924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | 911,944 i inne...
Strona 2 z 2 < 1 2
Autor RE: [?] regulacja zawieszenia ?
noname_conek
Użytkownik



Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13
Dodane dnia 21-12-2013 15:01
wie ktoś jaką twardość ma oryginalny drążek skrętny 24mm(albo 26mm już nie pamiętam dokładnie)?
z tego co się dowiedziałem 30mm ma 600lbs, ktoś się orientuje?


951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0

Edytowane przez noname_conek dnia 21-12-2013 15:41
9435685 www.cultstyle.pl
Autor RE: [?] regulacja zawieszenia ?
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 21-12-2013 17:23
Oryginalny, ale jak rozumiem dla 951. Bo były od 22mm do 25,5mm.
Dla 951 jest to 25,5mm.

Pytanie tylko o jaką twardość pytasz. Czy twardość samego drążka czy
twardość takiego zawieszenia? Twardości samego drążka nie znam, natomiast
twardość zawieszenia w takim drążkiem to 175lbs. Twardość zawieszenia
z drążkiem 30mm (pełnym) to 335lbs, więc możliwe jak najbardziej, że
sam drążek ma około 600lbs.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: [?] regulacja zawieszenia ?
noname_conek
Użytkownik



Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13
Dodane dnia 21-12-2013 18:04
tak 25,5 leże schorowany w łóżku i nie miałem jak wyskoczyć do garażu żeby zmierzyć, a coś mi świtało że albo 24 albo 26mm.

Pytam o twardość samego drążka 25,5 ew gdzie mógłbym to szukać przewertowałem kilka zagranicznych for i konkretów nie moge znaleźć.

wiec teoretyzując zwykły drążek 25,5 może mieć w okolicy 350lbs ?


951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0
9435685 www.cultstyle.pl
Autor RE: [?] regulacja zawieszenia ?
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 21-12-2013 18:34
Inna sprawa że w podpisie masz 1986 rok, co daje 944 Turbo a nie 944 Turbo S (951).
Teoretycznie 25,5mm były dopiero w 951. Razem z M030 944 miało drążki 24,5mm (do 86' ).
Takie informacje można znaleźć w PET, ale jakoś sobie nie mogę wyobrazić żeby
944 Turbo miało seryjnie drążek 23mm. Ktoś ma jakieś inne informacje może?

Nigdzie takich informacji (350lbs dla 25,5mm) nie widziałem. Nie mówię że nie jest
to możliwe. Widziałem natomiast to co powyżej umieściłem.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Edytowane przez Qbak dnia 21-12-2013 18:35
www.qbak.pl
Autor RE: [?] regulacja zawieszenia ?
wit007
Użytkownik



Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11
Dodane dnia 21-12-2013 18:56
Przecież każde 944 turbo miało oznaczenie 951??


Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02

www.komunikado.pl agencja public relations
4337926
Autor RE: [?] regulacja zawieszenia ?
noname_conek
Użytkownik



Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13
Dodane dnia 21-12-2013 19:03
każde 944 turbo to typ 951, na UK to 952, nie było podziału na Turbo i Turbo S.... Jak to mówią człowiek uczy sie całe życie smiley nawet ten z ekipy "betonów" smiley

u mnie jest 25,5mm, z tym 350lbs to po prostu sobie wymyśliłem bo zakładając, że 30mm mając 600lbs [takie info dostałem od pitersona] twardość zawieszenia to 335lbs to sobie na szybko wywnioskowałem że skoro w 25,5 twardość to 175lbs to same drązka może byc w okolicach 350lbs. ale to moje przemyślenia tylko smiley

EDIT: wg wzoru który znalazłem i po przekształceniu go wyszło mi że drążek:
25,5mm ma 312lbs co daję effective rate 175lbs
23.5mm ma 225lbs co daję effective rate 126lbs
30mm ma 600lbs co co daję effective rate 337lbs


951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0

Edytowane przez noname_conek dnia 21-12-2013 22:37
9435685 www.cultstyle.pl
Autor RE: [?] regulacja zawieszenia ?
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 22-12-2013 00:00
Torsion Bar Rates:
Diameter/Spring Rate (lbs./in)
22.0 97
22.5 106
23.0 116
23.5 126
24.0 137
24.5 149
25.0 161
25.5 175
26.0 189
27.0 220
28.0 254
29.0 292
30.0 335
31.0 382
32.0 434
33.0 490


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: [?] regulacja zawieszenia ?
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 22-12-2013 02:10
Macie rację z tym 951. Zawsze mi się tak właśnie wydawało, ale jakiś czas temu
ktoś mi zwrócił uwagę, że dopiero turbo S, czyli właściwie model 89 (choć w sumie
nie nazywał się już wtedy S) to 951, a wszystko wcześniej to 944turbo. Może nawet
nie o to chodziło i ja coś sobie pokręciłem smiley Możliwe smiley

Lekcja zaliczona smiley

Wracając do zawieszenia. Piterson jaką Ty masz sprężynę z tyłu? Przód pewnie 400?


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: [?] regulacja zawieszenia ?
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 22-12-2013 02:34
Qbak napisał/a:
Wracając do zawieszenia. Piterson jaką Ty masz sprężynę z tyłu? Przód pewnie 400?


500 i 700 smiley

Większą z tyłu odradzili mi spece z Ground Control smiley Dziś dałbym 800...


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: [?] regulacja zawieszenia ?
noname_conek
Użytkownik



Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13
Dodane dnia 22-12-2013 11:09
piterson przy sprężynie 800 miałbyś twardość 450 czyli coś pomiędzy drążkiem 32-33mm smiley, czyli przy twardości sprężyny 600 uważasz, że jeszcze mogło by być ciut bardziej twardo? powiedz mi z tyłu masz reg twardości na amorku?

T-bar diameter (mm)/effective rate (lbs/in):
18.5 48
19 54
23.5 126
24.5 149
25.5 175
26 189
27 220
28 254
28.5 273
29 292
30 335
31 382
32 434
33 490
34 553

For rear coilovers, they have like a .56 motion ratio (according to the info I have). Here's a few data points (coil spring rate in lbs/in vs. wheel rate):

200 112
250 141
300 169
350 197
400 225
450 253
500 281
600 337
700 394
800 450
900 506
1000 562


a z przodu oryginalna sprężyna jaka ma twardość? ktoś wie?


951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0

Edytowane przez noname_conek dnia 22-12-2013 11:17
9435685 www.cultstyle.pl
Autor RE: [?] regulacja zawieszenia ?
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 22-12-2013 12:07
Z przodu było od 140 do ok 185 lbs

Tylko auta 944 Turbo cup miały sprężyny progresywne 375-410lbs


noname_conek - BTW te wszystkie wyliczenia można o kant d... rozbić bo moje 700lbs (teoretycznie 394 lbs) jest WYRAŹNIE bardziej miękkie niż auta Cichego czy Gazika z drążkami 30mm (czyli teoretycznie 335 lbs)...

Regulację mam z przodu podwójną (dobicie, odbicie), z tyłu pojedynczą (odbicie).


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Strona 2 z 2 < 1 2