobaczysz, że to wszystko trochę się "rozjeżdża". A teraz najciekawsze: niekoniecznie musisz ujrzeć te znaczniki tam, gdzie się spodziewasz. Ja mam przekręcone koło zamachowe, i sporo się nagłówkowaliśmy na forum 924 co jest nie tak, że ustawiam na 10 stopni i silnik gaśnie... icon_wink.gif Ale zakładam, że mój przypadek, to jeden na 100tyś, więc drugiego takiego przekrętu się nie znajdzie.
Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem, jeśli tak, to niech starsi koledzy poprawią |
|
Autor |
RE: KTOS CHETNY WPASC DO OPOLA WYREGULOWAC MI PROSIAKA ?? :D |
lorch
Użytkownik
Postów: 14
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 25.03.06 |
Dodane dnia 24-05-2006 23:24 |
|
|
przewody proponuję sprrawdzić
Porsche 924 1981 |
|
Autor |
RE: KTOS CHETNY WPASC DO OPOLA WYREGULOWAC MI PROSIAKA ?? :D |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 25-05-2006 16:39 |
|
|
odnosnie przewodow: wszytko okay.
a tak pozatym!!!! :::::
wlasnie przed 15toma minutami go odpalilem dziekuje serdecznie uz. PORSZ ktory mi mocno pomogl przez telefon
ale:!!!!! nie ma tak pieknie
1. troche mi kopci, ale to chyba od stania
2. musze go dokladnie wyregulowac zeby bylo okay ( w tym pomoze sasiad )
3. wali mi dymem z kolektora wydechowego, chyba czeka mnie uszczelka :/ ( ile kosztuje takowa?? czy lepiej pasta ?? )
i am happy
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: KTOS CHETNY WPASC DO OPOLA WYREGULOWAC MI PROSIAKA ?? :D |
Wojciek
Użytkownik
Postów: 324
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 25-05-2006 18:28 |
|
|
między kolektorem a głowicą 12zł sztuka, czyli x4
między kolektorem a "kolankeim" - sam chciałbym wiedzieć. Jak będziesz zamawiał możesz zamówić i dla mnie |
|
Autor |
RE: KTOS CHETNY WPASC DO OPOLA WYREGULOWAC MI PROSIAKA ?? :D |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 25-05-2006 18:43 |
|
|
narazie czekam az kopcenie ustanie bo najprawdopodobniej jest to w wyniku zatluszczonych podzespolow i cieknacego oleju z miski ale jak bede w temacie to na bank kupie odrazu pare na zapas wiec i dla ciebie wezme
a tak pozatym to ladnie sobie silniczek pochodzil, zagrzal sie do 90 stopni, wlaczylo sie chlodzenie i wylaczylem silnik. aby nie bylo dla niego za duzo na dzis
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: KTOS CHETNY WPASC DO OPOLA WYREGULOWAC MI PROSIAKA ?? :D |
Misza
Użytkownik
Postów: 122
Miejscowość: Chorzow
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 25-05-2006 20:14 |
|
|
Wojciek uszczelka miedzy kolektorem a reszta wydechu na Chebziu (na rondzie) kosztuje 25 zl tyle ze musi ja zamowic i bedzie na drugi dzien
Michal/Misza |
|
Autor |
RE: KTOS CHETNY WPASC DO OPOLA WYREGULOWAC MI PROSIAKA ?? :D |
Wojciek
Użytkownik
Postów: 324
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 25-05-2006 22:19 |
|
|
Jak to mawiają w naszych stronach Misza: BIERE!
Niestety dla tej sprawy zmieniłem miejsce pracy i już nie jeżdże przez Chebzie i to wiecznie zakorkowane rondo, więc jeśli będziesz np. w ramach przerwy regeneracyjnej zażywał spaceru, to będę wdzięczny jeśli mi ją zamówisz, a ja już jakoś od Ciebie odbiorę |
|
Autor |
RE: KTOS CHETNY WPASC DO OPOLA WYREGULOWAC MI PROSIAKA ?? :D |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 25-05-2006 23:28 |
|
|
okay: to teraz prosze mi odpowiedziec na takie pytanko:
musze jeszcze wymienic jeden wtryskiwacz i to z tego powodu pewnie dymienie.
ile kosztuje uzywka, gdzie dostac?? z czego podejdzie ile nowy co i jak, chodzi mi o wtryskiwacz starego typu z wewnetrznym gwintem - wciskany.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: KTOS CHETNY WPASC DO OPOLA WYREGULOWAC MI PROSIAKA ?? :D |
Misza
Użytkownik
Postów: 122
Miejscowość: Chorzow
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 26-05-2006 01:23 |
|
|
z zewnetrznym gwintem w granicach 140 zl wiec podejrzewam ze te starszego typu tez cos kolo tego mowa ozywiscie o nowych Boschach
Michal/Misza |
|
Autor |
RE: KTOS CHETNY WPASC DO OPOLA WYREGULOWAC MI PROSIAKA ?? :D |
marcus
Użytkownik
Postów: 24
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 25.05.06 |
Dodane dnia 27-05-2006 12:49 |
|
|
Z zainteresowaniem przeczytałem opis reg. Wojcieka .Też miałem ten problem ( moje zielona żaba stała przez 5 lat ,a potem próbowało ją odpalić paru pseudo-mech.) autko teraz jeżdzi ale pracuje nierówno na wolnych obrotach .
5-ty wtrysk mam podłączony na dodatkowy przeł.
bardzo interesją mnie schematy połączenia przewodów podcisnieniowych oraz miejsca regulacji mieszanki itp. sprawy .
pozdrowiam.( Nie jestem mech. samochodowym , więc wiadomo)
marcus |
|
|
|
|