Autor |
Jak rozebrać zacisk hamulca ATE |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 31-03-2009 16:56 |
|
|
Jak w temacie, jak dobrać się do tego draństwa żeby wymienić wszystkie uszczelki? Zacisk jak w modelu 931/944 czy opcji M471
Jak na razie ściągnąłem gumkę od góry i próbuję wyciągnąć tłoczek... usunąłem też jakiś pierścień trzymający gumkę. Jak to ugryźć?
No jest i fotka tego ustrojstwa troszkę wyszło ale jeszcze nie całe
[img]http://img10.imageshack.us/img10/9044/hpim4300.th.jpg[/img]
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 31-03-2009 18:39 |
|
Autor |
RE: Jak rozebrać zacisk hamulca ATE |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 31-03-2009 18:53 |
|
|
Złap sobie jedną cześć (albo korpus albo tłok) w imagło, delikatnie, a pozostałością kręć (obracaj), próbując jednocześnie wyjmować. Trochę poobracasz i wyjdzie. To się nei trzyma na żadnych zawleczkach itp. jedynie na uszczelce (dość ciasnej).
Dobrze by było gdybyś porządnie oczyścił tę część która była pod gumową osłoną, tak, żeby podczas wyjmowania tłoka nie porysowały go jakieś zierenka piasku itp. Widzę jadnak, że masz już na tyle wysunięty tłok, że pewnie to już zrobiłeś.
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: Jak rozebrać zacisk hamulca ATE |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 31-03-2009 19:32 |
|
|
No pomęczyłem i faktycznie w końcu wyszło Rancik schowany pod gumą przeczyściłem z wszelkiego syfu benzyną ekstrakcyjną i specjalną szmatką ładnie zlazło.
Mała fotorelacja może nie tylko ja robię coś takiego pierwszy raz także wybaczcie, że może to nic nowego.
1-rozłożony tłoczek hamulcowy
2- j.w.
3- obudowa tłoczka
4- rozłożony tłoczek hamulcowy
5- części składowe (na dole zestaw naprawczy do zacisku)
6- całość poskładana
[img]http://img5.imageshack.us/img5/7981/hpim4301.th.jpg[/img]
[img]http://img6.imageshack.us/img6/8936/hpim4302.th.jpg[/img]
[img]http://img7.imageshack.us/img7/9154/hpim4303.th.jpg[/img]
[img]http://img6.imageshack.us/img6/9486/hpim4304.th.jpg[/img]
[img]http://img5.imageshack.us/img5/5565/hpim4305b.th.jpg[/img]
[img]http://img509.imageshack.us/img509/1579/hpim4306.th.jpg[/img]
Zacisk przed i po operacji
[img]http://img5.imageshack.us/img5/8982/hpim4307.th.jpg[/img]
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 31-03-2009 19:39 |
|
Autor |
RE: Jak rozebrać zacisk hamulca ATE |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 31-03-2009 20:08 |
|
|
jaka cena tego kompleciku regeneracyjnego?z carex (czy jakos tak) kupowales?
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Jak rozebrać zacisk hamulca ATE |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 31-03-2009 20:46 |
|
|
dodam tylko .. no to masz roboty.... ile to sie ja namenczylem by wszystko zlozyc do kupu nie uszkadzajac uszczelkek i oringow... no chyba zw moje paruwki jakies takie nieporczne, wkazdym razie musialem miec kogos do pomocy , a ja robilem to na aucie moze tobie sie poszczesci w imadelku.... |
|
Autor |
RE: Jak rozebrać zacisk hamulca ATE |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 31-03-2009 21:25 |
|
|
Starą uszczelkę zerwałem próbując ją zdjąć w całości, za wystający rant złapałem żabką przez kawałek skóry, resztę zaparłem między dwie deski na których stanąłem i wyszło bez większych zmagań. Na aucie raczej nie ma sensu tego wszystkiego zmieniać - zresztą odkręcenie 2 śrub to nie tragedia no i wężyk.
Wymieniłem wewnętrzny o-ring oraz zewnętrzną osłonę - bardzo prosto się to zmienia, nasmarowałem lekko tłoczek smarem żeby było łatwiej złożyć
Do wymiany mam jeszcze zaworki odpowietrzające, zapomniałem dzisiaj kupić no i jeszcze będę zakładał nowe klocki i mocowania klocków.
Co do ceny zestawu naprawczego to zakupiłem w IC od ręki za ok 35zł na oba zaciski. Produkowane w Hiszpanii. Nr zestawu D4073 dla hamulców ATE. W zestawie znajduje się 5 gumek tj wewnętrzny o-ring, zewnętrzna osłona, osłona na odpowietrzacz i dwie gumki na przewód hamulcowy.
Czas wymiany ok 1-1,5h - na początku nie wiedziałem jak się do tego zabrać, z drugim zaciskiem poszło prawie błyskawicznie.
Zaworki odpowietrzające kosztują ok 3zł sztuka - także warto przy okazji wymienić bo to groszowa sprawa a bywają z tym problemy.
Wymieniłem także śruby mocujące zaciski do piast na nowe - koszt nowych śrub - dobrane w/g PET - poniżej 5zł z podkładkami - 4 sztuki.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Jak rozebrać zacisk hamulca ATE |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 31-03-2009 21:37 |
|
|
No wlasnie podstawowy blad smaru NIE WOLNO uzywac kwalitet dot4 bedzie slabszy do tego uzywa sie specjalna jakby wazeline pomaranczowy kolor. jest taka zasada przynjmniej u nas w daf kropla dot3 dodana do dot4 obniza 4-ke do 3-ki.
Wiec jednak to moje 10 paruwek bylo przyczyna .. A i przewodu to wolalem nie odkrecac.. |
|
Autor |
RE: Jak rozebrać zacisk hamulca ATE |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 31-03-2009 21:54 |
|
|
troll; czemu nie odkrecales przewodu?nie chciales zapowietrzac systemu i ogolnei splukiwac i wymieniac plynu hamulcowego?
misiek: szpilki wymieniasz?gdzie bedziesz kupowal blaszki do klockow i za ile?ogolnie gumowe elementy tloczkow i blaszki kosztuja kupe kasy w aso....
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Jak rozebrać zacisk hamulca ATE |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 31-03-2009 23:12 |
|
|
Najprościej wyjąć taki cylinderek naciskając na pedał hamulca kilka razy...
Trzeba poświęcić trochę płynu hamulcowego ale czego się nie robi dla wygody
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Jak rozebrać zacisk hamulca ATE |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 31-03-2009 23:24 |
|
|
Tez rozbieralem u siebie zaciski bo staly (najlepsza metoda tloczek w imadlo a cylinderek zlapac żabą hydrauliczną i kręcic).
Mam w zwiazku z tym pytanie - tloczek w miejscu styku z klockiem ma wyciecie w pewnym fragmencie obwodu - czy jest roznica jak sie taki tloczek zlozy? Czy wycieciem do gory, na dol czy na ktorys bok?
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Jak rozebrać zacisk hamulca ATE |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 01-04-2009 07:26 |
|
|
To bylo w moim 924 na tyle przewod i sruba nie wygladaly najlepiej a nie mialem ochoty i czasu na wiecej pracy na drugi dzien auto odbieral nowy wlasciciel.. |
|
Autor |
RE: Jak rozebrać zacisk hamulca ATE |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 01-04-2009 07:38 |
|
|
przemek84 napisał/a:
misiek: szpilki wymieniasz?gdzie bedziesz kupowal blaszki do klockow i za ile?ogolnie gumowe elementy tloczkow i blaszki kosztuja kupe kasy w aso....
Gumowe elementy w IC kosztują ok 17zł za komplet na jeden zacisk. Moim zdaniem wystarczająco dobra cena, żeby te wszystkie uszczelki zmienić na nowe - chyba, że ktoś chce takie z napisem Porsche o ile w ogóle są
Blaszki i szpilki do klocków kosztują w/g katalogu IC 34,77zł za komplet na 2 zaciski ATE, są bez problemów dostępne.
Warto też wymienić odpowietrzniki na nowe - koszt 2,70zł/szt - taniocha a to draństwo potrafi sprawiać problemy.
Wszystko pasuje elegancko
Praktycznie remont całego hamulca bez przewodów i tarczy to koszt około 300zł - za oś. Przy wymianie na częsci ASO podejrzewam, że spokojnie ponad 1000zł - same klocki koło 600
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 01-04-2009 10:47 |
|
Autor |
RE: Jak rozebrać zacisk hamulca ATE |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 01-04-2009 10:22 |
|
|
powiem tak,zaplacilem 80zl za same szpilki na obie osie z wyprzedazy w ASO stymze ta wyprzedaz to bylo chyba tylko -15-20% zejscie z ceny katalogowej wiec lipa.
Dobrze ze juz wszystko stestowales - ja sie za to wezme pewnie na jesien .
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Jak rozebrać zacisk hamulca ATE |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 01-04-2009 10:42 |
|
|
michal928 napisał/a:
Tez rozbieralem u siebie zaciski bo staly (najlepsza metoda tloczek w imadlo a cylinderek zlapac żabą hydrauliczną i kręcic).
Mam w zwiazku z tym pytanie - tloczek w miejscu styku z klockiem ma wyciecie w pewnym fragmencie obwodu - czy jest roznica jak sie taki tloczek zlozy? Czy wycieciem do gory, na dol czy na ktorys bok?
No cóż już mam odpowiedź!! TAK jest różnica!!
Więc chyba czeka cię poprawka
Powinno się to wcięcie ustawić pod kątem 20 stopni tak jak widać na poniższej fotce:
[img][img]http://img5.imageshack.us/img5/8425/zaciskhamulca.th.jpg[/img][/img]
Dopiero po takim ustawieniu zacisk będzie ustawiony prawidłowo.
Co do wyciągania tłoczka przydatna może okazać się pompka rowerowa lub sprężarka łatwiej się wypycha i nie potrzeba się za dużo siłować.
Co do smaru - to użyłem zamiast niego WD40 - aczkolwiek w minimalnej ilości żeby tłoczek lepiej chodził. Nie znalazłem nic na temat jego negatywnego działania na płyn hamulcowy - co do gumy to sam nie wiem... wd40 jest na bazie nafty więc pewnie się zdąży ulotnić zanim te hamulce poskładam. Jest jakaś specjalna pasta do tłoczków - kosztuje ponoć ok 5zł - muszę zobaczyć to najwyżej jeszcze raz wszystko przeczyszczę.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Jak rozebrać zacisk hamulca ATE |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 01-04-2009 11:46 |
|
|
Właśnie byłem w IC, zamówiłem te blaszki ze szpilkami i do tego odpowietrzniki i od razu pastę żeby to jeszcze raz przesmarować jak trzeba wyszło ok 40zł za wszystko - jutro po południu jak odbiorę to zrobię jakies fotki jak to wszystko się trzyma
Co do szablonu prawidłowego ustawienia tłoczków... można wyciąć z tekturki tylko potrzeba kątomierza żeby linię naskrobać i będzie pasował na oba zaciski
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Jak rozebrać zacisk hamulca ATE |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 01-04-2009 14:55 |
|
|
Misiek25 napisał/a:
Właśnie byłem w IC, zamówiłem te blaszki ze szpilkami
Ciekawe czy do 931 też jest błąd w katalogu... :]
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Jak rozebrać zacisk hamulca ATE |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 01-04-2009 16:23 |
|
|
To jest jakiś błąd? A tak serio... jest czy to tylko 1 kwietnia?
Mam IC 2min spacerkiem od mojej pracy także wezmę od razu przymierzę do zacisku i będzie wiadomo zresztą muszę poszukać bo mam gdzieś na wzór te badziewka.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Jak rozebrać zacisk hamulca ATE |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 01-04-2009 18:10 |
|
|
Jeśli chodzi o te blaszki i kołeczki do 924 2.0 to jest błąd bo jest pod porsche 924 zestaw do audi, który nie pasuje tzn. blaszki zdaje się, że się nadadzą ale te kołki już nie (za krótkie).
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Jak rozebrać zacisk hamulca ATE |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 02-04-2009 11:26 |
|
|
Najświeższe wieści z frontu:
Odebrałem zestaw montażowy do klocków oraz odpowietrzniki i smar do tłoczka Nawiasem mówiąc wszystko wczoraj jeszcze raz rozłożyłem i przeczyściłem, także tym razem zrobię to od początku i porządnie.
Obawy się niestety potwierdziły i zestaw do montażu klocków jest nie taki jak powinien - chyba pasowałby do zacisków 924. IC nie prowadzi sprzedaży tego ustrojstwa od 944 także lipa... koszt jaki znalazłem to 177,85 zł - także chyba popytam czy da się to gdzieś dorobić bo troszkę drogo się robi
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Jak rozebrać zacisk hamulca ATE |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 02-04-2009 14:18 |
|
|
noooo mowilem ze szpilki nie moga byc az tak tanie ,wyslij wszystkie podzespoly do carix czy carex (gdzies zakladalem temat o zaciskach w ktorym podalem adres), na 1000% dobira identyko bo to sklep specjalizujacy sie od wielu wielu tylko i wylacznie w podezspolach ukladu hamulcowego.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|