Autor |
Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
Kubagrudz
Użytkownik
Postów: 98
Miejscowość: Skarżysko_Kamienna
Data rejestracji: 02.11.17 |
Dodane dnia 29-11-2022 22:44 |
|
|
Witam serdecznie,
Jako że zima juz niebawem wpadłem na szalony pomysł wymienić wszystkie uszczelnienia w silniku...po jego wyjeciu i rozkręceniu i wyjeciu tłoków
okazało się że gładzie cylindrów są porysowane... I co teraz ? Nadmieniam że jestem pasjonatem a nie mechanikiem....co można teraz z tym zrobić? Gdzie oddać zeby ktoś to mi ladnie ogarnal nie za miliony ..nie chcę dawać do pierwszego lepszego ale też chciałbym żeby ktoś to szybko zrobil..
Czy te cylindry maja jakas powłokę?
Porsche 944 Turbo 86'
Kubagrudz dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Kubagrudz dnia 29-11-2022 22:46 |
|
Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 30-11-2022 11:02 |
|
|
witaj,
tytlko tulejowanie,
tak jest specjalna powłoka.
podobno firma Dziak pod Lublinem robi to, wstawia się specjalne tuleje.
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
Kubagrudz
Użytkownik
Postów: 98
Miejscowość: Skarżysko_Kamienna
Data rejestracji: 02.11.17 |
Dodane dnia 30-11-2022 11:34 |
|
|
Myslalem ze bloki we wszystkich 944 8V są takie same i nie ma tam powloki Nikasil , tylko mamy zwykly Alusil który oczywiscie wymaga specjalnegos zlifowania diamentem czy jakos tak, ale pytanie czy po tym szlifowaniu powierzchnia bedzie taka sama jak tutaj i wystarczy wlozyc nowe tloki ?
Czy moze deliaktnie przeszlifowac jezeli sie da w granicach tolerancji i zalozyc stare tloki + nowe pierscienie?
Porsche 944 Turbo 86' |
|
Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 30-11-2022 13:53 |
|
|
Zdaje się że Dziak ogarnia również alusile i nikasile.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
rys
Użytkownik
Postów: 1103
Miejscowość: Wawa
Data rejestracji: 21.06.09 |
Dodane dnia 30-11-2022 16:27 |
|
|
krasnobrodzka w Wawie - ale ceny słone http://www.krasnobrodzka-racing.com/ & http://www.krasnobrodzka-racing.com/alusil/ |
|
Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 30-11-2022 20:01 |
|
|
Technologia naprawy "naszych" bloków polega na rozwierceniu na pierwszy / drugi nadwymiar i "wypastowanie / wypolerowanie" powierzchni cylindra wg specyfikacji Sunnen.
Dziak zna tę technologię.
Natomiast największym kłopotem będzie zdobycie tłoków nadwymiarowych.
Proponuję poszukać na bloku cechy grupy tolerancyjnej i spróbować zobaczyć czy rysy zapolerują się bez nadwymiaru. Jeżeli nie to tylko nadwymiar...
P.S. Nie znam technologii wymiennych tuleji do naszych bloków - w zasadzie to dlaczego tak robić? Bo może nasze stare tłoki będą OK i zrobi się wymiar podstawowy?
Siem
browar
eS
Edytowane przez browar dnia 30-11-2022 20:04 |
|
Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 01-12-2022 00:41 |
|
|
Wossner ma tłoki nadwymiarowe do 944 2.5L
https://www.woessner-kolben.de/fileadmin/Downloads/Kataloge/2020_Catalog_A4_Automotive_Final_Small.pdf
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
Kubagrudz
Użytkownik
Postów: 98
Miejscowość: Skarżysko_Kamienna
Data rejestracji: 02.11.17 |
Dodane dnia 01-12-2022 08:41 |
|
|
Dostałem info ze te nadwymiarowe tłoki nie mogą być zastosowane w tym silniku, bo to alusil a te tłoki to są do zeliwnych. Muszę dzisiaj dokladnie pomierzyć średnicę czy da się coś jescze zebrać i zostać przy bazowych tłokach. Pytanie czy po szlifie da się odtworzyć ta samą strukturę cylindra vo jest teraz ? Jaki to musi być szlif ?
Porsche 944 Turbo 86' |
|
Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 01-12-2022 10:05 |
|
|
No to tylko ustalić dla pewności kompatybilność i pełen remont na horyzoncie...
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
rys
Użytkownik
Postów: 1103
Miejscowość: Wawa
Data rejestracji: 21.06.09 |
Dodane dnia 01-12-2022 10:18 |
|
|
Kubagrudz napisał/a:
Dostałem info ze te nadwymiarowe tłoki nie mogą być zastosowane w tym silniku, bo to alusil a te tłoki to są do zeliwnych. Muszę dzisiaj dokladnie pomierzyć średnicę czy da się coś jescze zebrać i zostać przy bazowych tłokach. Pytanie czy po szlifie da się odtworzyć ta samą strukturę cylindra vo jest teraz ? Jaki to musi być szlif ?
ale tloki są pewnie takie same - tylko pierscienie do zeliwa / alusilu są inne,
zmienic pierscienie na alusil i mozna wkladac |
|
Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1192
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 01-12-2022 11:49 |
|
|
Jak wstawisz żeliwo to pierścienie musisz dorabiać pod żeliwo.
Ja tak uratowałem kilka silników.
Dawałem do owalizacji tłoki na krasnobrodzką, wstawiłem żeliwo, a w Łodzi jest firma, która mi dorobiła pierścienie tłokowe.
Tu masz namiar jak pójdziesz tą droga.
https://www.fpt-prima.com.pl/
Już sobie zamawiaj cały nowy rozrząd, pompę i uszczelki do silnika komplet.
Z Reinza mozęsz kupić w CerMotor https://pl-pl.facebook.com/cermotor80/
Bedzie bolało $
|
|
Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
Kubagrudz
Użytkownik
Postów: 98
Miejscowość: Skarżysko_Kamienna
Data rejestracji: 02.11.17 |
Dodane dnia 01-12-2022 13:25 |
|
|
Rozmawialem z Dziakiem wlasnie i powiedzieli że małe ryski mogą zejśc przy polerowaniu/ honowaniu alusilu ale cudow nie ma a kosztuje to 1000zł za 4 cylindry . Jezeli rysy nie zejdą to trzeba tulejować na żeliwo po 600-800zl za cylinder (nie wiem czy to dobra cena czy nie). I sprawdzą stare tłoki czy mogą być użyte czy nie. Co do tulei alusilowych Panowie w krasnobrodzkiej życzą sobie po 3000zl za cylinder a za tulejowanie po 1tys zl wiec odpada jak na autko które sporadycznie używam.
Zastanawiam się czy rzeczywiscie musi być na gladzi lustro czy jakies malutkie ryski jak będą to nie będzie przeszkadzać.
Adam dzieki za info o tlokach - czyli trzeba sprawdzic ich owalizacje ? i jak sie da ich uzyc zamowic komplet pierscieni STD? Po numerach silnika,. czym?
No i pytanie o rozrzad- jak byl wymieniany 1000km temu i pompa wody regenowana to czy nie mozna tego zlozyc po prostu ? oczywiscie glowica bedzie zrobiona na nową
Porsche 944 Turbo 86' |
|
Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 01-12-2022 14:07 |
|
|
Musisz policzyć co jest efektywniejsze i dla Ciebie odpowiednie.
Czy nowe tłoki nadwymiarowe, czy próba polerowania i co wyjdzie, czy tuleje.
Pakiet podstawowy do każdego rozwiązania taki sam.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
Kubagrudz
Użytkownik
Postów: 98
Miejscowość: Skarżysko_Kamienna
Data rejestracji: 02.11.17 |
Dodane dnia 01-12-2022 14:24 |
|
|
a czy mozna zeszlifowac ten alusil na nadwymiar i zastosowac zwykle stalowe tloki w nadwymiarze np https://mtuning.pl/product-pol-18219-Kute-tloki-Wossner-Porsche-944-2-5-100-5MM-10-6-1.html
tylko z pierscieniami pod Alusil? tloki nowe kosztuja 4 tys i nie trzeba byloby tulejowac silnika wiec pozostaje tylko kwota za szlif.
Druga sprawa co lepsze dla silnika i niezawodne na lata jakbym np chcial czasem katować silnik - nowe tuleje i stare tloki (jak sie da), czy szlif i nowe tloki w innej konstrukcji z odpowiednimi pierscieniami pod alusil i co z wywazeniem zestawu czy trzeba to robic czy jak?
Porsche 944 Turbo 86' |
|
Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 01-12-2022 15:11 |
|
|
Musisz ustalić kompatybilność tłoków od Woosnera do fabrycznego wykonania bloku. Jeżeli jest OK to tłoki jeżeli nie to tak jak wskazuje producent tłoków albo silnika.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 01-12-2022 22:06 |
|
|
Pierwszy nadwymiar u Dziakow plus tłoki JE Pistons.
Tak u mnie to jest zrobione i działa całkiem OK
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r. |
|
Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
Kubagrudz
Użytkownik
Postów: 98
Miejscowość: Skarżysko_Kamienna
Data rejestracji: 02.11.17 |
Dodane dnia 01-12-2022 23:19 |
|
|
Cichy... czyli rozszlifowali Ci blok normalnie na nadwymiar bez tulejowanie i te tłoki masz z pierścieniami do alusil tak jak oryginalne?
Czy po szlifie struktura cylindra była jak wcześniej? bo tu honowania się nie robi takiego normalnego z tego co już wiem
Dzięki za info
Porsche 944 Turbo 86' |
|
Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 02-12-2022 11:56 |
|
|
Jak widzisz mamy już co najmniej dwa silniki zrobione zgodnie z technologią Sunnen i WM Porsche na nadwymiar u Dziak`a.
Robi się to rozwiercając blok a potem polerując w ostatniej fazie specjalną pastą gładzie aby usunąć aluminium i pozostawić kryształki twardego materiału na wierzchu. Dlatego blok jest dosyć matowy i pierścienie pracują na tych twardych drobinkach bez żadnych tulei. Oczywiście jest to w bardzo malutkich skalach.
Ja użyłem tłoków KS które swego czasu były dostępne na rynku części zamiennych które były fabrycznie używane przez Porsche od tego producenta więc pozostaje tylko zachowanie pewności JE lub Wossner co do kompatybilności z technologią bloku. Ten proces jest swego rodzaju "honowaniem" ale tym się nie przejmuj. Musisz wybrać dedykowany tłok i przekazać Dziakowi wszystkie specyfikacje. Technologię nadwymiaru Sunnen mają i znają.
P.S. Porsche zakładało możliwość nadwymiaru w dwóch stopniach. 100.5 oraz 101. Nie kupuj tłoków zanim nie zostanie pomierzony blok! Sprawdź dostępności i wtedy podejmij decyzję po wykonaniu pomiarów jaki wymiar uda się osiągnąć zgodnie z technologią. Może wyjdzie w tolerancji standardowy...
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 02-12-2022 11:59 |
|
|
Ale dopiero teraz spojrzałem w szerszej perspektywie.
Rozważ zakup wału korbowego z S2 i korbowodów do strokera aby osiągnąć takie 2,7-2,8. Wydaje mi się że taki upgrade jest bardzo fajny do rozważenia przy i tak remoncie silnika jaki Ciebie czeka.
Poszukaj informacji nt ten temat.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
Kubagrudz
Użytkownik
Postów: 98
Miejscowość: Skarżysko_Kamienna
Data rejestracji: 02.11.17 |
Dodane dnia 02-12-2022 22:05 |
|
|
Super informacje... teraz, chociaż, już znam kierunek w którym musze iść. Korci mnie zeby zrobić upgrade bo kto wie kiedy będę chciał nim jechac na tor haha. Tylko wiedzy odnosnie tych upgrade troche brakuje nadal ale powoli .... we wtorek moze uda mi się już do nich wysłać blok i działamy.
Porsche 944 Turbo 86' |
|