| | |
Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
Słabe punkty silników 944 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 31-08-2011 22:52 |
|
|
Ponieważ wreszcie znalazłem czas żeby posprzątać w garażu, wśród sterty silnikowych gratów znalazłem piękne przykłady klasycznych krytycznych usterek silników w 944. Niestety nie udało mi się znaleźć najbardziej typowej czyli zatartej panewki 2 lub 3 korbowodu (ale w każdym z 3 silników które ostatnio widziałem od wewnątrz te panewki były wyraźnie zużyte).
Na pierwszy ogień - pęknięty smok (najczęstsza przyczyna - niepoprawne założenie wałków balansu). Na zdjęciu dodatkowo z wyrwanym wzmocnieniem z rurki odpływowej:
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Słabe punkty silników 944 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 31-08-2011 22:57 |
|
|
Kolejny przykład to przestroga dla właścicieli 16-zaworowych 944. Zaniedbanie wymiany łańcuszka rozrządu ze stosownymi ślizgami może skutkować w najlepszym przypadku czymś takim jak na zdjęciu, w gorszym przypadku przeskoczeniem łańcucha i przestawieniu rozrządu (kolizyjnego).
Na zdjęciu widoczny brak dwóch ząbków - wałek do wyrzucenia (zębatka stanowi integralną część wałka).
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 31-08-2011 22:58 |
|
Autor |
RE: Słabe punkty silników 944 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 04-09-2011 11:25 |
|
|
Piotr nadmieńmy, że dla witalności silnika S2 jedną z najważniejszych rzeczy jest właśnie stan ślizgów napinacza olejowego łańcuszka rozrządu.
Od stanu tych ślizgów zaczyna kończyć się łańcuch bo nie jest odpowiednio napięty i konsekwencją wałki lecą.
Gorzej, wymiana łańcucha nie pomoże jeśli ślizgi umierają...
1. ślizgi wycierają się
2. ze starości potrafią też pękać ! rozpadając się na kawałki
co prowadzi do szybkiej i gwałtownej śmierci silnika.
Z ciekawostek, za słabostkę silnika 2,5 - 2,7 można uznać problem tworzenia piany z oleju. Problem zaczyna się gdy silnik chcemy kręcić ponad 6600-6700rpm, od tego momentu potrzebna jest sucha miska.
Piotr jak kiedyś będziesz mógł wrzuć może zdjęcia feralnych panewek 2,3.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 04-09-2011 15:47 |
|
|
|
|
|
| |