Autor |
944 s2 |
aleks
Użytkownik
Postów: 176
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.11.07 |
Dodane dnia 02-09-2019 14:46 |
|
|
Hej! Zastanawiam się ostatnio nad 944 s2 i próbowałem znaleźć jakieś informacje ale po 30 stronach opcji "szukaj" wciąż jestem w lesie... Może mi ktoś streścić jak wygląda życie z tym modelem? Chodzi mi głównie o koszty- częste naprawy, ceny części itp. Chciałem też wiedzieć jaka jest sensowna cena za ten model w sensownym stanie (za mało ofert na otomoto czy niemieckich rynkach żeby ustalić jakąś średnią...)? |
|
Autor |
RE: 944 s2 |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 02-09-2019 15:01 |
|
|
S2 to chyba najfajniejsze 944 tak z użyteczności-owego punktu widzenia.
A cena to wiadomo, dla jednego za drogo, dla drugiego w sam raz.
Generalnie lepiej przeplacic, za lepsze auto na poczatku, niz kupic w gorszym stanie i doprowadzac do uzytecznosci. Ostatnio jak sie przygladalem z kolega cenom rynkowym na S2, to wychodzilo na to, ze za fajne auto trzeba dac 40k PLN i wiecej.
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: 944 s2 |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 02-09-2019 16:57 |
|
|
40 to już było ... teraz bardziej 60 ...
ładne wystawia Adi za 75 chyba (ze szperą)
ładne 924S już są powyżej 10 kEUR ...
ale fakt relacja użyteczność - frajda chyba najlepsza
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...
Edytowane przez Olo924 dnia 02-09-2019 16:59 |
|
Autor |
RE: 944 s2 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 02-09-2019 20:12 |
|
|
Tak, S2 to najlepsze co można mieć z 944 jeśli chodzi o stosunek cena/fun/bezawaryjność.
Turbo wiadomo - szybsze, ale też bardziej problematyczne i wyraźnie droższe.
Aktualnie wychodzi na to, że poniżej 50 tys na S2 nie ma co liczyć.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 944 s2 |
aleks
Użytkownik
Postów: 176
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.11.07 |
Dodane dnia 02-09-2019 20:14 |
|
|
trochę się wystraszyłem jak w którymś wątku przeczytałem żeby przed zakupem zrobić porządny research ile kosztuje utrzymanie tego modelu. Że klamki i panele karoserii będą drogie to oczywiste (swoją drogą klamki równie problematyczne co 924?) a jak źle jest z silnikiem? Szczególnie że spodziewam się przebiegu w okolicach 300k... Miło byłoby wrócić do transaxla po 11 latach |
|
Autor |
RE: 944 s2 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 02-09-2019 20:21 |
|
|
Silnik to tak naprawdę 3 ważne rzeczy - rozrząd z wałkami balansu, wałki rozrządu (zęby!) z łańcuszkiem i ślizgami napinacza oraz stan gładzi cylindrów.
Pierwsze do ogarnięcia w normalnych pieniądzach, drugie - o ile zęby wałków całe - też w niedużych.
Największy problem to porysowane gładzie - wtedy trzeba robić szlif, nadwymiarowe tłoki - robi się poważny, drogi remont. Można ewentualnie tulejować.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Edytowane przez piterson dnia 02-09-2019 20:22 |
|
Autor |
RE: 944 s2 |
aleks
Użytkownik
Postów: 176
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.11.07 |
Dodane dnia 02-09-2019 20:28 |
|
|
dzięki za wszystkie rady- mam nadzieję że uda się je niedługo wykorzystać |
|
Autor |
RE: 944 s2 |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 02-09-2019 21:12 |
|
|
Jak nie miales okazji takim autem jechac, znajdz kogos z 924.pl kto takie auto ma i niech Cie przewiezie / da sie przejechac. Inaczej nie bedziesz mial odniesienia. Auto moze miec 300 tys. i ladnie jechac (dobrze serwisowane), albo 150 tys. i byc szrotem. Warto wiedziec czego oczekiwac.
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: 944 s2 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 02-09-2019 21:39 |
|
|
Też macie wrażenie, że teraz łatwiej jest spotkać gdzieś jakieś 951 niż S2?
Strasznie się przerzedziło grono użytkowników 3.0 16v...
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 s2 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 03-09-2019 00:43 |
|
|
Może dlatego że Turbo wyprodukowali 25tys sztuk a S2 19tys w tym 5 to kabrio ? siłą rzeczy stają się bardzo rzadkie, a są wciąż tańsze niż Turbo.
Silnik jeśli jest "zdrowy" to dbać o ślizgi napinacze itp. da się z tym żyć. Jeśli nie to remont jest drogi... ale gładzie i tłoki w każdym 944 kosztują podobnie, więc lepiej remontować 944S2 niż 944 2,5. Oby głowica i wałki były zdrowe.
944 S2 pali zdecydowanie więcej niż 2,5... moim zdaniem 13l/100 po mieście nie jest niczym dziwnym.
Sprzęgło takie samo jak w 2,5... hamulce kosztują podobnie jak w turbo... bo w końcu są z turbo... amorki też bez różnicy...
z pewnością jest kłopot jak wysiądzie napinacz łańcucha i trochę kosztuje w serwisie, ale i tak jest pół darmo względem napinacza do vario cama z 968
Szczerze ?
obecnie i tak kupując 944
najpierw patrzymy na stan blacharski i to bardzo wnikliwie, aby auto nie miało korozji ukrytej, która za chwilę ma wyjść na wierzch...
potem na mechanikę właśnie gładzie, czy zęby wałka...
potem na pracę skrzyni biegów....
i wnętrze...
jeśli auto nie ma dyskwalifikujących wad kwalifikujących do kosztownych remontów to można kupować.
Koszty remontu nadwozia w przypadku 944 sięgają już spokojnie ceny zakupu (30k+) i to wciąż nie jest auto wystawowe.
Remont silnika to 6tys zł za tłoki wosnera, 1200 za szlif (400 za cylinder), więc w 20 może się zamknie
Naturalnie jeśli umiesz i robisz samemu jest taniej...
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 944 s2 |
gonzacz
Użytkownik
Postów: 309
Miejscowość: Trzcianka
Data rejestracji: 06.07.09 |
Dodane dnia 03-09-2019 08:00 |
|
|
jako alternatywę dla S2 polecam moje 928 S4, podejrzewam że fun z jazdy większy w 944, jednak dźwięk V8 też robi robotę
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-928-sprzedam-porsche-928-s4-szpera-ID6CpHoU.html
cena do negocjacji, w sobotę lecę na kontrakt do USA i fajnie gdyby ktoś się zajął prosiem
944 US '83
S4 '87 automat
E46 M54B30
Edytowane przez gonzacz dnia 03-09-2019 08:17 |
|
Autor |
RE: 944 s2 |
Adi_rallye
Użytkownik
Postów: 282
Miejscowość: Będzin
Data rejestracji: 08.04.15 |
Dodane dnia 03-09-2019 10:07 |
|
|
Mam S2 ze zrobionym rozrządem,ślizgami i całym serwisem
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-944-s2-3-0-16v-technicznie-ideal-wizualnie-5-na-tor-i-ulice-ID6AYj90.html
Cena do negocjacji
Tor poznań
944 Gulf 1:47.100 (Yokohama)
944 S2 seria 1:56.753
944 Marlboro 1:49.937 (rsr/fz201)
993 C2 1:54.114(Federal Rs-r)
996 Gt3 MkII 1:46,000(MPSC1) |
|
Autor |
RE: 944 s2 |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 03-09-2019 12:08 |
|
|
A czemuż to 944 turbo jest bardziej problematyczne w użytkowaniu?
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: 944 s2 |
kecaj73
Użytkownik
Postów: 1061
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.01.17 |
Dodane dnia 03-09-2019 12:12 |
|
|
Olo924 napisał/a:
40 to już było ... teraz bardziej 60 ...
ładne wystawia Adi za 75 chyba (ze szperą)
ładne 924S już są powyżej 10 kEUR ...
ale fakt relacja użyteczność - frajda chyba najlepsza
Dokładnie.
924s zabawa przednia. Chyba że lubisz wygląd szerszej 944, choć linia 924 moim zdaniem bardziej klasyczna.
|
|
Autor |
RE: 944 s2 |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 03-09-2019 15:31 |
|
|
kurcze to już się robi dobra cena ...
Sprzedam 924, 944, dołożę Golfa cabrio i Vespę
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: 944 s2 |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 03-09-2019 15:40 |
|
|
Hej, to jest oryginalny kolor? W sensie według wlepki?
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 s2 |
Adi_rallye
Użytkownik
Postów: 282
Miejscowość: Będzin
Data rejestracji: 08.04.15 |
Dodane dnia 03-09-2019 16:12 |
|
|
seler2 napisał/a:
Hej, to jest oryginalny kolor? W sensie według wlepki?
Ori , na fotach dziwnie wychodzi i wszyscy pytają
Kubica taki tylko w cabrio jechał teraz na SPA w paradzie
Tor poznań
944 Gulf 1:47.100 (Yokohama)
944 S2 seria 1:56.753
944 Marlboro 1:49.937 (rsr/fz201)
993 C2 1:54.114(Federal Rs-r)
996 Gt3 MkII 1:46,000(MPSC1) |
|
Autor |
RE: 944 s2 |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 03-09-2019 16:30 |
|
|
Adi_rallye napisał/a:
Ori , na fotach dziwnie wychodzi i wszyscy pytają
Kubica taki tylko w cabrio jechał teraz na SPA w paradzie
A znasz może kod? Bo bardzo podobny do mojego byłego i ciekaw jestem.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 s2 |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 03-09-2019 17:01 |
|
|
A czemuż to 944 turbo jest bardziej problematyczne w użytkowaniu?
No wlasnie nie wiem
Silnik turbo jest pancerny, nie ma problemu z gladziami, nie ma dodatkowego lancuszka i wałka.
Wytrzymuje doladowanie do 1.7bara (400ps) na seryinych gratach.
Jedyne co jak kazde turbo spali kazda ilosc Pb jaka wlejesz (moj np. 15l na 10km )
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r. |
|
Autor |
RE: 944 s2 |
Adi_rallye
Użytkownik
Postów: 282
Miejscowość: Będzin
Data rejestracji: 08.04.15 |
Dodane dnia 03-09-2019 19:16 |
|
|
cichy napisał/a:
A czemuż to 944 turbo jest bardziej problematyczne w użytkowaniu?
No wlasnie nie wiem
Silnik turbo jest pancerny, nie ma problemu z gladziami, nie ma dodatkowego lancuszka i wałka.
Wytrzymuje doladowanie do 1.7bara (400ps) na seryinych gratach.
Jedyne co jak kazde turbo spali kazda ilosc Pb jaka wlejesz (moj np. 15l na 10km )
Paweł moje turbo pali więcej niż v8 AMG 😉😁
Tor poznań
944 Gulf 1:47.100 (Yokohama)
944 S2 seria 1:56.753
944 Marlboro 1:49.937 (rsr/fz201)
993 C2 1:54.114(Federal Rs-r)
996 Gt3 MkII 1:46,000(MPSC1) |
|