Autor |
Elektryczne problemy |
Wulkan
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07 |
Dodane dnia 15-03-2009 23:56 |
|
|
No i stało się. Po raz pierwszy wrocilem do garazu na lassie. Ale do rzeczy.
Odp ewneg czasu Prosiaczek czasami ,,gasł", po przekreceniu kluczyka znowu zaskakiwal. Czasami zaskakiwal i gasl od razu, ponowne przerzucenie tlokow rozrusznikiem - silnik odpalal i znow zdychal.
Podobne objawy opisywne byly juz na forum.
Prawdopodobnie doszedlem co jest nie tak, ale bardzo mnie to dziwi. Znalazlem dodatkowe kable miedzy przekaznikami i bezpiecznikami, przynajmniej 4 kable wisza swobodnie kolo skzynek z przekaznikami. Slowem, jakis magik juz w tym rece maczal.
Gniazdo niebieskie "D" jest powaznie nadtopione. Jest to wtyk nr 17, jeden z dwoch wiekszych w kazdej wtyczce. (D17).Co dziwne z tego gnaizda w pozycji 17 wystawał u mnie kabelek 1,0 , zaizolowany, krociutki, najpewniej nieoryginalny. Gnizdo to od poczatk mojej przygoty z Prosiaczkiem mialo ten kabel wilny, ale zaizolowany.
Nie wiekkiedy znstapilo przytopienie gniazda, ale nigdy nie poczulem swadu topionego plastiku, a przygrzany styk byl juz zasneidzialy. Moze to sprawa dawniejsza?
Niezaleznie od tego , silnik dalej mi gasnie. Na poczatku myslalem ze to przekaznik pompy paliwa, poniewaz jak silnik gasł/ przerywał, w przekazniku slychac bylo styki). Po podlaczeniu pompy na ostor, silnik dalej gaznie, dizeje sie to nagle, w jednej sekundize obrotomierz idzie na zero kontrolki sie zaswiecaja - kaplica. Przekrecam kluczyk ,czasami pochodzi chwile i zgasnie, czasami gasnie po odlaczeniu reorusznika.
Mam pytanie: co steruje zamykaniem sie obwodu bateria- pompa? da Sa tam podlaczone dodatkowo przewody od cewki ,1" , z modułu zapłonowego ,,15" no i masa.
Silnik dziala dluzej, jak ma wyzsze obroty, ale sie krztusi, przerywa. Najczesciej jednak i tka gasnie, jakby odciecie zaplonu, jednak ruszajac podstawa przekaznikow i bezpiecznikow, czasami gasnac, silnik dluzej dziala przed zgaznieciem, przerywa , ale dziala.
Sprawa niby prosta, ale jak czasami zapale, silnik pracuje bezproblemowo, ruszam wszystkimi przekaznikami i bezpiecznikami, poruszam kazdym kabelkiem z osobna , calymi kablami/ wiazkami, przalacznikami, stacyjka i czasam wtedy robi to na silniku zadnego wrazenia. Zgasnie, kiedy ma taki kaprys. Jak juz wpadnie w ,,faze kaprysów", ruszanie podstawa przekaznikow cokolwiek daje - silnik przerywa, ale nie gasnie do razu.
Sprawdzalem modul, polaczenia cwki, rozdzielacza itd. Wszystko wydaje sie byc ok, przeczyscilem styki itd.
Moze sie cos popsulo w samej podstawie bezpiecznikow / przekaznikow przez ta wtopiona wtyczke...? Hmmm, bardzo możliwe ... TO sie wogoel rozbiera jakoś?
Gdzie mozna takie cus kupic (panel przekaźnikow / bezpiecznikow)? Jesto to jakas znormalizowana czesc, moze od jakiegos VW?
A od pinu D17 (niebieska wtyczka) co u Was odchodzi, w Haynesie pisza ze moze to byc czarno bialy przewod przelacznika przedniego swiatla w lampach przeciwmgielnych (ktorych to przeciez 924 nie posiada? - u mnie do przeczlanika na konsoli jest wspieta wiazka przewodow?)
Lub moze to byc bialo-czarny przewod do spryskiwaczy przednich reflektorow ( u mnie na pewno tego nie ma).
Tym bardziej dziwi mnie wlasnie wypalenie tego wolnego, niepodpietego styku?
zalaczam zdjecia:
1. nadtopione złącze ,,D"
Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm
Porsche 924 1982r NA
Wulkan dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Wulkan dnia 16-03-2009 00:05 |
|
Autor |
RE: Elektryczne problemy |
Wulkan
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07 |
Dodane dnia 15-03-2009 23:57 |
|
|
gniazdo wtyczki ,,D"
Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm
Porsche 924 1982r NA
Wulkan dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Elektryczne problemy |
Wulkan
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07 |
Dodane dnia 15-03-2009 23:58 |
|
|
Kilka wiszacych luzno kabelkow 0,5.
Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm
Porsche 924 1982r NA
Wulkan dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Elektryczne problemy |
Wulkan
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07 |
Dodane dnia 15-03-2009 23:59 |
|
|
Do czego służy ten przekaźnik? Mozna go dostrzec, majac glowe tam gdzie zazwyczaj mamy nogi Jest zlokalizowany w okolicach nawiewu pod deska rozdzielcza.
Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm
Porsche 924 1982r NA
Wulkan dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Wulkan dnia 16-03-2009 00:00 |
|
Autor |
RE: Elektryczne problemy |
Wulkan
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07 |
Dodane dnia 16-03-2009 00:02 |
|
|
I ostatnie pytanie. Pod kierownica, po prawej stronie, (nad prawym)kolanem wisi u mnie luźno taka wtyczka. Chyba na przekaznik? Moze sie ktos domysla od czego toto jest?
Z gory dziekuje za wszelkie uwagi.
Pozdrawiam.
Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm
Porsche 924 1982r NA
Wulkan dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Elektryczne problemy |
ElastiC
Użytkownik
Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 16-03-2009 11:44 |
|
|
Jestem prawie na 100% pewny, ze przerywa ci zaplon, a konkretnie doprowadzenie lub wyprowadzenie "+" ze skrzynki.
Mialem podobne klimaty - wypalone wtyczki itd - rowniez masakra.
Moja rada: kup skrzynke bezpiecznikow razem z kostkami z 20cm kabelkami, wez schemat do reki, przecinaj po kolei kabelki i lutuj do nowych kostek i izoluj koszulkami termokurczliwymi.
Jak bedziesz szukal teraz problemu i probowal go naprawic, to zawsze dadza ci w dupe te powypalane styki. Nigdy sie tego nie pozbedziesz.
Zycze powodzenia - uzbroj sie w cierpliwosc, a twoj samochod bedzie dzialal jak trzeba
Pierwsze kroki po czesci do instalacji kieruj do Paha - moze ma cos obecnie na zbyciu.
|
|
Autor |
RE: Elektryczne problemy |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 16-03-2009 13:48 |
|
|
chyba mam
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Elektryczne problemy |
Wulkan
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07 |
Dodane dnia 16-03-2009 16:54 |
|
|
Dzieki za odpowiedz.
Dobrze prawisz, ElastiC. Z tymi nadtopionymi czesciami nigdy nie bede pewny o co biega. Nadtopiona wtyczke mam tylko jedna, da niebeska ,,D" i ja trzeba wymienic, reszta jest ok.
Drwalu, masz ta skrzynke bezpiecznikow do sprzedania no i ewentualnie wtyczke niebieska (albo identyczna w budowie o odmiennym kolorze)?
A moze warto kupic takie cus nowe, jesli to jeszcze jest do dostania, widzialem na tej skrzynce znaczek VW. Ciekawe jeki bylby koszt tej czesci ...
Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm
Porsche 924 1982r NA |
|
Autor |
RE: Elektryczne problemy |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 16-03-2009 21:11 |
|
|
Jak chcesz to daj adres a podesle ci takie termokurczliwe koszulki z cyna po ich sirodku podgrzewajac kurcza sie i lutuja i sa chermetyczne maja klej na koncach |
|
Autor |
RE: Elektryczne problemy |
Wulkan
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07 |
Dodane dnia 16-03-2009 21:49 |
|
|
Dzieki Troll oslo. Ale chyba gra nie warta swieczki z powodu kosztow wysylki. Pewnie w Polsce da sie tez to kupic?
Poszukuje sprawnej skrzynki bezpiecznikow i jednej przynajmniej wtyczki, najlepiej neibiesiej (D).
Moze ktos wie od czego mozna by takie cos podebrac?
Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm
Porsche 924 1982r NA |
|
Autor |
RE: Elektryczne problemy |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 17-03-2009 07:08 |
|
|
jak chcesz od czegos podebrac to musisz kombinowac, jak chcesz z 924 to moge isc do garazu bo na 97% ona tam jest.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Elektryczne problemy |
Wulkan
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07 |
Dodane dnia 17-03-2009 16:38 |
|
|
Poszło na PM do Drwala
Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm
Porsche 924 1982r NA |
|
Autor |
RE: Elektryczne problemy |
pit
Użytkownik
Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08 |
Dodane dnia 29-03-2009 17:07 |
|
|
widzę że temat nie taki stary trochę zachacza o moje sprawy ale nie do końca więc odświerzam.
A teraz konkretnie: pod środkową konsolą na plastiku od dmuchawy (niedaleko pedału gazu-po tej stronie) są dwa przekażniki -jeden wyższy ,drugi niższy .Od czego są bo zauważyłem ostatnio że jeden uzbraja się po podpięciu akumulatora co wydaje mi się dziwne ,jest jakby cały czas wzbudzony .
Czy ktoś wie może co tam jest? |
|
Autor |
RE: Elektryczne problemy |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 29-03-2009 20:04 |
|
|
Proszę bardzo
Do 1981 roku:
ten od góry jest to ogólny przekaźnik klimatyzacji - większy
ten dalej jest od skraplacza (Condenser blower) - mniejszy
Od 1981 roku:
1 - od radia
2 - od szyb elektrycznych
(albo odwrotnie 1- od szyb 2- radio - nie mam u siebie to nie sprawdzę)
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Elektryczne problemy |
pit
Użytkownik
Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08 |
Dodane dnia 29-03-2009 21:46 |
|
|
aha to już wiem co sprawdzać ale czy przekażnik od szyb bo radio mam odłączone działa cały czas? czy powinien być "pod stacyjkę" orgyinalnie ,bo może poprzedni właściciel zrobił sobie na stałe?
A nawet jeżeli tak to czy przekażnik nie powinien się uruchamiać podczas włączania -opuszczania szyb dopiero? |
|
Autor |
RE: Elektryczne problemy |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 29-03-2009 22:04 |
|
|
U mnie tez pod konsola srodkowa jest kostka do przekaznika(`81). Pusta - jak wloze przekaznik to caly czas "jest wzbudzony". Po kolorach kabli widze ze przewody ida do radia. Tez nie moge pojac po co przekaznik ktory caly czas jest wlaczony - u mnie ktos pociagnal instalacje do radia bezposrednio ze skrzynki takze te przewody sa niewykorzystane ale raczej bede wracal do oryginalu no i sie zastanawialem czy z tym przekaznikiem tak powinno byc.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Elektryczne problemy |
pit
Użytkownik
Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08 |
Dodane dnia 29-03-2009 22:14 |
|
|
jutro będę sprawdzał w takim razie o co chodzi ,bo trochę mnie to dziwi
ale jak mówisz że też to masz a przekażnik masz wyjęty
to jestem spokojny |
|
Autor |
RE: Elektryczne problemy |
pit
Użytkownik
Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08 |
Dodane dnia 29-03-2009 22:20 |
|
|
przekażniki kolory przewodów sposób wykonania, wskazują na fabryczne rozwiązanie, mają nawet takie zapinki na rant do przymocowania |
|
Autor |
RE: Elektryczne problemy |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 29-03-2009 22:46 |
|
|
Tak są to fabryczne przekaźniki. Dlaczego jest cały czas włączony to nie wiem. Tutaj fotka z workshop manuala jakby ktoś był ciekaw czy jest ok. Schemat połączeń do przekaźników powinien być w materiałach także można poszukać i się pewnie dojdzie gdzie który idzie.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Misiek dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Elektryczne problemy |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 29-03-2009 22:54 |
|
|
Juz wiem po co jest ten przekaznik do radia! Meczylo mnie to i zaczalem wertowac schematy - przekaznik do radia powinien byc wlaczany w momencie wlozenia kluczyka do stacyjki lub delikatnego przekrecenia go ale bez zaplonu - na to wskazuje schemat. Stad moze byc taka sytuacja ze przekaznik byl caly czas wlaczony bo kluczyk siedzial w stacyjce
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 29-03-2009 22:54 |
|