Autor |
geometria |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 21-07-2011 13:19 |
|
|
nic a nic sie na tym nie znam, czy ktos moglby to zinterpretowac ?
[img]http://img818.imageshack.us/img818/1728/zbieznosc.th.jpg[/img]
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: geometria |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 21-07-2011 15:44 |
|
|
Z tego co widzę to głównie wyregulowana została przednia oś. Regulacja polegała na zmianie pochylenia kół (od pionu) i zbieżności (na drążkach kierowniczych). I to zostało zrobione.
Niepokojące może być:
- wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy (różne dla prawego i lewego), i trochę odbiega od normy
- pochylenie tylnego koła (też różne prawe i lewe)
Nie wiem czy te parametry można w 924 regulować.
Takie odchyłki mogą być spowodowane naszymi dziurami lub jakimś crashtestem.
Ustawienie zbieżności ma sens jeśli nie masz żadnych luzów w zawieszeniu.
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
Edytowane przez Andrew dnia 21-07-2011 15:47 |
|
Autor |
RE: geometria |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 21-07-2011 16:16 |
|
|
ustawialem zbieznosc , bo wymienialem zaiweszenie z przodu
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: geometria |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 21-07-2011 16:30 |
|
|
w zależności od tego kto to wymieniał i w jaki sposób, można by ustawić geometrię, ale to 2 różne usługi i 2 różne ceny.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: geometria |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 21-07-2011 17:33 |
|
|
?
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: geometria |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 21-07-2011 18:31 |
|
|
Nie jestem ekspertem, ale nie rozumiem czemu nie było możliwości ustawienia tyłu.
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy faktycznie dużo się różni, ale nie jest to bardzo duży
problem (uprzedzam pytanie). Wahacze też wymieniałeś? Co powiedzieli o ustawieniu
tyłu? Robili ale nie doszli do wartości fabrycznych czy nie próbowali (cyt. "tyłu się tutaj
nie reguluje" )?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: geometria |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 21-07-2011 20:41 |
|
|
no powiedzieli ze nie jest regulowany
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: geometria |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 22-07-2011 09:50 |
|
|
To w takim razie proponuje udac sie z reklamacja, bo prawidlowe postepowanie to regulacja tylu i wtedy przodu. Chyba ze tyl jest spoko i tyliko poprawiamy przid po demontazu elementow. Nikt Ci samego tyliu bez poprawki przodu dobrze raczej nie ustawi, wiec zaplacisz dwa razy...
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: geometria |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 22-07-2011 16:32 |
|
|
Masakra...jezdzac po stodolach mozna kilka ray wiecej kasy wydac niz u powaznych ludzi..w tych autach regulowalne jest wszystko i to znacznie prosciej niz w "typowych' samochodach.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: geometria |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 09-08-2011 22:54 |
|
|
jak sie reguluje tył ?
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: geometria |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 10-08-2011 00:20 |
|
|
Kąt pochylenia kola srubami mimosrodowymi w polowie wachacza, do zbieznosci powinien byc specjalny klucz/sruba mimosrodowa ale mozna to zrobic nawet srubokretem. Otwor do tej czynnosci znajduje sie tez mniej wiecej na srodku wachacza obok regulacji kata pochylenia.
Zdaje mi sie, ze juz to bylo walkowane gdzies na forum???
Jak Pan od geometrii nie wie gdzie ustawic to jedz do innego bo ten sie nie zna...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: geometria |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 10-08-2011 22:33 |
|
|
Byłem ostatnio z geometrią na Mogilskiej - naprzeciw Komendy Policji. Panowie sprawnie ogarnęli auto, wiedzieli co jak i gdzie się reguluje. 140 zł za komplet przód i tył.
Proponuję żebyś w razie problemów podjechał tam.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: geometria |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 10-08-2011 23:01 |
|
|
kurcze wlasnie kilka osob polecalo mi juz ten zaklad , a ja glupi pojechalem tam hgdzie najblizej , poki co autem jezdzi mi sie dobrze , ale w wolnej chwili podjade tam do poprawki
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: geometria |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 20-03-2014 16:14 |
|
|
Mam pytanie pewnie śmieszne i laickie ale nie potrafię sobie zobrazować regulacji pochylenia tylnich kół. Zbieżność jest jasna ale jeśli chodzi o pochył to jak bym nie patrzył to każda zmiana wysokości zawieszenia wpłynie na pochył?
Ciężko mi się precyzyjnie wysłowić ale chodzi mi o to że jeśli wyreguluję sobie wysokość na śrubie mimośrodowej tej najbliżej drążka, to zmieni się pochył koła gdyż zmieni się kąt osi poziomej wahacza w stosunku do osi belki. I jeśli zmienię teraz ustawienia pochyłu na śrubie mimośrodowej tej od łącznika stabilizatora żeby z powrotem "wypionować" koło to auto musi wrócić do poprzedniej wysokości?
Generalnie, im auto niżej tym większy pochył i nic się nie da z tym zrobic? Trochę nie ogarniam tego w wyobraźni....
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: geometria |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 20-03-2014 16:35 |
|
|
Śruba do regulacyji moze się poruszać przód-tył co wpływa na zbieżność, natomiast pochylenie regulowane jest onym właśnie mimośrodem.
W Wyścigówce po zglebieniu mam -4* pochyłu i mniej się nie da zrobić bez przerabiania wahacza... Niedługo będę się do tego właśnie zabierał
|
|
Autor |
RE: geometria |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 20-03-2014 16:37 |
|
|
Właściwie to sam sobie na wszystko odpowiedziałeś i to... prawidłowo :-)
Oczywiście ponieważ istnieje regulacja pochylenia tylnych kół, to przy jej pomocy można zniwelować wpływ obniżania auta. Ta regulacja ma jednak swój zakres (czyli ograniczenia) i jak mocno obniżysz auto to regulacji Ci nie starczy - będziesz miał negatyw. Jeśli jednak obniżenia auta polegać będzie na regulacji dostępnej fabrycznie (czyli nie planujesz obniżać "o ząbek" na drążkach skrętnych) to fabryczny zakres regulacji pochylenia kół powinien Ci wystarczyć do ich "wypionowania".
A jak polecisz z wysokością jak np. Piterson to niestety będziesz miał duży negatyw (chyba, że przerobisz trochę zawieszenie). Ale o tej przeróbce to nie będę pisał, bo obiecałem Pitersonowi z 2 lata temu, że opiszę to dokładnie i... zapodziałem gdzieś rysunki tej przeróbki . Jak będę zrzucał kiedyś zawieszenie z tyłu to pomierzę to co mam i zrobię rysunek jeszcze raz. |
|
Autor |
RE: geometria |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 20-03-2014 16:43 |
|
|
Pumba - jesteś w tej samej sytuacji co Piterson. Nie trzeba przerabiać wahacza - można przerobić tę blachę, co to jest przytwierdzona do drążka skrętnego poprzez m. in. tę mimośrodową śrubkę a z drugiej strony przykręcona jest do wahacza (ale można podejść do tego i od strony wahacza). Nie wiem jak się owa blacha fachowo nazywa.
Tylko, żeby seler miał jasność - Ty obniżałeś mocno, na drążkach, a nie samą śrubą mimośrodową. |
|
Autor |
RE: geometria |
DjDarecki
Użytkownik
Postów: 648
Miejscowość: Pasłęk
Data rejestracji: 07.07.13 |
Dodane dnia 20-03-2014 22:51 |
|
|
Coś takiego znalazłem
DjDarecki dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez DjDarecki dnia 20-03-2014 22:52 |
|