Autor |
Zasilanie wtryskowe benzyną.. |
redon16
Użytkownik
Postów: 316
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 28.05.08 |
Dodane dnia 07-10-2008 23:43 |
|
|
Potrzebna rada "doświadczonych" forumowiczów.
Nasza(tzn 924 i ja) dzisiejsza, radosna podróż niestety zakończyła się mniej szczęśliwie, bo holowaniem. Chwilę wcześniej, chyba w momęcie dodania gazu zgasła, ale po chwili odżyła. Niestety za drugim razem już nie chciała zapalić.
Jestem jeszcze świeżakiem więc potrzebuję pomocy w dochodzeniu.
Iskra jest, silnik kręci, ..więc czy dochodzi paliwo? odkręciłem więc jeden przewód z rozdzielacza paliwa z k-jet'a. Zakręciłem silnikiem spodziewając się fontanny oktanów , a tu poziom w dolocie podniósł się zaledwie o 2mm. I nie wiem co robić teraz. Wymiana pompy paliwa?
Jakby tego było mało, to przykręcając z powrotem ten przewód, chyba przesadziłem, ba śruba pękła stając się elementem dwu-częściowym.
Zatem drugie zapytanie: gdzie można kupić taką śrubę?
redon16 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Zasilanie wtryskowe benzyną.. |
redon16
Użytkownik
Postów: 316
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 28.05.08 |
Dodane dnia 07-10-2008 23:48 |
|
|
2
redon16 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Zasilanie wtryskowe benzyną.. |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 07-10-2008 23:51 |
|
|
jak to kiedys mi ciachu polecil i zakupil
idz do sklepu z ciezarówkami tam jest tego miliony
sztuka 2zl czy 4zl jakos tak.
jak ci sie nie uda to daj znac to ci wysle.
ale spytaj ciacha o namiar, kupowal to gdzies w warszawie.
tez je czesto ukrecam
ale teraz mam chyba z 20 na zapas
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Zasilanie wtryskowe benzyną.. |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 08-10-2008 00:01 |
|
|
1. Sklepy z hydrauliką siłową - bez problemu to kupisz.
2. Sklepy motoryzacyjne - trzeba by pójść z numerem części ale zapłacisz kilka do kilkunastu razy więcej.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Zasilanie wtryskowe benzyną.. |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 08-10-2008 11:04 |
|
|
leć do PORSZa
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Zasilanie wtryskowe benzyną.. |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 08-10-2008 11:24 |
|
|
ja robiłem przy politechnice lubelskiej - dokładnie to samo mi wykonali w cenie 8 zł
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Zasilanie wtryskowe benzyną.. |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 08-10-2008 11:27 |
|
|
A słyszysz, że pompa chodzi jak kręcisz rozrusznikiem ? Może przekaźnik pompy nie działa (można spiąć na "krótko". Paliwo jest ? :]
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Zasilanie wtryskowe benzyną.. |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 08-10-2008 11:37 |
|
|
redon 16 - przyczyn może być oczywiście wiele, ale najpierw sprawdź czy w ogóle kręci ci się pompa - czy ją słychać po prostu.
Nie musisz w tym celu kręcić rozrusznikiem - możesz zastosować prostą sztuczkę z kabelkiem.
- bierzesz jakieś 50 cm przewodu i odizolowujesz na końcach
- wypinasz wtyczkę z zaworu powietrza dodatkowego (ten co jest przykręcony na kolektorze dolotowym, taki okrągły, z dwoma gumowymi przewodami)
- jak zerkniesz we wtyczkę to zobaczysz dwa zakończenai przewodów - nazwijmy "od strony kierowcy" i "od strony pasażera"
- przygotowanym uprzednio kabelkiem łączysz styk wtyczki "od strony pasażera" z "+" akumulatora - pompa powinna zacząć się kręcić.
Jest to sposób alternatywny do pociągnięcia przewodów bazpośredni z akumulatora do pompy. Pomijasz w ten sposób całe sterowanie pompą, przekażniki etc.
Jak okaże się, że pompa kręci się, to wróć do konfiguracji pierwotnej i poproś kogoś żeby kręcił rozrusznikiem, a ty spróbuj przysłuchać się czy pompa pracuje.
Jeśli tak, to warto sprawdzić jej wydajność i cićnienie jakie potrafi wygenerować (opiszę w razie potrzeby), jeśli nie pracuje, to uszkodzony może być jej przekaźnik (podobno to częste - mnie nie spotkało), ew. coś jest nie tak ze sterowaniem przekaźnika. Dalsze postępowanie zależy od tego czy masz modół zapłonowy czy starsze rozwiązanie z "stykowym" aparatem zapłonowym (innymi słowy - który rok prod. samochodu).
A na samym początku to zerknąłbym w bezpieczniki.
Napisz co ustaliłeś i pomyślimy dalej.
Drwalu - następnym razem ze śrubkami przyślę Ci żeńszeń (podobno poprawia pamięć ... podobno, bu na mnie nie działa ) |
|
Autor |
RE: Zasilanie wtryskowe benzyną.. |
redon16
Użytkownik
Postów: 316
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 28.05.08 |
Dodane dnia 08-10-2008 15:05 |
|
|
Szukam, szukam i nigdzie nie mogę znaleźć takiej śruby Kurka wodna ( nawet w maszyno-hurcie )
A Drwalu ten żeńszeń to istotnie jest dobry pomysł- Ciachu do żadnych śrubek się nie przyznaje.
Pilatus zdradź gdzie zakupiłeś te śruby, bo bez tego, nawet ze sprawną pompą nigdzie nie pojadę. |
|
Autor |
RE: Zasilanie wtryskowe benzyną.. |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 08-10-2008 15:28 |
|
|
ups... no to przepraszam to musiał być jacek (pilatus) ...
to chyba bylo jeszcze za czasow oldtimera? czy znowu sie myle
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Zasilanie wtryskowe benzyną.. |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 08-10-2008 16:09 |
|
|
drwal napisał/a:
jak to kiedys mi ciachu polecil
ech, to było tak dawno, że chyba sam już zapomniałem, gdzie owe śrubki się kupuje hehe
No ale w takich sytuacjach, kiedy czegoś mi brakuje pierwszy telefon wykonuję do osób, które zajmują się (jeszcze) sprzedażą części używanych
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Zasilanie wtryskowe benzyną.. |
redon16
Użytkownik
Postów: 316
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 28.05.08 |
Dodane dnia 08-10-2008 17:19 |
|
|
podłączyłem, jak mówi Pilatus, kabelkiem: "+" akumulatora z "od strony pasażera" czegoś co uznałem za zawór powietrza dodatkowego (podłużne coś okrągłe na środku i przykręcone do kolektora) i cisza.....
Zrobiłem to bez kluczyka w stacyjce ale to chyba nie ma znaczenia, prawda?
Zaglądłem więc pod deskę i znalazłem przekaźnik z na-wpół spalonym bezpiecznikiem. Ale od czego on jest to bóg jeden raczy wiedzieć... no i może paru maniaków 924..
redon16 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez redon16 dnia 08-10-2008 17:35 |
|
Autor |
RE: Zasilanie wtryskowe benzyną.. |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 08-10-2008 17:27 |
|
|
ten przekaźnik z bezpiecznikiem jest właśnie od pompy paliwa... wydaje mi się, że w 924 był jedynym przekaźnikiem z bezpiecznikiem, ale ręki uciąć nie dam
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Zasilanie wtryskowe benzyną.. |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 08-10-2008 18:11 |
|
|
Wydaje mi się, że podłączając pompę w sposób opisany przez mnie, omijamy ten przekaźnik i galwanicznie spinamy pompę z akumulatorem. Żeby to potwierdzić muszę zerknąć na schemat. Jeśli dobrze mi się wydaje, to albo nie dość jasno opisałem procedurę, albo pompę masz uszkodzoną (lub kable). Jak chce Ci się kłaść pod auto, to może jednak zepnij dłuższym kablem pompę z akumulatorem.
Co do przekaźnika - w życiu go nawet nie wyjmowałem z gniazda . Ale coś tam o nim słyszałem... Jest on sterowany impulsami z elektronicznego modułu zapłonowego lub aparatu zapłonowego (efekt ten sam). Wewnątrz tego przekaźnika znajduje się układ scalony (chyba jakiś czasowy, ale głowy nie dam sobie uciąć) który włącza pompę jak idą impulsy, czyli jak kręci się silnik (aparat zapłonowy).
Na Twoim zdjęciu widać, że przekaźnik miałeś już naprawiany, bo jedna z jego nóżek jest nieoryginalna.
Poniżej wklejam schemat przekaźnika, który znalazłem u siebie na dysku. Sądząc po nazwie pliku, był on kiedyś wklejony na forum (jeszcze oldtimera pewnie) przez Jurasa. Jeśli mnie pamięć nie zmyla to Juras naprawiał to u siebie więc i radą pewnie posłuży.
Choć mnie nie pasuje to, że pompa się nie zakręciła po spięciu "od strony pasażera" z "+". Może to głupie pytanie ale do "+" podpiąłeś "pasażerowy" styk we wtyczce, nie w regulatorze?
pzdr
jacek(pilatus)
pilatus dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Zasilanie wtryskowe benzyną.. |
redon16
Użytkownik
Postów: 316
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 28.05.08 |
Dodane dnia 08-10-2008 19:13 |
|
|
no oczywiście że.... ... jestem debilem i podłączyłem regulator zamiast pompy. Podłączona z pomyślunkiem wydaje jakieś tam dźwięki...
przeraża mnie czasem moje mechaniczne inwalidztwo |
|
Autor |
RE: Zasilanie wtryskowe benzyną.. |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 08-10-2008 19:20 |
|
|
przekaznik z bezpiecznikiem byl w mojej 924 i 944 od klaksonu....
nr z przekaznika po wpisaniu w google daje to
http://www.evwparts.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=321906059C&Category_Code=DasherFuel
Fuel Pump Relay: evwparts - [ Oversett denne siden ]Code: 321906059C Price:$23.55 Shipping Weight: 0.20 pounds. Quantity:. Fits Rabbit 1975-1980 & Convertible 1981-1982 Scirocco 1975-1982 Jetta 1980 ...
www.evwparts.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=321906059C&Category_Code... - 8k - I |
|
Autor |
RE: Zasilanie wtryskowe benzyną.. |
porsz
Użytkownik
Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06 |
Dodane dnia 08-10-2008 20:08 |
|
|
jak przyjedziesz na białołękę to śrubunek dostaniesz gratis
968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)
i teraz nie wiem w co wsiąść |
|
Autor |
RE: Zasilanie wtryskowe benzyną.. |
redon16
Użytkownik
Postów: 316
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 28.05.08 |
Dodane dnia 12-10-2008 18:49 |
|
|
i już wszystko wiem , pompa działa elegancko. A zawiódł, jak można się było spodziewać, przekaźnik pompy. Teraz jest na kablach z antykradziejowym pstryczkiem-elektryczkiem.
I PODZIĘKOWANIA dla Porsz'a za gratisowy śrubunek, co mi wielce pomogło.
Gdyż wbrew niektórych opinii taka śrubka NIE jest tak łatwo dostępna. A już na pewno nie w każdym sklepie z mechaniką siłową.
A i w związku z tym, KUPIE PRZEKAŹNIK POMPY PALIWA (nr części: 433 906 059)
Edytowane przez redon16 dnia 12-10-2008 18:54 |
|
Autor |
RE: Zasilanie wtryskowe benzyną.. |
madmat76
Użytkownik
Postów: 146
Miejscowość: gdansk
Data rejestracji: 15.04.08 |
Dodane dnia 12-10-2008 19:22 |
|
|
kup przekaznik i to szybko ja przerobilem ten temat bardzo krotki czas jezdzilem bez przekaznika i na setke spalil mi 25 litrow a przekaznika szukalem w czasach kiedy internet raczkowal szukalem szukalem porownywalem z przekaznikami vw no i znalazlem ale zeby bylo fajniej w vw przekaznik jest lustrzanym odbiciem przekaznika z prosiaka zdesperowany rozebralem gada przelutowalem sciezki wyczyscilem styk i zrezygnowany zapakowalem w auto i na szczescie zagadal na dwa lata byl spokoj po 2latach znowu bylo czyszczenie i dalej hulal powodzenia |
|
Autor |
RE: Zasilanie wtryskowe benzyną.. |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 12-10-2008 22:48 |
|
|
madmat76 napisał/a:
kup przekaznik i to szybko ja przerobilem ten temat bardzo krotki czas jezdzilem bez przekaznika i na setke spalil mi 25 litrow
Rozumiem, że jest to zbieg okoliczności, że auto pali 25 l/100 km i ma uszkodzony przekaźnik pompy...
Kupić przekaźnik można ale można też próbować naprawiać - średnio zdolny elektronik powinien sobie poradzić. Problem z tym przekaźnikiem polega na tym, że od drgań "rozlutowują" się nóżki. Przynajmniej u mnie wystarczyło poprawić luty.
I tak jak Piłatus pisał jest to przekaźnik czasowy - impuls z modułu zapłonowego załącza pompę paliwa na 3 sek zdaje się.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|