Autor |
Kilka pytań o silnik i nie tylko |
zawilec
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 03.10.11 |
Dodane dnia 05-10-2011 14:36 |
|
|
będę wdzieczny za pomoc:
1. gdzie w 2.0 924 jest regulacja spalin/mieszanki. Podobno jest.
2. czy mozliwe jest aby moja 924 nie miała sondy? Nie moge sie jej doszukać.
3. jak to jest z tym drugim filtrem paliwa z tyłu, czy jego sie wymienia a jezeli tak to gdzie go szukac/ jak to wymontowac?
4. jakie moga byc przyczyny mulenia autka, gdzie te konie pobiegły? Przewody, świece, kopułka, palec są nowe
5. jakie alternetory były stosowane w 924?
Porsche 924 '83 2.0 |
|
Autor |
RE: Kilka pytań o silnik i nie tylko |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 05-10-2011 15:20 |
|
|
1. przy filarze powietrza jest rozdzielacz, tam można wyregulować mieszankę ( chyba imnusem 3)
2. wydaje mi się, że tak
4. nie wiem, ale może kąt wyprzedzenia zapłonu, źle ustawiony rozrzad, może mię daj Boże silnik chce remontu.. najlepiej niech wypowiedzą się fachowcy |
|
Autor |
RE: Kilka pytań o silnik i nie tylko |
zawilec
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 03.10.11 |
Dodane dnia 05-10-2011 15:43 |
|
|
1. może ktoś ma jakąś fotkę ze strzałką gdzie ta regulacja jest?
Porsche 924 '83 2.0 |
|
Autor |
RE: Kilka pytań o silnik i nie tylko |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 05-10-2011 16:06 |
|
|
Tak w ogóle to witam na forum!
Zapraszamy na spotkanie czwartkowe (info w odpowiednim temacie ).
Zacznijmy od najprostszych pytań.
5. Od 924, nie słyszałem żeby gdzieś był taki stosowany, ale jest to wielce
prawdopodobne że jakiś VW lub Audi.
3. Drugi filtr paliwa był tylko we wczesnych rocznika na przewodzie między
bakiem paliwa a pompą.
2. Większość 924 nie ma sondy. Zresztą nawet jakbyś miał to zapewne
wąskopasmową, a na takiej bardzo trudno ustawić poprawny AFR.
1. W nawiązaniu do powyższego postu radzę na początek poczekać z regulacją
lub skrupulatnie zapisywać o ile zmieniłeś ustawienie składu mieszanki.
Zaraz może wyszukam jakieś zdjęcie i wkleję.
4. Przyczyn może być wiele. Napisz coś więcej o aucie. Może WUR już pordzewiały
w środku? Może KJET coś szwankuje? A może nie jeździłeś innym 924? Ten typ tak
ma że nie lubi się rozpędzać, lubi skręcać I tak samo jak napisał Szeryf.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Kilka pytań o silnik i nie tylko |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 05-10-2011 17:59 |
|
|
tutaj
szeryf dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Kilka pytań o silnik i nie tylko |
zawilec
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 03.10.11 |
Dodane dnia 05-10-2011 21:54 |
|
|
A dzieki za zaproszenie, może się uda i wpadne.
co do punktu 4 to owszem jest to pierwsze 924 jakim jechałem, ale według danych technicznych 2.0 ma tam coś ok 9,5 sekundy do setki, a mnie żona vectrą 1.8 (dane fabryczne 10,5 sek do setki) bierze - nie katując jej - jak bym w miejscu niemal stał.
Stąd moje obawy ze cos jest nie tak.
Co mogę jeszcze naprowadzającego napisać o autku? i co to jest ten WUR?
Sorki, ale szczęśliwym posiadaczem 924 jestem dopiero od 4 dni.
Porsche 924 '83 2.0 |
|
Autor |
RE: Kilka pytań o silnik i nie tylko |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 05-10-2011 22:28 |
|
|
Wiesz, w Wawie masz mocną grupę porszaków- najlepiej umów się z kimś i możliwe, że na miejscu będziesz miał diagnozę...
WUR= warm Up Regulator - pomaga uruchomić auto gdy silnik jest zimny, ale to chyba nie bedzie miało wpływu na dynamikę auta
Edytowane przez szeryf dnia 05-10-2011 22:29 |
|
Autor |
RE: Kilka pytań o silnik i nie tylko |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 05-10-2011 23:18 |
|
|
Witamy !
Brak "koników" - sprawdź kompresję na poszczególnych cylindrach. To być może wina zużytych pierścieni/zaworów. |
|
Autor |
RE: Kilka pytań o silnik i nie tylko |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 06-10-2011 00:05 |
|
|
Szkoda że przed remontem nie sprawdziłem kompresji. Moc sprawdziłem, było prawie
116KM a brał olej jak nałogowiec, co było przyczyną - zużyte pierścienie. Zawory były
w sumie ok (tzn. nie były do wymiany).
Wracają do wątku WUR, nazwa troszkę myląca. Powinno się tłumaczyć jako "regulator
termiczny". Działa cały czas, nie tylko przy rozgrzewaniu silnika. Powinien zmieniać
ciśnienie sterujące na rozdzielaczu (jeżeli coś źle piszę - poprawiać).
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 06-10-2011 00:06 |
|
Autor |
RE: Kilka pytań o silnik i nie tylko |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 06-10-2011 09:00 |
|
|
zawilec napisał/a:
będę wdzieczny za pomoc:
1. gdzie w 2.0 924 jest regulacja spalin/mieszanki. Podobno jest.
2. czy mozliwe jest aby moja 924 nie miała sondy? Nie moge sie jej doszukać.
3. jak to jest z tym drugim filtrem paliwa z tyłu, czy jego sie wymienia a jezeli tak to gdzie go szukac/ jak to wymontowac?
4. jakie moga byc przyczyny mulenia autka, gdzie te konie pobiegły? Przewody, świece, kopułka, palec są nowe
5. jakie alternetory były stosowane w 924?
Ad1.
Bez analizatora spalin lepiej nie ruszać , możesz pokręcić i ustawić na oko , ale są realne szanse że tylko pogorszysz sytuację . Podpinasz w rurę analizator i dopiero regulujesz i masz na bieżąco informację o prawidłowości składu mieszanki .
Co do samej kontroli co się dzieje , polecam wykręcić świece i przyjrzeć się im dokładnie . O szo się rozchodzi z niestety nienajlepszymi zdjęciami => http://www.data.com.pl/2_serwis/infotech/swiece_2.html
Ad2.
Nie słyszałem o żadnym 924 2.0 z sondą lambda , jeśli o tą sondę oczywiście się rozchodzi. Podawanie paliwa sterowane jest mechanicznie poprzez wychylenie talerzyka w rozdzielaczu paliwa, zapłon również mechanicznie , aparat zapłonowy napędzany z wałka rozrządu.
Ad3.
W części 924 z przy baku znajdują się dwie pompy paliwa , jedna w baku druga tuż przy , dodatkowo w pobliżu zbiornika masz jeszcze akumulator paliwa , śmieszny patent działający troszeczkę jak zbiorniczek wyrównawczy , prawdopodobnie troszkę niweluje skoki ciśnienia paliwa a z założenia ma on zbierać cieplejsze paliwo cofające się do zbiornika po wyłączeniu silnika.
Ad4.
Kto to wie , może już dawno na pastwisku ?? |
|
Autor |
RE: Kilka pytań o silnik i nie tylko |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 06-10-2011 09:10 |
|
|
Sliwka napisał/a:
Ad2.
Nie słyszałem o żadnym 924 2.0 z sondą lambda , jeśli o tą sondę oczywiście się rozchodzi. Podawanie paliwa sterowane jest mechanicznie poprzez wychylenie talerzyka w rozdzielaczu paliwa, zapłon również mechanicznie , aparat zapłonowy napędzany z wałka rozrządu.
Sliwka zapraszam do mnie pod maskę - mam szwajcara który ma sonde lambda i sterowanie składem mieszanki - nie wiem jak realizowane - nie zanm sie na tym - ale na 100% Porsz, Michal928 lub Qbak wyjaśnią ci jak to u mnie działa ... u mnie przyczyną zmulenia auta była właśnie stara żle działająca sonda ... po wypięciu nie to auto dynamika subiektywnie zdecydowanie w górę i skończyło sie pływanie obrotami
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Kilka pytań o silnik i nie tylko |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 06-10-2011 12:11 |
|
|
No to jestem zaskoczony , myślałem że ten "regulator" był stosowany jedynie w późnych wersjach 5 cylindrówek audi zasilanych K-Jetem.
Edytowane przez Sliwka dnia 06-10-2011 12:11 |
|
Autor |
RE: Kilka pytań o silnik i nie tylko |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 06-10-2011 12:31 |
|
|
Żeby nie być gołosłownym co do mitu dwóch filtrów paliwa.
Od 77 do 79 (włącznie) powinien być filtr paliwa. Nie jest potrzebny jeżeli ktoś posiada
już wstępną pompę paliwa w baku (po 80r.) ponieważ ona sprawdza się jako taki
właśnie zgrubny filtr.
Były 4 różne rodzaje zasilania paliwem od strony baku. Dwa z nich posiadały filtr paliwa.
Od 76.5 do 79:
Od 79 do 80:
Olo, to teraz na hamownię. Skoro silnik znacząco mocniejszy to może warto sprawdzić
ile "przybyło".
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Kilka pytań o silnik i nie tylko |
zawilec
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 03.10.11 |
Dodane dnia 07-10-2011 08:31 |
|
|
u mnie w miejscu oznaczonym czerwonym kółkiem jest taka jakby metalowa rureczka, czy to tam jest niby regulacja spalin?
Jeżeli tak to czegoś mi tam chyba brak bo w momencie kiedy wsadziłem tam śrubokret na jakies 7-8 cm silnik przygasał, a śrubokret był uwalony smarem/błotem/benzyną. Może ktoś wywalił mi śrubę regulacji?
Bawił ktoś się tym kiedyś?
Porsche 924 '83 2.0
zawilec dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Kilka pytań o silnik i nie tylko |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 07-10-2011 08:39 |
|
|
no tak tak, to dokładnie tam, silnik ma przygasac, bo nie umiejętnie to robisz dusisz klapę, bez otwarcia przepustnicy, logiczne, że auto chce gasnąć.
Nie śrubokręt tylko imbus ! ! ! ! i nie rób tego sam jak nie masz pojecia, tym bardziej bez analizatora, żeby ustawić % co, który ma wynosić w przedziale 1.5-2.5.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Kilka pytań o silnik i nie tylko |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 07-10-2011 09:22 |
|
|
Kurde straszycie i straszycie. Moim zdaniem ustawianie na wyczucie składu mieszanki to podstawa
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Kilka pytań o silnik i nie tylko |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 07-10-2011 14:18 |
|
|
No pewnie że podstawa kwestia jakie skutki są |
|