Autor |
RE: Porównanie 931 kontra 951 |
Paluch Lakiernik
Użytkownik
Postów: 656
Miejscowość: Włocławek
Data rejestracji: 17.12.11 |
Dodane dnia 03-03-2013 04:58 |
|
|
Andrzeju, szczere gratulacje z mojej strony. Baw się dobrze ! Jak dla mnie 951 fajniejsze z zewnątrz, a 931 w środku ma lepszy klimat, zegary poprostu cudowne... Ideałów chyba nie ma w motoryzacji
|
|
Autor |
RE: Porównanie 931 kontra 951 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6076
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 03-03-2013 09:51 |
|
|
fajny temat
zgadzam się z przedmówcą- wnętrze - stara deska zdecyodawnie bardziej klimatyczne.
w tym kolorze chyba też muszę się zgodzić że 951 z zewnątrz bardziej mi się podoba (choć normalnie znacznie wolę 924 i w sumie im dłużej patrzę to tym trudniej wybrać) ale w czerwieni już chyba wolałbym odwrotnie.
bardzo ciekawe co piszesz Andrzej o wrażeniach z jazdy - nie miałem porównania
jakbym miał wybrać.. hmm twardy orzech, kolekcjonersko 931, do używania 951
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 03-03-2013 10:07 |
|
Autor |
RE: Porównanie 931 kontra 951 |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 03-03-2013 10:34 |
|
|
Fajny, temat. Wreszcie mogłem żonie pokazać różnicę między 924 i 944. Już nie wnikalem, w wersję turbo. To temat na następne zajęcia.
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: Porównanie 931 kontra 951 |
ciachu
Administrator
Postów: 4160
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 03-03-2013 11:14 |
|
|
Świetne porównanie. Ciekawe, ze 924 turbo daje radę i nawet subiektywne wrażenia przyspieszenia są na jego korzyść.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Porównanie 931 kontra 951 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 03-03-2013 11:24 |
|
|
Ja tylko chciałem powiedzieć ze 924 turbo w bezpośrednim starciu wypada lepiej niż 944s2... Wielokrotnie sprawdzone.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Porównanie 931 kontra 951 |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 03-03-2013 12:40 |
|
|
Po pierwsze gratuluje nabytku cos wiecej skrobniesz? Czy przegapilem watek?, jak dla mnie niestety mozecie mnie zlinczowac ale waska buda 924 mi sie niepodoba jak ktos wyzej napisal tak podobne auta a zupelnie inne.
Michal w porownaniu z S2, chodzi o odczucia, parametry,czasy okrazen?nigdy,nie mialem S2 ani 931 ale mialem 968 ktore relatywnie nie ma 240koni,a z tego co widac po wykresie Lamera S2 trzymaja moc ok 210km,chyba ze to nie jest standard , dlatego ciekawi mnie to bo niby roznica mocy duza, roznica mas tez ale czy nadrobi te 40KM ?I czy sprawdzane na seryjnych autach?
Pzdr
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951
Edytowane przez michal951 dnia 03-03-2013 12:41 |
|
Autor |
RE: Porównanie 931 kontra 951 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 03-03-2013 15:31 |
|
|
Panowie porównujecie stylistykę lat 70 ze stylistyką lat 80 do tego podyktowaną osiągami.... bo nie oszukujmy się, że 944T i S2 wymagało tego poszerzenia. Stwierdzono to już w CGT na przełomie lat 70/80 przy 210 PS.
Do tego faktycznie w modelu 85/86 Porsche wprowadziło zmiany więc pozycja za kierownicą powinna być lepsza, to samo było z zawieszeniem, zmieniali przednie kolumny i wahacze żeby poprawić prowadzenie...
więc te wszystkie uwagi są w 100% zgodne z zamierzeniami producenta.
ps. zastanawia mnie tylko to pływanie 924T... czy to jakaś niesprawność, czy aż tak odczuwasz wyższy profil opony.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Porównanie 931 kontra 951 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 03-03-2013 21:24 |
|
|
Ja swoim 931 jechałem ok 205-210km/h i nic nie pływało można było puścić kierownicę (hardkor), trzymało się drogi bardzo fajnie, chociaż nie chciałbym przy takiej prędkości wjechać w jakiś ostry zakręt czy na dziurę opony mam standardowe 195/60/R15 czy jakoś tak bo dokładnie nie pamiętam. Fakt, że przyciśnięcie gazu ponad 2000obrotów wgniata w fotel i im większe obroty tym bardziej można się zastanawiać czy człowiek da radę dłużej czekać co będzie
Co do wyglądu... panele z 924 Carrery GT załatwiają sprawę jeśli ktoś ma ochotę pobawić się w stylistykę 924\'ki.
Mocowo 177KM przy 1260kg (chociaż tutaj mogę się mylić bo wag widziałem kilka i ta jest chyba najwyższa - w dowodzie mam 1180kg) Daje to ok 0,14-0,15KM na 1kg nie uwzględniając kierowcy i paliwa. Nie wiem jak to wygląda w 951. Trzeba też wziąść pod uwagę inne skrzynie i przełożenia jakie oferują, skrzynia 931 jest bardziej usportowiona bym to tak nazwał...
Porównanie fajne no i oba srebrne. Osobiście jednak wolałbym 931, może tylko pokusiłbym się o te boczki z GT i inne felgi Środek jednak dla mnie ma lepszy klimat w starszym wydaniu - nowe to już takie bardziej LUX
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Porównanie 931 kontra 951 |
Andrzej77
Użytkownik
Postów: 562
Miejscowość: Podlasie
Data rejestracji: 27.06.11 |
Dodane dnia 03-03-2013 21:25 |
|
|
Na przykładzie tych dwu aut widać jak producent na przestrzeni kilku lat zmienił na korzyść swoje auta. Zawieszenie 924T w 100% sprawne, myślę że właśnie dlatego zostało zmienione, po prostu jest zbyt miękkie + profil opon. Do przejechania się 944T nie odczuwałem tego, po prostu jak zobaczyłem coś lepszego zrozumiałem co należało by poprawić, do szybkiej jazdy 924T inne opony, o niższym profilu + twardsze amortyzatory+ grubszy stabilizator. Co do odczuć przyspieszeń to powyżej 100 czuć już wyrażną przewagę 944T, do 100 dlatego że 944T jest cichsze, bardziej delikatne, a 924T głośniejsze , ostrzejsze te odczucia są ciekawsze i trudno jednoznacznie zdecydować. Pomiar przyspieszenia do 100km/h stoperem- 1,5-1,6s przewagi dla 944T. Hamulce lepsze w 944T. Materiały wykończeniowe na nowej desce rozdzielczej sprawiają wrażenie lepszej jakości. 944T jest o 100kg cięższe, a ma 50 KM więcej i 85Nm większy moment obrotowy przy 3500obr. Ja swoim 924T jechałem 230km/h licznikowo i też prowadziło się bardzo dobrze. Te bujanie jest odczuwalne tylko w porównaniu do 944T, podobnie jak porównać Vectrę C do 924T i tu jest odwrotnie Vectra się buja, a 931 jest super stabilne.
Andruszka-PCP
991.1 S
Edytowane przez Andrzej77 dnia 03-03-2013 21:41 |
|
Autor |
RE: Porównanie 931 kontra 951 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 03-03-2013 22:13 |
|
|
931 bardziej podoba mi się z boku - ma taką czystszą formę. Pod względem wizualnym stawiam na 931
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni |
|
Autor |
RE: Porównanie 931 kontra 951 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 03-03-2013 22:37 |
|
|
Jesli bierzemy pod uwagę standardowy setup to faktycznie 931 moze wydawac sie miekksze. Ja u siebie mam zolte koni i stabilizatory wlasnie z 944T S2... tylko za bardzo nie mam porównania bo 944 tylko raz jechalem i to bez Turbo
Nie powiem ze to porownywanie to jak 931 z 924, ale cos jednak w tym jest I do standardu jednak trzeba co nie co zmienic.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Porównanie 931 kontra 951 |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 03-03-2013 23:18 |
|
|
Misiek - jaki sens byłby porównywać zawieszenie 951 do 931 z zawieszeniem z 951 (no moze poza drazkami)?
a co do tematu - dla mnie wygrywa w kazdej kategorii 951. Wnetrze, bryła, osiągi. Jedyne co muszę przyznać: wrażenie z jazdy dobrze przygotowanym 931 (michała928 - co prawda na prawym fotelu) nie odbiega ani trochę od wrażenia w 951, a może nawet lekko je przewyższa właśnie dzięki wcześniej wspomnianej surowości. Było miodne i 931 zaskoczyło mnie nim bardzo pozytywnie.
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Porównanie 931 kontra 951 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 30-03-2013 12:54 |
|
|
A tak mi się przypomniało...
www.mauser98k.internetdsl.pl/Porsche/924and944Turbo.pdf
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|