Autor |
fakty o wydechu z 931 Seria 1 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 14-01-2010 23:40 |
|
|
Tak ku przestrodze chciałem zaprezentować kolektor wydechowy z serii pierwszej 924 Turbo który dostałem w celu zrobienia pomiarów i porównań. Jak wiadomo w tej serii wydech jest bardzo podatny na pękanie, w serii drugiej już to poprawiono dodając wzmocnienia i może zmieniając materiał.
Z muszlą turbosprężarki dzieją się podobne rzeczy w obu seriach, jednak druga była już mniej podatna na pękanie.
Oto czego można się spodziewać po wydechu 931 Seria 1 (79-80r) wersja Europejska.
[img]http://img18.imageshack.us/img18/4451/hpim6475i.th.jpg[/img]
[img]http://img193.imageshack.us/img193/7504/hpim6474.th.jpg[/img]
[img]http://img193.imageshack.us/img193/9916/hpim6470.th.jpg[/img]
[img]http://img200.imageshack.us/img200/6628/hpim6471.th.jpg[/img]
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: fakty o wydechu z 931 Seria 1 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 14-01-2010 23:45 |
|
|
ja laik jestem, ale wg mnie to rzeczywiście kiepsko wygląda
Zrobisz pomiary - znaczy szykujesz dorobić to na wzór?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: fakty o wydechu z 931 Seria 1 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 15-01-2010 00:10 |
|
|
Bardziej zastanawiam się nad różnicami pomiędzy serią 1 a serią 2(występują dodatkowe wzmocnienia) oraz możliwością zastosowania kolektora z Serii 2 w wersji RHD (tam nie ma wzmocnień a ponoć trzymają się lepiej od aut LHD), który jest troszkę inny, aczkolwiek chciałem potwierdzić, że są zamienne co prawda tylko dla aut z kierownicą po lewej stronie co daje dużo większe możliwości zdobycia nieuszkodzonego egzemplarza, bo np zakup kolektora europejskiego z serii 2 bez uszkodzeń to chyba tylko w serwisie, albo jakiejś aukcji 1x do roku... po prostu straszna rzadkość i okazja.
Pomiary robię porównawcze wersji LHD i RHD i przy okazji LHD seria 1 i seria 2.
No i jeszcze taka mała uwaga techniczna: Kolektory wydechowe z 924 do 81 roku mają także podobny brak odporności na pękanie. Całe szczęście ciśnienie w wolnossaku jest znacznie niższe i nie ma zazwyczaj aż takich efektów. Zobaczę może da się to ustrojstwo jeszcze połatać ale to chyba raczej bez sensu.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 15-01-2010 09:55 |
|
Autor |
RE: fakty o wydechu z 931 Seria 1 |
parasol
Użytkownik
Postów: 135
Miejscowość: Tychy
Data rejestracji: 27.01.09 |
Dodane dnia 15-01-2010 10:04 |
|
|
ja może troszkę nie na temat, ale jak pospawać kolektor wydechowy .. mówię tu o zwykłym 2.0 silniczku, tzn w moim prosiu jest ok ale kupiłem drugi silnik i tam kolektor jest popękany ... z góry dzięki za wszelkie info pozdrawiam |
|
Autor |
RE: fakty o wydechu z 931 Seria 1 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 15-01-2010 16:29 |
|
|
parasol napisał/a:
ja może troszkę nie na temat, ale jak pospawać kolektor wydechowy .. mówię tu o zwykłym 2.0 silniczku, tzn w moim prosiu jest ok ale kupiłem drugi silnik i tam kolektor jest popękany ... z góry dzięki za wszelkie info pozdrawiam
Spawanie kolektora raczej bez sensu - na zdjęciach powyżej widać jak pękają spawy.
Proponowałbym ściągnąć z USA - np firmy MSDS http://www.msdsinc.com/exhaust_1.htm Bardzo dobre ceny - 250$ za kompletny kolektor (który dodatkowo może dać nam 1% mocy ). Ewentualnie poszukałbym firmy która zrobi kolektor od podstaw- ale to już kwestia finansów. Pewnie poniżej 1000 zł nikt się nie podejmie zrobienia takiego od podstaw (nie mówię o kolektorach spawanych gdzieś w szopie). |
|
Autor |
RE: fakty o wydechu z 931 Seria 1 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 15-01-2010 17:04 |
|
|
No właśnie jakoś te elementy rzadko trafiają do sprzedaży. Spawać można, ale co do efektów pewności nie ma. Może jakiś stary spawacz dałby radę zrobić to przyzwoicie. Miałem okazję dostać taki od 931 za darmo to wziąłem, głównie w celach porównawczych i żeby wiedzieć czego można się spodziewać.
Także dla chętnych do zakupu srebrnego 931 to radziłbym uważać a na pewno radziłbym tam zmienić kolektor wydechowy na nowszy, albo z wersji z kierownicą po prawej stronie.
Swoją drogą kolektor wydechowy z serii 2 z UK pasuje do 931 elegancko i co ciekawe można uzyskać dzięki niemu lepsze chłodzenie, a dla maniaków... zmniejszyć wagę auta o parę kg a nie miały one już takiej tendencji do pękania i rozsypywania się.
Może później wrzucę jakieś fotki porównawcze kolektorów z wszystkich możliwych wersji 931... jakby kogoś ciekawiło
[img]http://img191.imageshack.us/img191/1483/hpim6468large.th.jpg[/img]
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 15-01-2010 17:06 |
|
Autor |
RE: fakty o wydechu z 931 Seria 1 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 22-01-2010 15:56 |
|
|
Dzisiaj wrzuciłem kolektor do piaskowania, potem został pospawany elektrodą do stali kwasoodpornej. Wszystko trzyma się świetnie, Kolektor wykonany jest z jakiegoś metalu podobnego do żeliwa ale bardziej o właściwościach stali. Myślałem, że nie będzie się dało pospawać i nic nie będzie się trzymać, ale w praktyce okazało się, że jest bardzo dobrze i nie ma najmniejszego problemu żeby to połatać. Nie wygląda może jak nówka, ale w razie czego na zapas powinno być jak znalazł
[img]http://img85.imageshack.us/img85/5329/hpim6492.th.jpg[/img]
[img]http://img638.imageshack.us/img638/9641/hpim6490.th.jpg[/img]
[img]http://img682.imageshack.us/img682/3933/hpim6489.th.jpg[/img]
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|