Autor |
Pytanie o pare częsci: wtryski , hamulce , zawieszenie |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 08-06-2008 09:45 |
|
|
Hello,
1. ile mogą kosztować do nas uszczelniacze zaworów ? a w ASO ?
2. jamex już nie robi do nas spręzyn, jakie firmy nadal produkują ? i ile może to kosztować ?
3. czy istnieją w ofercie do naszych autek tarcze nacinane ? bo o wentylowanych moge zapomnieć bo raczej nie wejda ? ( albo nie ma ? )
4. czy zaciski hamulcowe moge wrzucić z 944 albo jakieś inne ? bo po ostatnim rajdzie ( filmik w temacie z moim autem ) atwierdziłem że hamulce są stanowczo za słabe ( to jak już zjezdzalem w dół ). Chciałbym wpakować jakieś mocne ATE czy jest to możliwe ?
5. W przyszłym tygodniu kupuję nowe wtryski boscha, które wcale nie są w złej cenie ok 80-100zł / sztuke. Czy ktoś chce też, to zamowie większą ilość.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Pytanie o pare częsci: wtryski , hamulce , zawieszenie |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 08-06-2008 10:36 |
|
|
1. Uszczelniacze (elring) kupowałem niedawno po 3,67... bez żadnych zniżek..
Don't panic! |
|
Autor |
RE: Pytanie o pare częsci: wtryski , hamulce , zawieszenie |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 08-06-2008 10:42 |
|
|
miniver: dziekuje
włąsnie odnalazlem cos takiego
intercars:
elring : 3.38
goetze: 5.50
ceny detaliczne
czy ta firma elring jest dobre ? bo one są na stanie...
EDYTA
aha i czy to prawda ze uszczel;niacze mozna wymienic zdejmując wałek i spręzyny, bez ruszania uszczelki ?
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
Edytowane przez drwal dnia 08-06-2008 10:43 |
|
Autor |
RE: Pytanie o pare częsci: wtryski , hamulce , zawieszenie |
ali
Użytkownik
Postów: 219
Miejscowość: Weissach(D)/Tychy(PL)
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 08-06-2008 15:57 |
|
|
nacinane tarcze sa oryginalnie od ATE do naszych. Sam takie mam juz drugi rok.
"Ostatnim wyprodukowanym samochodem bedzie PORSCHE" (Ferry Porsche)
924 2.0 '77 było
C124 300E '90
W209 CLK200 '05 |
|
Autor |
RE: Pytanie o pare częsci: wtryski , hamulce , zawieszenie |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 08-06-2008 18:14 |
|
|
ali: a mozesz mi podac numer czesci ( ate nacinane ) ?
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Pytanie o pare częsci: wtryski , hamulce , zawieszenie |
wlochaty
Użytkownik
Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07 |
Dodane dnia 08-06-2008 19:26 |
|
|
kolego ali mógłbyś jeszcze podać cene tych tarczy, może też bym sie skusił
924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatem -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częsci
944 '86 sprzedane
924 '77 szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232 |
|
Autor |
RE: Pytanie o pare częsci: wtryski , hamulce , zawieszenie |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 08-06-2008 20:44 |
|
|
Tarcze nacinane mogą być fajne jak się ma np felgi 17 i są dobrze widoczne :] W przeciwnym razie nie zapłaciłbym za nie więcej niż 170 PLN czyli tyle za ile można kupić gładkie :]
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Pytanie o pare częsci: wtryski , hamulce , zawieszenie |
ali
Użytkownik
Postów: 219
Miejscowość: Weissach(D)/Tychy(PL)
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 09-06-2008 11:13 |
|
|
haaa zebym to mial ten nr. to juz bylo jakis czas temu, kupilem, dopiero jak przyszly to zauwazylem ze nacinane a mialem drugi komplet i nikt nie chcial wtedy
"Ostatnim wyprodukowanym samochodem bedzie PORSCHE" (Ferry Porsche)
924 2.0 '77 było
C124 300E '90
W209 CLK200 '05 |
|
Autor |
RE: Pytanie o pare częsci: wtryski , hamulce , zawieszenie |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 09-06-2008 11:45 |
|
|
Z tego co ciachu mowil (nie wiem na 100%) to juz nie robia gladkich tarcz do 924. Mimo ze ja kupilem je bez problemu ale jakies 1,5 roku temu... Teraz chetnie wymienil bym na nacinane ale moje jakos sie zuzyc nie chca... Prawdopodobnie z hamulcami bede robil jakis upgrade na przyszly sezon razem z odprezeniem silnika gdzies 6,5 - 7 : 1 i spore doladowanie - na pewno powyzej 1 bara... moc jakies 200 koni planuje. Teraz musze zrobic sprzeglo ceramiczne tak zeby wytrzymalo juz przyszle zmiany i wymiennik ciepla olej/woda zeby go nie przegrzac. |
|
Autor |
RE: Pytanie o pare częsci: wtryski , hamulce , zawieszenie |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 09-06-2008 13:23 |
|
|
michal928 napisał/a:
Z tego co ciachu mowil (nie wiem na 100%) to juz nie robia gladkich tarcz do 924.
[przyp. red.] mowa o ATE
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
Edytowane przez ciachu dnia 09-06-2008 14:33 |
|
Autor |
RE: Pytanie o pare częsci: wtryski , hamulce , zawieszenie |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 09-06-2008 14:09 |
|
|
michal928 napisał/a:
Z tego co ciachu mowil (nie wiem na 100%) to juz nie robia gladkich tarcz do 924. Mimo ze ja kupilem je bez problemu ale jakies 1,5 roku temu... Teraz chetnie wymienil bym na nacinane ale moje jakos sie zuzyc nie chca... Prawdopodobnie z hamulcami bede robil jakis upgrade na przyszly sezon razem z odprezeniem silnika gdzies 6,5 - 7 : 1 i spore doladowanie - na pewno powyzej 1 bara... moc jakies 200 koni planuje. Teraz musze zrobic sprzeglo ceramiczne tak zeby wytrzymalo juz przyszle zmiany i wymiennik ciepla olej/woda zeby go nie przegrzac.
Proszę proszę. A jaki masz pomysł na odprężenie ? Gruba uszczelka ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Pytanie o pare częsci: wtryski , hamulce , zawieszenie |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 09-06-2008 14:59 |
|
|
drwal napisał/a:
elring : 3.38
goetze: 5.50
czy ta firma elring jest dobre ? bo one są na stanie...
Oby dwie godne polecenia.
Wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy - jeśli będziesz potrafił rozpiąć zawory (czyli zdjąć sprężyny zaworowe) to nie ma problemu. Trzeba by jakoś podeprzeć każdy zawór w tym celu o głowicę. W samochodach z kolizyjnym silnikiem jest to łatwe, ale my mamy bezkolizyjny, czyli jak być nie ustawił tłoka to i tak zawór wpadnie. Słyszałem, że są tacy co potrafią podeprzeć zawór poprzez otwór świecy zapłonowej - ja bym nie potrafił.
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: Pytanie o pare częsci: wtryski , hamulce , zawieszenie |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 09-06-2008 15:16 |
|
|
pilatus napisał/a:
drwal napisał/a:
elring : 3.38
goetze: 5.50
czy ta firma elring jest dobre ? bo one są na stanie...
Oby dwie godne polecenia.
Wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy - jeśli będziesz potrafił rozpiąć zawory (czyli zdjąć sprężyny zaworowe) to nie ma problemu. Trzeba by jakoś podeprzeć każdy zawór w tym celu o głowicę. W samochodach z kolizyjnym silnikiem jest to łatwe, ale my mamy bezkolizyjny, czyli jak być nie ustawił tłoka to i tak zawór wpadnie. Słyszałem, że są tacy co potrafią podeprzeć zawór poprzez otwór świecy zapłonowej - ja bym nie potrafił.
pzdr
jacek(pilatus)
no właśnie o to chodzi, bo bez oparcia nie ma możliwości wybić sprężynki. Ściągacz mam ,ale co z tego. Chyba będzie trzeba znależć jakiegoś Davida Coperfielda, który mi to zrobi, bo sam na bezkolizyjnym się tego nie podejmę. Chyba ze tłoki od góry zaleje betonem
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Pytanie o pare częsci: wtryski , hamulce , zawieszenie |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 09-06-2008 23:55 |
|
|
Juras - mam kilka pomyslow na odprezenie.
1) zebranie materialu ile sie da z denka seryjnego tloka - czyli zrobienie tloka do turbo - na pewno da sie wybrac tyle ile wynosza wglebienia na zawory a byc moze i wiecej bo tlok jest dosc gruby
2) zastosowanie krotszych korbowodow - liczylem i bez ruszania tlokow wystarczy zastosowac krotsze o ok 3,5 mm (to da kompresje ok 7,5:1) - ale jeszcze nie sprawdzalem czy da sie to wykonac bez problemow czyli zachaczania tlokow o wal korbowy lub ich zbyt duzego wysuwania z cylindra.
3) dopasowanie tlokow o srednicy 87mm od innego auta
Grubsza uszczelka nie wchodzi w gre tak samo jak zastosowanie podkladki pod glowice bo przy takich cisnieniach po prostu ja wypchnie...
Najpewniej bede dopasowywal tloki od czegos innego - jesli nie uda sie znalezc nieczego sensownego to prawdopodobnie zastosuje toczenie tlokow + krotsze, kute korbowody. Musze zwiekszyc komore spalania o ok 20-25 cm szesciennych. Kolektor wydechowy, turbina czy dolot to nie problem... Po uturbieniu tylko wymiana wtryskow na wydajniejsze i wystrojenie elektroniki. |
|
Autor |
RE: Pytanie o pare częsci: wtryski , hamulce , zawieszenie |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 10-06-2008 07:01 |
|
|
Wczoraj wpadł koledze pomysł do głowy:
Niech ktoś sie wypowie czy to realne.
Nabić kompresorem przez otwór swiecy 8 bar do komory spalania ( i tak dla tloka w najwyższym położeniu ) i wtedy zdjąć sprężyne ? Bo ponoć tam nie trzeba jakiejś fielkiej siły, więc powietrze powinno nam przytrzymać zawór ? ( teoretycznie nie pozwoli też na zsunięcie się tłoka )
i tu pytanie do feldmarszałków
czy długość zaworu jest większa od odległości między odległością tłoka od zaworu pozycji "wybuchu" ? ( bo moim zdaniem zawor jest dluzszy i nie szkodzi jak spadnie, bo mozna go od gowy potem za łeb złapać. ??
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
Edytowane przez drwal dnia 10-06-2008 07:01 |
|
Autor |
RE: Pytanie o pare częsci: wtryski , hamulce , zawieszenie |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 10-06-2008 08:32 |
|
|
Drwalu - juz gdzies kiedys slyszalem taki patent z nabiciem i utrzymywaniem cisnienia w komorze tloka - na ile to sie sprawdzi trudno mi oceniac bo tego nigdy nie probowalem. Musialbys jeszcze silnik zablokowac zeby sie przypadkiem od cisnienia nie obrocil. Moim zdaniem cisnienie nie utrzyma zaworu w gorze jak stukniesz mlotkiem zeby poluzowac zawleczki na zaworach ale to tylko takie moje przypuszczenie. Jesli chodzi o dlugosc zaworu to jesli tlok bedzie w GMP to smialo mozna wyjmowac sprezyny bez obawy ze zawor wpadnie za gleboko - podtoczenia na tlokach na zawory sa niewielkie i gdy tlok jest w gmp nie sa glebiej niz 1,5 - 2 cm czyli bardziej ci zawor nie wpadnie i bedzie mozna go wyjac. Problem bedziesz mial tylko z jego rozmontowaniem... Ja bym sie zastanowil nad wlozeniem czegos przez otwor swiecy i takim podparciu zaworu o cylinder. |
|
Autor |
RE: Pytanie o pare częsci: wtryski , hamulce , zawieszenie |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 10-06-2008 08:50 |
|
|
dziekuje michał za odpowiedz.
odnośnie tego czegos wo oparcia zawory...
co to może być ? oczywiscie tak by nie porysować gładzi...
a powietrze na 100% mi to zapewni. tylko czy pozwoli na wybicie... ?
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Pytanie o pare częsci: wtryski , hamulce , zawieszenie |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 10-06-2008 09:11 |
|
|
Ustawienie cylindra w GMP dla którego zmieniasz uszczelniacze wystarczy. Robiłem tak.
Wybierasz sobie cylinder, wtykasz coś w otwór po świecy i kręcisz wałem aż czujesz że tłok idzie w górę, zmieniasz uszczelniacze i potem kolejny cylinder. Tyle, że bez przyrządu (ściągacza do sprężyn) nie da rady wg mnie zdjąć (i potem założyć) sprężyny. Z takich kupowanych żaden przyrząd mi nie pasował. W końcu kupiłem dwa różne i z nich złożyłem jeden i z trudem dał radę.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Pytanie o pare częsci: wtryski , hamulce , zawieszenie |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 10-06-2008 09:16 |
|
|
mam ściągacz craftsmanna, wygląda jak lepszejszy otwieracz do wina
czyli już zyje nadzieją że machnę to bez zdejmowania głowicy
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Pytanie o pare częsci: wtryski , hamulce , zawieszenie |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 14-06-2008 14:14 |
|
|
Wlasnie jestem po wstepnych pomiarach seryjnych tlokow... Pojemnosc komory (zaglebien) seryjnego tloka N/A to ok 20cm szesciennych. Niestety nie da sie wybrac materialu z denka tloka celem zwiekszenia komory... Jest on tak skonstruowany, ze zebranie materialu chocby tylko do poziomu zaglebien na zawory (ok 5mm) w razacy sposob oslabia konstrukcje tloka... Mozliwe jest zaokraglenie wglebien na zawory ale daje to szacunkowo 2-3 cm szescienne czyli bez sensu... Pozostaly juz tylko 2 drogi - krotkie korbowody lub nowy komplet tlokow (biore pod uwage kute tloki vw 87mm od garbusa 1,6 ale musze taki dorwac celem pomierzenia odleglosci czola tloka od sworznia i oszacowania uzyskanego stopnia sprezania)... Wkrotce sprawdze pierwsza ewentualnosc...
Edytowane przez michal928 dnia 14-06-2008 14:17 |
|