Autor |
Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 15-05-2012 16:05 |
|
|
Witam! Mam pewien problemik, który nie jest poważny, ale denerwuje. Mianowicie 924 2.0 (wolnossący). Jeśli silnik jest kompletnie wychłodzony, to odpala od dotyku. Jeśli osiągnie prawidłową temperaturę i zostanie wyłączony, a po chwili uruchomiony, to odpali troszkę gorzej, ale dobrze. Natomiast jeśli go wyłączę i postoi tak godzinę, a nawet zdarzało się, że i 4 może 5, to kręci i kręci rozrusznikiem jakieś nawet pół minuty zanim odpali. A odpala tak sobie najpierw na 1 cylinder potem na 2 i tak po kolei, aż w końcu wszystkie zaczną pracować ... jak w ruskim samolocie. Jeśli przytrzymam pedał gazu, to odpali szybciej i na wszystkie garki, ale od razu obroty wskakują, bo wiadomo trzymam gaz, a nie lubię takiego czegoś, że odpala i od razu na obroty wskakuje, tym bardziej, że silnik zdążył już się wystudzić. Podejrzewam wtryski, albo pompę, lecz dokładnie nie wiem co mam robić. Proszę o pomoc |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 15-05-2012 19:39 |
|
|
Do kompletnej weryfikacji uklad wtryskowy. Trzeba pomierzyć cisnienia, sprawdzic akumulator paliwa i szczelnosc ukladu. Wielokrotnie walkowane na forum.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 15-05-2012 20:11 |
|
|
Wielkie dzięki , czyli dobre podejrzenia były, wszyscy wtrysk obwiniają. Jeszcze raz dzięki będę robił. |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 15-05-2012 20:39 |
|
|
Opis pasuje mi niemalże idealnie do problemów z Warm Up Regulatorem - może to w nim problem. Co do wtrysków tu raczej nie ma co szukać. Dla pewności można wyciągnąć i włożyć do słoików... popatrzyć czy dobrze rozpylają (pompa paliwa musi wtedy pracować i w przepływomierzu trzeba ruszyć talerzykiem aby wtryski dostały z rozdzielacza paliwo i zaczęły tryskać). Można sprawdzić ciśnienie układu zasilania paliwem... powinno być ok 6bar.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 15-05-2012 22:12 |
|
|
Ok, nawet nie wiecie jak pomogliście dzięki
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 15-05-2012 22:39 |
|
|
A skad w ogole jestes?
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 15-05-2012 22:41 |
|
|
Jak widzę to Bydgoszcz
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=5004
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 16-05-2012 19:22 |
|
|
Bydgoszcz bliskie okolice
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
Art
Użytkownik
Postów: 40
Miejscowość: Polska biało-czerwoni
Data rejestracji: 10.05.11 |
Dodane dnia 08-06-2012 11:49 |
|
|
Ja zawsze w swoim 944 po rozgrzaniu silnika wciskam przed uruchomieniem 2 razy gaz i odpala spoko może spróbuj.
Art
Czarne Porsche 944 rocznik 1983 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 09-06-2012 22:04 |
|
|
Jeśli próbuję sztuczki z tym gazem, to odpala szybciej chociaż to jeszcze nie to
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 09-06-2012 23:02 |
|
|
Art napisał/a:
Ja zawsze w swoim 944 po rozgrzaniu silnika wciskam przed uruchomieniem 2 razy gaz i odpala spoko może spróbuj.
Można też sypnąć solą przez lewe ramię Niestety biorąc pod uwagę, że to układ wtryskowy a nie gaźnik efekt będzie ten sam.
Natomiast odpalanie z prawym pedałem w podłodze może pomóc. W ogóle jeśli chodzi o odpalanie na ciepłym silniku to były z tym problemy i ok roku 81 dodano zawór wzbogacający mieszankę przy odpalaniu na ciepłym silniku. Ale jak to w jetronicu może po tych 30 latach działać albo już nie :]
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
sianoz
Użytkownik
Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13 |
Dodane dnia 04-01-2014 15:34 |
|
|
wiem że temat wałkowany lecz do Maryjusza czy wyzbyl się problemu z odpalniem?
mam dokladnie takie problemy z odpalaniem na ciepłym
928s '86 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 04-01-2014 18:52 |
|
|
Nie robiłem tego, zabrałem się za inne rzeczy, a do odpalania się przyzwyczaiłem.
Na pierwszy odstrzał akumulator paliwa. On odpowiada za trzymanie ciśnienia w układzie po wyłączeniu silnika. Jeśli nie działa, pogarsza się odpalanie. Gdy silnik jest zimny "całkowicie" zadziała za pośrednictwem bodajże czujnika temperatury piąty wtrysk rozruchowy odpowiadający za odpalanie na zimnym. Dlatego na całkowicie zimnym odpala bez problemu.
Jeśli nie to, to WUR, później nieszczelności, wtryski do sprawdzenia czy nie leją (wtryski to raczej nie to, ale warto zrobić), ciśnienia do pomierzenia - słowem regulacja, jak chłopaki wcześniej pisali.
To tak pobieżnie, polecam pobrać od Miśka materiały na temat K-Jeta , tam jest wszystko co do teorii potrzebne. Cały układ K-Jet nawet zaciekawia swoją budową i działaniem. Ogólnie jest prosty (nie ma elektroniki) i czytanie zachęca do pracy nad nim. Później tylko praktycznie się za to zabrać. I oczywiście założyć, że aby było lepiej najpierw musi być gorzej, więc podczas pracy na pewno się rozreguluje go kilka razy .
Ja się na razie za to nie biorę, bo pomimo słabego wałka rozrządu auto świetnie ciągnie i nie chcę go rozregulować. Poza tym trochę mi się odmieniło i jeśli bym regulował K-Jet, to w celach zwiększenia osiągów , bo to odpalanie to mi raczej nie robi.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 04-01-2014 18:56 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
sianoz
Użytkownik
Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13 |
Dodane dnia 04-01-2014 20:45 |
|
|
ok. odpalasz trzymając gaz do podłogi?
ja tak odpalam i siłą rzeczy obroty wzrastaja do ok 3tys. zastanawiam sie czy nie narobię bałaganu tak odpalajac.
928s '86 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 05-01-2014 01:12 |
|
|
Co tu pisać musisz maestra wyczuć. Na zimnym (temperatura -20, czy -27 ) zawsze mi pali od dotyku, a na tej temperaturze co są problemy: majtam gazem od początku do końca i wyczuję kiedy złapie na wszystkie cylindry - zechce się wkręcać momentalnie na wysokie obroty, wtedy odpuszczam, staram się trzymać między tysiąc, a 2 tys rpm. Ostatecznie tak mam opracowanego, że wyżej niż 2 tys, rpm nie wchodzi, ładnie się rozgrzewa itd. - wszystko reguluję samemu pedałem gazu .
Tak w ogóle skąd jesteś, może pokażę Ci po prostu na swoim, bo czytając Twoje posty widzę, że masz dokładnie takie same przemyślenia, jak ja na początku ze swoim .
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 05-01-2014 11:05 |
|
|
Szarak Maryjusz napisał/a:
Co tu pisać musisz maestra wyczuć. Na zimnym (temperatura -20, czy -27 ) zawsze mi pali od dotyku, a na tej temperaturze co są problemy: majtam gazem od początku do końca i wyczuję kiedy złapie na wszystkie cylindry - zechce się wkręcać momentalnie na wysokie obroty, wtedy odpuszczam, staram się trzymać między tysiąc, a 2 tys rpm. Ostatecznie tak mam opracowanego, że wyżej niż 2 tys, rpm nie wchodzi, ładnie się rozgrzewa itd. - wszystko reguluję samemu pedałem gazu .
Tak w ogóle skąd jesteś, może pokażę Ci po prostu na swoim, bo czytając Twoje posty widzę, że masz dokładnie takie same przemyślenia, jak ja na początku ze swoim .
A nie można tego po prostu NAPRAWIĆ???
Tym bardziej że to nie żadna filozofia tylko utarty, wałkowany schemat...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 05-01-2014 11:35 |
|
|
piterson napisał/a:
Szarak Maryjusz napisał/a:
Co tu pisać musisz maestra wyczuć. Na zimnym (temperatura -20, czy -27 ) zawsze mi pali od dotyku, a na tej temperaturze co są problemy: majtam gazem od początku do końca i wyczuję kiedy złapie na wszystkie cylindry - zechce się wkręcać momentalnie na wysokie obroty, wtedy odpuszczam, staram się trzymać między tysiąc, a 2 tys rpm. Ostatecznie tak mam opracowanego, że wyżej niż 2 tys, rpm nie wchodzi, ładnie się rozgrzewa itd. - wszystko reguluję samemu pedałem gazu .
Tak w ogóle skąd jesteś, może pokażę Ci po prostu na swoim, bo czytając Twoje posty widzę, że masz dokładnie takie same przemyślenia, jak ja na początku ze swoim .
A nie można tego po prostu NAPRAWIĆ???
Tym bardziej że to nie żadna filozofia tylko utarty, wałkowany schemat...
Ano tak
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
sianoz
Użytkownik
Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13 |
Dodane dnia 05-01-2014 17:34 |
|
|
przede wszystkim chcę "to" naprawić. dlatego liczę na mądrość i dobrą radę forumowiczów. wertując info na forum nie znalazlem jednoznacznej przyczyny a biarąc pod uwagę powtarzalność usterki wydaje się że rozwiązanie jest tyle że nie ma informacji wprost.
czytam info o aku paliwa a post kolejny podważa to co napisane sugerując głównie WUR i jako rozwiązanie domowe przerobki układu.
stąd prośba do kolegów którzy opanowali temat i podpowiedzą konkretnie który element jest odpowiedzialny za problem z odpalaniem na ciepłym, i ubiegając komentarze nie jest to kwestia "głupich" oszczędnośći tylko rozsądku bo do wymiany mam trochę elementów.
mam zamiar doprowadzić auto do jak najlepszego stanu i nauczyć się jak najwięcej bo jest tego warte warte. przynajmniej dla mnie.
pozdrawiam
928s '86 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
sianoz
Użytkownik
Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13 |
Dodane dnia 05-01-2014 22:51 |
|
|
do michał928. skrzynka przepelniona stąd info w poście
jeśli możesz pomóc w temacie. Gdyby nie oległość (kołobrzeg) zapewne już dawno byłbym w Twoim warsztacie. wiosną postaram się zorganizować wyjazd po uprzednim umówieniu się z Tobą na przegląd chyba że np możesz poleić mi kogoś z moich okolic lub bywasz tak by można bylo się zobaczyć.
tak czy inaczej zapewne wiesz dokładnie jak rozwiązać problem stąd moja prośba o pomoc
pozdrawiam
krzysztof
928s '86 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 06-01-2014 02:23 |
|
|
śledze ten temat z uwagą może ktoś sie objawi w promieniu 100km od krakowa kto da rad ogarnąć te kwestie
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|