924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor Ustawienie zapłonu w 924
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 21-03-2009 23:07
Czy tak wygląda prawidłowo ustawiony zapłon na kole zamachowym?



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Misiek dodał/a następującą grafikę:

7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Ustawienie zapłonu w 924
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 22-03-2009 12:46
o zapłonie było wszystko na forum, poszukaj, bądź skorzystaj z podrukowanych manuali smiley

pierwsze serio, drugie półżartem.


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Ustawienie zapłonu w 924
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 22-03-2009 15:31
"0" oznacza górny martwy punkt tłoka ale byłby wtedy gdybyś to koło jeszcze trochę przekręcił w prawo tzn żeby kreska "0" zrównała się z tym ząbkiem bo w tej chwili jest trochę przed.

A statyczny kąt powinien być ustawiony na 10 więc jeśli pytasz czy taki jest dobrze ustawiony zapłon to jest źle bo masz 10 stopni za późno.



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Ustawienie zapłonu w 924
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 22-03-2009 16:04
Wiem, że było coś o ustawianiu zapłonu smiley nie chcę na razie nic z tym robić... pytam tylko czy tak wygląda prawidłowe ustawienie? a na foto chyba najlepiej widać - a z tego co pamiętam to w tematach o ustawianiu zapłonu fotek prawidłowego nie było smiley
Jak jest źle... to czemu auto jeździ całkiem elegancko? bo przecież to 20 stopni różnicy by było... czyli jakaś masakra normalnie.
Chyba, że faktycznie ktoś zostawił tłoki z turbo o ile to w ogóle możliwe i dlatego jest coś dziwnego - kiedyś będzie wiadomo jak się rozłoży - a na razie teoretycznie smiley



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Ustawienie zapłonu w 924
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 22-03-2009 17:14
Z zapłonem ustawionym na zero stopni jeździ i wydaje się że jest wszystko ok ale jak go ustawisz na 10 przed wtedy będzie miał tak naprawdę full power.

Chociaż kurczę chyba da się źle założyć koło zamachowe (przekręcić) i wtedy zero na znakach możesz mieć gdziekolwiek. Musiałbyś ustawić pierwszy cylinder tłok max w górze (sprawdzając przez otwór świecy np) i sprawdzić co ci pokazuje na znakach. Wtedy powinno być zero. Jeśli tak nie jest to masz źle założone koło zamachowe.




2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Ustawienie zapłonu w 924
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 22-03-2009 17:19
Rozumiem, że te 20 st. to na wnioskujesz na podstawie postu Jurasa?
Jak przekręcisz trochę kołem zamachowym to w pobliżu tego "zera" powinieneś znaleźć jeszcze oznaczenia "+" i "-" 10.
Jeśli to jest zdjęcie wykonane w ten sposób, że otwarłeś migawkę aparatu i błyskałeś lampą stroboskopową, to nie masz prawidłowo ustawionego zapłonu. Jeśli jest wykonane inną metodą to prawdopodobnie nie mówi nic o Twoim zapłonie.
Jeśli masz lampę stroboskowową to użyj jej i ustaw tak, żeby kreska przy liczbie 10 była dokładnie na tym "schodku" u góry Twojego zdjęcia.

Teraz się przyznam - nigdy nie wiem czy mam celować w "+" czy w "-" 10 smiley , ale to nie przeszkadza w prawidłowym ustawieniu zapłonu. Wystarczy zacząć od "mrugania" w "0" a potem wiedzieć, że trzeba aparatem kręcić przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (przyśpieszać zapłon). Wtedy ta "10" co nam się pojawia będzie na pewno właściwą "10" smiley .
Więcej szczegółów, jak napisał drwal, znajdziesz w starych postach

pzdr
jacek(pilatus)
Autor RE: Ustawienie zapłonu w 924
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 22-03-2009 17:34
Fotkę zrobiłem na silniku stojącym smiley jeśli to coś mówi - tak się ustawia po zgaszeniu... co do ustawienia dokładniej to postaram się sprawdzić z tym pierwszym cylindrem jak się w końcu "sucho" bo już nawet nie koniecznie ciepło zrobi. I zobaczę co wtedy tam pokarze.
a że robiłem kilka fotek tego miejsca w różne dni i zawsze wychodziło tak samo - mimo jeżdżenia to chyba nie ma mowy że akurat wtedy tak wyszło.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Ustawienie zapłonu w 924
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 22-03-2009 17:53
zapłon ma być wyprzedzony, czyli na minus 10 na kole ma być

ps: nawet tego posta z tematem mozna bylo dolaczyc o temacie zaplon a nie bedzie porozrzucane po calym forum 100 tematow o tym samym. Taka moja propozycja na przyszlosc, łatwiej wtedy sie analizuje problemy dla osob ktore siegaj tutaj przedewszystkim po wiedzę smiley


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Ustawienie zapłonu w 924
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 22-03-2009 20:58
Zakladam ze blyskales lampa i obrazek pojawial sie jak na zdjeciu. 0 jak napisali przedmowcy to GMP (gorny martwy punkt 1 i 4 tloka). Zaplon ustawia sie wyprzedzony o 10*. Silnik jak wiadomo kreci sie zgodnie z ruchem wskazowek zegara patrzac od przodu wiec kolo zamachowe patrzac w okienko wykonuje ruch od gory do dolu (na zdjeciu od lewej do prawej). Widac na fotce znak "0" po lewej stronie zabka wiec zaplon jest wyprzedzony nieznacznie przed GMP - na oko obstawiam jakies 2* - to za malo. Przy tym zabku powinien ci sie pojawiac znak ten przed "0" (tez sie przyznam nie pamietam czy "-" czy "+" - musze sprawdzic.) Wg mnie zaplon trzeba jeszcze przyspieszyc krecac aparatem przeciwnie do ruchu wskazowek zegara i obserwujac okienko az "0" ucieknie do gory a od dolu w okienku pojawi sie "10" na wysokosci zabka.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 22-03-2009 21:01
31356497
Autor RE: Ustawienie zapłonu w 924
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 22-03-2009 21:00
Aha - jeszcze jedno - jak nie masz modulu zaplonowego tylko palec rozdzielacza to mozesz ustawic zaplon bez stroboskopu - na zarowke i jest bardzo prosty i wystarczajaco dokladny sposob.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: Ustawienie zapłonu w 924
erikson
Użytkownik

Postów: 26
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.08.08
Dodane dnia 03-10-2010 20:51
czy ustawial ktos zaplon bezstykowy na słuch?,ja ustawiłem silnik juz pracujacy mniejwiecej w ten sposób,krecac aparatem wyłapałem punkt gdzie silnik ma najbardziej przespieszone obroty,czyli krecac aparatem w lewo potem w prawo wyczuwa sie raz z jednej raz z drugiej strony wyrazny spadek obrotów,poprostu ustawiłem posrodku ,zastanawiam sie czy lampa pokazała by ze dobrze(niestety nie mam lampy).
Autor RE: Ustawienie zapłonu w 924
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 03-10-2010 23:13
Ustaw na lampę. Ja miałem też właśnie z braku lampy ustawiany zapłon na słuch po
remoncie. Silnik pracował bardzo ładnie, wszyscy się zachwycali. Na hamowni ok. 110KM.
Zapłon był jakieś 22stopnie, po ustawienie na lampie na hamowni 116,5KM smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Ustawienie zapłonu w 924
erikson
Użytkownik

Postów: 26
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.08.08
Dodane dnia 04-10-2010 06:43
kolo zamachowe mam odwrotnie zalozone chyba
Autor RE: Ustawienie zapłonu w 924
pit
Użytkownik



Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08
Dodane dnia 04-10-2010 08:10
Po przeczytaniu tego wątku dochodzę do wniosku że zupełnie nie wiem o co chodzismiley.Zapłon statyczny?Co to jest bo jak żyje to się jeszcze z tym nie spotkałem.
Sprawa ustawiania zapłonu w aparatach tego typu,które pojawiły sie ok roku 1930-tego i z pewnymi modyfikacjami są używane niemal po dziś dzień,jest bajecznie prosta.


Zero czyli GMP(Górny Martwy Punkt)ma się pokrywać z zebem ,czy jak kto woli,schodkiem ma obudowie koła zamachowego.Kreska pod zerem ma byc niejako przedłużeniem tego zęba,schodka....
Następnie jeżeli mamy dobrze ustawiony rozrząd to zgadza nam sie również rowek na kole pasowym wału silnika z ząbkiem na silniku oraz kropka na kole rozrządu w głowicy silnika z ząbkiem na pokrywie zaworów.
Jeżeli te trzy rzeczy pasują idealnie to po zdjęciu kopułki rozdzielacza jego palec powinien patrzec prosto na kreske nabitą na krawędzi aparatu zapłonowego.Żądane ustawienie aparatu uzyskamy przekrecając go w lewą bądż prawą stronę .Żaden początek czy koniec ,tylko dokładnie środek palca rozdzielacza .Idąc dale w tym własnie miejscu na kopułce rozdzielacza zapłonu wypada nam przewód pierwszego cylindra.Zgodnie z ruchem wskazówek zegara i kolejnościa zapłonów opisaną na kapie zaworowej .UWAGA-kolejnosć cylindrów liczymy od koła rozrządu po kolei1,2...na aparacie zapłonowym wg kolejności zapłonów-istnieje możliwosć omyłkowego założenia przewodów(choc org nie powinny pasowac gdyz różnią się długościa.
Metoda taka jest również polecana przez Pana Haynesa(strona 297 foto:13.14 , foto13.15).Wszelkie próby ustawiania zapłonu na +10 ,-10 a początku palca rozdzielacza na początku kreski są czysto losowymi efektami gdyz nikt z nas nie zna momentu wyprzedzenia przeskoku iskrysmiley W przypadku aparatu stykowego tak jak pisał wczesniej michał 928 można to sprawdzic a nawet należy na żaróweczkę bo zależnie od ustawionej przerwy na kowadełku aparatu czasy mogą ulec zmianie.Natomiast przy aparatach bezstykowych metoda powyzsza(taka jaką przewidział producent) lub lampa stroboskopowa.

W razie potrzeby mogę porobic fotki dla potomnych ale dopiero tak za tydzieńsmiley




Edytowane przez pit dnia 04-10-2010 08:34
Autor RE: Ustawienie zapłonu w 924
pit
Użytkownik



Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08
Dodane dnia 04-10-2010 08:29
[quote]juras napisał/a:[quote/]
Z zapłonem ustawionym na zero stopni jeździ i wydaje się że jest wszystko ok ale jak go ustawisz na 10 przed wtedy będzie miał tak naprawdę full power.

juras przybliż troche tę metode na minus 10 bo mnie ciekawi czy to faktycznie jest możliwe?Czy wtedy należy zignorować wszystkie znaki fabryczne? Palec rozdzielacza ma wtedy patrzec na wprost na aparacie jak rozumiem tyle że ustawiamy na minus 10?Bo jeżeli palec aparatu ustawimy na wprost znacznika na obudowie aparatu a wał na -10 to iskra czyli początek zapłonu wypadnie na jakies -20 co wydaje sie dosć zaskakujące.smiley




Edytowane przez pit dnia 04-10-2010 08:33
Autor RE: Ustawienie zapłonu w 924
erikson
Użytkownik

Postów: 26
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.08.08
Dodane dnia 04-10-2010 11:18
czy ktos ma sposob na ustewienie wezstykowego bez lampy?
Autor RE: Ustawienie zapłonu w 924
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 04-10-2010 11:38
pit napisał/a:
juras przybliż troche tę metode na minus 10 bo mnie ciekawi czy to faktycznie jest możliwe?Czy wtedy należy zignorować wszystkie znaki fabryczne? Palec rozdzielacza ma wtedy patrzec na wprost na aparacie jak rozumiem tyle że ustawiamy na minus 10?Bo jeżeli palec aparatu ustawimy na wprost znacznika na obudowie aparatu a wał na -10 to iskra czyli początek zapłonu wypadnie na jakies -20 co wydaje sie dosć zaskakujące.smiley


10 stopni statycznego wyprzedzenia zapłonu to jest ustawienie fabryczne. Ze stroboskopem na któreś 10 z koła zamachowego trzeba ustawić (tylko chyba na kole oznaczone jest to +10).

A bez stroboskopu to tylko na czuja możesz ustawić. Ustawić, przejechać się kawałek, pokręcić w jedną, drugą itd.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Ustawienie zapłonu w 924
erikson
Użytkownik

Postów: 26
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.08.08
Dodane dnia 04-10-2010 12:01
zastanawiam sie czy metoda na uzyskanie najwyzszych obrotow jest to dobry kierunek w dozeniu uzyskania poprawnie ustawionego zaplonu?,przy tego typu ustawianiu bralem pod uwage obroty wolne i tak okolo 3500,w obu przypadkach silnik byl nie przydlawiony(czyli przy obrotach 3500 krecilem tez aparatem do momentu uzyskania naszybszej pracy silnika).Czy jak mam zle zamontowane kolo zamachowe to dam rade w przyszlosci ustawic zaplon na lampe?
Autor RE: Ustawienie zapłonu w 924
pimi
Użytkownik



Postów: 472
Miejscowość: Warszawa Kabaty
Data rejestracji: 12.05.09
Dodane dnia 04-10-2010 12:17
erikson napisał/a:
czy ktos ma sposob na ustewienie wezstykowego bez lampy?

jest jeszcze oscyloskop ;-)

a tak naprawdę oscyloskop rozwiązuje wszystkie problemy, także ten ze źle założonym kołem zamachowym
Autor RE: Ustawienie zapłonu w 924
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 04-10-2010 12:50
Jak masz źle założone koło zamachowe, to jest szansa że masz dobrze ustawione
koło pasowe z przodu silnika. Kraz zdaje się ma taką sytuację i Michał928 ustawiał
mu zapłon. Chyba się udało, ale może niech sami zainteresowani napiszą. Tylko Kraz
ma moduł, nie wiem czy to coś zmienia w tym przypadku.

Najlepiej byłoby się pobawić i przykręcić dobrze koło.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Strona 1 z 2 1 2 >