924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 21-04-2008 09:41
Witam,

Jako że silnik sie przegrzał, zaczął dawać zasłonę z pary wodnej, wywalał płyn i puchły węże, wstawiłem go do garazu i właśnie zacząłem powoli rozbierać silnik. Pojawiły się następujące pytania:
- co to jest za końcówka i jaki jest jej rozmiar żeby odkręcić śruby głowicy? Wygłąda ja dwunastokątny imbus (prawie).
- gdzie jest to magiczne oznaczenie na kole zamachowym? Czy powinno je być widać po odsłonięciu pokrywki obudowy sprzęgła? Czytałem że własnie tam się błyska stroboskopem żeby ustawić zapłon. Może ktoś ma zdjęcia punktu "0" na wale korbowym.
- jak prawidłowo ustawić wałek rozrządu - w stosunku do wału korbowego?

Tnx,F.
1363292
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 21-04-2008 21:02
OK, sam sobie odpowiadam smiley, może ktoś skorzysta. Śruby głowicy są przykręcone na śruby Philipsa rozmiar 12 - dzisiaj to sprawdziłem.
1363292
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
wlochaty
Użytkownik

Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07
Dodane dnia 21-04-2008 21:03
punk 0 na wale jest widoczny bez rozkrecania pokrywy po prawej stronie jak stoisz przed samochodem. Dokladnie to tam masz takie male wyciencie i widac kolo zamachowe i musisz poszukac 0, a dla ulatwienia powiem ze z przodu na kole pasowym tez jest wyciety maly rowek, który pokrywa sie z płetwa nad nim. A jak nie bedziesz mógł tego tak połapać to wykręć pierwsza świece i znajdź górny punkt (pierwsza świeca to ta najbardziej z przodu samochodu)
Wałek rozrzadu ustawiasz na kropce która jest zrobiona na którymś ząbku koła pasowego rozrządu. Ta piekna kropka musi Ci się pokrywać z płetwą na klapie przykrywającej zawory (płetwa jest obok wlewu oleju do silnika.)
Zapłon ustawiasz na -10 jak nie masz stroboskopu to wez wykręć pierwsza świece (ta najbardziej z przodu samochodu) i ustaw tak aparat zapłonowy aby iskra strzelała na -10 jak przekręcisz jakimś kluczem wał.
Jak nie bedzie chciała gadać to kup samostarta. Ja też nie dawno zmieniałem uszczelke głowicy i bez samostartu nie chciala zagadać.



924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatemsmiley -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częscismiley
944 '86 sprzedanesmiley
924 '77 smiley szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232
7707863
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 21-04-2008 23:11
no to już masz odp.
ale mimo wszystko dam ci jeszcze jedna solucję
ja to bym robił tak:
sprawdź który przewód na kopułce rozdzielacza biegnie do pierwszej świecy zdejmij kopułkę i ustaw wał tak aby palec ustawiony był na tą świecę dla dokładności sprawdź znaki na kole pasowym wałka rozrządu i pokrywie zaworów
jeżeli nie przekręci ci się żadne z kół pasowych to nie masz problemu jeden ząb na pasku to bardzo duży skok wiec nie powinieneś mieć problemu ze złożeniem w poprzednim ustawieniu
tylko teraz pytanie czy to na pewno tylko uszczelka czy może coś więcej

Edytowane przez hades307 dnia 21-04-2008 23:11
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
Zwierz
Użytkownik



Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 22-04-2008 13:13
trzbeba jeszcze pamiętać że głowice chyba po 1000km trzeba odpowiednio dociągnąć


PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy)
2849325
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 23-04-2008 09:16
Mam nadzieję, że to jednak uszczelka tylko. A skoro o uszczelce to jaką wybrać? Po przeszukaniu sklepów internetowych wychodzi na to, że pasuje od 2L Audi 100 z http://czesci-silnikowe.abc24.pl/default.asp?kat=13736. Wygląda identycznie ale że nie mam doświadczenia to pytam o Wasze zdanie. Co o niej sądzicie? Taka uszczelka kosztuje okolo 60 zł w większości sklepów ale kiedy zapytam o uszczelkę typowo do 924, pojawia się cena 250zł i miesiąc oczekiwania.
1363292
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 23-04-2008 10:39
Wszyscy zakładają uszczelki od vw lt. Różni się tylko brakiem jednej dziury na kanał wodny zdaje się. Można tą dziurę zrobić ale i tego niektórym z nas się zrobić nie chciało :]
http://sklep.intercars.com.pl/result1.php?res=1&atg=13753065&art=218828&gen=318&gru=2120200&towkod=225720&zdj=1&km=0&typ=1297&wsk=O&lang_id=PL


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

Edytowane przez juras dnia 23-04-2008 10:40
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 23-04-2008 10:56
Tak przypuszczałem, ale nie miałem pewności czy nie będzie się różniła grubością albo wytrzymałością itp. Ten link Intercars jest bardzo dobry i nawet wczoraj po drodze z biura zaszedłem do IC i tam mi powiedzieli ze częsci jak nie ma to mogą być w 24h. Tyle że tu widzę 3 producentów: Erling, Goetze i 4MAX. Któremu zaufać?
1363292
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 23-04-2008 12:25
I jeszcze następne pytanie: w manualu jest podana koleność dojkęcania śrub głowicy. Ja będę własnie odkręcał czyli powinienem zacząć od nr 10. Patrzę w manual i nie wiem która strona jest prawa czy lewa. Więc pytanie jest takie: czy sruba nr 10 to ta przy aparacie aparacie zaplonowym?
1363292
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
Wulkan
Użytkownik



Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07
Dodane dnia 23-04-2008 13:44
Odkrecasz w odwrotnej sekwencji niz przy dokrecaniu, w Haynesie jest to ,,losening", zaczynasz od konca przedstawionego tam schematu.
Czyli od zewnatrz do srodka. Ja w dwoch silnikach ('79 i '82) mialem tam sruby z lbem na klucz szescionatny - typowy ,,imbus".


Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm

Porsche 924 1982r NA
3155366
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 23-04-2008 15:21
Mi się zdaje, że ogólnie tak na oko goetze robi porządniejsze uszczelki chociaż tej pod głowicę akurat nie widziałem. Tylko nie wiedzieć czemu elring jest droższy. Czyli jedna z tych dwóch. A 4max to ja bym nie rydzykował.



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 23-04-2008 16:13
Zrobię jak radzisz Juras. Twoje auto z awarata nie wygląda jak prowizorka więc pewnie wiesz co mówisz.
A co do wymiany to chodzi teoria, że nalezy przy wymianie szlifowac glowicę. Co Wy na to? Zawsze się to robi czy tylko w miarę potrzeb?
1363292
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 23-04-2008 17:45
Ja wlasnie jestem na etapie wymiany uszczelki pod glowica bo na ulezy mi zdechla. Wiec tak - jesli chodzi o uszczelki to nie jest tak prosto. Do audi 100 2.0 ja widzialem w zyciu co najmniej 2 kroje uszczelek poza fabryczna. Obydwie pasuja do 924 - brak w nich otworow na kanaly cieczy chlodzacej. Zalozenie wprost takiej uszczelki powoduje, ze auto bedzie chodzic ale niestety pada to z czasem. Brak kanalow (gornych) powoduje miejscowe przegrzanie elementow bloku i glowicy i rozszelnienie polaczenia - wielokrotnie praktykowane... smiley Jesli chodzi o uszczelki to ja polecam goetze - ma kroj otworow bardziej odpowiadajacy otworom chlodzenia wystepujacym w 924. elring ma mniej (!!!) otworow i dodatkowo sa one cienszego przekroju... Kup uszczelke goetze i zrob w niej otwory - ja poradzilem sobie wiertarka smiley - niestety wybic jest je ciezko bo w srodku uszczelki jest stalowa blacha. A jesli chodzi o glowice to jesli auto bylo przegrzane to niestety moim zdaniem planowanie jest absolutna koniecznoscia bo glowica prawdopodobnie bedzie odksztalcona. Aha - i jak ja zdejmiesz to koniecznie sprawdz czy nie jest popekana... Co prawda VW dopuszcza pekniecia miedzy zaworami ale zawsze warto sprawdzic ja na szczelnosc jesli jest peknieta - niewielki koszt a jest pewnosc. Sprawdz tez od razu stan zaworow - poloz sobie glowice do gory nogami i nalej nafty w kanalki na okolo zaworow - jak zacznie znikac i przeciekac do kanalow zaworowych - zawory nieszczelne i koniecznosc robienia zaworow i gniazd...
31356497
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 23-04-2008 21:45
Uaktualniłem avatar żeby nie wprowadzać w błąd początkujących użytkowników forum smiley


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 23-04-2008 22:47
ja bym proponował z taką uszczelka podjechać do zakładu który dorabia uszczelki i oni wybiją dodatkowe otwory będzie najpewniej a głowice jak najbardziej warto dać do sprawdzenia i jak będzie trzeba to oni ja splanują i warto by było przy okazji sprawdzić szczelność zaworów skoro już się silnik rozbiera
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
Wulkan
Użytkownik



Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07
Dodane dnia 24-04-2008 00:30
IMO bez przesady z jezdzeneim do fachowcow od uszczelek, otwory bez problemow mozna wykonac w domu czy to wybijakiem (ciezko- ale dalem rade) czy to wiertareczka plus zatepienie krawedzi. A co do sprawdzenia glowicy, to jak najbardziej polecam, jedna watpliwosc z glowy, a to duzo.


Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm

Porsche 924 1982r NA
3155366
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 24-04-2008 18:36
też już kiedyś dorabiałem w jakiś uszczelkach dodatkowe otwory i zawsze działało ale mimo to polecam podjechać do zakładu gdzie dorabiają uszczelki wiercić bym sie bał że się rozwarstwi niby sprawdzona metoda ale wiecie 10 razy działało a 11 nie zadziała ale to też kwestia chwili ja obecnie nie mam czasu więc gdybym ja to robił na wszelki wypadek zał bym ja dorobić aby nie musieć rozbierać jeszcze raz
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 27-04-2008 14:11
Rozbebeszyłem silnik. Wcale nie było tak trudno, trudniej pewnie będzie nie zostac po wszystkim z garścią śrubek ;-). Okazało się, że uszczelka głowicy była juz wczesniej wymieniana na tą od VW i oczywiście nikt się nie pofatygował powiercic niektórych otworów. Załączam link do zdjęcia zdjętej uszczelki:
http://picasaweb.google.pl/filip.janas/Prosiak/photo#5193895563530776706
Wmiejscach gdzie jest osad kotłowy zapewnie ciecz chłodząca napotykała na bariere przepływu. W niektórych miejscach są otworki ale są śmiesznie małe. Jak duże powinny byc te otwory?
1363292
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 27-04-2008 14:52
otwory powinny być tak duże i w takim kształcie jak otwór w głowicy/bloku ja parę lat temu w innym egzemplarzu niż ten który mam teraz zmieniałem głowicę bo miała pęknięcia miedzy kanałami i co się okazało blok miał mniej otworów niż głowica a głowica była wymontowana z VW LT (z tego co przeczytałem w jakiejś mądrej książce to dla poprawienia chłodzenia porsche i VW LT maja więcej kanałów niż audi ale patrząc na uszczelki to audi i VW maja mniej niż porsche może to też zależy od rocznika) tak więc doszedłem do wniosku że tamten silnik był przełożony z audi a i być może LT z którego miałem głowice miał przełożony silnik z 924.
różne hece się zdarzają z używanymi częściami pamiętam że ojciec mi wiercił dodatkowe otwory w bloku, on uważa że "płaszcze wodne" w bloku i głowicy są zawsze takie same po prostu w niektórych modelach mają więcej połączeń dla poprawienia krążenia
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 28-04-2008 11:53
A czy ta uszczelaka (link wyżej)wygląda na przepalaoną? Moim zdaniem nie bardzo. Inna sprawa, że głowica wygląda zdrowo, brak jest pęknięcia między zaworami. Za to na tłoku i glowicy jest nagar-równiutko pokryta powierzchnia głowicy i na zaworze dolotowym. Tłok też jest cały czarny i pokryty nagarem o grubości mniej-więcej 1,5 milimetra. Zawór wydechowy jest pokryty jasnym nalotem jak świeca. Jutro zrobię zdjęcia głowicy to zobaczycie. Na przegrzane to mi to wszystko nie wygląda. Faktem jednak pozostaje, że węże strasznie puchły.
Jutro będę usuwał nagar. Jaką metodę polecacie? Jak usuwać z głowicy a jak z tłoka żeby nic nie uszkodzić?
1363292
Strona 1 z 2 1 2 >