Autor |
obrotomierz.. |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 27-01-2009 15:43 |
|
|
witam
od 3-5 dni dzieje sie cos dziwnego z obrotomierzem w mojej 944
na zapalonym silniku zjezdza do 0 - zera a po jkims czasie zaczyna pracowac normalnie i zxa jakis czas znowu ma objawy na zero obrotuw postoi tam jakis czas i wraca do pracy...
wie moze ktos co moze byc przyczyna takiego zachowania?
za jaka czescie musze sie rozgladac co wymienic?
Emil |
|
Autor |
RE: obrotomierz.. |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 27-01-2009 15:49 |
|
|
W pierwsyzm momencie pomyslalem o sparcialych gumowych wezykach w ktorych tworzy sie podcisnienie i/lub przeplywa powietrze ale piszesz ze obroty wracaja do normalnego stanu na kilka sekund i znowu spadaja wiec--->na 99% silniczek krokowy Boscha ...mam obecnie praktycznie to samo.
Masz go pod kolektorem miedzy 2 a 3 rurka kolektora...ogolnie porsz z Wawy potrafi to wymienic bez sciagania kolektora przy uzyciu jakichs tam swoich narzedzi,ja bede musial pewnie zrzucac kolektor za kilka tyg....
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 27-01-2009 15:50 |
|
Autor |
RE: obrotomierz.. |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 27-01-2009 15:51 |
|
|
u mnie nie ma silniczka krokowego tylko taki zawor bimetalowy jak w 924 ..... wiesz 83 rocznik....
na marginesi to kupilem go nuwke za 800 zl boscha !!!
odrazu auto dowtalo stabilne obroty po wymianie...
Edytowane przez troll oslo dnia 27-01-2009 15:52 |
|
Autor |
RE: obrotomierz.. |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 27-01-2009 15:54 |
|
|
czekaj zaraz cos napisze...
heh jednak nie,faktycznie nie masz silnika krokowego,wychodzi na to ze do 85.5 wogole go nie bylo(PET).
ps: silniczek nowka na gwarancji jest za 415zl w detalu na allegro(a przynajmniej byl zm iesiac temu).
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 27-01-2009 15:59 |
|
Autor |
RE: obrotomierz.. |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 27-01-2009 19:23 |
|
|
przemek84 -> może ja źle rozumiem post troll_oslo ale zdaje się, że ma on problemy z obrotomierzem, a nie z silnikiem.
Pierwsze co przychodzi do głowy to zanikanie połączenia elektrycznego między obrotomierzem, a czymś co nim steruje. Nie znam silników 2,5l więc nie wiem, czy obrotomierz sterowany jest z ECU czy normalnie - z cewki.
|
|
Autor |
RE: obrotomierz.. |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 27-01-2009 19:40 |
|
|
Patrzalem na schemat w hayensie obrotomiez dostaje sygnal z ecu mam nadzieje ze to wina zlego styku |
|