Autor |
944 pomoc przy zakupie |
greko
Użytkownik
Postów: 2
Miejscowość:
Data rejestracji: 17.05.11 |
Dodane dnia 17-05-2011 19:53 |
|
|
Witam,
Od jakiegoś czasu co raz poważniej myślę nad zakupem Porsche 944 i chyba dorosłem do tej decyzji. Lecz problem w tym że pojęcie o tym samochodzie mam praktycznie żadne i chciałbym prosić o pomoc w postaci podpowiedzi na kilka pytań osób które mają doświadczenie z 944. Na co mam zwracać uwagę przy zakupie, co się psuję jakie są orientacyjne koszty napraw i utrzymania auta.
Interesuje mnie 944 po 85 r. z silnikiem 2,5.
Dziękuje za wszystkie rady.
P.S.
Proszę tylko o poważne wpisy które, mają na celu pomoc a nie obrażanie albo nabijanie się. Dla informacji szukałem w google ale nic sensownego na ten temat nie znalazłem.. |
|
Autor |
RE: 944 pomoc przy zakupie |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 17-05-2011 19:57 |
|
|
Witaj! Nie Ty jeden startujesz w temacie od zera. Grunt, że wiesz już, czego szukasz. Przede wszystkim bierz się za lekturę naszego forum. To naprawdę kopalnia wiedzy jakiej poszukujesz i jakiej jeszcze nie wiesz, że poszukujesz
Edytowane przez Cyryl dnia 17-05-2011 19:59 |
|
Autor |
RE: 944 pomoc przy zakupie |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 17-05-2011 20:04 |
|
|
Hehe, bo to chyba jedyna rzecz której nie wie google, a 924.pl tak
Poczytaj tematy powitalne inny osób, bardzo często ktoś się pyta. Odpowiedź na Twoje
pytanie brzmi: jedź z kimś kto miał/ma 944 To jest najlepsza opcja. Oczywiście
takie rzeczy jak blacharka i lakier to tak jak w każdym aucie. Co do kosztów może
ktoś z 944/924S się wypowie. Są części w normalnych cenach, ale są też części których
cena jest wysoka, choć nieuzasadniona.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 944 pomoc przy zakupie |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 17-05-2011 20:10 |
|
|
greko napisał/a:
P.S.
Proszę tylko o poważne wpisy które, mają na celu pomoc a nie obrażanie albo nabijanie się. Dla informacji szukałem w google ale nic sensownego na ten temat nie znalazłem..
widzę że ostatnie klimaty na forum odbijają się echem nie przejmuj się takimi momentami, na szczęście są one rzadkością - zresztą - co to za rodzina, w której nigdy nie ma kłótni...
Greko - to forum to istna kopalnia wiedzy na temat transaxli Porsche a użytkownicy bardzo chętnie pomagają, doradzają i dzielą się swoją pasją...
co do Twojego pytania: na co zwracać uwagę:
- przede wszystkim na budę - autka często są wypadkowe i kiepsko robione, a blacharka to jedna z droższych inwestycji w tym wypadku. a jakbyś nie dopicował mechanicznie auta, jeśli blacharsko będzie kiepsko, to straci dużo uroku
- drugie wg mnie to tapicerka - bardzo ciężko o oryginalne materiały siedzeń (zwłaszcza rzadsze, np szachownica, itp.); na allegro królują obszyte (często niestety widać, że nieoryginalne obszywanie skórą); ładne siedzenia można zdobyć, ale tutaj warto po całości polecieć - przód i tył.. a to już bywają koszty... no i najważniejsze - z racji dużego nasłonecznienia przy przedniej szybie popękana deska rozdzielcza - zdobycie takiej graniczy niemalże z cudem (EDIT: w 944 po 85 roku <z nową deską> o wiele rzadziej zdarza się popękana deska)
- trzecie wg mnie to silnik i mechanika - wszystko da się zrobić, koszta stosunkowo nieduże (oczywiście zależy wszystko od jakości kupowanych części); najdroższe z napraw eksploatacyjnych to sprzęgło i rozrząd; poglądowe ceny części masz na transaxle.pl - kolega Tomek (z forum) sprzedaje w dobrych cenach oryginalne części
- czwarte to zawiecha i hamulce
oczywiście wszystko powyższe to moja subiektywna opinia, dla niektórych ważniejsza mechanika, dla innych wygląd i tapicerka (bo resztę da się zrobić)...
powodzenia!
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 17-05-2011 20:12 |
|
Autor |
RE: 944 pomoc przy zakupie |
max944
Użytkownik
Postów: 1220
Miejscowość: Ząbkowice Śląskie
Data rejestracji: 12.01.07 |
Dodane dnia 17-05-2011 20:19 |
|
|
Witaj!
Na początek pomyśl nad tym jaki planujesz budżet na całość.
944 kupisz tanio ale raczej w stanie agonalnym, zadbane i dobre tanie raczej nie będzie.
Co do kosztów to jak napisał Qbak, jedne części są tanie drugie drogie, zależy co padnie, ale zawsze możesz pokukać np. po stronie transaxle.istore.pl w celu zasięgnięcia wiedzy ile co kosztuje do 944.
Co do poszukiwań auta polecam zacząć od aut oferowanych przez miłośników marki bo może nie zawsze są idealne, ale wiadomo coś o ich życiorysie i wstępnie co do ewentualnych napraw.
Jest też zawsze opcja używanych części.
Co do pytania co się psuje.... powiem tak może zepsuć się wszystko W tak leciwych autach nigdy nie wiadomo co padnie, to w dużym stopniu loteria.
Ogólnie jednak nie jest tak źle a auto jest naprawdę super!!!
Pozdrawiam i życzę szybkiego udanego zakupu
Max944 ( Dominik )
Jest:
Renault Captur '24, Mercedes S350 '04, Mini Cooper '05, Chrysler Sebring '09
Kiedyś było:
944 '86
924 '84 |
|
Autor |
RE: 944 pomoc przy zakupie |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 17-05-2011 21:41 |
|
|
Z aut, które są teraz do wzięcia myślę że niegłupie jest Włochatego (czerwone z Bydgoszczy). Porsz też zapewne coś ma, być może Komancz. Dużo zależy od tego, jaki masz budżet.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: 944 pomoc przy zakupie |
greko
Użytkownik
Postów: 2
Miejscowość:
Data rejestracji: 17.05.11 |
Dodane dnia 19-05-2011 11:23 |
|
|
Dziękuje bardzo wszystkim za pomoc i odpowiedź dużo mi to rozjaśniło
|
|
Autor |
RE: 944 pomoc przy zakupie |
Art
Użytkownik
Postów: 40
Miejscowość: Polska biało-czerwoni
Data rejestracji: 10.05.11 |
Dodane dnia 23-05-2011 16:04 |
|
|
Ja jestem świeżym uzytkownikiem ale już trochę poznałem koszty niektórych części.Wszystko zależy jak duzo chcesz zainwestować do tej pory musiałem wymienić wszystkie tarcze hamulcowe bo były oryginalne i popękane przód 170 sztuka,klocki 130,tył 250 sztuka,klocki 80,amortyzatory kayaba 230 sztuka,szczęki tył ręczny 110,filtr paliwa filtron 65,zawieszenie przód drążki,końcówki,sworznie,gumy stabilizatora 400 całość,świece 20 sztuka,uszczelka klaposzyby od Lublina 110 zł,wygłuszenie podłogi ok 100 ,uszczelki klawiatury,głowicy ok 300. Trzeba sprawdzić sprzęgło bo cena ok 4000 tyś.Powodzenia w zakupie |
|
Autor |
RE: 944 pomoc przy zakupie |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 23-05-2011 16:51 |
|
|
W USA sprzęgło kupisz za niewiele ponad 1500 zł, więc nawet po doliczeniu wysyłki dużo rozsądniej niż w PL.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: 944 pomoc przy zakupie |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 24-05-2011 09:39 |
|
|
można też kupić używaną tarczę na sprężynach w PL zregenerować i też cieszyć się sprzęgłem.
W 1500 powinno się udać kupić zregenerować tarczę, zregenerować docisk i nawet kupić łożysko.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 944 pomoc przy zakupie |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 24-05-2011 09:54 |
|
|
igor napisał/a:
- trzecie wg mnie to silnik i mechanika - wszystko da się zrobić, koszta stosunkowo nieduże (oczywiście zależy wszystko od jakości kupowanych części); najdroższe z napraw eksploatacyjnych to sprzęgło i rozrząd; poglądowe ceny części masz na transaxle.pl - kolega Tomek (z forum) sprzedaje w dobrych cenach oryginalne części
Igor zweryfikuj swoje poglądy na temat kosztów silnika 2,5 2,7 3,0.
zobacz ile kosztuje:
obróbka takiego silnika
tłoki
szklanki
można powiedzieć, że uszczelki, panewki i pierścienie to są groszowe sprawy.
Jeśli to nie musi być 944 to kolego szukaj 924S dość dobre auto ma MR Nemo i jest jedno białe na allegro, które też powinno być całkiem sensowne.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 944 pomoc przy zakupie |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 24-05-2011 10:03 |
|
|
zapraszam do obejrzenia
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=3879
wszystko jasno opisane rowniez problemy ktore sa rozwiazane , niczego nie ukrywam
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: 944 pomoc przy zakupie |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 24-05-2011 12:01 |
|
|
PIeszczoH napisał/a:
Igor zweryfikuj swoje poglądy na temat kosztów silnika 2,5 2,7 3,0.
zobacz ile kosztuje:
obróbka takiego silnika
tłoki
szklanki
można powiedzieć, że uszczelki, panewki i pierścienie to są groszowe sprawy.
tak, tylko co Ci po silniku, jak będziesz miał np. spawane podłużnice, albo całościowy remont blacharski na głowie?
dlatego mówię - te silniki są żywotne, więc nawet jak będą konieczne pewne naprawy, może to nie być koniecznie szklanki, itp. gorzej, jeśli masz auto po głupkach, co je rozbijali na prawo i lewo... porządne naprostowanie takiego auta to zbliżone (o ile nie większe) koszta...
podobnie z tapicerką: tutaj z kolei zależy od stopnia oryginalności... oryginalny materiał nabyć wcale łatwo nie jest (nie-daj-boże masz oryginalnie szachownicę i taką też chcesz zachować), niepopękaną deskę również (niejeden z nas od ręki by wziął deskę bez pęknięć za np. 1000 zł)
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: 944 pomoc przy zakupie |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 24-05-2011 13:36 |
|
|
z żadną rzeczą nie jest tanio w przypadku 2,5.
remont blacharski całościowy tani nie będzie,
tak samo z tapicerką i tu się zgadzam,
ale tak samo silnik w naprawie całościowej pochłonie ogromne ilości pieniędzy - dużo większe niż 2,0!!
Wszystko zależy od tego kto co umie, bo od tego zależy co może zrobić "taniej" i na jakie auto pozwolić sobie może.
ps. był ostatnio przykład nawet nie brzydkiego 944 us.... które ledwo jechało i co z tego, że było w miarę proste
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 24-05-2011 13:37 |
|
Autor |
RE: 944 pomoc przy zakupie |
Art
Użytkownik
Postów: 40
Miejscowość: Polska biało-czerwoni
Data rejestracji: 10.05.11 |
Dodane dnia 24-05-2011 14:18 |
|
|
Witam jestem świeżym posiadaczem 944 i pierwsze kroki w doprowadzeniu auta do stanu podjołem.Co do cen części to tarcze przód 170 sztuka-zimmermann ,klocki trw-130 komplet,tarcze tył 250 sztuka,klocki trw 80,zawieszenie przód pasuje od golfa I-końcówki,sworznie całość ok 400,gumy stabilizatora oryginalne ok 50,łaczniki stabilizatora niestety tylko oryginalne w serwisie ok 500 zł za sztukę (masakra),usczelki klapy zaworów,głowicy,dolotu,wylotu ok 280,zawór regulacji nagrzewnicy oryginalny 140,uszczelki klaposzyby ta od Lublina 110,nowe wygłuszenie podłogi 20 zł za mate,głośniki 4x6 magnat 100,rockford fosgate 220-fajne,amortyzatory kayaba 230 sztuka.Ogólnie mało zamienników,jak coś poważnieszego padnie to w serwisie mega drogo np-przepływomierz powietrza 2700,świece beru ok 20 sztuka,filtr paliwa 65,powietrza ok 80.A co do sprzegła to ok 4000 wszędzie.Tak więc sprawdź auto przed zakupem,ale i tak mega warto.Co do dostawców to oczywiście www.transaxle.pl-szybko pewnie kompetentnie.www.teile.pl-oryginalnie drogo i ospale,www.iparts.pl |
|
Autor |
RE: 944 pomoc przy zakupie |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 24-05-2011 14:37 |
|
|
więcej info co z czego pasuje w wątku:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=7&thread_id=3108
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 944 pomoc przy zakupie |
Coolktos
Użytkownik
Postów: 2
Miejscowość:
Data rejestracji: 07.09.13 |
Dodane dnia 07-09-2013 11:24 |
|
|
Witam !
Mam na imie Tomek mam 23 lata i chce kupić Porszaka.
Znalazłem temat i pozwalam sobie odświeżyć, co by 944 właściwą miarą mierzyć.
Kilka tygodni już się noszę z taką myślą na początku interesowały mnie tylko 924 (tak trafiłem tutaj ) Po czasie wziąłem pod uwage 944 , nie ukrywam, to dlatego że okazało się że stoi taki egzemplarz u znajomego mechanika, całkiem nie daleko.
Wczoraj miałem okazję rzucić okiem na ten model (pierwsze Porsche w którym siedziałem) niestety, było już ciemno i widziałem tyle co przy świetle z tel komórkowego...
Jako że przeglądam forum już od jakiegoś czasu, pierwszą rzeczą
na którą zwróciłem uwage była deska, przy tym świetle niestety wiele nie widziałem, ale z tego co widziałem nie było tragedii.
Nie było okazji dokładnie porozmawiać i wywiedzieć się wszystkiego, bo oglądnąłem je że tak powiem przy okazji.
Z tego co się orientuje to 2,5 150km silnik, nie wiem jaki przebieg, ani który rok, wiem że dupka szpachlowana, niby przy cofaniu puknięto w busa. Nie wnikam to nie jest większy problem, a właściwie nie jest to problem jak dla mnie.
Tylne siedzenia były wyjęte nie wiem jaki ich stan, przednie jak na moje wyglądały całkiem nieźle, bez przetarć, dziur też nie dostrzegłem, nie wiem czy już obszywane czy org. Wiem że szare no i wyglądają na lata 80 (ale żaden ze mnie znawca). Zapewnił że tapicerka idzie do obszycia. Nie wiem czy, i jak, też to nie jest dla mnie jakimś większym problemem, nie wiem jak to wygląda org. więc obszycie mnie nie przeraża. Przeciwnie myśle że wpłynie pozytywnie na wygląd wnętrza.
Mój kuzyn mechanik nazwał go klamotem , ale też oględzin żadnych nie robił, tyle co widział jak stoi.
Cena jaką podał tak na luźno w locie to 10k zł. Mam nadzieje łyknąć z tysiąc taniej
W niedalekim czasie, powinien je pomalować i ogólnie poskładać, niby jest na chodzie, tylko poprawki. Pewnie więc niedługo wybiorę się na oględziny przy świetle dziennym, i chciałbym trochę podreperować swoją wiedzę na temat tego auta, na co szczególnie uważać żeby się nie wpieprzyć na mine... Ja zdaję sobie sprawe że to skarbonka i jestem w stanie do niej trochę dokładać, ale w granicach zdrowego rozsądku.
Z tego co wiem, to rozrząd i sprzęgło to duże koszta. Rozrząd jest na pasku w 2.5 czy na łancuchu ? Troszkę się zamieszałem z tymi S-kami i brak mi teraz pewności.
Generalnie rozumiem że może klęknąć wszystko i zawsze, takie już są maszyny. Ale wiem też że są usterki typowe dla danych modeli, i głownie o nie mi chodzi. Nieraz można się czegoś wystraszyć, a są to małe koszta naprawy, a nieraz coś co nas nie martwi przysparza ogromny problem.
Dlatego zdecydowałem sie napisać w tym temacie, może akurat życzliwy pasjonat, rozjaśni pewne kwestie.
W swoim życiu kupiłem jeden samochód i jest to Golf IV w 1.9 TDI
więc nie będe kozaczył... Jeżdże nim 4 lata i robiłem tylko to co sam popsułem. Zamierzam użytkować go dalej, dlatego 944 miała by służyć tylko do weekendowej przejażdżki, nie potrzebuje tam nawet radia
Silnika nie słyszałem, ale myśle że dźwięk powinien mnie zadowolić.
Trochę się rozpisałem za co przepraszam...
Ale nie omieszkam zadać jeszcze jednego pytania, być może komicznego;
Jak jest z ubezpieczeniem, bo z tego co wiem to jego wysokości zależy również od marki pojazdu, Czy sama marka Porsche wpływa jakoś znacząco na jego wysokość ?
Pytam bo nie mam zniżek, orientacyjnie wolałbym wiedzieć ile mnie wyniesie Do 2k zł mam nadzieje się zmieścić...
Mam nadzieje że nie podrażniłem niczyich nerwów
Pozdrawiam!
CK |
|
Autor |
RE: 944 pomoc przy zakupie |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 07-09-2013 12:41 |
|
|
Cześć!
Dowiedz się koniecznie czegoś nt. historii serwisowej tego auta. Kto nim jeździł, gdzie naprawiał/wymieniał elementy eksploatacyjne.
Jak sprawuje się sprzęgło? Kiedy była wymiana rozrządu i pompy wody? Jaki stan zawieszenia? Stalowe czy już aluminiowe? Wąskie czy szerokie (do wąskiego może być już trudniejszy dostęp np. do nowych przednich tarcz). Czy nie ma wilgoci pod wykładziną wnętrza (przecieki spod akumulatora na sterownik silnika w środku).
Generalnie we wszystkich 944 rozrząd jest na pasku zębatym. Do tego drugi pasek do napędu wałków balansu. W wersjach 16-zaworowych (944S 2.5 16v i 944S2 3.0 16v) dodatkowo jest pod pokrywą głowicy łańcuszek rozrządu z osobnym napinaczem, który przenosi napęd z wałka wydechowego na wałek dolotowy).
10tys zł za 944 z bazowym silnikiem 2.5, o którym wiesz bardzo niewiele i do tego wymaga ono renowacji, to moim zdaniem żadna okazja. Chyba, że wrzucisz fotki i okaże się, że znowu się myliłem
Co do OC, jeśli jesteś członkiem automobilklubu zrzeszonego w PZM to masz możliwość wykupienia bardzo taniej polisy w PZU (dodatkowa zniżka 70% bodajże). W moim przypadku OC to 250 zł
EDIT: przykład, jakie kwiatki mogą się trafić w ładnie wyglądającym 944:
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=5727&rowstart=0
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
Edytowane przez simprez dnia 07-09-2013 12:43 |
|
Autor |
RE: 944 pomoc przy zakupie |
Coolktos
Użytkownik
Postów: 2
Miejscowość:
Data rejestracji: 07.09.13 |
Dodane dnia 07-09-2013 19:15 |
|
|
Dzięki za te wszystkie rady, jestem na prawde bardzo wdzięczny, zapamiętam wszystko dokładnie i nie omieszkam sprawdzić.
Ale fakt w sumie tych pieniedzy które powiedział to nie jest wart, pytanie jaką podałby cene ostateczną, no wszystko się okaże w swoim czasie
Ale do Jeleniej Góry mam blisko, więc może jeszcze tą 924 oglądne, cena prawie ta sama, a już na oko widzę że lepiej wygląda.
No nic grunt to się nie spieszyć i nie napalać.
Dozgonnie wdzięczny
CK |
|
Autor |
RE: 944 pomoc przy zakupie |
Stefan
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość: Wodzisław Śląski
Data rejestracji: 09.03.15 |
Dodane dnia 15-03-2015 19:00 |
|
|
Witam panowie Podbijam temat żeby nie robić zamieszania z nowym
Noszę się z zamiarem kupienia w najbliższym czasie 4 cylindrowego Porsche - i myślę raczej o 944. Mam do Was kilka pytań, bo z tego co widzę, to niejedna taka fura przeszła przez Wasze ręce
1. O co chodzi z rynkiem tych samochodów? Sprawdzając ogłoszenia co jakiś czas, przez ostatni rok albo lepiej widziałem na otomoto po 2-3 samochody w nie-takich-niskich cenach. Zwykle były to te same sztuki. Teraz (od początku) jest czasem po kilkanaście, w cenach raczej niższych. Nawet na mobile.eu jakby zaczęły tanieć. Pojawiły się raczej sztuki używane i zużyte, a nie same odrestaurowane perełki po 10 k euro i wyżej. Czyżby właścicielom masowo przestały odpowiadać 30-letnie auta i teraz nie potrafią ich opchnąć? Co tu się dzieje? Czy są szansę że dam radę je sprzedać bez większych strat?
2. Chciałbym z tej 944 zrobić raczej samochód do użytku codziennego - na codzień mam służbowy, więc byłby to raczej użytek weekendowy, ale i tak bez wyścigów i szaleństw. Czy trudno jest doprowadzić 944 do takiego stanu, żeby móc spokojnie pojechać np. z Wybrzeża (praca) na Śląsk (dom) nie bojąc się o awarię gdzieś na środku autostrady? Mam paru znajomych robiących oldtimery i oni zdecydowanie odradzają myślenie w ten sposób, ale przecież mówimy o samochodach dwie generacje młodszych, których rówieśników można spotkać na każdym kroku.
3. Garaż muszę wynająć, nie mam narzędzi ani doświadczenia w robieniu samochodów i dużo pracuję, w weekendy też. Doradźcie mi, czy w mojej sytuacji bardziej opłaca się brać tanią sztukę do robienia (głównie u kogoś) czy zbierać na egzemplarz "kolekcjonerski" który - teoretycznie - jak stoi tak pojedzie?
4. Ile płacicie za ubezpieczenia? Słyszałem ostatnio, że rzadkie samochody mają tanie OC, bo statystycznie rzadko powodują wypadki. A właściciele pasków w tedeiku płacą za innych rozbijających swoje paski w tedeiku
5. Opłaca się rejestrować youngtimera jako zabytek? Słyszałem, że trzeba mieć pozwolenie od konserwatora żeby nim wyjechać z kraju, ale za to nie trzeba się martwić o emisje i inne eko-pierdoły
EDYTA:
6. Jak jest z amerykańcami? Czy to naprawdę taka tragedia, że dopisanie "keine USA" w ogłoszeniu winduje cenę samochodu? Czy trudno jest znaleźć wersję rest-of-world?
Edytowane przez Stefan dnia 15-03-2015 19:02 |
|