Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
Odchudzanie koła zamachowego |
chang
Użytkownik
Postów: 61
Miejscowość: Tczew
Data rejestracji: 26.04.13 |
Dodane dnia 05-07-2017 17:49 |
|
|
Witam, co sądzicie o odchudzaniu koła zamachowego w 924 2.0? Mam aktualnie ściągnięte sprzęgło z zamachem i tak się zastanawiam czy nie dać do odchudzenia o te 30% wagi. Czy ktoś z was może robił to w 924 i czy jest w ogóle sens? Porszak nie ma mi służyć do ścigania, a do weekendowej jazdy. |
|
Autor |
RE: Odchudzanie koła zamachowego |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 05-07-2017 21:19 |
|
|
Zdejmij 10% jeżeli ma być auto do normalnego jeżdżenia. Na co dzień i tak chyba już
nikt tych aut nie używa, ale lekkie koło jest trochę nieprzyjemne przy ruszaniu.
Ja odchudzałem, nawet bardzo dużo, ale efektów mojej zabawy niestety jeszcze nie
przetestowałem. Około 50%, ale po odebraniu stwierdziłem, że to raczej zdecydowanie
za dużo, a raczej zebrane w złych miejscach. Michał928 ma troszkę cięższe od mojego,
ale chyba w bardziej przemyślany sposób - niestety nadal na półce.
Ja chciałem mniej, ale Pan który wykonał usługę powiedział: "program tak wyrywsował/
policzył i tak maszyna zebrała".
Tak jak napisałem, do auta o Twoim profilu użytkowania zebrałbym jakieś 10%, czyli
prawie 1kg (0,88kg). Zawsze to coś, a auto będzie lepiej ruszało i wolne obroty będą
stabilniejsze
Daj znać i wrzuć zdjęcia, chętnie zobaczę ile i jak zostało zebrane Aha i pamiętaj
żeby ktoś kto zdejmuje nie ściął znacznika OT (-10 i +10 może, bo teraz już są
lampy stroboskopowe z regulacją. Niech oczywiście zbiera po zewnętrzne, żeby była
jak najmniejsza masa wirująca, a nie po grubości koła.
A na koniec upewnij się, że prawidłowo jest zakładasz - częsty błąd przy instalacji
i potem trudno rozrząd i zapłon ustawić.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Odchudzanie koła zamachowego |
chang
Użytkownik
Postów: 61
Miejscowość: Tczew
Data rejestracji: 26.04.13 |
Dodane dnia 06-10-2017 19:08 |
|
|
Trochę czasu minęło, ale przynajmniej parę kilometrów zrobiłem i mogłem przetestować jak to jeździ z odchudzonym kołem. No więc odchudziłem o 30%, tak jak polecił mi gościu który się tym zajmuje. Koło wysłałem do niejakiego Otoczaka z alledrogo, który z tego co w internetach wyczytałem zajmuje się tym już trochę czasu i wszyscy go polecają. Odnośnie jazdy to spodziewałem się dużej różnicy, tymczasem nie jest ona aż tak mocno odczuwalna. Czuć, że trochę lepiej wkręca się na obroty, na 5 biegu nie ma problemu z przyspieszaniem z niższych obrotów. Na wolnych obrotach silnik chodzi elegancko, może delikatnie czuć kołysanie, ale może to wina k-jeta Z ruszaniem nie ma problemu, może trochę więcej gazu trzeba dać żeby go nie zdławiło. Generalnie polecam 30% jako minimum, żeby było bardziej sportowo poleciłbym nawet te 40%.
A i dzięki Qbak za wspomnienie o prawidłowym założeniu - sam bym pewnie o tym zapomniał.
No i wrzucam fotę jak to wygląda:
chang dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Odchudzanie koła zamachowego |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 07-10-2017 13:36 |
|
|
Moje koło zamachowe po powrocie od Pana Otoczaka wygląda tak.
To jest jakieś 43%, czyli chyba nie mam się obawiać że będzie tragicznie.
Pewnie do jazdy na co dzień będzie słabo, ale do wyścigowej powinno być
ok. Jedynie martwi mnie to, że zebrane mam za bardzo w środku, ale
u Ciebie jest chyba tylko w środku? Po zewnętrznej coś zebrał? Nic na
zdjęciu nie widać, a to tam jest największa różnica. Czyli nie ile, ale
z jakiego promienia.
Moje wygląda tak:
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Qbak dodał/a następującą grafikę:
|
|
|
|
|