924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor Tłoki
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 13-03-2008 09:33
Żeby nie zaśmiecać wątku Igora "ready to rumble". Pozwolę sobie podsumować co mi się udało na 924board znaleźć na temat tłoków.

Tu:
http://www.924board.org/viewtopic.php?t=24769&highlight=pistons

piszą tak:
"It's 8.9:1 compression VW pistons type 1 (dak dak)
You need to get small end rod bushings from EBS or buy new h beam rods with 22mm end holes... "

Tutaj:
http://www.924board.org/viewtopic.php?t=19108&highlight=pistons

w zasadzie to samo:
"Most are using the Type 1 87mm piston. Preferably forged. The rods will need rebushed to 22mm."
"A set of 87mm forged type 1 VW pistons and barrels will cost you US$180 plus shipping on ebay."
"87 mm Type 1 are the most affordable. I just redid the bottom end of mine And everything fits great. FYI, the mod will bump your compression up slightly. the pistons I ordered from bug auto, I think, 199.99 for the forged ones. the piston pin bushings are from EBS, they stock them. You will need some machine work done, and you will have some VW bug jugs left over. Defently worth the price. "
i
"By the way, you can buy the pistons without the cylinders for $80/set -"
http://www.aapistons.com/products.asp?catalogueid=42
http://stores.ebay.com/kokoparts

Są potwierdzone użycia tych tłoków w 931.
Tylko, że tu jest jedno ale: ktoś wyliczył, że w 924 podniosą kompresję do jakiegoś 12.7 smiley

No i pytanie: czy 87 mm to więcej niż ma 924 w oryginale ? Czy trzeba rozwiercić cylinder do takiego tłoka, honować czy co ?


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

Edytowane przez juras dnia 13-03-2008 09:38
Autor RE: Tłoki
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 13-03-2008 10:06
A tu takie tłoki niby kute firmy Mahle ale wątpię w to czy kute:
http://www.actionimport.com/cgi-bin/commerce.exe?preadd=action&key=98-1987-B

Ale tak czy inaczej na tej stronie:
https://www.actionimport.com/vw/empi_products.htm

można przebierać od 85.8 do 88mm.

I co o tym myślą eksperci od budowy silników ?


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

Edytowane przez juras dnia 13-03-2008 10:06
Autor RE: Tłoki
Wulkan
Użytkownik



Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07
Dodane dnia 14-04-2008 17:02
Jesli chodzi o ostatnie linki to widze ze sa tam typowe tloki od WV bokserow. Faktycznie wybor jest duzy, jednak tloki te maja sr. sworznia 22mm. Mam stare tloki do WV , o fi sworznia 23 i 24mm (ale to juz tloki o srednicy fi 90 i wiecej). Obecnie produkowane tloki WV maja f isworznia 22mm - przynajmniej tylko na takie ostatnio trafiam.
Skoro nasze 924 2,0l maja tloki w nominale 86,50, zastosowanie tloka fi 87 mm od VW to tyle co drugi szlif na oryginalnych tlokach 924. Trzeba by zmeirzyc odleglosc osi sworznia od denka tloka w obu przypadkach.

WV ma 3 rodzaje tlokow, plaskie, delikatnie wklesle, i wklesle. Te wklesle najbardziej nadawaly by sie do 924. Ale i z plaskiego mozna cos wystrugac, denko jest tam bardzo guuube.

Te tloki wystepuja zarowno jako lane (z wkladka) i jako kute, kute sa lzejsze, ale i mniej je mozna wybrac od komory spalania.

Hmmm, sam nie wiem czy bym zalozyl tlok od silnika chlodzonego powietrzem do ,,wodniaka...".Dzialac by dzialalo, ale zawsze pozostaje niewiadomoa ile no i jaki luz montazowy zastosowac. W sumie silnik chlodzony powietrzem bardzej termicznie w du..e dostaje niz wodniak.

Ja tloki od WV roznych srednic z powodzeniem uzywam do przerabianych silnikow Junakow. Sa to niezle tloki, wytrzymuja ciagla prace przy temperaturach w komorze spalania dochodacych do 220st. C. - sprawdzone praktycznie.

Tyle ode mnie na temat tlokow WV.

PS. Jak nie ma wyjscia zawsze cos mozna pokombinowac.

PS2: 924 ma srednice sworznia tlokowego w przyblizeniu 24mm? Tak mi sie wydaje, ale nie jestem pewien.

PS3: W Polsce omplet 4 tloki, cylindry, pierscienie, zabezpieczenia i sworznie do WV 1,6 (85,45mm) to koszt od okolo 450 do okolo 1300 PLN.

87mm jest juz drozszy - od okolo 1000 PLN komplet. Producent to zazwyczaj Mahle lub Kolbenschmith.


Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm

Porsche 924 1982r NA
3155366
Autor RE: Tłoki
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 14-04-2008 20:12
Na forach amerykańskich pisali o przerabianiu sworzni tłokowych na inny wymiar przy stosowaniu tych tłoków. Ktoś to włożył do 924 turbo zresztą.

80$ za komplet pieniądze nieduże.



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Tłoki
Wulkan
Użytkownik



Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07
Dodane dnia 15-04-2008 00:28
80 zielonych to faktycznie nie duzo smiley Mozna przerobic tulejke glowki korby, ale wlasciwsze byloby rozwiercenie piasty tloka, ciezko powiedziec jak by sie to spisywalo. Zbyt gruba scianka tulejki przy silach dzialajacych w tym węźle nie jest najlepszym rozwiazaniem. Ale za 80 dolcow ... smiley


Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm

Porsche 924 1982r NA
3155366
Autor RE: Tłoki
Zwierz
Użytkownik



Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 17-04-2008 20:11
a da sie dostać normalne seryjne, nie kombinowane, dedykowane tłoki do 924 2.0 ? wole nie w porsche bo drogo no i jak jest z wymiarami (1, 2, 3 szlif) właśnie dzisiaj rozebrałem silnik do gołej dupy i bede mierzył to sie wtedy okaże. Wszystkie panewki, pierścienie, uszczelki i inne duperele napewno ptrzebuje, niewiem jeszcze jak wałek nierządu i szklanki.
Skąd to brać i za ile ?


PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy)

Edytowane przez Zwierz dnia 17-04-2008 20:12
2849325
Autor RE: Tłoki
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 18-04-2008 10:33
Panewki niedawno Damian pisał, że kupował zdaje się w intercars. Pierścienie się dostaje w Łodzi w fabryce pierścieni Prima (?) ale jeśli byś kupował tłoki to pewnie pierścienie są w komplecie. W katalogu intercars są firmy Mahle ale sztuk 0 - może da się z USA ściągnąć ?

Szklanki używane od 924, vw lt, audi 100. Wałek do regeneracji np w http://pavlus.republika.pl/ albo używany albo nowy lekko tuningowy za 350$ http://www.integralcams.com/924.htm.

Tak bym zrobił.



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Tłoki
kuzik
Użytkownik

Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07
Dodane dnia 18-05-2008 17:29
ostatnio kupiłem w USA fajne tłoki. Wyszło 500pln.
przepraszam nie chciało mi się tłumaczyć :
"Venolia forged aluminum racing pistons for the 924 Porsche engine. These pistons are a 3.453" bore and are a flat top piston with a compression height is 1.750". The Venolia job number is 81219 and the part number is 1080. "

Edytowane przez kuzik dnia 18-05-2008 17:34
Autor RE: Tłoki
kuzik
Użytkownik

Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07
Dodane dnia 18-05-2008 17:47
obrazek:

kuzik dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez kuzik dnia 18-05-2008 17:54
Autor RE: Tłoki
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 18-05-2008 20:48
To jest dokładny odpowiednik oryginału ? Nadwymiar ?


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Tłoki
kuzik
Użytkownik

Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07
Dodane dnia 18-05-2008 21:20
średnica 87,7 czyli chyba podobnie jak 3 szlif. Oryginalne z lat 80tych. Oczywiście nowe, przeleżały w garażu czekając na swoją kolej.

Edytowane przez kuzik dnia 18-05-2008 21:22
Autor RE: Tłoki
kuzik
Użytkownik

Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07
Dodane dnia 18-05-2008 21:27
jak by ktoś był zainteresowany:

http://www.flatlanderracing.com/venpistons.html

ja kupiłem na aukcji
Autor RE: Tłoki
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 16-07-2008 09:09
Witam Odgrzebuje temat bo jestem ciekawy jak sie potoczyla dalej sprawa tlokow. Ja sie wlasnie zastanawiam nad zakupem kompletu pod turbawe i generalnie udalo mi sie wykombinowac troche inne tloki ale w cenie osiagalnej i przede wszystkim dostepne.
http://www.garbusy.home.pl/sklep/catalog/product_info.php?products_id=1826
Sa jeszcze w wersji kutej rowniez dostepne. Roznica polega na tym ze srednica sworznia tlokowego jest mniejsza o 2 mm co jest bez wiekszego problemu do zrobienia. Druga sprawa to to ze gosc nie jest w stanie mi podac wysokosci tloka od srodka srednicy sworznia co ma wplyw na wielkosc komory spalania. Tloki sa "flat top" i jak grzebalem na necie to generalnie takie w wersji kutej wkladali do mocno wysilonych turbaw... No i gosc nie jest mi w stanie podac wagi tloka co chyba eliminuje te zwykle bo jak sie okaza ciezsze a moze tak byc to grozi to urwaniem korbowodu... chyba w wersji kutej nie jest tak wazne bo powinny byc lzejsze niz zwykle... Zastanawiam sie bo trzeba by dorwac przynajmniej jeden tlok z garba 1600 celem pomiarow...
31356497
Autor RE: Tłoki
kuzik
Użytkownik

Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07
Dodane dnia 16-07-2008 15:25
ja swoje sprzedam, cena jak na stronie wrzuconej przez michal928
Autor RE: Tłoki
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 16-07-2008 23:03
Kuzik - z tego co widze twoje tloki podnosza kompresje. Ja szukam zmniejszajacych kompresje - moze jestes w stanie sciagnac jakies ze stanow do 924 turbo? srednica koniecznie 87mm lub wiecej.

Edytowane przez michal928 dnia 16-07-2008 23:03
31356497
Autor RE: Tłoki
kuzik
Użytkownik

Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07
Dodane dnia 17-07-2008 08:37
mogę pogadać z kumplem, myślę, że są możliwości
Autor RE: Tłoki
nemo
Użytkownik

Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07
Dodane dnia 17-07-2008 10:12
michal928 napisał/a:
z tego co widze twoje tloki podnosza kompresje.


nie znam sie na mechanice wiec pytam

czy zamontowanie takich tłokow do stokowego silnika zwiekszy moc ?


924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S
'86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne

924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
4938237 www.agito.pl
Autor RE: Tłoki
kuzik
Użytkownik

Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07
Dodane dnia 17-07-2008 11:13
zwiększaj kompresję a co za tym idzie więcek koników
Autor RE: Tłoki
kuzik
Użytkownik

Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07
Dodane dnia 17-07-2008 12:18
muszę się poprawić stopień sprężaniasmiley
Autor RE: Tłoki
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 17-07-2008 20:35
Podniesienie stopnia sprezania zwieksza nieco moc uzyskiwana z danej pojemnosci ale wymaga niestety stosowania lepszego paliwa o wyzszej liczbie oktanowej jak rowniez (uwaga!) pewnej korekty wyprzedzenia zaplonu i ilosci podawanego paliwa... Podnoszac sprezanie i stosujac paliwo np 95 doprowadzimy do powstania spalania stukowego co na dluzsza mete jest destrukcyjne dla silnika... Niestety zysk ze zwiekszenia stopnia nie jest imponujacy... ja nastawiam sie na turbosmiley
31356497
Strona 1 z 2 1 2 >