Autor |
Kolektor wydechowy - wymiana |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 12-11-2006 15:50 |
|
|
Od czego pasuje kolektor do 924 2.0 (może ma ktoś na sprzedaż?)?? Jak odkręcić go bez wyjmowania silnika, bo po moich dumianiach jest to jedyna metoda?
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą |
|
Autor |
RE: Kolektor wydechowy - wymiana |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 12-11-2006 16:03 |
|
|
Witam. Da sie rozkrecic kolektor wydechowy bez wyjmowania silnika. Ja tak wymienialem uszczelki miedzy kolektorem a glowica. Niestety jest do tego potrzebny kanal, trzeba wyjac alterntor i mozna jeszcze rozrusznik (mi sie udalo bez jego demontazu). Jezeli okaze sie ze podczas proby odkrecania sruby obkreci sie ona w kluczu (zdaza sie bo sruby sa przegrzane i szybko rdzewieja przez co zmniejsza sie wielkosc nakretki) to zaczynaja sie schody. U mnie obkrecily sie 3 czy 4... caly dzien kombinowania jak odkrecic taka "okragla" nakretke... wkoncu wpadlem na pomysl dospawania nakretek do istniejacych "ukreconych lebkow" i jakos to poszlo... Jak sie taki sposob nie uda to niestety trzeba bedzie wyjmowac silnik bo nawet szlifierka nie da sie do nich podejsc zeby obciac sruby ze szpilkami bo za malo miejsca... przesrana robota... |
|
Autor |
RE: Kolektor wydechowy - wymiana |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 12-11-2006 18:10 |
|
|
a od czego pasuje ten kolektor??
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą |
|
Autor |
RE: Kolektor wydechowy - wymiana |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 13-11-2006 09:14 |
|
|
Robiłem kiedyś kolektor na wozie w 924. Nie ma problemu. Miałem sytuację, w której były 3 urwane szpilki, w tym jedna poniżej płaszczyzny głowicy (pękla w środku). Wiertarka kątowa i wykrętaki - zrobiłem bez wyjmowania silnika. Uwaga: oryginalne nakętki M8 odkręca się kluczem 12mm !
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Kolektor wydechowy - wymiana |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 13-11-2006 12:18 |
|
|
ale czy jak wsadzę kolektor od audi 80 albo vw lt to zapasuje??
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą |
|
Autor |
RE: Kolektor wydechowy - wymiana |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 13-11-2006 12:59 |
|
|
A co, nie masz oryginalnego ?
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Kolektor wydechowy - wymiana |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 13-11-2006 16:15 |
|
|
nie wiem czy to oryginalny, ale ten co mam przepalił się. Potrzebuję go wymienić, a nie wiem od jakiego samochodu pasuje
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą |
|
Autor |
RE: Kolektor wydechowy - wymiana |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 13-11-2006 16:58 |
|
|
Przepalił Ci się żeliwny kolektor . Może po prostu pękł (można to pospawać, choć trzeba raczej fachowca do tej czynności), albo wypaliła Ci się uszczelka między głowicą, a kolektorem?
Tak czy siak, jeśli będziesz potrzebował nowego (inaczej ) to kup po prostu od 924. Ja spotkałem się z ceną ok. 200 zł za ten element (używka) i nie było to tanio. Spawanie to ok. 50 zł.
Chyba, że koniecznie chcesz kombinować - w takim wypadku zawsze możesz pospawać sam z rurek .
pzdr
jacek(pilatus)
ps. Wiem, że nie jest to odpowiedź na pytanie "od czego podejdzie", ale może pomoże. |
|
Autor |
RE: Kolektor wydechowy - wymiana |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 14-11-2006 14:32 |
|
|
Można pospawać, uzupełnić ubytki, itp. Musi to być jednak ktoś, kto spawa profesjonalnie żeliwo (chodzi o podgrzanie do 600st przed spawaniem).
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Kolektor wydechowy - wymiana |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 15-11-2006 23:12 |
|
|
Kolektor z tego co się onegdaj orientowałem nie pasuje od niczego innego.
Przepalić się mógł, zwłaszcza jak była na którymś celindrze bardzo uboga mieszanka, mam taki przepalony kolektor w domu (ale tu dodatkowo kawałki tłoka zaworem wydechowym wypłyneły
Pozostaje Ci więc szukać nowej używki, ewentualnie wziąć sprawy we własne spracowane ręce i usmarkać coś z rurek stalowych.
|
|
Autor |
RE: Kolektor wydechowy - wymiana |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 17-11-2006 16:24 |
|
|
Damian napisał/a:
Pozostaje Ci więc szukać nowej używki, ewentualnie wziąć sprawy we własne spracowane ręce i usmarkać coś z rurek stalowych.
np. coś w ten deseń :
Pzdr
jacek(pilatus)
Edytowane przez pilatus dnia 17-11-2006 17:45 |
|
Autor |
RE: Kolektor wydechowy - wymiana |
KRAZ
Użytkownik
Postów: 532
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.05.06 |
Dodane dnia 17-11-2006 20:52 |
|
|
jezeli zalorzymy taki wlasnorecznie uspawany kolektor to nie zmieni sie charakterystyka silnika? bo z tego co wiem to uklad wydechowy powinien miec odpowiednia pojemnosc a ten pewnie nie ma takiej samej jak orginalny?
. |
|
Autor |
RE: Kolektor wydechowy - wymiana |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 17-11-2006 22:28 |
|
|
Pilatus,
Kolektor super !!! Skąd wziąłeś materiał i czym są wykonane spawy ?
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Kolektor wydechowy - wymiana |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 21-11-2006 10:21 |
|
|
KRAZ -> masz rację, wydech powinien mieć odpowiednią pojemność, a zmiana tejże zmienia wygląd krzywej momentu obrotowego (czyli równiez mocy). Są jednak tacy, którzy chcą tę charakterystykę zmienić, a dodatkowo wykorzystać (wspomóc) inne zjawiska zachodzące podczas pracy silnika. Stąd kolektor taki a nie inny. Tak na prawdę, to to co widać, to tylko część większej całości - jest jeszcze puszka rezonansowa która dba o pojemność o której wspomniałeś.
tkacki -> Dziękuję, mnie też się podoba . Materiał na flanszę kupiony po prostu w sklepie (płaskownik ze stali AISI 304 - najpopularniejsza stal kwasoodporna). Z rurami był dużo większy problem, bo szukałem odpowiedniej średnicy kilka miesięcy i nikt tego nie miał, a jak już miał rury, to nie miał kolan. W końcu znalazłem i kolana, ale tylko tzw. "hamburskie" czyli o średnicy gięcia 1,5d, a ja sobie wymyśliłem mniej "ciasne" zakręty. Skończyło się na zakupie rur i zleceniu gięcia u pewnego producenta ukł. wydechowych (znalezienie posiadacza gietarki trzpieniowej o odpowiedniej średnicy trzpienia też łatwe nie było).
Wszystko spawane oczywiście metodą TIG tzw. bezwypływową, czyli z obecnością gazu osłonowego wewnątrz spawanych elementów.
Jak skończę projekt (w nieokreślonej przyszłości) i będa chętni na poczytanie to coś tam opiszę.
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: Kolektor wydechowy - wymiana |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 21-11-2006 13:18 |
|
|
Czy masz dostęp do TIG'a ? Wypożyczałeś czy zlecałeś spawanie ?
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Kolektor wydechowy - wymiana |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 21-11-2006 16:09 |
|
|
Niestety TIG'a nie mam, choć bardzo mieć bym chciał, tyle że taki jaki mnie interesuje (AC/DC, z bezdotykowym zajarzaniem łuku i kilkoma innymi pierdółkami) kosztuje kilka(naście) tysięcy - jak na amatorskie wykorzystanie, to na razie mnie nie stać.
Spawanie zlecałem w zakładzie. Ja ograniczyłem się do przyniesienia im "połapanych" spawarką transformatorową rurek. Nawiasem mówiąc to trzeba sobie takie spawanie rozplanować już na etapie projektowania kolektora, bo potem może się okazać, że nie ma jak dojść do niektórych miejsc. ten kolektor był spawany chyba na 4 razy.
Uprzedzając pytanie o koszt - ok. 1 zł za cm. spawu - tak trzeba sobie szacować sumę jaką się zapłaci . Tzn. ja tyle płaciłem i podobno jest to mniej więcej 1/2 normalnej ceny za spawanie bezwypływowe. |
|
Autor |
RE: Kolektor wydechowy - wymiana |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 21-11-2006 16:52 |
|
|
TIG DC 100A + MMA 100A z osprzętem ale bez jonizatora można kupić już od 900 PLN.
Gdyby znalazły się np: 4 osoby do spółki....
CP9A/4G63
We are not what we own.
Edytowane przez tkacki dnia 21-11-2006 16:53 |
|
Autor |
RE: Kolektor wydechowy - wymiana |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 21-11-2006 20:46 |
|
|
Tak, wiem ale taki który moim zdaniem do czegoś się nadaje kosztuje tak od 3 tyś. w górę (tylko DC). A jak mam wydać 3 tyś i ubolewać, że wydałem kupę kasy i nadal nie mogę spawać aluminium, to wolałbym dołożyć... i robi się 5-6 tyś. PLN. To wszystko ceny maszyn używanych, dobrze wyposażonych ale wykonanych w starej technologii (nie inwertorowych).
O tych spawarkach za 900 zł można poczytać chyba na elektroda.pl - jedni są zaskoczeni, że coś pospawali i to nieźle, inni wieszają psy, a ktoś tam dorobił do tego elektronikę i jest zadowolony (to jest ciekawa droga nawet).
Szczerze mówiąc to wydałem na materiały więcej pieniędzy, niż dałbym za tę spawarkę - szkoda mi było to zepsuć.
Tym niemniej jeśli będą chętni na zrzutkę na takiego TIGa to może i ja się dołożę.
Ludzie, u których ja spawałem, na prawdę potrafią to robić. Nizrobiłem zdjęcia spawu od środka rury (a to jest właściwie najważniejsze) ale z zewnątrz wygląda tak:
pilatus dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Kolektor wydechowy - wymiana |
KRAZ
Użytkownik
Postów: 532
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.05.06 |
Dodane dnia 23-11-2006 11:41 |
|
|
podoba mi sie
. |
|
Autor |
RE: Kolektor wydechowy - wymiana |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 02-12-2006 00:03 |
|
|
jestem pod wrazeniem.
mam nadzieje, ze uda Ci sie doprowadzic projekt do konca.
Liczyles jakos ten kolektor (oczywiscie zakladam ze tak) zanim postanowiles go z manufakturowac ?
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|