924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor Turbo - uszczelka przwodu olejowego
Seweryn
Użytkownik

Postów: 12
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.12.11
Dodane dnia 22-12-2011 10:15
Witam,

Mam pytanie jak w temacie. Obecnie zastanawiam się nad zakupem modelu Turbo, który ma dorobioną uszczelkę (papierową) od przewodu zasilającego olej do turbiny. Uszczelka jest owalna, rozmiar ok 40 x 25mm - te dane łącznie ze zdjęciem, które załączam poniżej posiadam od sprzedającego. Olej podobno cieknie spod tej uszczelki i jazda autem nie jest rozsądnym rozwiązaniem.

Chciałbym zdobyć taką uszczelkę oryginalną i naprawić autko w momencie zakupu i wracać na kołach do domku (jeśli mi się spodoba, oczywiście). Gdzie taką uszczelkę można kupić i jak ją wymienić (jakie narzędzia będą mi potrzebne)?

Na zdjęciu poniżej przewód olejowy to ten nad tą niebieską rurą:



Dziękuję z góry i pozdrawiam.
Autor RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego
Lajka
Użytkownik

Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08
Dodane dnia 22-12-2011 10:37
Jak dla mnie wymiary które podałeś są lekko "nie takie" co widać już po zdjęciach.
40mm? Jak tam jest 10-15 to będzie dobrze.
Uszczelka papierowa? Gdzie...pod zasilaniem turbiny które widać jest zwykłym wężem ciśnieniowym kupionym lub dorobionym?
Na zdjęciu widać podkładkę miedzianą, jakieś resztki prawdopodobnie silikonu.
Nie specjalnie widzę tam miejsce i zastosowanie dla papierowej uszczelki, szczególnie tych wymiarów.
Jedyny pomysł to papier między sekcjami turbiny ale wówczas wymiary będą raczej większe...
Autor RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 22-12-2011 11:00
to jest 944 turbo?
924turbo miało inną turbinę chyba. Ogólnie to wygląda na strasznie spatentowane - bez lawety nie ryzykuj :/


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego
Lajka
Użytkownik

Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08
Dodane dnia 22-12-2011 11:23
czemu ma nie ryzykować? Jeśli turbina jest w jakiś sposób dobrana, jeździ w miarę normalnie u klienta...nie leje, nie tryska na boki...nic sie dziwnego nie dzieje..to można jechać.
To nie jest jakieś skomplikowane urządzenie - doloty, wydech,smarowanie sterowanie zaworem i gitara.
Turbiny różnią się między sobą przeważnie mocowaniami, odlewami i łopatkami...to wszystko wpływa tylko na ich charakterystykę to czy później bądź wcześniej wstają etc.

Edytowane przez Lajka dnia 22-12-2011 11:24
Autor RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego
Seweryn
Użytkownik

Postów: 12
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.12.11
Dodane dnia 22-12-2011 11:25
simprez napisał/a:
to jest 944 turbo?
924turbo miało inną turbinę chyba. Ogólnie to wygląda na strasznie spatentowane - bez lawety nie ryzykuj :/

To jest 924 Turbo 1982. Innych detail nie znam i z tym modelem wczeniej nie miałem styczności, dlatego pytam.

Wszystko wygląda tak sobie wokół tej turbiny. Jeśli chodzi o wymiary uszczelki, to podał mi je właściciel autka. Być może bliżej turbiny mocowanie tego przewodu jest inne. Na zdjęciu tego nie widać, bo jest zasłonięte przez rurę od powietrza. Jeśli ktoś z Was posiada takie samo autko, to pewnie wie jak ten przewód wygląda przy samej turbinie. Chodzi mi o to, żeby dowiedzieć się jak najwięcej zanim podejmę decyzję o zakupie. Opcja lawety zawsze jest możliwa, ale wolałbym jechać na kołach smiley.
Autor RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 22-12-2011 11:35
Czemu nie ryzykować? Po tym zdjęciu widać, że jest kilka powodów:
1) Turbo nie fabryczne. Czemu?
1a) Jak turbo nie fabryczne, przewody niefabryczne (bo powinny być metalowe, z tego co pamiętam) - to jak dobrać uszczelkę fabryczną?
2) Osprzęt turbo: węże cięte chyba żyletką (albo zębami) - przecież to jakaś zemsta Honeckera jest...
3) Jak taki kibel jest wokół turbiny, to co z resztą auta? Jak i gdzie o nie dbano?
Bierz lawetę!


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego
Seweryn
Użytkownik

Postów: 12
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.12.11
Dodane dnia 22-12-2011 11:41
simprez napisał/a:
Czemu nie ryzykować? Po tym zdjęciu widać, że jest kilka powodów:
1) Turbo nie fabryczne. Czemu?

Czy to wiadomo na pewno? Jak wygląda turbina w tym roczniku 924? Czy wiadomo od czego jest ta turbosprężarka, która jest zamontowana obecnie?

Dziękuję za to spostrzeżenie.

Edytowane przez Seweryn dnia 22-12-2011 11:41
Autor RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 22-12-2011 11:50
https://www.dragtimes.com/parts/Porsche-924-Turbo-Complete-KKK--5326-970-6406_140481617744.html
przykładowo

Niech sprzedawca odczyta Ci dane turbiny z tabliczki znamionowej. Szybko dowiemy się z czego pochodzi


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego
Seweryn
Użytkownik

Postów: 12
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.12.11
Dodane dnia 22-12-2011 12:00
simprez napisał/a:
https://www.dragtimes.com/parts/Porsche-924-Turbo-Complete-KKK--5326-970-6406_140481617744.html
przykładowo

Niech sprzedawca odczyta Ci dane turbiny z tabliczki znamionowej. Szybko dowiemy się z czego pochodzi

Dzięki wielkie, zapytam sprzedawcę o nr z tabliczki turbosprężarki.

Edytowane przez Seweryn dnia 22-12-2011 12:03
Autor RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego
Lajka
Użytkownik

Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08
Dodane dnia 22-12-2011 12:00
simprez napisał/a:
Czemu nie ryzykować? Po tym zdjęciu widać, że jest kilka powodów:
1) Turbo nie fabryczne. Czemu?
1a) Jak turbo nie fabryczne, przewody niefabryczne (bo powinny być metalowe, z tego co pamiętam) - to jak dobrać uszczelkę fabryczną?
2) Osprzęt turbo: węże cięte chyba żyletką (albo zębami) - przecież to jakaś zemsta Honeckera jest...
3) Jak taki kibel jest wokół turbiny, to co z resztą auta? Jak i gdzie o nie dbano?
Bierz lawetę!

Simprez, spokojnie.
Rzeczy które wymieniłeś nie dyskfalifikują pojazdu do jazdy.
Ad 1)
Np oryginalna padła i zamontował inną.
Ad 1a)
Przewód wygląda na "nowy" i jest przewód hydrauliki siłowej, zatem można zaryzykować stwierdzenie że jest pewniejszy niż 30 letni orginał.
ad 2)
Cięte żyletką z prostego powodu - turbina jest nie fabryczna, zatem nie ma możliwości dopasowania seryjnych rur/gum.
Ważne jest żeby to było szczelne i mocno się trzymało.
Ad 3) nie znam reszty auta, piszę tylko o tym co widzę na zdjęciu.
Dla mnie to nie dyskwalifikuje pojazdu do powrotu do domu ...jeśli komuś się podoba i mu zależy.
Szczelność i wytrzymałość całości można sprawdzić na miejscu.
Zagrzać porządnie silnik, pojeździć trochę przy pełnym obciążeniu turbiny i zobaczyć co się dzieje.
Zagrożenia są dwa :
1) rozszczelnienie dolotu turbiny - w najgorszym wypadku straci doładowanie i będzie jechał powoli.Choć takie rozszczelnienie można na drodzę poprawić na złączach.
2) ciśnienie oleju wywali "dopływ oleju" wówczas turbina umiera.
Wywalić może m.in. z powodu np źle dobranego gwintu przy złaczach czy np braku termostatów olejowych które to są w układach z chłodnicą oleju.
Wariant "2" łatwo sprawdzić, jeśli podczas np 30min testu u klienta, gazowaniu, grzaniu motoru etc nie wywali...to jest baaaaaaaaaardzo duże prawdopodobieństwo że nie wywali tym bardziej podczas spokojnej jazdy do domu. To są usterki z serii 0/1.
Albo padnie, albo nie.
Autor RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 22-12-2011 12:05
Dla mnie za dużo tych 'albo'. Ale ja nie mam żyłki hazardzisty smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego
Lajka
Użytkownik

Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08
Dodane dnia 22-12-2011 12:06
Seweryn napisał/a:
simprez napisał/a:
https://www.dragtimes.com/parts/Porsche-924-Turbo-Complete-KKK--5326-970-6406_140481617744.html
przykładowo

Niech sprzedawca odczyta Ci dane turbiny z tabliczki znamionowej. Szybko dowiemy się z czego pochodzi

Dzięki wielkie, zapytam sprzedawcy o nr z tabliczki turbosprężarki.


Ale co ci da ta wiedza?
Prócz tego że chłopak ponegocjuje cenę?
Simprez mam z dwoma turbo do czynienia na codzień - jedno to auto z serii mój własny koncept eksperymentalny.
Turbiny nie mam fabrycznej tylko używany zamiennik o zbliżonej charakterystyce.
Problem jest podobny jak tutaj, w innych miejscach niż fabryka są "wyloty"...u mnie to kwestia dosłownie 30mm które spowodowało totalne przebudowanie i bałagan w komorze silnika.
Z turbiną się nic nie dzieje, później wstaje i to wszystko.
To nie K-Jet czy stare gaźniki w których może paść wszystko, to dość proste urządzenie które łatwo wymienić.
Moim zdaniem nie ma powodu do panikowania.
Sprawdzić na miejscu i tyle.
Autor RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego
Lajka
Użytkownik

Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08
Dodane dnia 22-12-2011 12:16
Tak jeszcze dopiszę w kolejnym poście - by było to bardziej widoczne dla samego zainteresowanego.

Jedyną WAŻNĄ kwestią jest by klient potwierdził, baa nawet nie bał się tego uwzględnić w umowie że turbina nie była "rozbierana".
Nie wiem jak jest zbudowana ta ze zdjęcia, ale mógł ktoś ją rozbierać i wcisnąć właśnie papierową uszczelkę między sekcje turbiny (zimno/gorąco).
A jeśli ktoś robi taką prowizorkę na otwartym sercu to już jest mniej fajnie.
Ogólnie jedź i poszalej trochę tym autem - nie mam 924, nie miałem i pewnie mieć nie będę, poszukaj w manualu zrzutu/rysu turbiny to będzie można powiedzieć coś więcej.
Autor RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 22-12-2011 12:28
Foto 1: Opis później smiley



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Misiek dodał/a następującą grafikę:

7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 22-12-2011 12:29
Foto 2:



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Misiek dodał/a następującą grafikę:

7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego
Lajka
Użytkownik

Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08
Dodane dnia 22-12-2011 12:58
[img]http://images43.fotosik.pl/1278/359f9e657dd71674.jpg[/img]
Pi razy drzwi bez zachowania kierunkowości zaznaczyłem doloty oleju do turbiny.
W przypadku TEJŻE turbiny uszczelki papierowe mogą jak najbardziej być...i miałaby by właśnie wymiary takie jak podawałeś...owalne około 40 na 25mm.
Delikatne pocenie się nie dyskwalifikuje auta, uszczelki powinieneś kupić bez problemu na podstawie nr turbiny.
Baaa mozna je nawet dorobić samemu jesli ktoś jest "zręczny".
Na zdjęciach Seweryna nie widać jak to dokładnie wygląda - jeśli tak jak na zdjęciach Miska...i poci się w miejscach wskazanych czernowym polem...to nie ma powodów do paniki.
Niestety nie będziesz w stanie stwierdzić czy turbina powoli pada...biorąc olej czy też to tylko wyciek.
Autor RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 22-12-2011 15:24
Ex_lajka - na fotkach jest oryginalna turbina i takie ma podłączenia. Ta z pierwszej fotki może mieć kompletnie inne. Kto tam wie.

Oryginalnie nie ma na krućcach olejowych turbiny uszczelki - jest za to oring! W specjalnym rowku.

Sprawa 1. Turbina jest 100% od innego auta, a co za tym idzie przynajmiej zimna strona jest niedostosowana do tego samochodu ze względu na brak wbudowanego zaworu "Blow off" który oryginalna turbina posiada. Jeśli ktoś nie zamontował takowego osobno to możliwość uszkodzenia i turbiny i przepustnicy jest dość duża, a może nawet skończyć się zniszczeniem turbiny np przez zassaną blaszkę przepustnicy smiley
Sprawa 2. Co do uszczelki - może i da się wrzucić tam tekturkową (zaznaczone na powyższym poście), ale czy ta inna turbina ma takie same wejścia? Ponadto oryginalnie jest tam krucieć o takim samym kształcie "owalnym" i całość uszczelniana jest niewielkim oringiem!
Sprawa 3. Jak ta nowa turbina jest zamocowana? Oryginalnie mocowana jest na wsporniku przykręconym do bloku, który dodatkowo jest krućcem od spływu oleju z turbiny.
Jeśli mocowania zostały przerobione, kto wie jak to się trzyma kupy i będzie długo działać.

Znalezienie oryginalnej turbiny może za trudne nie jest, bywają na aukcjach. Regeneracja co najwyżej z 1000zł, jeśli to tylko wymiana uszczelnień i wyważanie.
Jednak czego tam jeszcze brakuje by wrócić do oryginału to po jednej fotce nie wiadomo.

Zasadniczo jeśli z tamtej uszczelki tylko się poci to autem raczej można jeździć i nie powinno to nagle strzelić, tam nie ma aż takiego ciśnienia oleju żeby to rozerwało czy coś.
Bardziej martwiłbym się tym zaworem "blow off".
Pytanko na koniec... który to rocznik auta? sterowany podciśnieniami czy komputerkiem?

W razie co... koszty remontu silnika turbo to ładne kilka tysięcy jak nie kilkanaście. Niektóre części strasznie ciężko dostać, a silniki są dość wrażliwe na spalanie stukowe, czy problemy z rozrządem. Turbiny też wytrzymywały ze 70tyś. Przynajmniej u mnie po tym czasie była wymieniona od wyjazdu z fabryki - sugerując się wpisami w książce serwisowej.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Edytowane przez Misiek dnia 22-12-2011 15:38
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 22-12-2011 16:01
Tak jak juz wczensiej napisano mocne patenty tu widze.
Moze wiecej zdjec spod maski?
Widze ze to rocznik 82 lub 83.

"Oryginalnie nie ma na krućcach olejowych turbiny uszczelki - jest za to oring! W specjalnym rowku." - i to specjalny o-ring odporny na temperature. Eksperymentowalem ze zwyklym - wystrzymal pol roku i zaczelo sie lac w drodze na impreze. - tu polecam tylko serwis.

Jesli reszta auta trzyma sie kupy, nie widac wielkich patentow to chyba bym zaryzykowal kupno ale wiedz, ze trzeba bedzie przy nim troche porobic i troche kasy utopic. Negocjuj cene. Jak cos sluze pomoca.



924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego
Seweryn
Użytkownik

Postów: 12
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.12.11
Dodane dnia 22-12-2011 16:04
Pytanko na koniec... który to rocznik auta? sterowany podciśnieniami czy komputerkiem?

Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem i za obszerną odpowiedź.

Autko to rocznik wczesny 1982, a czy sterowany podciśnieniami czy elektronicznie, to nie jestem pewien.
Autor RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 22-12-2011 16:14
michal928 napisał/a:
Widze ze to rocznik 82 lub 83.


Czyżby sądząc po stablilizatorze?

Seweryn napisał/a:
Autko to rocznik wczesny 1982


Wczesny smiley 924Turbo produkowano od 78 do 83r smiley Więc raczej jest to "późny rocznik".
Skoro to 82 to sterowany już komputerem - no przynajmniej zapłon. Ciekawi mnie jak załatwili sprawę zaworka "blow off" - może jest coś w stylu Subaru... pssssss smiley
Jak większych patentów nie będzie to może być warte zainteresowania.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Edytowane przez Misiek dnia 22-12-2011 16:18
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Strona 1 z 2 1 2 >