Autor |
GTS |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 09-11-2011 08:13 |
|
|
Światełko w tunelu juz błyszczy negocjuję orginał nówkę nieśmiganą - oczywiscie wałeczka w cenie prawie jezdzidełka .. W poniedziałek przewiduję odbiór oczywiście jak się dogadam .No i ruszam z pracami . Chętnie zaproszę do pomocy łodzianina o dużej kulturze technicznej . Coś zapłacę coś nauczę no i póżniej wrażenia.
Temat dwa !.
zadałem skromne pytanie o modyfikacje płyty podłogowej . i drążka reakcyjnego i cisza .Panowie ściganci to religia . Jawiemm jak to zrobić ale oczekiwałem konsultacji z kimś co już to zrobił . Wyrównanie płyty podłogowel od spodu -do równej płaszczyzny eliminuje zawirowania poprawia docisk i daje wrost prędkości max o 5% bez koników .A unnibale to lekcja ze sztywności i konkretnej stabilności [reakcyjnej] w zawieszeniu. Wszystkie elementy zlewymi i prawymi gwintami w różnych rozmiarach są na Wigury .tam gdzie paski . |
|
Autor |
RE: GTS |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 09-11-2011 08:20 |
|
|
Dlaczego nurtuje mnie temat poietrza pod autem .
Jechałem 295 niedaleko . i jedyne co każe się zastanawiac to myśl czy nie "odfrunie ".Oczywiście chodzi o reakcje spowodowane podmuchem . |
|
Autor |
RE: GTS |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 09-11-2011 11:53 |
|
|
Też się wcale nie tak dawno zastanawiałem nad aerodynamiką, ale moje "rozważania"
skończyły się na poczytaniu co jest lepsze aerodynamicznie a co jest gorsze. Taka
modyfikacja jest jak najbardziej wskazana. Tak samo zbyt duże obniżanie auta jest
nie wskazane, bo właśnie ma zły wpływ na przepływ powietrza pod autem. Chętnie
dowiem się jak się coś takiego projektuje lub jaki masz na to pomysł. Z czego wykonać
taki element? Mam tylko dziwne wrażenie że do naszych zabaw jest to przerost
formy nad treścią, no może na Tor Poznań i na szybsze próby. Tylko jeżeli się na tym
nie znam i miałbym sam to sobie zrobić/założyć to trochę bym się bał potem jechać
z wysoką prędkością - nie jestem ekspertem od aerodynamiki.
Uniballe mam w tylnym stabilizatorze. W 924 można chyba jeszcze tylko dać je
zamiast sworzni przedniego wahacza i na końcówce drążka kierowniczego (?). Te
w tylnym stabilizatorze sprawują się ok jak na razie. Nie wybiły/urwały się, choć
zaliczone mają tylko 4 imprezy.
Co do drążka reakcyjnego i całej skrzyni, niestety nie mam doświadczenia. W 924
się po prostu wymienia skrzynię jeżeli chce się wydłużyć/skrócić pierwsze 3 biegi.
Jak się skrzynia posypie to się kupuje nową za 300zł i heja
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: GTS |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 09-11-2011 12:03 |
|
|
Qbak napisał/a:
Jak się skrzynia posypie to się kupuje nową za 300zł i heja
Kupuje się używaną, części do 924 są tanie, ale bez przesadyzmu
|
|
Autor |
RE: GTS |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 09-11-2011 12:44 |
|
|
Hehe, no tak. Nową - w domyśle inną ale jasne że używaną
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: GTS |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 09-11-2011 19:51 |
|
|
No to już wiem jaka jest przepasć eksploatacyjna pomiędzy nowszymi 928 -- w cenach porażająca .Przygoda z wałkiem biegu 1/2 u mnie przy używanej części z 928 International z roczną gwarancją skończyła się na 1250 USD to jest połowa kosztu nowej części . To uświadamia skalę problemu ale część mam z GTSa i już nic więcej nie muszę kombinować .To chyba kara za krótką serię bo GTS w tej opcji wyszedł tylko w 100 sztukach .
W skrzyni nic nie zmieniam .
POdłoga to temat znany jak znajdę zdjęcia z technologią modyfikacji to puszczę. Oglądałem to rok temu i gdzieś zapisałem . Teraz muszę przekopać starszy dysk , ale to dłuższa operacja ,wiele pamiętam ale obrazki a real to dwie różne żeczy i ztąd było moje pytanie o konsultację . Trudna decyzja to zysk a dziuiki pod wkręty bo niestety klejenie odpada . U waga komu to potrzebne napewno słuszna nobo ile razy pojedze się 300 ja 295 jechałem raz 270-275 może 20 razy ale zawsze za tym szły koszty [przed tym] zawsze dobre ZR oponki bo tu niema żartów .takie obciążenie motor też sygnalizuje nieco zwiękrzonym zużyciem oleju .no i klocki muszą być przynajmniej dobre żadne końcówki bo sprowokowanie sytuacji ekstremalnych niesie różne ryzyka .W końcu, gdy jakiś koleś pruje 180 a ty go mijasz o 120 więcej to nie ma pewności co ten król wymyśli .Koniki prowokują izachęcają choć do jednej ekstremalnej próby i na to nie ma rady to choroba . |
|
Autor |
RE: GTS |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 09-11-2011 22:00 |
|
|
rozwinięcie tematu płyta podłogi --w sumie to mały wykład a mam dużo więcej -- poczytajcie
http://www.rx7club.com/showthread.php?t=873466 |
|
Autor |
RE: GTS |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 09-11-2011 22:13 |
|
|
cd rozwój tematu , under-body aerodynamics grafika
http://www.google.pl/search?q=under-body+aerodynamics&hl=pl&rlz=1T4GGHP_plPL444PL444&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=_uu6TrWgGOmj4gSX39SoCA&ved=0CCwQsAQ&biw=1024&bih=539&sei= F-y6Tuj9HIXO4QS1_IixCA |
|
Autor |
RE: GTS |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 12-11-2011 18:24 |
|
|
ROZWÓJ TWMATU GTS REAKTYWACJA -JUŻ DZISIAJ ZŁOŻEŁEM NA PRASIE DOLNĄ CHOINKĘ .KUPILEM OLEJ SHELL SPIRAX S2 ALS SOECJALNY DO SZPERY.PŁYNY DO MYCIA I SKŁADANIA .NO I DZIEJE SIE. MOŻE ZDĄŻE PRZED ŚNIEGIEM .OCZYWIŚCIE ZIMÓWKI MAM W REZERWIE CZEKAJĄ. |
|
Autor |
RE: GTS |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 12-11-2011 18:25 |
|
|
ROZWÓJ TEMATU GTS REAKTYWACJA -JUŻ DZISIAJ ZŁOŻEŁEM NA PRASIE DOLNĄ CHOINKĘ .KUPILEM OLEJ SHELL SPIRAX S2 ALS SOECJALNY DO SZPERY.PŁYNY DO MYCIA I SKŁADANIA .NO I DZIEJE SIE. MOŻE ZDĄŻE PRZED ŚNIEGIEM .OCZYWIŚCIE ZIMÓWKI MAM W REZERWIE CZEKAJĄ. |
|
Autor |
RE: GTS |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 15-11-2011 09:07 |
|
|
składfam powoli lecz sukcesywnie ,. Mineło troche czasu więc teraz wiecej czasu poświęcam na czytani dokumentacji i krok po kroku buduję Zaczołem od zakupu plynów myjących usprawniłem kompresor ,kupilem kleje uszczelniajace , --no i powolutku do przodu . |
|
Autor |
RE: GTS |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 16-11-2011 18:21 |
|
|
Już złożyłem zapina wszystkie biegi zostały tylko dekielki ale wpierw muszę uszczelki wyciąć . No i włożyc ale obawiam się tej masy sam nie dam rady . |
|
Autor |
RE: GTS |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 16-11-2011 18:25 |
|
|
Dorzucę swoje 3gr...
Tak czytam ten temat i czytam... i właściwie pojęcia nie mam o co tutaj chodzi? Może to tylko ja tak mam, a może nie. Sorry za OT.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: GTS |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 16-11-2011 19:00 |
|
|
Wszystko przez to, ze WOJCIECH pisze bardzo chaotycznie i ten temat przeszedl wczesniej przez dwa inne watki i tu jest jego kontynuacja tak wiec calosc wyglada na wyrwana z kontekstu.
Jest to kontynuacja watku ktory zaczal sie od problemu ze skrzynia potem przeszedl w temat problemow z aerodynamika a teraz znow do skrzyni
Nie mozna odmowic WOJCIECHOWI wiedzy w zakresie 928 i mechaniki ogolnie ale styl pisania jest bardzo chaotyczny i przez to ciezkostrawny
Pozdrawiam
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: GTS |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 16-11-2011 22:30 |
|
|
wybacz od dziś będę pisał tylko na 928 --jak nie miałem wałka to wynajdowywałem sobie różne zajęcia rekreacyjne przy porszawce tematami podwozia chciłem wzbudzić zainteresowani profesjonalne zmieżające do taniego w sumie poprawienia osiągów furek . Nie było odezwu więc trochę pokazałem jak to się robi .i też nikt nie podjoł tematu .wolą grzebać w motorkach .
wW wolnej chwili napiuszę coś o schładzani paliwa i pozytywnych dla mocy tego efektach . pozdrawiam 928 gts |
|
Autor |
RE: GTS |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 16-11-2011 23:34 |
|
|
WOICIECH - nie zniechęcaj się tym, że nie było odzewu po Twoich dywagacjach na temat aerodynamiki - nie oznacza to, że nie był to ciekawy temat. Zapewniam Cię, że na dyskach kilku osób (a na pewno na moim) zagościły pliki z linków, które wkleiłeś. Co prawda nie przeczytałem tego materiału jeszcze z powodu cholernego braku czasu, ale mam nadzieję nadrobić zaległości.
Reasumując - piszesz chaotycznie, bez znaków interpunkcyjnych czy generalnie z niewielką dbałością o język polski, ale za to poruszasz tematy, których tu wcześniej nie było. Mogę ręczyć, że jak znam trochę osób z tego forum, to może i nic nie komentują ale pilnie śledzą Twój wątek. Nawet nikt do tej pory specjalnie nie przyczepił się do nieczytelnego sposobu przelewania Twoich myśli na ekran - o czymś to świadczy .
Osobiście byłbym wdzięczny za założenie kilku osobnych wątków dla niezwiązanych ze sobą tematów (jak choćby aerodynamika - bardzo ciekawe, czy planowane - "zimne paliwo" ).
Pisz i się nie zrażaj - być może nadrabiamy zaległości zanim będziemy w stanie podjąć tematy .
pzdr
jacek(pilatus)
Edytowane przez pilatus dnia 16-11-2011 23:36 |
|
Autor |
RE: GTS |
Pirx
Użytkownik
Postów: 1146
Miejscowość: prawie Wroclaw
Data rejestracji: 20.02.11 |
Dodane dnia 17-11-2011 07:24 |
|
|
+1
Ja też czytam tylko z braku wiedzy milcze
pozdrawiam,
Paweł
928S Gemballa 1983
Ducati Monster S2R 2008
___________________________
były:
986 Boxster 1997
928S4 1987 "Smok" |
|
Autor |
RE: GTS |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 17-11-2011 08:16 |
|
|
Pojawił się na forum PROROK / MESJASZ od 928 to i wszyscy cicho siedzą i się nie wychylają
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: GTS |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 17-11-2011 10:36 |
|
|
Ja chetnie bym podyskutowal na temat schladzania paliwa, podnoszenia kompresji, zmian w rozrzadie, dolotow i wydechow, sterowania silnika, zmian w zawieszeniu itp modyfikacji.
Z aerodynamiki moze nie jestem zielony ale nie widze tu duzego pola do popisu bo przy naszych zabawach efekt wrecz pomijalny - moze na torze w Poznaniu mialo by to jakies wieksze znaczenie ale mysle ze mniejsze niz dobre opony czy prawidlowy tor jazdy Przy jezdzie po autostradzie 300km/h temat zaczyna nabierac realnego znaczenia ale:
1) przejedziemy sie raz i tyle...
2) ja nie eksperymentowalbym z aerodynamiką podwozia bo przy eksperymentach przy predkosciach rzedu 300km/h blad moze kosztowac BARDZO DUZO. Nie neguje umiejetnosci czy checi zmian ani tego, ze efekt moze byc ciekawy - wyrazam tylko swoj punkt widzenia.
Wracajac do tematu - generalnie skladanie skrzyni biegow nie jest dla mnie niczym nowym ani tworczym i ciezko znalezc tu punkt do rozwazan teoretycznych - no moze jak ustawic walek w skrzyni razem z dyferencjalem - ale tego chyba nie musiales robic ze wzgledu na brak zmiany kluczowych elementow.
Proponuje tak jak napisal Pilatus zalozenie osobnych tematow bo takie porozrzucane watki sa trudne do odnalezienia i w ogole do dyskusji.
Ciesze sie, ze auto zacznie jezdzic - musimy sie kiedys spotkac i podyskutowac - taka burza mozgow mogla by byc ciekawa.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 17-11-2011 10:38 |
|
Autor |
RE: GTS |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 18-11-2011 00:14 |
|
|
Panowie , to że pisałem o składaniu skrzyni to wynik podniesionej temperatury przez oczekiwanie na ten cholerny wałek .W montażu nie ma filozofi gdy jest dokumentacja i zna się język . Nie jestem zawodowym mechanikiem, mimo to wszysko na co pozwala samodzielność w swoich autach robię sam , Zawsze staram się mieć pełną dokumentację i dużo czytam .Często konsultuję to co robię z środowiskiem branży .Często też dzielę się swoją wiedzą z zainteresowanymi.Prawo jazdy mam od 67roku i zawsze od tamtej pory jężdżę swoimi autami .Pierwsze musiałem pod okiem ojca sobie zbudować z dwuch. I była to konstrukcja szanownego FERDYNANDA -KDF . I tak mi już zostało . Auta u mnie mają ciężko bo dużo od nich wymagam . Wkońcu do tego je zrobili .Czasami coś modyfikuję .
Wątek o pracach tuningowych bez ingerencji w silnik wskazałem jako przyjazny dla kieszeni a możliwy w realizacji przez każdego. Tych 300stu i areodynamiki podwozia się nie obawiam bo 295 jechałem raz 3lata temu i już mnie nie korci .Aby dożucić następne pięć trzeba albo +50koni albo areodynamiki. Teraz więc poćiąga mnię dynamika przyspieszeń i opóżnień . Oczywiście muszę wyważć na ile ja strszawy facet mam prowokować młodych gniewnych do wypowiedzi .Przecież drobnymi kroczkami mozna wiele osiągnąc .Ja też jeżdziłem maluchem , lata mijały i coś się zmieniło .924ki to materiał wyjsciowy świetna szkoła techniki a 944 na torze objeżdżało KIBORTA 928kę.
Mimo oziębienia podtrzymuję ofertę współpracy koleżeńskiej sprzyjającej rozwojowi jeżdzidełek .Dla rozsądnych mam dużo czasu i perspektywiczną strefe rozwoju. |
|