Autor |
wymiana uszczelki - water-oil radiator |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 19-01-2009 18:05 |
|
|
Czy ktos juz wymienial ta uszczelke w 924s /944?wszystko rozchodzi sie o przedostawanie sie oleju do systemu chlodzenia. Bedzie to jak narazie najgrubsza robota jaka zamierzam zrobic przy tym samochodzie i chcialbym sie dowiedziec jakich dodatkowych nie standardowych narzedzi bede potrzebowal?. Ponoc jest od cholery rozkrecania i zdejmowania ,sama robocizna u czlowieka ktory zajmuje sie Porsche(nieopodal Wawy) wyceniana jest na 500zl wiec hmmm napewno takie latwe i szybkie to to nie jest a sama uszczelka w ASO to ponoc 360 albo 380zl ( kosmos ). Jakies porady?
<br><br>
[img]http://www.simmy.home.pl/924pl/uszczelka.jpg[/img]
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: wymiana uszczelki - water-oil radiator |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 19-01-2009 19:18 |
|
|
Dlaczego to robisz? Jest mazia w układzie olejowym/układzie chłodzenia?
Jak nie to musisz mieć takie rzeczy:
Poz: 26,28,32,33,31,44,44a, jeżeli zawór ciśnienia oleju masz starego typu to trzeba go zmienić na nowego typu (trzy częściowy na jednoczęściowy - wtedy powiesz kosmos...)
W zależności od roku produkcji jest tam kilka zmian. Ponieważ trzeba zdemontowac konsolę chłodnicy oleju to musisz wymienić olej...
Tam centrowanie jest cholernie łatwym zadaniem gdy masię przyrząd do tego - inaczej to nie wiem...
Tak trudne to to niejest tylko ręce sie trzęsą co będzie jak się żle zrobi...
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: wymiana uszczelki - water-oil radiator |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 19-01-2009 20:02 |
|
|
Dlaczego to robisz? Jest mazia w układzie olejowym/układzie chłodzenia?
tak jest i wlasnie dlatego
(trzy częściowy na jednoczęściowy - wtedy powiesz kosmos...)
wiem o tym i o cenie,nie zalamie sie tzn juz sie zalamalem...ponoc 300-400$
Tam centrowanie jest cholernie łatwym zadaniem gdy masię przyrząd do tego
no wlasnie jaki?skad go wziasc,gdzie kupic?porsz z tego forum o tym wspominal ale nie weiem czy doprosze sie od niego info jak taki przyrzad zrobic/kupic.
Wogole browar robiles to juz w sowim samochodzie?napisz cos wiecej jesli cos wiesz bo musze zrobic jak najwiekszy research przed zrobieniem tego. Juz przeczytalem clark's garage i polowe forum 924 org ...
ufff z uszczelka i wogole calym gasket kit'em nie jest zle (w sumie jest nawet niezle )
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Porsche-Oil-Cooler-Seal-Kit-Updated-944-968-83-95_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ66Q3a4Q7c65Q3a2Q7c39Q3a1Q7c240Q3a1318QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem300251937495QQitemZ300251937495QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 19-01-2009 22:19 |
|
Autor |
RE: wymiana uszczelki - water-oil radiator |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 20-01-2009 07:05 |
|
|
U mnie to zostało zrobione ale asekuracyjnie. Jak jest mazia to nie wiem jak sie mają później panewki. Trzeba wszystko czyścić aby pozbyć się oleju z układu chłodzenia i mazi z układu olejowego...
Jak dla mnie to trochę kibel.
Dla mnie to było skompletowanie części - ja mam nowszy zawór ze względu na rok auta. Wymieniono wszystko co trzeba i jeździ.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: wymiana uszczelki - water-oil radiator |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 20-01-2009 09:34 |
|
|
no juz plukalem caly uklad chlodzenia przez 2dni ludwikiem,zamowilem nowy zbiorniczek wyrownawczy. W zadnym wezu ukladu chlodzenia nie ma juz tego syfu ale i tak asekuracyjnie jeszcze zleje ciecz chlodzaca i olej silnikowy i wymienie na nowe. Raczej nic z bloku silnika nie dostalo po dupie bo zrobilem minimalna ilosc kilometrow tak jezdzac (50-60km) - nie powinno byc tragedi. Pozatym olej moze wytrzymac jakas tam minimalna ilosc wody w sobie aby nie urwal sie film olejowy i stracil wlasciwosci smarujace wiec obym mial chociaz tutaj troche szczescia i do niczego zlego nie doszlo. Bedzie lipa jak bede mial 3 czesciowy zawor regulacji cisnienia oleju grrrr.
browar: a widziales moze jak wyjmuja ten zawor ewentualnie jakimi narzedziami to robia ?
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 20-01-2009 09:40 |
|
Autor |
RE: wymiana uszczelki - water-oil radiator |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 20-01-2009 16:05 |
|
|
Zawór jest tylko wkręcany. Ale trzeba IDEALNIE ustawi potem całą konsolę filtra... I to jest problem.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: wymiana uszczelki - water-oil radiator |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 20-01-2009 16:14 |
|
|
wlasnie rozmawialem z moim "mechanicznym doradca" i ponoc ten zawor trzyma sie na 2 o-ringach i trzeba miec narzedzie do jego idealnego scentrowania tzn do przytrzymania chyba...samo narzedzie ma byc jako takim kluczem nasadowym o srednicy o-ringa. Zobacze to na wlasne oczy gdzies za 3-4tyg jak bede mial uszczelki pod kolektor wydechowy i pelny zestaw uszczelek chlodnicy oleju.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: wymiana uszczelki - water-oil radiator |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 20-01-2009 17:50 |
|
|
Jak zdejmiesz całą konsolę która trzyma sie na 4 śrubkach to potem centrujesz całą konsolę narzędziem specjalnym i potem po wycentrowaniu dokręcasz śrubki mocujące. Sprawdzasz czy narzędzie bez oporu się wyjmuje i wkłada a potem zawór ma idealne prowadzenie. Tak są tam oringi tak jak widać w PET.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: wymiana uszczelki - water-oil radiator |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 20-01-2009 17:58 |
|
|
http://www.paragon-products.com/product_p/p218.htm
to narzedzie kupuje na dniach
ostatnie pytanie,czemu mam zmienic 3 czesciowy zawor na 1 czesciowy?czytalem ze bylo cos z tymi zaworami ze niektore rdzewialy ale nie pamietam czy chodzilo o 3 czesciowe czy pierwsze wersje jedno czesciowych....
edit: na clarks garage pisze ze zawor 3 czesciowy jest niewymienialny z 1 czesciowym ze wzgledu na dlugosc samych zaworow...
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 20-01-2009 22:36 |
|
Autor |
RE: wymiana uszczelki - water-oil radiator |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 19-03-2009 10:50 |
|
|
update:
Jestem juz po,okazalo sie ze ktos to juz wczesniej robil w moim 924 S i SPIERDOLIL totalnie. Uszczelka byla przesunieta i dziura w ktorej normalnie powinno sie wsuwac urzadzenie do scentrowania obudowy i uszczelki do bloku zostala rowniez przesunieta i wygieta. Na dodatek nie bylo drugiego oringu trzymajacego zawor w pozycji i ehhh qrde sprytny pan mechanik wszystko uje** tona sylikonu (czarnego) w tym tez oringi plywaly w sylikonie. Rzeznia nieziemska,teraz powinno byc juz wszystko okej .
Ogolnie w tej chwili jakbym sie za to zabral to 4-6godzin bez plukania i oczyszczania systemu chlodzacego a tak jako ze robilem to pierwszy raz ok.3dni (ok.20roboczogodzin).
podsumowanie: auto po spapraniu przez jakiegos obfleja i amatora mialo 3 uzytkownikow i NIKT tego nie zauwazyl,kurcze przykre to troche bo cisnienie oleju napewno bylo juz od dawna tak niskie(czego ja np. nie zauwazylem przy kupowaniu auta bo w sumie non stop nim gazowalem).
Porsz: jeszcze raz dzieki za podpowiedz i zdiagnozowanie problemu .
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 19-03-2009 10:52 |
|