Autor |
Uszczelka metalowa pod glowice w 2.5l silniku |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 17-02-2009 20:29 |
|
|
Zastanawialem sie ostatnio czy przy najblizszej awari (wydmuchaniu/wdmuchaniu) uszczelki i jej wymienie nie zastosowac metalowej(miedzianej) uszczelki. Powiedzcie mi prosze czy ma to tylko pozytywne aspekty. czy sa tez moze jakies minusy takiej podmianki?
edit: mowa o uszczelce pod glowica
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 18-02-2009 11:45 |
|
Autor |
RE: Uszczelka metalowa w 2.5l silniku |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 17-02-2009 21:13 |
|
|
Może się czepiam, ale wdaje mi się, że pomocna byłaby informacja o jakiej uszczelce mówisz. |
|
Autor |
RE: Uszczelka metalowa w 2.5l silniku |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 17-02-2009 22:14 |
|
|
przemek84 napisał/a:
(...)czy przy najblizszej awari (wydmuchaniu/wdmuchaniu) uszczelki (...)?
Ten fragment sugeruje dość jednoznacznie, że chodzi o uszczelkę pod głowicą.
Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, ale metalowa uszczelka w wolnossącym silniku to chyba jednak przerost formy nad treścią. Nie występują tam takie ciśnienia żeby była konieczna (czy choćby sugerowana). Takie rzeczy to w mocno doładowanych turbo. Jednak jeśli miałbyś dostęp do taniej, metalowej uszczelki to nie sądzę żeby były przeciwwskazania. Prawdopodobnie będzie cieńsza od tradycyjnej, wiec nieco zwiększy Ci się stopień sprężania (dobrze by było policzyć to "nieco" ).
pzdr
jacek |
|
Autor |
RE: Uszczelka metalowa w 2.5l silniku |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 17-02-2009 23:17 |
|
|
A takie techniczne pytanie - taką uszczelke przykreca sie takim samym momentem i etapami jak zwykla czy mocniej?
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Uszczelka metalowa w 2.5l silniku |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 18-02-2009 08:24 |
|
|
Moge miec taka uszczelke za ok.80-100zl z pro warsztatu z gdanska i wlasnie zaczelo mnie to ciekawic czy jest sens sie w taki cos bawic. Taka uszczelka z teori chyba jest niezniszczalna prawda ?
edit: wogole powiedzcie mi czy dobrze rozumuje. Jako ze mam blok tulejowany wychodze z zalozenia(juz nie raz o tym rozmawialem z kilkoma mechanikami) ze chlodzenie bloku bedzie slabsze. Zaczelem sie obawiac w tym momencie o uszczelke pod glowica ktora moze poprostu ulec szybkiemu/szybszemu zniszczeniu przez zbyt goracy plyn chlodnicy stad wpadlem na pomysl z uszczelka miedziana znacznie trwalsza od zwyklej. Chce miec pewnosc ze zbyt goracy plyn mi jej poprostu nie zniszczy/wywali,dobrze rozumuje czy to wogole nie tedy droga?
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 18-02-2009 11:47 |
|