924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | 911,944 i inne...
Autor 928 GT - nie odpala
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 05-09-2014 10:08
Wydawalby sie standardowy problem...Zgasl podczas jazdy i ledwie zjechalem nim na pobocze grrrr....odpalal na ok.2-5sekund i nagle obroty spadaly i gasl. Teraz nie odpala wogole mimo ze rozrusznik kreci jak wsciekly a aku jest nowy.

- sprawdzilem bezpieczniki - wsyzstkie okej (zwracalem glownie uwage wszystko co z zaplonem,pompa paliwa,kompem i starterem...w sumie od tego wszystkeigo sa tylko 2).

- przekaznikow mogacych miec wplyw na start sprawdzilem 5 tj.podmienialem kazdy z zapasowymi ktore mam i nic ...

- zakladam ze swiece musza byc okej...wkoncu to v8 i co najwyzej odpalilby na 7 w najgorszym wypadku na 6garach

- pompa paliwa nie pada odrazu...sa jakies symptomy nierownej pracy itp etc. wiec raczej ja odrzucam ....



Obawiam sie ze to moze byc komp....jakies pomysly co powinienem/moge jeszcze sprawdzic?


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: 928 GT - nie odpala
nemo
Użytkownik

Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07
Dodane dnia 05-09-2014 10:11
ja tez bym obstawial zimne luty w kompie


924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S
'86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne

924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
4938237 www.agito.pl
Autor RE: 928 GT - nie odpala
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 05-09-2014 11:18
pompke i tak w sumie sprawdze czy leje...swiece tez...wlasnie nie mam pewnosci czy ja slysze bo w 924 czy 9444 jest wyraznie slyszalna a tu probuje mi sie otworzyc klapa(zamek chyba chodzi ...zreszta nie dziala) i nie wiem czy pompa w tym czasie pracuje przy starcie czy nie....bede sprawdzal wszystko na dniach.


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: 928 GT - nie odpala
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 05-09-2014 12:03
O wlasnie dobry pomysl...jazda sie zacznie jak to nie bedzie pompa,swiece ani komp...


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: 928 GT - nie odpala
tetsumaru
Użytkownik

Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09
Dodane dnia 05-09-2014 12:15
Wetknij zapałkę w przekażnik pompy i zobacz co się dzieje . Jeśli zagada to dam ci znać co z tym zrobić smiley


Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony
1714637
Autor RE: 928 GT - nie odpala
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 07-09-2014 20:01
eeee jak to zapalke w przekaznik smiley?




Okej kolejne serie testow i checków...

- wyjalem jedna swiece i sprawdzilem czy jest iskra krecac rozrosznikiem(wczesniej 2x troszke pokrecilem i raz auto odpalilo i za 1sekunde zgaslo). Iskra JEST ale sama swieca SUCHA ...a powinna byc chociaz minimalnie wilgotna bo przeciez kilka razy probowalem go zapalic...moze nie zalana ale przynajmniej wigotna byc powinna a tu dupa...

-----> posluchalem pompki paliwa i ....slysze wyraznie elektrozawor czy zawor zwrotny(jak zwal tak zwal) - ale pompki NADA!...zatem mysle sobie na 90% pompa ale.....JEST NOWA!....sprawdzilem probnikiem czy dochodzi napiecie i...brak.....

- przypominam tylko ze sprawdzilem przekazniki(wymienilem....calkiem mozliwe ze uzywki ktore mam moga jakims cudem byc nie sprawne)...bezpieczniki zwiazane z kompem,starterem,pompa paliwa tez posprawdzane....

I co teraz?schemat elektryczny i wytropic czemu nie mam napiecia na pompie?zastanawiam sie czy nie spradzic wpierw czy jest jakies napiecie na gniezdzie przekaznika pompy w skrzynce przekaznikow....(w sumie napewno to zrobie),


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.

Edytowane przez przemek84 dnia 07-09-2014 20:03
2457922
Autor RE: 928 GT - nie odpala
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 07-09-2014 21:17
aaa miejsca 30 i 87 w gniezdzie przekaznika ...faktycznie moglem to zrobic a zapomnialem calkowicie o tym...wlasnie poczytalem troche na roznych forach i pozostaja mi jeszcze uziemienia, czujnik polozenia RPM sensor(to doradzil mi marchewa) no i na koncu niestety lh jetronic failure (troszke kosztowne...).


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: 928 GT - nie odpala
tetsumaru
Użytkownik

Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09
Dodane dnia 07-09-2014 21:19
Przekaznik pompy paliwa nie jest zasilany prrądem 12 V ze stacyjki tylko prądem 5 V ze sterownika . Wadliwe działanie tego przekażnika jest częstą przypadłością 928 S4, GT , GTS .
Zwarty na krótko przekażnik powoduje bezpośrednie włączenie pompy paliwa . Pompa paliwa musi być wyrażnie słyszalna , a najlepiej sprawdzić manometrem ciśnienie paliwa na listwie .
Ja też miałem ten problem i pozbyłem się go przy pomocy kabla dwużyłowego i przełącznika od grzejnika elektrycznego smiley Amen


Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony
1714637
Autor RE: 928 GT - nie odpala
Mate928
Użytkownik

Postów: 53
Miejscowość: Długołęka/Wrocław
Data rejestracji: 09.05.14
Dodane dnia 07-09-2014 21:39
U mnie podobne objawy powodował uszkodzony czujnik otwarcia drzwi od strony kierowcy.
Mam również nadzieję, że to jakaś drobnostka a nie np. uszkodzony komputer i szybko naprawisz prosiaka smiley
Autor RE: 928 GT - nie odpala
Mate928
Użytkownik

Postów: 53
Miejscowość: Długołęka/Wrocław
Data rejestracji: 09.05.14
Dodane dnia 07-09-2014 22:04
Dokładnie tak, alarm "nie pozwalał na uruchomienie silnika" smiley
Autor RE: 928 GT - nie odpala
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 10-09-2014 23:24
Okej kolejny raport z placu boju:

- Pompa ma napiecie

- na wtryskach brak napiecia!

- modul(tj.2 przekazniki na boku karoseri pod nogami pasazera ale poza skrzynka z bezpiecznikami i przekaznikami) nie dziala a powinien bo wg.schematu ma on dawac sygnal na wtryski 1,4 6 i 7 bodajze - sa tam 2 diody ...zielona i czerwona. Wymusilem ich start przy kreceniu rozrusznikiem ale i tak nic sie nie dzieje...za to zasmierdzialo paliwem!niestety swiece(sprawdzalem 2 ) dalej suche!!!

- gniazda z zaplonem,rozrusznikiem,kompem,paliwem i wszystkim co ma zwiazek z odpalaniem auta posprawdzane,przekazniki klikaja (wszedzie tez jest napiecie), bezpieczniki to samo - wsyzstko ok


Obawiam sie ze to komp....narazie jednak jeszcze walcze....ajkies podpowiedzi?


modul ma nr. 92861817500 (jest to porsche ignition circuit relay...)


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.

Edytowane przez przemek84 dnia 10-09-2014 23:34
2457922
Autor RE: 928 GT - nie odpala
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 10-09-2014 23:43
Kurde sam sobie odpowiadam(dla potomnych)

The 928 S4 and newer engines have two separate ignition circuits. Ignition circuit 1 is comprised of cylinders 1,4,6,7, the right side coil and distributor. Ignition circuit 2 is comprised of cylinders 2,3,5,8, the left side coil and distributor. If there is a failure in one of the ignition circuits, raw fuel is pumped out of the cylinders and into the exhaust system. When the raw fuel hits the hot catalytic converters a fire may occur – OUCH!

From model year 1989 onwards, Porsche added the Ignition Circuit Monitoring Relay as a safety feature. This circuit is completely independent of the LH injection system. It is identified in the workshop manual wiring diagram as the Ignition Control Circuit. The function of the system is to turn off the fuel injection to the failing ignition circuit. The inputs to the relay are two exhaust temperature sensors that provide input to the relay. If one of the ignition circuits fails, the “Ignition Circuit Monitoring Relay” shuts off the pulse signal to all of the fuel injectors of the affected circuit.


Na szybko:

MAm nie dzialajacy modul monitorowania zaplonu na 90%(nr.podalem wyzej )blokuje on sygnal podawany na wtryski ktore przed MY 89 mogly lac paliwo powodujac splywanie paliwka przez cylindry do wydechu i przez to powodujac pozar....(SPRYTNE!)....Dzieki temu modulowi do takiego czegos nie dojdzie.



http://jenniskens.livedsl.nl/Technical/Tips/4/MyTip460.htm


edit: albo modul albo sensory ciepla na cylindrach 4 i 8 (ostatni akapit artykulu).


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.

Edytowane przez przemek84 dnia 10-09-2014 23:47
2457922
Autor RE: 928 GT - nie odpala
tetsumaru
Użytkownik

Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09
Dodane dnia 11-09-2014 09:17
Jeżeli moduł monitorowania zapłonu szwankuje to można próbnie odpalić auto bez tego modułu . Trzeba zrobić obejście na wtyczce do modułu.
Opis tego problemu masz tu :
http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://forums.rennlist.com/rennforums/928-forum/745284-1990-928gt-ignition-problem.html&prev=/search%3Fq%3Dignition%2Bcircuit%2Bproblem%2Bporsche%2B928%26client%3Dfirefox-a%26hs%3Dmxc%26rls%3Dorg.mozillasmileylsmileyfficial

Jeśli to moduł odcina wtryski to znaczy że masz uwalone sondy temperaturowe w bloku silnika albo coś na drodze do nich .

Komputera na razie bez potrezby nie tykaj !!!


Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony
1714637
Autor RE: 928 GT - nie odpala
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 11-09-2014 20:51
Cala wtyczka od modulu przebadana wg.instrukcji na stronie ktora podalem wyzej(czy tam wg.forum juz nie pamietam)...zreszta...modul dziala dopiero po paru sekundach od wystartowania silnika wiec....

W kazdym badz razie prosiak kwiczy ze az milo :-) - z tego miejsca chcialbym 'podziekowac' stacji Shell za ich paliwa V-chu.... za syf i brud jaki mi zaserwowali do pompy i zawora zwrotnego - po tym co wyplula pompka podpinajac ja pod aku nie mam zamiaru wiecej tankowac na stacjach tego koncernu (bo zakladam ze w plastikowym baku ok.10gram czarnej mazi nie moglo sie tak z powietrza pojawic....





Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922