Autor |
924 czy warto kupić |
krolaniolow
Użytkownik
Postów: 3
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.11.12 |
Dodane dnia 21-11-2012 23:54 |
|
|
Witam jestem nowy na forum i może trochę wyskoczę z wątkiem jak Filip z konopi ale zaryzykuję
jakiś czas temu miałem zwykły cywilny samochodzik astra 1.4 92 rok małe auto strasznie awaryjne i zardzewiałe traf chciał iż nie wytrzymało przygody z borsukiem i zmuszony jestem szukać nowych 4 kółek i jakimś cudem natrafiłem na ofertę http://allegro.pl/porsche-924-gaz-skora-unikat-okazja-i2809633704.html z tego co mi wujek google pokazał to obecnie auto jest u handlarza ale znalazłem wątek na tym forum dotyczący tego samego auta http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=3289 i teraz mam kilka pytań ponieważ jestem młody szuka auta zrywnego ( nie chce calibry) ale i z klasą i takiego na którego nie będę płakał za każdą wydaną na naprawy złotówką dlatego pomyślałem o 924 model z aukcji podoba mi się wizualnie ale męczy mnie to czy to jak on może się zachowywać na gazie czy ktoś ma doświadczenia w tej kwestii
czy w tym aucie jest możliwość przewożenia 2 dzieci w fotelikach z tyłu tak by widziały cokolwiek poza fotelami przednimi 2 cm przed nosem
( zazwyczaj z rodziną nie jeżdzę dalej niż 120 km w trasę kwestia bagażnika odpada bo wózków nie wożę )
no i tak na koniec małe najmniej ważne pytanie czy 924 nadaje się jako pierwsze autko z napędem na tył
proszę o sensowne i szybkie odpowiedzi bo widzę że sprzedawca ciśnieniowcze a nie chce się pakować na minę |
|
Autor |
RE: 924 czy warto kupić |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 22-11-2012 00:06 |
|
|
czesc,
1. zalecam spokój.
2. poczytaj forum - trochę tu jest o 924
3. jeszcze raz zalecam spokój
foteliki nie bardzo wchodzą - tam masz 2-punktowe pasy i dość wąsko jest.
ogólnie 924 jest świetne wiele lat to był mój podstawowy samochód na co dzień - do wszystkiego ale po pierwsze zalecam szukanie auta w stanie znacznie lepszym (za odpowiednio wyższą cenę ok 10 tyś - choć wiadomo czasem okazje się zdarzają)
no i:
realnie jeżeli to ma być jedno auto i masz 2 dzieci to bym to dobrze przemyślał na Twoim miejscu.
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 22-11-2012 00:11 |
|
Autor |
RE: 924 czy warto kupić |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 22-11-2012 00:08 |
|
|
Witam,
lepiej Calibrę.
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: 924 czy warto kupić |
krolaniolow
Użytkownik
Postów: 3
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.11.12 |
Dodane dnia 22-11-2012 00:11 |
|
|
foteliki nie bardzo wchodzą - tam masz 2-punktowe pasy i dość wąsko jest.
[img]http://images03.olx.co.za/ui/20/13/12/1337078169_376521112_5-PORSCHE-924-1982-MODEL-Free-State.jpg[/img] znalazłem takie foto wydawało mi się że są normalne |
|
Autor |
RE: 924 czy warto kupić |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 22-11-2012 00:11 |
|
|
Od końca:
- moim zdaniem nie ma lepszego auta do nauki (nie tylko jazdy autami RWD, ale jazdy w ogóle) niż wszelakie Porsche, a typoszeregu 924/944/968 w szczególności! (byle miało nie zużyte zawieszenie i choć najcieńsze z dostępnych stabilizatorów),
- gaz i k-jet to swoista kumulacja. Jeśli nie będziesz miał sprawnej instalacji wtrysku mechanicznego to dorzucenie do tego instalacji LPG prawdopodobnie zemści się rychło i natarczywie (acz może nie nazbyt finansowo). 924 potrafią jeździć na LPG, ale to bardziej kwestia świadomego właściciela, który wie co robi,
- 924 i większość 944 ma z tyłu wyłącznie pasy biodrowe. Dobór odpowiednich fotelików może być utrudniony. Da się, ale konkretnych modeli foteli nie znam,
- o klasie tego konkretnego egzemplarza mocno bym dyskutował. Zakres przeróbek wizualnych jest dosyć znaczny. I raczej 'kontrowersyjny'. A prawdopodobnie (niemal)nieodwracalny. Co przekłada się wymiernie na wartość auta. A i najczęściej na jego kondycję mechaniczną,
- koniecznie sprawdzić pracę sprzęgła (najdroższy element), silnika, skrzyni biegów, elektryki, blacharki, zawieszenia i hamulców (moim zdaniem kolejność od najistotniejszego),
- mocno negocjować cenę,
- przekopać się przez dział porad technicznych na forum,
- przy najbliższej okazji zajechać własnym prosiakiem na grilla w Łazach
Powodzenia w poszukiwaniach!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 924 czy warto kupić |
Andrzej77
Użytkownik
Postów: 561
Miejscowość: Podlasie
Data rejestracji: 27.06.11 |
Dodane dnia 22-11-2012 00:43 |
|
|
Jak pisał dlugi, na codzień lepiej Calibrę. Wybór 924 moim zdaniem powinien być świadomy. Mimo iż 924 jest solidnym autem, to wiek robi swoje i mogą zdarzać się różne awarie. Po kupnie napewno trzeba będzie dokładnie auto przejrzeć, przygotować. Odradzałbym zakup takiego egzemplarza jak ten z ogłoszenia. Lepiej wydać więcej, ale kupić auto w stanie oryginalnym i bez takich przeróbek, w możliwie jak najlepszym stanie blacharskimi i mechanicznym. Dopiero taki egzemplarz da frajdę z jazdy. Egzemplarz w słabym stanie może być powodem sporych wydatków, nieprzewidzianych awarii i może tylko zniechęcić Cię do dalszej przygody z youngtimerami.
Andruszka-PCP
991.1 S |
|
Autor |
RE: 924 czy warto kupić |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 22-11-2012 09:17 |
|
|
Cześć.
A czy jechałeś już 924? Ile 924 oglądałeś na żywo? Zacznij od tego.
924 jest już autem mocno wiekowym i moim zdaniem mocno odbiega standardem/komfortem jazdy od współczesnych aut. Daje mnóstwo frajdy, ale jeżdżenie nim lepiej traktować jak przygodę. Do codziennego użytku, szczególnie w zakorkowanym mieście z ciasnymi parkingami się nie nadaje.
Tak jak pisali koledzy - ten egzemplarz który pokazujesz został dość znacznie zmodyfikowany - dla kogoś może być to plus, ale raczej przeważa opcja, że to spoty minus.
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: 924 czy warto kupić |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 22-11-2012 10:07 |
|
|
teraz mam kilka pytań ponieważ jestem młody szuka auta zrywnego ( nie chce calibry) ale i z klasą i takiego na którego nie będę płakał za każdą wydaną na naprawy złotówką dlatego pomyślałem o 924
Ok a teraz pora zejsc na ziemie - zapomnij o jakimkolwiek Porsche starszym niz ...wogole o jakimkolwiek Porsche. Tu bedziesz wydawal kase...mniej lub wiecej,przy 924 bedziesz wydwawal ja bardzo czesto mimo ze nie beda to jakies kosmiczne kwoty wiec w sumie juz na tym etapie powinien zakonczyc sie ten watek.
Jesli chcesz auta malo awaryjnego,w ktorym nie bedziesz musial za duzo wydawac na dodatkowy serwis(albo i prawie wcale) proponuje fiata 600 2-3latka no ale tutaj wiadomo - klasy samej w sobie to auto nie prezentuje.
Podsumowujac - klasa i nie wydawanie kasy nie lacza sie w parze...nie ma kasy nie ma klasy (cos jak powiedzenie pakerow tylko ze tam nie ma kasy nie ma masy hehe ).
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 22-11-2012 10:09 |
|
Autor |
RE: 924 czy warto kupić |
krolaniolow
Użytkownik
Postów: 3
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.11.12 |
Dodane dnia 22-11-2012 11:38 |
|
|
dziękuję wszystkim za opinie i rady po analizie waszych wypowiedzi szukam kombi w dizlu aczkolwiek nie porzucam marzenia o 924 i pozostaje tylko odkładać kasę i oczekiwać na okazje bo na 2 auta jednocześnie mnie nie stać byłem narajany jak diabli z względu na to że dużo czytałem i kusiło mnie to że porshe ale na podzespołach audi i vw więc opłaty eksploatacyjne nie wydawały się przerażające |
|
Autor |
RE: 924 czy warto kupić |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 22-11-2012 11:44 |
|
|
wiesz myślę że raczej chodziło o to że na taką astrę to żal złotówek a na dobre 924 nie żal (raz że sie tak nie straci na ew. sprzedaży a dwa że jednak wydajesz pieniądze na coś "fajnego" )
krolaniolow - teraz w pieniądzach 4-5 tyż pln masz naprawdę sporo ciekawych aut dostępnych tu masz nasz forumowy wątek na temat alternatyw ciekawych: http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=4&thread_id=4494
a jak jednak masz ochotę na 924 to nie powinno to Cię zniechęcać - tylko błagam - spokój i rozsądek, poszukaj naprawdę dobrego egzemplarza.
EDIT: pisaliśmy równolegle
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 22-11-2012 11:45 |
|
Autor |
RE: 924 czy warto kupić |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 22-11-2012 11:48 |
|
|
vip3r: ale te złe egzemplarze też ktoś musi kupować i robić z nich w pocie czoła dobre
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: 924 czy warto kupić |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 22-11-2012 11:53 |
|
|
fakt
to kto tego bierze?
http://allegro.pl/porsche-924-gaz-skora-unikat-okazja-i2809633704.html
porsz? - jest chyba wystarczająco kombniowany jak na twoje standardy?
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
vip3r dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez vip3r dnia 22-11-2012 11:55 |
|
Autor |
RE: 924 czy warto kupić |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 22-11-2012 12:23 |
|
|
A teraz podsumowanie : Tak jak koledzy piszą - samochód rewelacyjny, jeśli jest w normalnym "nienagrzebanym" stanie. Niezawodny, jeśli o niego dbamy i bardzo tani jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, iż to samochód sportowy z górnej półki. Rodzinkę widziałem wozić można, jak tu wrzucali koledzy zdjęcia swoich 924 zapakowanych po dach w wózkach dzieciach i żonie na wakacyjny wyjazd. Nawet jakieś tam prastare zdjęcia i reklamy ukazują jak rodzina jedzie 924 na piknik, albo ładują butle do bagażnika i jadą ponurkować. Jednak! Jeśli chcesz przeznaczyć na niego taką kwotę jak na calibrę oraz myślisz o naprawach tak jak w calibrze, no to nie ma co się brać za 924. Autko bardzo dzielnie znosi trudy użytkowania na co dzień, pod warunkiem, że o nie dbamy jak należy i przede wszystkim wiemy jak to robić i mamy do niego cierpliwość. No jeśli chodzi o unikatowość i rozwiązania techniczne wprowadzane pod jedynym słusznym kątem w samochodzie sportowym, czyli wyścigowe, no to calibra tutaj nie ma co skakać, chyba, że w grę wchodzi samochód taki jak na aukcji - z jakimiś dziwnymi spoilerami, poszerzeniami nie wiadomo dla czego, to już bym wolał jeździć calibrą. Przynajmniej ma mniejszy współczynnik oporu powietrza Cx=0,26. Dobra a teraz tak poważniej - jeśli nie żałujesz pieniędzy na naprawy i na samochód, jeśli wiesz, że wsiadając do tego samochodu wsiadasz do ikony sportów lat 80-tych w Europie, jeśli darzysz go należytym szacunkiem, to on Ci się odwdzięczy. Po to bym zrobiony, aby dawać frajdę, spełniać wszelkie zadania, nawet te do których nie był stworzony i niezawodnie, szybko dowieźć Cię na drugą część kuli ziemskiej, kiedy tylko sobie tego zapragniesz, jak na klasę GT przystało. Jeśli jesteś tak nastawiony, to właśnie rozpocząłeś swoją wielką przygodę z Porsche i zarazisz nią dzieci. Jeśli chcesz tanio jeździć, no to K-Jet i gaz to jest mieszanina wybuchowa wg mnie, ale tutaj użytkownicy mają, wiedzą jak się z tym obchodzić no i jeżdżą te samochody dobrze. Tylko musisz poszukać normalny, czerwone są najszybsze - to fakt, no aleeee... jak to wygląda. On ma taką linię, że co się nie założy, to go zeszpeci .
EDIT: napisałem to zanim użytkownik stwierdził, że szuka diesla, ale do dobre słowa dla wszystkich myślących o tym samochodzie, wiec niech są . Swoją drogą też bym wolał jednak poczekać i pokusić się na 924, jak na drugie auto.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 22-11-2012 12:26 |
|
Autor |
RE: foteliki |
matt
Użytkownik
Postów: 39
Miejscowość:
Data rejestracji: 29.10.12 |
Dodane dnia 22-11-2012 13:40 |
|
|
a ja w temacie fotelików. co prawda daleko mi jeszcze do wsadzenia moje młodego (spaliny ) do wozu ale
- w PET w akcesoriach są 2 rodzaje fotelików - spotkał sie ktoś z nimi kiedyś na żywo ? |
|