Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 14-06-2013 01:37 |
|
|
Co do sekwencji - w rzędowej "czwórce" są tylko kolejności 1-3-4-2 lub 1-2-4-3. A generalnie w silnikach tłokowych z napędem spalinowym zawsze z przyczyn konstrukcyjnych musi być od "jeden".
Edytowane przez konto_usuniete dnia 14-06-2013 01:42 |
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 14-06-2013 03:03 |
|
|
w v8 jest 1423 i 1324 ("przesuniete" na 4132) na strone? (tak sobie zgaduje wyobrazajac sobie jak powinno byc zeby w miare rownomiernie sie rozlozylo)
i z ciekawosci - dlaczemu musi byc od 1? czy to nie jest kwestia umowna dotyczaca jedynie zapisu? zawsze wydawalo mi sie ze rozruch moze sie zaczac od dowolnego cylindra..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało..
Edytowane przez Jarzyna dnia 14-06-2013 03:05 |
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 14-06-2013 13:26 |
|
|
1. Fakt - zapomniałem jeszcze o 1-4-3-2 (np. VW garbus). O tych podanych dotąd nie słyszałem, ale jak widać norm technicznych w tym względzie nie ma.
2. Najważniejsze jest zachowanie kolejności zapłonu silnika. Niezależnie od budowy i napisów na kopulce - właściwe połączenie = właściwa praca. Sądziłem że ten zamiennik jest trochę inny w budowie niż oryginał ale jednak nie.
3. Dlaczego "jeden" ? W skrócie - środkiem ciężkości jest koło zamachowe, a im dalej od niego tym łatwiej "zakręcić" wałem korbowym i w związku z tym najpierw "jeden", który to cylinder położony jest najdalej względem środka ciężkości. Czyli jest to mniej więcej tak jak z odkręcaniem zapieczonej nakrętki śruby - im dłuższe ramię zastosujemy tym większy będzie moment siły odkręcania.
4. Sytuacja w V8 o której Piszesz jest jak najbardziej prawidłowa. Z jakichś tam powodów konstrukcyjnych ustalono taką a nie inną kolejność zapłonu w silniku(ach), i w związku z tym te podane przebiegają po prostu w dwie różne strony:
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 14-06-2013 16:35 |
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 14-06-2013 22:09 |
|
|
madmax - ja nie twierdzę. ja pytałem, bo mi wyobraźnia powędrowała gdzieśtam i zacząłem się zastanawiać jak by to mogło być żeby "mało bujało" co w mojej głowie oznaczało mniej więcej wymyślenie sekwencji symetrycznej wzgl magicznego niewidzialnego punktu. Ja tam mega laik jestem tym bardziej w takich zawiłościach
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 14-06-2013 23:25 |
|
|
He, he - wcale nie twierdzę że coś twierdzisz tylko objaśniam najprościej jak umiem te pozorne zawiłości, a i inni dociekliwi i potrzebujący może coś z tego skorzystają. |
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 15-06-2013 00:55 |
|
|
polecam: http://en.wikipedia.org/wiki/Firing_order
i na tym chyba koniec offtopa
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 15-06-2013 01:20 |
|
|
madmax332 napisał/a:
3. Dlaczego "jeden" ? W skrócie - środkiem ciężkości jest koło zamachowe, a im dalej od niego tym łatwiej "zakręcić" wałem korbowym i w związku z tym najpierw "jeden", który to cylinder położony jest najdalej względem środka ciężkości. Czyli jest to mniej więcej tak jak z odkręcaniem zapieczonej nakrętki śruby - im dłuższe ramię zastosujemy tym większy będzie moment siły odkręcania.
:
???
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 15-06-2013 11:22 |
|
|
michal - tez ten pkt 3 do mnie jakos nie przemawia, ale ja sie nie znam..
a.) srodek ciezkosci "W" kole zamachowym.. nie bylbym tego taki pewny..
b.) ramie sily przykladasz nie tam gdzie trzeba.. wyobraz sobie w ktora strone krecisz.. juz predzej bylbym sklony ku teorii ze stroker ma wieksiejszy moment, bo wiekszy skok tloka (ramie sily) a nie ze cylinder jest dalej, bo to "dalej" jest w osi obrotu
c.) wciaz uwazam ze zapis zaczyna sie zawsze od 1 zeby byl "porzadek w papierach" i ze nie ma znaczenia ktory cylinder rozpoczyna cykl.. a wazna jest tylko kolejnosc w sekwencji..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało..
Edytowane przez Jarzyna dnia 15-06-2013 11:26 |
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 15-06-2013 15:37 |
|
|
1. Chodzi o moment bezwładności względem osi obrotu wału - im większy, tym trudniej zmienić ruch obrotowy ciała, np. rozkręcić dane ciało. W przypadku o którym tu sobie piszemy jest to wał korbowy, który jest dodatkowo obciążony kołem zamachowym (jest to masa wirujaca). Mam napisać jeszcze po co one tam wogóle jest ?
2. Kolejność zapłonu
a. ustala się przede wszystkim z uwzględnieniem równomierności pracy silnika. Za najwłaściwszą przyjmuje się taką kolejność, przy której następujące po sobie suwy pracy nie występują w sąsiednich cylindrach. Dzięki temu mniejsze są drgania skrętne wału korbowego i obciążenia łożysk silnika. Zatem - teoretycznie nie ma znaczenia od jakiego cylindra będzie zapłon, ale przyjęto (przyjmuje się) rozwiązania praktyczne będące owocem ponad stuletnich doświadczeń w konstruowaniu silników spalinowych o napędzie tłokowym.
b. nie jest "dla papierów" tylko zależy od konstrukcji wału korbowego. We "francuzach" np. jest liczona od koła zamachowego - stąd wały tych silników projektuje i wykonuje się tak aby znosiły duże momenty bezwładnosci.
c. to informacja
- który z cylindrów ma inicjować pracę silnika (dlatego tenże jest oznaczany jako pierwszy).
- w jakiej kolejności ma przebiegać zapłon aby dany silnik pracował prawidłowo. Zatem dla tych też celów numeruje się cylindry w kolejności rosnącej a nie przypadkowej (co byłoby przecież nonsensem).
Edytowane przez konto_usuniete dnia 15-06-2013 19:19 |
|
Autor |
RE: kolejność kabli do kopułki (944S2) |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 28-06-2013 17:22 |
|
|
ręce opadają...
wspomniałem już, że przy dokręcaniu zaworka przy pompie paliwa uszkodziłem tą pompę i "odwiozłem" auto do pobliskiego mechanika - niech stracę kasę ale będzie zrobione. Dwa tygodnie minęły i w końcu mogłem odebrać auto. Nowy filtr do założenia miałem od Tomka ale pompę na szczęście kupiłem u tego mechanika co miał ją założyć.
No ale czemu na szczęście nie od Tomka? bo przy odbiorze auta zaraz po uruchomieniu cały czas słychać pompę. No ale mechanik oczywiście zrobił wielkie oczy bo wcześniej tego nie słyszał - "to minie z czasem a jak nie minie to w krótkim czasie się nasili i zrobimy reklamację", dobra przejadę się na próbę... pierwsze 500 metrów i od razu czuję przypadłość, że powyżej 3000 obrotów pompa zaczyna się dusić i nie podaje paliwa. Pewnie jakbym miał pompę od Tomka to bym się dowiedział, że no taką pompę przecież im dałem a tak to auto zostało do poprawki.
Szukając przyczyny tak sobie myślę, że łośki po zamontowaniu nowej pompy od razu odpalili auto a procedura chyba mówi, że po założeniu pompy trzeba z 5 razy przekręcić tylko stacyjkę żeby pompę dobrze paliwem zalało?
|
|