924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Wszystko o Porsche 924
Autor wymiana uszczelki - water-oil radiator
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 19-01-2009 18:05
Czy ktos juz wymienial ta uszczelke w 924s /944?wszystko rozchodzi sie o przedostawanie sie oleju do systemu chlodzenia. Bedzie to jak narazie najgrubsza robota jaka zamierzam zrobic przy tym samochodzie i chcialbym sie dowiedziec jakich dodatkowych nie standardowych narzedzi bede potrzebowal?. Ponoc jest od cholery rozkrecania i zdejmowania ,sama robocizna u czlowieka ktory zajmuje sie Porsche(nieopodal Wawy) wyceniana jest na 500zl wiec hmmm napewno takie latwe i szybkie to to nie jest a sama uszczelka w ASO to ponoc 360 albo 380zl ( kosmos smiley ). Jakies porady?





<br><br>
[img]http://www.simmy.home.pl/924pl/uszczelka.jpg[/img]


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: wymiana uszczelki - water-oil radiator
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 19-01-2009 19:18
Dlaczego to robisz? Jest mazia w układzie olejowym/układzie chłodzenia?

Jak nie to musisz mieć takie rzeczy:

Poz: 26,28,32,33,31,44,44a, jeżeli zawór ciśnienia oleju masz starego typu to trzeba go zmienić na nowego typu (trzy częściowy na jednoczęściowy - wtedy powiesz kosmos...)

W zależności od roku produkcji jest tam kilka zmian. Ponieważ trzeba zdemontowac konsolę chłodnicy oleju to musisz wymienić olej...
Tam centrowanie jest cholernie łatwym zadaniem gdy masię przyrząd do tego - inaczej to nie wiem...

Tak trudne to to niejest tylko ręce sie trzęsą co będzie jak się żle zrobi...


Siem
browar
eS
Autor RE: wymiana uszczelki - water-oil radiator
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 19-01-2009 20:02
Dlaczego to robisz? Jest mazia w układzie olejowym/układzie chłodzenia?


tak jest i wlasnie dlatego


(trzy częściowy na jednoczęściowy - wtedy powiesz kosmos...)


wiem o tym i o cenie,nie zalamie sie tzn juz sie zalamalem...ponoc 300-400$ smiley

Tam centrowanie jest cholernie łatwym zadaniem gdy masię przyrząd do tego


no wlasnie jaki?skad go wziasc,gdzie kupic?porsz z tego forum o tym wspominal ale nie weiem czy doprosze sie od niego info jak taki przyrzad zrobic/kupic.



Wogole browar robiles to juz w sowim samochodzie?napisz cos wiecej jesli cos wiesz bo musze zrobic jak najwiekszy research przed zrobieniem tego. Juz przeczytalem clark's garage i polowe forum 924 org ...



ufff z uszczelka i wogole calym gasket kit'em nie jest zle (w sumie jest nawet niezle smiley )

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Porsche-Oil-Cooler-Seal-Kit-Updated-944-968-83-95_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ66Q3a4Q7c65Q3a2Q7c39Q3a1Q7c240Q3a1318QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem300251937495QQitemZ300251937495QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.

Edytowane przez przemek84 dnia 19-01-2009 22:19
2457922
Autor RE: wymiana uszczelki - water-oil radiator
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 20-01-2009 07:05
U mnie to zostało zrobione ale asekuracyjnie. Jak jest mazia to nie wiem jak sie mają później panewki. Trzeba wszystko czyścić aby pozbyć się oleju z układu chłodzenia i mazi z układu olejowego...

Jak dla mnie to trochę kibel.

Dla mnie to było skompletowanie części - ja mam nowszy zawór ze względu na rok auta. Wymieniono wszystko co trzeba i jeździ.


Siem
browar
eS
Autor RE: wymiana uszczelki - water-oil radiator
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 20-01-2009 09:34
no juz plukalem caly uklad chlodzenia przez 2dni ludwikiem,zamowilem nowy zbiorniczek wyrownawczy. W zadnym wezu ukladu chlodzenia nie ma juz tego syfu ale i tak asekuracyjnie jeszcze zleje ciecz chlodzaca i olej silnikowy i wymienie na nowe. Raczej nic z bloku silnika nie dostalo po dupie bo zrobilem minimalna ilosc kilometrow tak jezdzac (50-60km) - nie powinno byc tragedi. Pozatym olej moze wytrzymac jakas tam minimalna ilosc wody w sobie aby nie urwal sie film olejowy i stracil wlasciwosci smarujace wiec obym mial chociaz tutaj troche szczescia i do niczego zlego nie doszlo. Bedzie lipa jak bede mial 3 czesciowy zawor regulacji cisnienia oleju grrrr.


browar: a widziales moze jak wyjmuja ten zawor ewentualnie jakimi narzedziami to robia smiley?


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.

Edytowane przez przemek84 dnia 20-01-2009 09:40
2457922
Autor RE: wymiana uszczelki - water-oil radiator
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 20-01-2009 16:05
Zawór jest tylko wkręcany. Ale trzeba IDEALNIE ustawi potem całą konsolę filtra... I to jest problem.


Siem
browar
eS
Autor RE: wymiana uszczelki - water-oil radiator
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 20-01-2009 16:14
wlasnie rozmawialem z moim "mechanicznym doradca" i ponoc ten zawor trzyma sie na 2 o-ringach i trzeba miec narzedzie do jego idealnego scentrowania tzn do przytrzymania chyba...samo narzedzie ma byc jako takim kluczem nasadowym o srednicy o-ringa. Zobacze to na wlasne oczy gdzies za 3-4tyg jak bede mial uszczelki pod kolektor wydechowy i pelny zestaw uszczelek chlodnicy oleju.


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: wymiana uszczelki - water-oil radiator
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 20-01-2009 17:50
Jak zdejmiesz całą konsolę która trzyma sie na 4 śrubkach to potem centrujesz całą konsolę narzędziem specjalnym i potem po wycentrowaniu dokręcasz śrubki mocujące. Sprawdzasz czy narzędzie bez oporu się wyjmuje i wkłada a potem zawór ma idealne prowadzenie. Tak są tam oringi tak jak widać w PET.


Siem
browar
eS
Autor RE: wymiana uszczelki - water-oil radiator
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 20-01-2009 17:58
http://www.paragon-products.com/product_p/p218.htm

to narzedzie kupuje na dniach smiley

ostatnie pytanie,czemu mam zmienic 3 czesciowy zawor na 1 czesciowy?czytalem ze bylo cos z tymi zaworami ze niektore rdzewialy ale nie pamietam czy chodzilo o 3 czesciowe czy pierwsze wersje jedno czesciowych....


edit: na clarks garage pisze ze zawor 3 czesciowy jest niewymienialny z 1 czesciowym ze wzgledu na dlugosc samych zaworow...


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.

Edytowane przez przemek84 dnia 20-01-2009 22:36
2457922
Autor RE: wymiana uszczelki - water-oil radiator
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 19-03-2009 10:50
update:

Jestem juz po,okazalo sie ze ktos to juz wczesniej robil w moim 924 S i SPIERDOLIL totalnie. Uszczelka byla przesunieta i dziura w ktorej normalnie powinno sie wsuwac urzadzenie do scentrowania obudowy i uszczelki do bloku zostala rowniez przesunieta i wygieta. Na dodatek nie bylo drugiego oringu trzymajacego zawor w pozycji i ehhh qrde sprytny pan mechanik wszystko uje** tona sylikonu (czarnego) w tym tez oringi plywaly w sylikonie. Rzeznia nieziemska,teraz powinno byc juz wszystko okej smiley.

Ogolnie w tej chwili jakbym sie za to zabral to 4-6godzin bez plukania i oczyszczania systemu chlodzacego a tak jako ze robilem to pierwszy raz ok.3dni (ok.20roboczogodzin).


podsumowanie: auto po spapraniu przez jakiegos obfleja i amatora mialo 3 uzytkownikow i NIKT tego nie zauwazyl,kurcze przykre to troche bo cisnienie oleju napewno bylo juz od dawna tak niskie(czego ja np. nie zauwazylem przy kupowaniu auta bo w sumie non stop nim gazowalem).

Porsz: jeszcze raz dzieki za podpowiedz i zdiagnozowanie problemu smiley.


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.

Edytowane przez przemek84 dnia 19-03-2009 10:52
2457922