Autor |
kolejność kabli do kopułki (944S2) |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 12-06-2013 17:11 |
|
|
hej,
mam ułamane jedno gniazdo w kopułce Boscha i zakupiłem właśnie u Tomka zamiennik od BERI, który ma opisaną kolejność podpięcia przewodów (Bosch nie ma opisanej).
Dzięki temu odkryłem, że obecnie do Boscha mam to podpięte w innej kolejności (dokładnie jak na rysunku poniżej opisane na żółto, kable Beru też mam ponumerowane więc na pewno tak jest )
więc wygląda, że mam to źle podpięte od dłuższego czasu?
jutro plan wymiany więc będę wdzięczny za poprawną konfigurację podpięcia.
Objaw mam taki, że na niskich obrotach (przy większym obciążeniu) auto idzie nierówno, z przerwami a wyżej okej.
No i głównie obwiniałem tą ułamaną końcówkę w kopułce, którą jakiś czas temu odkryłem....
tomo dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez tomo dnia 12-06-2013 17:11 |
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 12-06-2013 17:28 |
|
|
Z Twojego rysunku wynikałoby, że prawidłowo podpięty miałeś tylko przewód nr 1. Gdyby tak było faktycznie to nie ma szans, żeby silnik odpalił. Skoro jeździłeś (choć z problemami) to znaczy, że było podpięte prawidłowo.
Ja wypadające zapłony miałem z powodu kabli zapłonowych dotykających do nadwozia - były przebicia. No i raz z powodu nieuważnego "psikania" kontaktem w sprayu tak, że napsikałem sobie na kopułkę. Efekt był taki, że po kopułce, do masy, ślizgała się iskra o długości ok. 7 cm.
Na Twoim miejscu, na wszelki wypadek, spojrzałbym pod maskę po zmroku (albo jakl wolisz bardziej romantycznie to po zachodzi słońca ).
S2 nie mam, ale ja bym podłączył kable zgodnie z numeracją na obudowie.
pzdr
jacek/pilatus
|
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 12-06-2013 18:05 |
|
|
1i4 są ok. Chyba że. Ja źle widzę, moim zdaniem podepnij zgodnie z oznaczeniami tako rzecze również Pilatus.
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 12-06-2013 18:13 |
|
|
Ooops - faktycznie, Długi ma rację - 1 i 4 się pokrywają. Nie zmienia to faktu, że raczej zauważyłbyś, że 2 cylindry nie pracują
Przepraszam z racji wieku nie wystarcza już nawet 19" monitor ;-) . |
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 12-06-2013 18:29 |
|
|
Hm.. A ja myślę że moze dlatego kuleje ten silnik.... Ale mogę się mylić, sprawdzałeś świece?
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 12-06-2013 18:45 |
|
|
świec teraz nie sprawdzałem, a kable miałem wymieniane ze 2 lata temu na nówki więc od tamtego czasu tak to jest podpięte więc dziwne bo objawy mam od kilku miesięcy... świece były wymieniane w zeszłym roku "na wszelki" przy okazji rzeźby przy bloku silnika, którą opisywałem w osobnym wątku.
W tym samym czasie sprowadziłem komplet regenerowanych wtrysków więc liczę wszystko się dobrze tam spala
niech no ktoś z S2 zerknie u siebie w jakiej kolejności ma to podpięte, proszę
ogólnie takim podpinaniem w przypadkowej kolejności to można by silnik uszkodzić, true?
Edytowane przez tomo dnia 12-06-2013 18:51 |
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 12-06-2013 19:33 |
|
|
Zobacz w manualu jaka jest kolejność zapłonu w S2, zobacz jak jest skonstruowana
kopułka (jak w środku przechodzą połączenia) i będziesz mógł sam zobaczyć jak
powinna być podłączona. Zakładaliśmy te kopułki od Tomka, są ok, ale nie pamiętam
czy kolejność jest podana prawidłowa. Możliwe że nie jest, nawet nie wiem czy nie
ścierałem tej kolejności benzyną.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 12-06-2013 21:47 |
|
|
nie mam tego teraz przy sobie, ale chyba nie czaję jak wywnioskować potem z połączeń wewnątrz kopułki jak podpiąć. Sekwencja jest 1 3 4 2.
|
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 12-06-2013 23:19 |
|
|
ja mam podpięte tak jak żółte
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 13-06-2013 07:51 |
|
|
o, to pocieszające jeszcze jedna osoba do statystyki i będzie git :>
|
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 13-06-2013 08:42 |
|
|
NA tym zdjęciu dobrze widać jak mam podłączone:
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-Bpv5h664hQI/USXMkOa7-GI/AAAAAAAACuc/IS7aoteMSvY/s720/_DSF1877.jpg[/img]
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 13-06-2013 10:45 |
|
|
hmy, no to mam tak samo - więc tak chyba zostawię po zamianie kopułki.
Ale kusi testowe podłączenie wg oznaczeń na BERI - chyba nic się nie spsuje tylko może nierówno pracować silnik?
Dzięki!
|
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 13-06-2013 11:02 |
|
|
ok, nasza kolejność jest poprawna. Przy kopułce BERI w oznaczenie (2) wpinamy przewód "3", w oznaczenie (3) dajemy przewód "2". Reszta pasuje.
Poniżej zdjęcia od Tomka dla potomnych jak to ma u siebie
tomo dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez tomo dnia 13-06-2013 11:04 |
|
Autor |
RE: . |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 13-06-2013 11:03 |
|
|
.
tomo dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 13-06-2013 18:35 |
|
|
Panowie - co wy "tworzycie" ? Kolejność "na żółto" jest zgodna z oryginałem BOSCH, który ma stosowną nalepkę. Jak mniemam teraz jej brak stąd cały dylemat - zatem zapodaję jej foto w załączniku. Natomiast teraz trzeba podłączyć zgodnie z opisem na nowej kopułce.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 13-06-2013 20:21 |
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 13-06-2013 22:03 |
|
|
madmax332: no właśnie, szkoda że nalepki wyparowały gdzieś dzięki za foto.
Wyznaczonym zadaniem na dziś było wymiana kopułki/palca i wymiana zaworu pompy.
podpiąłem po staremu, czyli wg boscha. Wspomniane w wątku objawy zniknęły! silniczek chodzi prześlicznie.
Ale... spieprzyłem pompę przy wymianie zaworu pompy podczas dokręcania. Robiłem u kumpla na kanale i nie mogłem tam auta zostawić. Tak w skrócie dobrze, że w pobliżu był zakład mechaniczny bo tam odholowaliśmy auto i już mi dokończą temat.
Tak to jest jak lamerzy zabierają się za tego typu prace
więc kolejne prezenciki do auta to nowa pompa, zawór i przy okazji filtr.
Edytowane przez tomo dnia 13-06-2013 22:06 |
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 13-06-2013 22:25 |
|
|
madmax - czy to nie jest przypadkiem tak, że "nowa" kopułka jest zamiennikiem od innego silnika, i nadruk na niej dotyczy rzędowej czwórki z inną sekwencją? na moje, to trzeba podpinać zgodnie z oryginalem a nie zamiennikiem..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało..
Edytowane przez Jarzyna dnia 13-06-2013 22:28 |
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 13-06-2013 22:39 |
|
|
a ja się właśnie zastanawiałem czy przypadkiem do innej fury te BREMI też nie pasuje i się okazuje że na pewno do Volvo 740 745 760 780 940.
Nie wnikając jak tam u nich jest podejrzewam, że właśnie tak jak opisali na kopułce
|
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 14-06-2013 00:34 |
|
|
Opis na obudowie tej kopułki odpowiada kolejności (1-3-4-2):
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 14-06-2013 01:43 |
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 14-06-2013 00:56 |
|
|
... natomiast w Porsche jest w odwrotnym kierunku. Ot i cala tajemnica.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 14-06-2013 01:38 |
|