Autor |
turbina 951 |
grafffik
Użytkownik
Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09 |
Dodane dnia 30-10-2010 18:48 |
|
|
jaka jest max wydajnosc turbiny w 951 (oczywiscie zakładając lepsze chłodzenie, zmienioną elektryke itp itd).
TEORETYCZNIE ile mozna z niej wyciągnąć ?
Edytowane przez grafffik dnia 30-10-2010 18:56 |
|
Autor |
RE: turbina 951 |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 31-10-2010 10:21 |
|
|
Zakupiłeś 951? Jak zobaczyłem na zdjęciu profilowym czarnego to pomyślałem, że to ten http://moto.allegro.pl/porche-944-turbo-unikatowy-stan-igla-i1265276764.html, ale widzę inne felgi i kierunek/obrysówkę w zderzaku.
|
|
Autor |
RE: turbina 951 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 31-10-2010 16:29 |
|
|
grafffik napisał/a:
jaka jest max wydajnosc turbiny w 951 (oczywiscie zakładając lepsze chłodzenie, zmienioną elektryke itp itd).
TEORETYCZNIE ile mozna z niej wyciągnąć ?
Zazwyczaj słyszy się o projektach rzędu 300-310 KM.
Granicą jest chyba ok 320-330KM - powyżej tych wartości zaczynają się już poważne i kompleksowe przeróbki.
Przeszukaj rennlist - tam jest kopalnia wiedzy jeśli chodzi o tuning 944 turbo. |
|
Autor |
RE: turbina 951 |
grafffik
Użytkownik
Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09 |
Dodane dnia 02-11-2010 15:46 |
|
|
oki. thx. chodziło mi tylko o wydajność turbinki
|
|
Autor |
RE: turbina 951 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 02-11-2010 16:24 |
|
|
Chyba jest to zalezne do wersji silnika 220 czy 250 koni. Z tego co slyszalem wersja 220 ma mniej wydajna turbine.
Nie zmienia to faktu, ze znaczne podniesienie doladowania turbiny powoduje duzo wieksze obroty wirnika i ryzyko drastycznego zmniejszenia trwalosci lub rozsypania turbiny.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 02-11-2010 16:29 |
|
Autor |
RE: turbina 951 |
grafffik
Użytkownik
Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09 |
Dodane dnia 02-11-2010 23:53 |
|
|
nie no wiadomo.
chodziło mi o informację tylko i wyłącznie teoretyczną. Nie mam zamiaru jej testować w praktyce.
|
|
Autor |
RE: turbina 951 |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 03-11-2010 21:42 |
|
|
Bez bolu jestes w stanie wkrecic jakies 280-290KM. Na seryjnym turbo zapewne piterson ma racje, jednak krecenie tego silnika powyzej 300KM to juz spore koszty, wykrecenie powyzej 330KM to juz niezla rzezba i naprawde ogromne koszty.
A tak de facto to turbo niewiele wymaga. Dobrze utrzymany egzemplarz z lekkimi przerobkami, dobrymi oponami i hamulcami to wszystko czego do szczescia potrzeba.
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|