Autor |
Silnik 944 M44/07 - Regeneracja |
remi77
Użytkownik
Postów: 9
Miejscowość:
Data rejestracji: 14.04.15 |
Dodane dnia 25-11-2016 14:10 |
|
|
Witam,
jestem w momencie regeneracji silnika od mojego 944.(M44/07)
Zamiarem jest:
- wymiana panewek wszystkich. (Wal pomierzony i bardzo dobry)
- wymiana pierscieni
- wymiana pompy wody
- wymiana wszystkich uszczeliaczy
- regeneracja glowicy
Pytania:
- mozna zastosowac tloki od modelu z wieksza kompresja sprezania? Tloki te sa troche inne.
- honowanie, na co zworocic uwage oddajac do zakladu. Niektore robia honowanie, nie patrzac na to, ze jes to AluSil.
- planowac glowice czy nie?
- pirscienie, mahle czy goetze?
Za wszystkie odpowiedzi z gory dziekuje.
Remi
Edytowane przez remi77 dnia 25-11-2016 14:26 |
|
Autor |
RE: Silnik 944 M44/07 - Regeneracja |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 25-11-2016 15:39 |
|
|
Tłoki możesz zastosować z wersji M44.09 - większa kompresja - ale pociąga to za sobą dostosowanie DME (wymiana na korespondujący DME).
Na bloku jak i na tłokach masz grupę selekcyjną. Jeżeli robisz szlif to grupa nie ma znaczenia ale musi szlif być pod tę grupę. Tylko warsztat który wie co robi i ma odpowiednią maszynę!!! Jest na t bardzo ważna procedura - zazwyczaj maszyny Sunnen do tego bloku!
NIe pozwól się komuś dotykać kto nie ma lub nie zna tej technologii!!!
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Silnik 944 M44/07 - Regeneracja |
remi77
Użytkownik
Postów: 9
Miejscowość:
Data rejestracji: 14.04.15 |
Dodane dnia 25-11-2016 16:00 |
|
|
OK, a wiec jesli wiaze sie to z wymiana DME, to pozostawie te co byly.
Co do bloku, to nie byl on jeszcze nigdy szlifowany. Wszysto jeszcze STD.
Poniewaz, zakladam nowe pierscienie, chcialem tylko przehonowac.
Moze ktos zna, albo moze polecic jakis warsztat z okolicy Szczecina...
Edytowane przez remi77 dnia 25-11-2016 16:01 |
|
Autor |
RE: Silnik 944 M44/07 - Regeneracja |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 25-11-2016 17:07 |
|
|
DME można przeprogramować - to jedyny moment na 10KM więcej
W WM jest opisane jak należy wykonać naprawę - są pdf w necie Sunnen /Kolbenshmidt.
Ja znam warsztat w Warszwie i pod Lublinem.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Silnik 944 M44/07 - Regeneracja |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 25-11-2016 17:29 |
|
|
Jeszcze wracając do Twojego pytania.
Nie do końca rozumiem sprawę regeneracji silnika bez sprawdzenia/naprawy głowicy. Nie gniewaj się ale dla mnie regeneracja wygląda tak aby wszystkie rzeczy w silniku sprawdzić i niesprawne poza tolerancją wymienić.
Będąc tak głęboko w wybebeszonym silniku pozostawienie głowicy to marnowanie okazji i potencjalne większe wydatki później.
Jeżeli głowica nie była naprawiana w ostatnim czasie to planowanie jak i wymiana uszczelniaczy (prawdopodobnie prowadnic zaworowych również) będzie koniecznością.
Dlaczego robisz regenerację? Rysy na gładzi? spadek szczelności cylindrów? Przedmuch "do góry" czy "na dół"?
Jestem dociekliwy ponieważ podobny zakres robię u siebie..
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Silnik 944 M44/07 - Regeneracja |
remi77
Użytkownik
Postów: 9
Miejscowość:
Data rejestracji: 14.04.15 |
Dodane dnia 25-11-2016 17:31 |
|
|
Silnik rozebralem na czesci, poniewaz kompresja nie byla juz najlepsza.
Delikatne ryski na cylindrach. A z tego co wyczytalem, wyciagniete tloki/pierscienie, nigdy nie ustawia sie na ta sama pozycje, wiec kompresja bedzie jeszcze gorsza.
Glowice zamierzam tez sprawdzic i tak jak napisales wszystko powymieniac
Co do Warszatatow, to chyba chyba te same znalazlem.
Chodzi o krasnobrodzka-racing albo pietka?
Blok moge tez wyslac, wiec nie musi byc Szczecin.
Edytowane przez remi77 dnia 25-11-2016 17:38 |
|
Autor |
RE: Silnik 944 M44/07 - Regeneracja |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 25-11-2016 18:26 |
|
|
a Pietka nie ma przypadkiem fili pod Szczecinem?
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy
Edytowane przez 951S dnia 25-11-2016 18:27 |
|
Autor |
RE: Silnik 944 M44/07 - Regeneracja |
remi77
Użytkownik
Postów: 9
Miejscowość:
Data rejestracji: 14.04.15 |
Dodane dnia 25-11-2016 18:38 |
|
|
Z zego co wyczytalem, zamkneli ta filie, ale jest w Szczecinie jakis przedstawiciel u ktorego mozna zostawic czesci.
Zapytanie juz wyslane |
|
Autor |
RE: Silnik 944 M44/07 - Regeneracja |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 25-11-2016 22:53 |
|
|
Alusilu się nie honuje.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Silnik 944 M44/07 - Regeneracja |
remi77
Użytkownik
Postów: 9
Miejscowość:
Data rejestracji: 14.04.15 |
Dodane dnia 26-11-2016 00:38 |
|
|
Samo Porsche przewiduje nadwymiarowe pierscienie, a wiec szlif jest mozliwy. A co za szlifem idzie, to honowanie.
Nie jeden silnik porsche byl juz szlifowany i hodowany.
Wydaje mi sie tez ze nie oglaszaly by sie renomowane firmy, gdyby to nie bylo mozliwe.
A poniewaz wymieniam pierscienie, wydaje mi sie, ze honowanie musi byc przeprowadzone.
Edytowane przez remi77 dnia 26-11-2016 00:48 |
|
Autor |
RE: Silnik 944 M44/07 - Regeneracja |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 26-11-2016 10:53 |
|
|
firma lubelskiego to DZIAK
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 26-11-2016 10:59 |
|
Autor |
RE: Silnik 944 M44/07 - Regeneracja |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 26-11-2016 11:08 |
|
|
Musisz poczytać o procesie wykonywania nadwymiaru w silnku 944.
To nie jest takie klasyczne honowanie. To jest bardziej wycieranie aluminium aby pozostały twarde drobinki materiału po której ślizga się pierścień. Honowaniem zniszczy się stopień wykończenia gładzi i nie wróżę takiemu rozwiązaniu długotrwałej pracy.
Pierścienie nadwymiarowe występują ale do tłoka nadwymiarowego. To nie jest taki mix jak się podoba.
Np. http://www.w124performance.com/docs/general/aluminum_engine_reconditioning.pdf
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Silnik 944 M44/07 - Regeneracja |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 26-11-2016 11:15 |
|
|
Michałowi chodzi o to, że po klasycznym honowaniu blok silnika wygląda tak:
http://www.kswiecicki.prospect.pl/16v/po_tulejowaniu2.jpg
O honowaniu mówimy przy blokach żeliwnych lub aluminiowych ze stalowymi tulejami.
Blok z alusilu wymaga specjalnej obróbki, tak jak Browar napisał.
W odpowiedzi na Twoje pytania na które nikt nic nie odpowiedział. Firma która
produkuje pierścienie nie ma większego znaczenia, możliwe że są to nawet te
same pierścienie. Tłoki kupujesz w nadwymiarze nowe czy używane? Jeżeli
używane to dobrze byłoby pomierzyć rowki, bo nowe pierścienie mogę mieć
już w nich luz, wtedy dobrą metodą jest dorabianie pierścienie specjalnie pod
dane tłoki - po uprzednim wyrównaniu rowków (zwykle tylko pierwszy kompresyjny).
Ja bym natomiast wrócił do bloku. To dobrze, że chcesz zrobić nadwymiar i szlif,
ale czy jest na pewno taka potrzeba? Te bloki są bardzo wytrzymałe, szczególnie
atmosferyczne (N/A). Ja bym się jeszcze raz przyjrzał tym ryskom, sprawdził rowki
w tłokach i pewnie skończy się tylko na lekko szerszych pierścieniach. W ten sposób
budowaliśmy wiele silników w Porschepana i wytrzymują spore katowanie na imprezach
sportowych. Plus wiele z nich to mocno doładowane turbo. Oczywiście należy tutaj
pochwalić profesjonalne podejście. Wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć.
Ważniejsze będzie dynamiczne wyważenie układu korbowo-tłokowego oraz wyważenie
korbowodów i tłoków. Oczywiście na koniec warto jeszcze koło zamachowe z dociskiem
do wału dokręcić i wyważyć wszystko razem
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Silnik 944 M44/07 - Regeneracja |
remi77
Użytkownik
Postów: 9
Miejscowość:
Data rejestracji: 14.04.15 |
Dodane dnia 26-11-2016 11:39 |
|
|
WItam,
tak jak Michal napisal, wiem ze nie honuje sie tych silnikow tradycyjne na choinke.
Honowanie tutaj, ma na celu usuniecie aluminium i pozostawienie krzemu na gladziach.
Stosuje sie do tego specjalne pasty i gladzie.
https://www.youtube.com/watch?v=Glja_6VanUs
Co do wymiany samych pierscieni, nie zamierzam robic szlifu. Chcialem tylko wymienic pierscienie na nowe, bo tloki juz wyciagniete, i po powrotnym wsadzeniu niemozliwe jest, by sie ustawilo wszystko na stare miejsce. Dlatego zamierzalem honowac. Nie est to tak, ze po tych gladziach jak lustro, nowe pierscienie nie dotra sie, a przynajmniej nie szybko, przez co komprecja moze byc tylko gorsza??
Edytowane przez remi77 dnia 26-11-2016 11:42 |
|
Autor |
RE: Silnik 944 M44/07 - Regeneracja |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 26-11-2016 13:13 |
|
|
Wiele razy zakładaliśmy nowe pierścienie na stare gładzie. Właściwie w 944/928 tylko
trzy razy zakładaliśmy nowe pierścienie na nowe gładzie. Reszta silników jeździ na
oryginalnych gładziach. Oczywiście jak się trafiały bardzo porysowane to szukaliśmy
nowego bloku, chyba że właściciel chciał na takim składać.
Pierścienie które kupisz standardowe mogą mieć już luz w rowkach tłoka. Najlepiej
byłoby pomierzyć ten luz (podany jest maksymalny w manualu serwisowym) i zdecydować
czy mogą być nowe standardowe czy lepiej wyrównać ten rowek który ma za duży luz
i dorobić pierścienie konkretnie pod ten wymiar. Metoda sprawdzona na wielu silnikach.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Silnik 944 M44/07 - Regeneracja |
remi77
Użytkownik
Postów: 9
Miejscowość:
Data rejestracji: 14.04.15 |
Dodane dnia 26-11-2016 13:57 |
|
|
Mam dwa bloki, i w jednym sa gladzie bez zadnych rowkow.
Myslalem tylko, ze honowanie przyspieszy dopasowanie nowych pierscieni do gladzi.
Pomierze, i jak wszystko bedzie ok OK, to dam tylko nowe pierscienie.
|
|
Autor |
RE: Silnik 944 M44/07 - Regeneracja |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 26-11-2016 16:10 |
|
|
Pamiętaj żeby potem odpowiednio pomierzyć i poustawiać zamki w pierścieniach.
Jeżeli dobrze pamiętam to w jednym silniku S2 kupione pierścienie "z półki" miały
już na wstępie zbyt duże zamki i założyliśmy używane które miały mniejsze zamki.
To tak jako ciekawostka Powodzenie przy remoncie
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Silnik 944 M44/07 - Regeneracja |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 27-11-2016 23:50 |
|
|
ta w moim motorze S2 pierścienie TRW miały większe luzy niż oryginał po przebiegu 230k km. Zmieniliśmy tylko olejowy, bo jako jedyny miał mniejszy luz.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Silnik 944 M44/07 - Regeneracja |
remi77
Użytkownik
Postów: 9
Miejscowość:
Data rejestracji: 14.04.15 |
Dodane dnia 15-12-2016 09:18 |
|
|
W wiec wygląda to tak:
Silnik nr.1 z rysami,
- wszystkie cylindry ok 100,05
Silnik nr.2 juz nadwaymiar,
- wszystkie cylindry ok 100,54
- tloki 100,42
Moj mechanik poleca mi zrobic szlif bloku nr1 i uzyc tloki z nadwymiaru.
To ze tloki juz tez nie maja nominalnych wymiarow, mowi, ze moznaby szlif na 100,49 zrobic.
Z moich wyliczen:
100,49 - 100,42 => 0,07 a wiec tez juz granice tolerancji...
Co o tym myslicie?
remi77 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez remi77 dnia 15-12-2016 13:55 |
|