Autor |
roll bar- klatka bezpieczenstwa |
wlochaty
Użytkownik
Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07 |
Dodane dnia 25-02-2009 21:49 |
|
|
czy ma ktos z was foto klatki fabrycznej jaka byla w 924 carrera gts
924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatem -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częsci
944 '86 sprzedane
924 '77 szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232 |
|
Autor |
RE: roll bar- klatka bezpieczenstwa |
Apa13
Użytkownik
Postów: 397
Miejscowość: Warszawa/Ciechanów
Data rejestracji: 20.01.08 |
Dodane dnia 25-02-2009 22:08 |
|
|
bedziesz robil??
Artur 944 '83 |
|
Autor |
RE: roll bar- klatka bezpieczenstwa |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 25-02-2009 22:21 |
|
|
Widac klatke na wielu zdjeciach ktore mozna znalezc w internecie. W wolnym czasie cos moge poszperac i podrzucic.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: roll bar- klatka bezpieczenstwa |
wlochaty
Użytkownik
Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07 |
Dodane dnia 25-02-2009 23:26 |
|
|
chyba podkreslam chyba bede robil klatke "street roll bar" czyli taka tylko na tylnych siedzeniach, bo mozna latwiej wsiadac, a rozbudowac zawsze mozna, ale to spokojnie musi sie cieplej zrobic to wtedy cos rusze
924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatem -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częsci
944 '86 sprzedane
924 '77 szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232 |
|
Autor |
RE: roll bar- klatka bezpieczenstwa |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 26-02-2009 00:20 |
|
|
To co w końcu z autem? Naprawione?
Co planujesz? Wydmuszkę?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: roll bar- klatka bezpieczenstwa |
wlochaty
Użytkownik
Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07 |
Dodane dnia 26-02-2009 18:46 |
|
|
powoli w wolnym czasie bede dlubal, ale to bedzie raczej auto na lawete i na tor ale to mysle ze dopiero na przyszla wiosne
924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatem -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częsci
944 '86 sprzedane
924 '77 szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232 |
|
Autor |
RE: roll bar- klatka bezpieczenstwa |
tony
Użytkownik
Postów: 109
Miejscowość: Marki
Data rejestracji: 22.07.09 |
Dodane dnia 10-08-2009 23:42 |
|
|
Witam
Stara sprawa, ale jakby kogos interesowalo to ponizej link do firmy robiacej klatki:
http://www.ireco.com.pl
pozdrawiam
tony
porszawy brak i nie będzie |
|
Autor |
RE: roll bar- klatka bezpieczenstwa |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 30-09-2009 07:59 |
|
|
mr-nemo napisał/a:
lusterka i kompletna klapa kupiona prze zemnie
przywołuje do tablicy: mozesz porobic foty i podac wymiary ?
a moze ktos ma jakies projekty ?
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: roll bar- klatka bezpieczenstwa |
grafffik
Użytkownik
Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09 |
Dodane dnia 30-09-2009 22:52 |
|
|
proponuje zacząć wpierw rozróżniać roll bar'a od roll cage
wtedy poszukiwania będą szybsze
jak szukasz wzoru to przepatrz sobie załącznik J.
Jeżeli chcesz mieć bardziej cywilną, wybierasz po prostu inne materiały (tańsze). I radzę szybko się określić czy chcesz przyspawywaną do budy czy przykręcaną. Przykręcaną w 924/944 idzie zrobić bez problemu
|
|
Autor |
RE: roll bar- klatka bezpieczenstwa |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 01-10-2009 00:04 |
|
|
tylko i wyłącznie przyspawaną, ale okay, sam sobie zaprojektuje wezme do pomocy kolege, który szykuje auta na rajdy. Mam dostęp do giętarki. Jeszcze postaram się zeby klatka była gotowa w tym miesiącu.
Pytanie: jaki materiał na klatke obrać i o jakiej średnicy ?
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: roll bar- klatka bezpieczenstwa |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 01-10-2009 06:27 |
|
|
Drwalu.. tutaj masz wymiary:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=1944#post_25531 |
|
Autor |
RE: roll bar- klatka bezpieczenstwa |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 01-10-2009 10:56 |
|
|
Drwalu - pierwszy link z google.
Oraz źródło wszelkiej wiedzy na temat klatek - załącznik J FIA.
a Ciebie szczególnie zainteresuje Art. 253.
Edytowane przez pilatus dnia 01-10-2009 11:00 |
|
Autor |
RE: roll bar- klatka bezpieczenstwa |
grafffik
Użytkownik
Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09 |
Dodane dnia 01-10-2009 15:58 |
|
|
drwal napisał/a:
Pytanie: jaki materiał na klatke obrać i o jakiej średnicy ?
a do czego ty tą klatke potrzebujesz ? jezeli do lansu, ewentualnie do kjs wystarczy zwykła poczerniana rura gazowa. kosz ok 15zł/m
ta klatka przedstawiona wyżej jest jak najbardziej w porządku.
możesz ten wzór rozszerzyć o dodatkowe pałąki itp..tylko pamiętaj że im więcej rur tym robi się ciężej co ma wpływ na osiągi, spalanie, amortyzacje i mase innych czynników.
nie patrz na wzory na PZM, bo jest w nich pełno błędów i jak będziesz chciał kiedyś robić klatkę pod homologację to Cię wyśmieją
no ale nie sądze abyś prosiakiem startował w eliminacjach do mistrzostwach polski czy świata...
co do giętarki, poczytaj sobie wpierw artykuły na temat samego gięcia, wypełniania rur przy gięciu czy samych powstałych problemów
http://www.gtj-jablonski.com/giecie_rur.html
przeanalizuj też czy własnie nie lepiej zrobić przykręcaną np. na wzór 996 GT3
ogólnie życzę powodzenia bo wiem ile czasu spędziłem przy robieniu pierwszej klatki
Edytowane przez grafffik dnia 01-10-2009 17:11 |
|
Autor |
RE: roll bar- klatka bezpieczenstwa |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 01-10-2009 17:54 |
|
|
Możesz rozwinąć temat błędów w załączniku J opublikowanym na stronach PZM? Bo ja porównywałem z oryginałem w języku angielskim (oryginał jest tak na prawdę dwujęzyczny, bo jeszcze francuski) i znalazłem właściwie jeden błąd.
Z Twojej wypowiedzi wynika, że masz doświadczenie w budowie klatek - co miałeś na myśli pisząc o homologowaniu klatki?
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: roll bar- klatka bezpieczenstwa |
wlochaty
Użytkownik
Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07 |
Dodane dnia 01-10-2009 17:57 |
|
|
jeśli interesuje kogoś rajdowa klatka z homologacją wg załączników to zapraszam do firmy w której pracuje.
www.protuning.pl
924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatem -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częsci
944 '86 sprzedane
924 '77 szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232 |
|
Autor |
RE: roll bar- klatka bezpieczenstwa |
grafffik
Użytkownik
Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09 |
Dodane dnia 01-10-2009 18:22 |
|
|
pilatus ułatwię sprawę w przeczesywaniu załączników i odsyłam do strony, gdzie wszystko jest prosto napisane:
http://krasny_tom.fm.interia.pl/klatka.html
co do homologacji to chodzi o to że można wykonać klatke wg własnego projektu, niezgodą z zał J, ale musi przejść ona badania żeby dostać homologacje. większość firm nie wystawia homologacji na klatki, tylko certyfikat spawacza o tym że klatka jest zbudowana wg. załącznika.
Auto z klatką teoretycznie nie może sie poruszać - ale...też teoretyzując - nie znajdziesz w zapisach prawnych ze nie mozna tego traktować jako wyposażenie dodatkowe - nie jest z tym aż tak źle - gorszy jest brak tylnej kanapy, a 5 osób w dowodzie...od strony prawnej oczywiście..
jeżeli chodzi o przeglądy to wiadome jest że trzeba trafić na normalnego gościa , i jeżeli wydech nie ma 100 decybeli to większość normalnych diagnostów przymknie oko na brak kanapy ... klatka w żaden sposób nie wpływa na homologację samochodu.
jeżeli zamierzasz robić klatkę to rób ją zgodnie z zał. J ... bo takie autko ew. będzie można też później wykorzystać... albo sprzedać ...
jak zrobisz klatkę z rur hydraulicznych i startować np w KJS - osobiście wolałbym jeździć bez klatki ...
klatkę może zrobić każdy kto ma uprawnienia spawalnicze , wystawi na to papier oraz dołączy kopię zakupów na rury odpowiednich właściwościach określonych w zał. J art 253 str 8-23
http://www.pzm.pl/userfil...3_15XI08___.pdf
oczywiście jest w Polsce kilka adresów które można polecić że zrobią to lepiej i bezbłędnie niż robota samemu...ale gdzie ta zabawa
Edytowane przez grafffik dnia 01-10-2009 18:23 |
|
Autor |
RE: roll bar- klatka bezpieczenstwa |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 02-10-2009 14:05 |
|
|
Dzięki za odpowiedź. Podpytywałem Cię, bo podejrzewałem, że będziesz kolejną osobą twierdzącą, że klatka musi być wykonana wg. załącznika J, bo inaczej nie przejdzie homologacji - co jest kompletną bzdurą i pomieszaniem pojęć. Nie lubię, jak ktoś wprowadza innych w błąd, bo wydaje mu się, że coś wie i autorytatywnie przy tym obstaje .
Widzę jednak, że wiesz co piszesz .
Przejrzałem pierwszy link który podałeś - faktycznie nie ma tam błędu jaki jest w tłumaczeniu na stronach PZM (chodzi pk. 8.2.2.4 - fragmenty "nie większej niż 100 mm", a na stronach PZM jest "nie mniej niż 100 mm" co jest błędem). Poza tym te dwa teksty się nie różnią (na pierwszy rzut oka przynajmniej).
Kluczem do budowy lekkiej i wytrzymałej klatki jest właśnie dobór gatunku i wymiarów rur. Przeliczałem sobie to kiedyś i wyszło mi, że robiąc wg. załącznika identyczne klatki, jestem w stanie zaoszczędzić ok. 5 kg właśnie na przemyślanym doborze rur.
pzdr
jacek(pilatus) |
|