Autor |
Remont 924 by Marko84s |
Marko84s
Użytkownik
Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09 |
Dodane dnia 08-04-2009 00:34 |
|
|
Postanowiłem założyć temat w którym będę opisywał pracę nad przywróceniem świetności tego autka.
Trochę opisu
Rocznik 77 silnik w stanie bardzo dobrym, skrzynia z jedynką do tyłu, ale jest to wersja N/A lekko zgrzyta na zimnej skrzyni 2 bieg przy redukcji w górę jest dobrze niestety są dość spore wycieki z okolicy półosi ale skrzynia nie wyje narazie. Autko posiada elektryczne szyby dokładane, ale chyba przy pomocy oryginalnego zestawu z jakiegoś innego 924 niestety z przyciskami szyb jest niezła kombinacja i trzeba je wszystkie wymienić, ale szyby działają. Na chwilę obecną coś nie tak jest z pompą paliwa właśnie diagnozuję co jest przyczyną, cieknie płyn hamulcowy z prawej strony tył i przód. Do wymiany i regulacji jest linka sprzęgła samo sprzęgło jeszcze OK i dobrze bo cena nowego jest straszna. Amortyzatory przód na badaniu miały po 65% tył lewy 75% prawy 40% i strasznie stuka więc do wymiany będzie. Środek jest bez pomyślenia pomalowany cały na żółto właśnie skrobię farbę ze skaji jakoś schodzi nawet bez większego wysiłku ale plastyki będzie trzeba malować lub użyć jakiegoś super rozpuszczalnika bo zwykły sobie nie radzi. Jest sporo miejsc gdzie pokazuje się rdza lakier zamówiony niedługo będzie malowanie. Jednym z większych problemów jest woda na prawym dywaniku ma ktoś pomysł gdzie szukać źródła tej rzeczki? Jest też mały wyciek płynu chłodniczego spod pompy wody ale to łatwo ogarnąć i pompa odrazu pójdzie do wymiany bo nowa jest tania no i rozrząd mam komplet za 120zł . Trzeba też wymienić łożysko koła prawy tył bo się całkiem rozsypało. To wszystko co narazie pamiętam prawda że mało .
Generalnie auto wymaga więcej pracy niż pieniędzy, ale napewno warto było je kupić sam silnik który jest w stanie idealnym jest wart więcej niż dałem za to autko
Wstawię kilka fotek autka
Tak się teraz prezentuje
[img]http://img8.imageshack.us/img8/6686/dscn2280.jpg[/img]
Fotka w garażu autko trochę rozebrane
[img]http://img89.imageshack.us/img89/6288/dscn2412.jpg[/img]
Mam nadzieję że pomożecie mi czasem dobrą radą w usuwaniu tych wszystkich usterek i autko jeszcze w te wakacje może wróci na drogi.
|
|
Autor |
RE: Remont 924 by Marko84s |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 08-04-2009 01:08 |
|
|
Widzę, że jednak ruszasz z przywróceniem auta do oryginału (lub jak najbliżej się
da)
Co do rzeczki to sprawdź czy nie przegniła Ci blacha pod akumulatorem. To podobno
częsta przyczyna. Mojego (odpukać) jakoś na razie ta przypadłość się nie ima.
Ja jak kupiłem auto to zrobiłem razem z Abelardem listę rzeczy do zrobienia
kiedyś tam. Jak dotąd tylko kilka pozycji udało mi się zaliczyć, a chętnie jeszcze
kilka bym dopisał
Powodzenia w pracach. Może wątek przenieść do Nasze Auta?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Remont 924 by Marko84s |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 08-04-2009 09:22 |
|
|
Z przeciekiem masz dwie opcje - pęknięta nagrzewnica oraz przecieki z tej blachy gdzie stoi akumulator a po drugiej stronie przyczepiony jest silnik wycieraczek.
Przerabiałem ostatnio obie opcje - wszystkie łączenia blach pod akumulatorem mogą być źródłem przecieku. Ja kupiłem taką pastę, którą się kładzie na spawy (auto seal) i po oczyszczeniu tym zalepiłem.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Remont 924 by Marko84s |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 08-04-2009 09:57 |
|
|
- ja bym sprawdzil uszczelke drzwi i ewentualnei czy drzwi sa w miare dobrze spasowane bo tamtedy tez moze cieknac woda(miedzy slupkiem a drzwiami).
- amortyzator ktory ma juz 65% "zywotnosci" odrazu bym wymienial,mam obecnie jeden 73% a drugi bodajze 78 na tylniej osi i zapewne pod koniec roku sam wymienie bo to poprostu czuc ze nie sa w pelni sprawne...
- jakie masz przyciski do elektrycznych szyb?wrazie czego mam 1 sztuke na zbyciu
- uwazaj z rozpuszczalnikiem,sam raz wlozylem jeden klosz kierunkowskazu do rozpuszczalnika na 12godzin...jak wyjolem i lekko przetarlem szmatka zlamal sie na pol - rozpuszczalnik go poprostu przezarl
- skad lakier ?du point ?
- skoro malowanie to koniecznie rozbierz zderzak przedni i tylny na czesci pierwsze. bedziesz potrzebowal spinki trzymajace listwy przednie przedniej szyby bo twoje na 99% beda mocno zardzewiale (drogie,sproboj skontaktowac sie z olo924 moze gdzies jeszcze wyskrobie jakis komplet,wrazie czego mi zostalo bodajze 5-6takowych ale potrzebujesz chyba 14 albo 16).
- wycinaj i wyjmuj przednia szybe,nie rob maniany i zrob porzadnie lakierowanie auta a bedzie Ci sluzylo na dlugie lata
edit: powodzenia,zycze wytrwalosci i zapalu w pracach,bedzie potrzebny,jak cos Cie zalamie odpusc sobie na jakis czas i powroc do tego...nie bierz sie za wiecej niz 2 rzeczy na raz.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 08-04-2009 10:02 |
|
Autor |
RE: Remont 924 by Marko84s |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 08-04-2009 15:29 |
|
|
Ad amortyzatory - ja bym się nie sugerował papierkiem z badania wcale. Te maszyny potrafią pokazac, że jest dobrze nawet jak dostajesz choroby morskiej w czasie jazdy. Lipa totalna to badanie. Sam oceń w czasie jazdy po prostu. Wyczujesz moim zdaniem.
Ad rozpuszczalnik - no nitro jest żrące jeśli chodzi o plastiki, gumy a nawet lakier. Odtłuszczanie jakieś to beznyną ekstrakcyjną można zrobić.
Ad wymiana szyby przedniej - nie opłaca się z tym męczyć samemu. Damian jakiś czas temu opisywał, że przyjechali do niego spece, doliczyli 50pln i wymienili szybę na miejscu.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Remont 924 by Marko84s |
Marko84s
Użytkownik
Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09 |
Dodane dnia 08-04-2009 16:01 |
|
|
No i zdjąłem dzisiaj zbiornik paliwa nowego jeszcze nie założyłem bo zabrakło mi sił. Sprawdziłem też pompę paliwa na krótko pracuje bez zarzutu więc coś nie tak z przekaźnikiem bo do samego przekaźnika prąd dochodzi ale już nie wychodzi (dodam że mam dołożony jakiś przekaźnik przy samej pompie i to o nim mówię) niestety jak składałem to zapomniałem wyłączyć zapłon i stało się zrobiło się zwarcie i nie dochodzi już prąd do tego przekaźnika. W związku z tym mam pytanie gdzie jest jakiś bezpiecznik pompy paliwa? Sprawdziłem te nad nogami kierowcy wszystkie sprawne. Prawdopodobnie czeka mnie ciągnięcie nowego zasilania do pompy więc skąd wziąć to zasilanie do niej?
|
|
Autor |
RE: Remont 924 by Marko84s |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 08-04-2009 16:08 |
|
|
Co do amorków podpisuję się w 100% pod Jurasem. Najlepiej się opierać na własnej ocenie. Pamiętam sytuację, że w jakimś mercedesie (chyba C klasa) ze względu na budowę zawiasu, badanie nigdy nie wykaże stanu faktycznego amorów. Na wylanych amorkach pokazało, że są bardzo dobre. Porażka.
Przemek..popłakałem się czytając Twojego posta Kto do rozpuszczalnika wkłada plastik na x godzin? Nawet przecierając rozpuszczalnikiem, klosz stanie się matowy. Rozpuszczalnik wchodzi w reakcję z plastikiem i jak sama nazwa wskazuje..rozpuszcza
Marko.. przechodziłem przez to..kiepska sprawa.. ja u siebie przejechałem plastiki papierkiem ściernym i pomalowałem na czarno. |
|
Autor |
RE: Remont 924 by Marko84s |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 08-04-2009 17:09 |
|
|
"Czeka mnie ciągnięcie nowego zasilania do pompy". Mam wrażenie, że chcesz coś pospinać na krótko a powinieneś się pozbywać patentów a nie wprowadzać nowe...
Ze schematami da się dojść do wszystkiego. Ja wyciąłem wszystkie kable wyglądające na nieoryginalne tzn kupę kabli od alarmu, odcięcia i innych patentów i działa
A jeśli chodzi o który bezpiecznik do czego to w jest w instrukcji 924 ale nie mam akurat pod ręką...
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Remont 924 by Marko84s |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 08-04-2009 17:17 |
|
|
Przemek..popłakałem się czytając Twojego postasmiley Kto do rozpuszczalnika wkłada plastik na x godzin? Nawet przecierając rozpuszczalnikiem, klosz stanie się matowy. Rozpuszczalnik wchodzi w reakcję z plastikiem i jak sama nazwa wskazuje..rozpuszcza
On go mial rozpuscic ale nie do tego stopnia jak to zrobil. Klosz mial juz bardzo stary lakier ktorego zwykla benzyna ekstrakcyjna za nic w swiecie by nie zmyla wiec nitro bylo jedynym wyjsciem...przecholowalem tylko z czasem jego "oczyszczania".
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Remont 924 by Marko84s |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 08-04-2009 17:59 |
|
|
Marko..sprawdziłem w swoim starym ogłoszeniu i przekaźnik pompy paliwa ma nr : 477 906 059 . Jest dosyć charakterystyczny, bo ma miejsce na bezpiecznik. Przy pompie paliwa też u mnie jakiś był, ale jeśli dobrze pamiętam to go wywaliłem. |
|
Autor |
RE: Remont 924 by Marko84s |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 08-04-2009 18:33 |
|
|
U mnie amorki są do wymiany, a Pan się cieszył w poniedziałek na badaniu, że
może mi z czystym sumieniem podpisać, bo wszystko "na zielonym polu"
A tak w ogóle to resztę badań też przeszło. Tylko spalin by pewnie nie przeszło.
Moje się huśta jak łajba, ale przynajmniej się komfortowo leci po tych naszych drogach
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Remont 924 by Marko84s |
Marko84s
Użytkownik
Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09 |
Dodane dnia 08-04-2009 18:56 |
|
|
No ja mam dokładane jakieś odcięcie zapłonu więc może to ten przekaźnik dodatkowy jest właśnie od odcięcia bo odcinało tylko benzynę a na gazie można normalnie bez wciskania guzika jeździć spróbuję go wywalić bo chyba to on padł właśnie bo zasilanie do niego dochodziło tylko teraz muszę ten bezpiecznik przy przekaźniku zlokalizować bo po zwarciu wcale nie ma napięcia na tym kablu zasilania, ale tym już zajmę się pewnie w weekend.
Generalnie pozdejmowałem jeszcze te listwy jakby relingi przy dachu i wyszło że dach trzeba będzie blacharzowi oddać bo samo malowanie mu nie pomoże jest sporo wżerów niestety ten dach najbardziej wzięło.
|
|
Autor |
RE: Remont 924 by Marko84s |
Marko84s
Użytkownik
Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09 |
Dodane dnia 20-04-2009 08:26 |
|
|
Szybkie pytanko czy pompa paliwa powinna pracować cały czas w trakcie pracy silnika? Pytam bo sytuacja zmusza mnie do odtworzenie elektryki pompy paliwa.
|
|
Autor |
RE: Remont 924 by Marko84s |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 20-04-2009 14:55 |
|
|
W trakcie pracy silnika to na pewno czały czas, bo... inaczej by nie popracował za długo. |
|
Autor |
RE: Remont 924 by Marko84s |
Marko84s
Użytkownik
Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09 |
Dodane dnia 26-04-2009 19:19 |
|
|
Więc nowa wiązka do pompy paliwa zrobiona autko pięknie śmigało, ale już nie jeździ bo dobrałem się do wnętrza na szczęście wyjęcie deski nie było tak trudne jak się spodziewałem
W tej chwili wypatroszyłem prawie cale wnętrze wywaliłem centralny zamek i alarm gdyż trzeba założyć nowe, wywaliłem prowizorkę z audio i będę kładł nowe kable i głośniki w fabrycznych miejscach. No i wciąż zeskrobuję żółtą farbę z czego tylko się da ją zeskrobać. Deskę będzie trzeba czymś pokryć zastanawiam się nad jakąś skają czarną.
Trochę fotek
[img]http://img408.imageshack.us/img408/3835/dscn2418.jpg[/img]
jak widać z drzwi da się zeskrobać tą farbę
[img]http://img410.imageshack.us/img410/8905/dscn2417.jpg[/img]
|
|
Autor |
RE: Remont 924 by Marko84s |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 26-04-2009 20:07 |
|
|
skajem sobie nie oblozysz,jak narazie jest 1 osoba w PL co obkleja kokpity w skaju(gosc jest z Kornika kolo Poznania). Fajna zabawa z rozkladaniem ?ze skladaniem jest znacznie gorzej .
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Remont 924 by Marko84s |
Marko84s
Użytkownik
Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09 |
Dodane dnia 26-04-2009 21:17 |
|
|
No to zostają jeszcze dwie możliwości na allegro zamówiłem żel rozpuszczający lakiery podobno bardzo dobry może nim da radę jeśli nie nie to lakieruję na czarny mat + clar.
|
|
Autor |
RE: Remont 924 by Marko84s |
pedro
Użytkownik
Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07 |
Dodane dnia 26-04-2009 21:53 |
|
|
a nie lepiej czarny półmat w spreyu
RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest... |
|
Autor |
RE: Remont 924 by Marko84s |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 26-04-2009 22:29 |
|
|
Lakier najlepiej ściąga się płynem hamulcowym. Nalać DOT'a w jakis pojemniczek, wsadzic polakierowany element i zostawić na nockę albo dwie. Nie niszczy plastiku, ale przed lakierowaniem trzeba porządnie odtłuszczać. A jeżeli chcesz wykończenie matowe, to najlepiej dać matowy klar Efekt dobry i zabezpiecza kolor
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą
Edytowane przez sliwa dnia 26-04-2009 22:30 |
|
Autor |
RE: Remont 924 by Marko84s |
Marko84s
Użytkownik
Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09 |
Dodane dnia 29-04-2009 23:51 |
|
|
Niestety wygląda na to że dachu mojego 924 nie da się uratować trzeba będzie wspawać nowy może ktoś z forumowiczów ma takowy z targą do sprzedania? Na allegro jest jeden ale nie w stanie idealnym jeśli nikt z was nie ma to wezmę tamten.
|
|