924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | 911,944 i inne...
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor "to twin turbo or not..." czyli kolejny kijek w mrowisko
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 12-04-2010 20:08
http://forums.rennlist.com/rennforums/944-turbo-and-turbo-s-forum/285322-9ff-951-a.html

Do poczytania. Na stronie drugiej bardzo hmmm... inspirujące fotki smiley
Autor RE: "to twin turbo or not..." czyli kolejny kijek w mrowisko
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 12-04-2010 20:32
moja rada - wybadać temat z przystosowaniem osprzętu z jakiegoś STI lub EVO.
Może uda się zaadaptować jakąś dedykowaną do nich turbosprężarkę, wastegate, BOV-a, elektronikę, może podtrzymanie turbo? smiley
A w razie, gdy coś by pierdykło podczas eksploatacji to dostęp do części (oryginalnych czy tunningowych) byłby jaka znalazł!


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: "to twin turbo or not..." czyli kolejny kijek w mrowisko
huzar105
Użytkownik

Postów: 292
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 19.10.09
Dodane dnia 13-04-2010 07:42
Lepszym i tańszym rozwiązaniem by było wyciągnięcie od jakiegoś diesla. I np komputer typu standalone, który to wszystko wysteruje.


smiley
[img]http://img59.imageshack.us/img59/5609/userbar366227hj2.gif[/img]
Autor RE: "to twin turbo or not..." czyli kolejny kijek w mrowisko
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 13-04-2010 10:01
Widzialem kiedys ten temat. Koles pracowal w 9ff i budowal taki projekt dla siebie. Z tego co pamietam to bardzo trudny temat i zdecydowana wiekszosc woli dac jedno duze do tego auta.


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
5215787
Autor RE: "to twin turbo or not..." czyli kolejny kijek w mrowisko
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 13-04-2010 16:10
Ale jedno duże to też nie to! Po co mi wielka moc w zakresie 4500-6000 rpm i równie wielka turbodziura? Liczy się pole pod krzywą a tu żadne single nie wygra z twin.
Poza tym ten patent z umieszczeniem turbiny ponad metr za kolektorem wydechowym i jeszcze dodatkowo pod kolektorem ssącym to pomyłka...
Elektronikę się ogarnie (wiadomo o co chodzi smiley ), gorzej z mechaniką smiley
Autor RE: "to twin turbo or not..." czyli kolejny kijek w mrowisko
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 13-04-2010 16:42
I miejscem. Zapomniales o tym. Z tego co czytalem to silnik zostal przesuniety a polaczenie skrzynia-silnik zmodyfikowane, przez to ze silnik zostal przesuniety. W standardowym buildzie turbo nie ma miejsca na twin. Stad caly problem przerobki.


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
5215787
Autor RE: "to twin turbo or not..." czyli kolejny kijek w mrowisko
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 13-04-2010 16:56
Turbodziurę można pokonać przez ALS - podtrzymanie turbo! Tak jeżdżą miśki i subaru w N4 - moment max mają już przy 1500-2000 obr smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: "to twin turbo or not..." czyli kolejny kijek w mrowisko
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 13-04-2010 17:03
Jak to ma działać ? Jedna turbina na dwa cylindry czy jak to jest połączone ?



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: "to twin turbo or not..." czyli kolejny kijek w mrowisko
huzar105
Użytkownik

Postów: 292
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 19.10.09
Dodane dnia 13-04-2010 17:13
juras napisał/a:
Jak to ma działać ? Jedna turbina na dwa cylindry czy jak to jest połączone ?


to o czym mówisz bardziej podchodzi pod biturbo. Twinturbo to najprościej mówiąc 2 sprężarki obok siebie pompują do jednej rury smiley


smiley
[img]http://img59.imageshack.us/img59/5609/userbar366227hj2.gif[/img]
Autor RE: "to twin turbo or not..." czyli kolejny kijek w mrowisko
huzar105
Użytkownik

Postów: 292
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 19.10.09
Dodane dnia 13-04-2010 17:16
simprez napisał/a:
Turbodziurę można pokonać przez ALS - podtrzymanie turbo! Tak jeżdżą miśki i subaru w N4 - moment max mają już przy 1500-2000 obr smiley
I żywotność silnika spada o 2 albo 3 razy. smiley


smiley
[img]http://img59.imageshack.us/img59/5609/userbar366227hj2.gif[/img]
Autor RE: "to twin turbo or not..." czyli kolejny kijek w mrowisko
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 13-04-2010 17:36
W miskach i subaru silnik jak i skrzynia to czesc zamienna. W naszych autach juz nie jest tak fajnie. I silniki trudno dostac w dobrym stanie (te uturbione). Budowanie z n/a to za duze koszty.


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
5215787
Autor RE: "to twin turbo or not..." czyli kolejny kijek w mrowisko
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 13-04-2010 17:48
no ale Piterson ma (jak mniemam) zamiar podjąć się w gruncie rzeczy budowy jednostki prototypowej, a takie zabawy jednoznacznie niosą ryzyko nagłych awarii i spustoszeń w silniku smiley
Z tego punktu widzenia trzeba sobie zadać pytanie podstawowe:
performance czy trwałość?
Jak trwałość - to pozostaje tylko seria (a i wtedy przecież coś może nagle nawalić).
A temat jest o możliwości przeróbek!

Moim zdaniem lepiej jest zaadaptować elementy już istniejące na rynku, w miarę sprawdzone i dostępne od ręki i na nich oprzeć się przy budowie, niż sięgać po rozwiązania zupełnie ekstremalne (jak przeróbka bloku czy głowicy).


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: "to twin turbo or not..." czyli kolejny kijek w mrowisko
huzar105
Użytkownik

Postów: 292
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 19.10.09
Dodane dnia 13-04-2010 19:33
simprez napisał/a:
Z tego punktu widzenia trzeba sobie zadać pytanie podstawowe:
performance czy trwałość?
Jak trwałość - to pozostaje tylko seria (a i wtedy przecież coś może nagle nawalić).

Wszystko zależy od sumy, której się chce wydać. Nie ma rzeczy nie możliwej.

simprez napisał/a:
Moim zdaniem lepiej jest zaadaptować elementy już istniejące na rynku, w miarę sprawdzone i dostępne od ręki i na nich oprzeć się przy budowie, niż sięgać po rozwiązania zupełnie ekstremalne (jak przeróbka bloku czy głowicy).

A ja uważam odwrotnie. Nie bawi mnie składanie auta z klocków lego.
Największa przyjemność jest w tedy kiedy usiądziesz z kartką papieru trochę pogłówkujesz, wprowadzasz swoje pomysły życie. Na końcu jest radość jak przy pierwszym odpaleniu wszystko działa smiley
Gdyby każdy szedł na łatwiznę to byśmy teraz nic nie mieli smiley


smiley
[img]http://img59.imageshack.us/img59/5609/userbar366227hj2.gif[/img]
Autor RE: "to twin turbo or not..." czyli kolejny kijek w mrowisko
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 15-10-2010 15:58
Odświeżam temat. Zima się zbliża i trzeba znów trochę poteoretyzować. Znalazłem takie coś: http://members.rennlist.com/tholyoak/callaway.html

Nie miałem pojęcia o takim zestawie! Jak widać da się zainstalować turbo w 944 w prawidłowym miejscu bez żadnych przeróbek!
Autor RE: "to twin turbo or not..." czyli kolejny kijek w mrowisko
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 16-10-2010 10:50
Moze sie przyda do przerobek - mapa oryginalnej turbiny 951
http://forums.rennlist.com/rennforums/944-turbo-and-turbo-s-forum/102728-finally-compressor-maps-for-k26-k27-2-a.html


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 16-10-2010 12:14
31356497
Autor RE: "to twin turbo or not..." czyli kolejny kijek w mrowisko
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 16-10-2010 11:26
piterson napisał/a:
Nie miałem pojęcia o takim zestawie! Jak widać da się zainstalować turbo w 944 w prawidłowym miejscu bez żadnych przeróbek!


kiedyś widziałem stronkę ze zdjęciami 924S, które miało zamontowany kompresor jakiejś amerykańskiej firmy, który był zbudowany specjalnie dla tych aut, ale przez małą popularność przestał być robiony. Generalnie takie auto miało parametry na poziomie 200KM... jak znajdę gdzieś linka to dam znać.
Co do Callaway turbo to się kiedyś natknąłem na to, trzeba przyznać, że bardzo ciekawie rozwiązane turbo w 944.... w dzisiejszych czasach z pewnością można uprościć fuel management, bo większe wttryski, czy wydajniesze pompy to nie problem...tak jak i elektronika do wystrojenia tego. Jednak patrząc na modyfikacje jakie zostały poczynione przy oryginalnym motorze przez Callaway to raczej ciężko o kogoś kto to zrobi w PL a i tanio też nie będzie...


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: "to twin turbo or not..." czyli kolejny kijek w mrowisko
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 17-10-2010 13:33
PIeszczoH napisał/a:
Jednak patrząc na modyfikacje jakie zostały poczynione przy oryginalnym motorze przez Callaway to raczej ciężko o kogoś kto to zrobi w PL a i tanio też nie będzie...


Ale motor będzie od turbo!!! Tylko zmiana lokalizacji turbiny wchodzi w grę.
Będę strugał coś w tym stylu - pytanie tylko czy single czy twin smiley
Autor RE: "to twin turbo or not..." czyli kolejny kijek w mrowisko
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 17-10-2010 15:12
Piotr jesteś "szalony", ale chętnie zobaczę efekt w PL smiley.
Mnie odstrasza już sama cena zrobienia kolektora pod turbo smiley
a to dopiero początek....


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close

Edytowane przez PIeszczoH dnia 17-10-2010 15:13
1290383
Autor RE: "to twin turbo or not..." czyli kolejny kijek w mrowisko
juha
Użytkownik



Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 18-10-2010 09:26
Piterson, a może coś takiego:
http://www.928motorsports.com/parts/968_supercharger_kit.php
lub
http://www.928motorsports.com/parts/968_stage2_supercharger.php
Wprawdzie do 968 ale pod 944 też pewnie zrobią smiley

ps. jeżeli będziesz zamawiał to daj znać - też się podepnę z jakimś zamówieniem smiley


1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl
www.aerotech.beep.pl
Autor RE: "to twin turbo or not..." czyli kolejny kijek w mrowisko
juha
Użytkownik



Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 18-10-2010 09:39
PIeszczoH,
pewnie chodziło Ci o zestaw superchargera firmy Rimmer Performance Systems lub Kraft Motorsports. Niestety, strony już chyba nie istnieją.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany to mogę poszukać pdf'a z reklamą takich kit'ów i podesłać na e-mail


1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl
www.aerotech.beep.pl
Strona 1 z 2 1 2 >