Autor |
Konserwacja podwozia |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 13-10-2012 16:07 |
|
|
Jakimi środkami? Stara powłoka jeszcze jest, ale jest stara i chciałbym ją "reaktywować" puki nigdzie nie ma rdzy. Wygląda na profesjonalną robotę. Jest to raczej jakiś specyfik na bazie gumy, kauczuku, jest elastyczny i czy można teraz nałożyć na to np baranek? Czy to nie odpadnie po jakimś czasie? Raczej się to nakłada na gołą blachę.. Czy może dać kolejną warstwę jakiegoś bitexu? Profile zamknięte na pewno fluidol.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Konserwacja podwozia |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 13-10-2012 20:41 |
|
|
Bardzo ciekawy watek i na czasie...
Jestem ciekawy jak to się rozwinie - kibicuję opiniom i przede wszystkim doświadczeniom gdyz sam jestem przed tego typu dzialaniem.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Konserwacja podwozia |
pedro
Użytkownik
Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07 |
Dodane dnia 13-10-2012 21:39 |
|
|
Teoretycznie powinno się usunąć starą powłokę i nałożyć nową , ponieważ po jakim czasie wosk czy kauczuk będący podstawowym elementem masy traci swoje właściwości , lecz w praktyce jest to bardzo dużo pracy i kasy . Proponuję sprawdzić starą powłokę szpachelką, jak się trzyma i czy pod nią nie ma rdzy . Po sprawdzeniu przemyć karcherem jak się da odtłuścić benzyną ekstrakcyjną i położyć na całość nową
Proponuję
http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0893%20075.pdf
RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest...
Edytowane przez pedro dnia 13-10-2012 21:41 |
|
Autor |
RE: Konserwacja podwozia |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 14-10-2012 00:04 |
|
|
Wurth to jest konkret i nie jest wcale droższy od tych wszystkich dziwactw, o których czytałem na innych forach, że niby odpadają po jakimś czasie. Zrywanie to masa roboty, Pedro dzięki, dobry pomysł. Nie pozostanie nic innego jak chwytać za szpachel, gorzej jak zacznie odpadać bez żadnej "walki" trzeba będzie po prostu zerwać i zrobić jak się należy. A teraz coś z zupełnie innej beczki, z tyłu po lewej stronie skrzyni biegów (patrząc od tyłu samochodu) za siedzeniami pod bagażnikiem jest dość dużo wolnej przestrzeni. Hmmm.. a amerykanie musieli swoje fordy przerabiać, żeby przemycać bimber haha .
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Konserwacja podwozia |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 14-10-2012 22:03 |
|
|
Polecam tego Wurtha z postu @pedro. Z tym że blachę należy jednak najpierw zagruntować odpowiednim podkładem jeśli efekt ma być na tip-top. |
|
Autor |
RE: Konserwacja podwozia |
pedro
Użytkownik
Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07 |
Dodane dnia 15-10-2012 07:16 |
|
|
Z tym zabezpieczeniem podkładem zgadzam się lecz w przypadku miejsc otwartych czyli przetarcia powłoki lakierniczej lub "odpukać " rdzy którą należy zeszlifować spryskać odrdzewiaczem
http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0890%202.pdf , przemyć benzyną extrakcyjną , póżniej podkład i dopiero konserwacja
RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest...
Edytowane przez pedro dnia 15-10-2012 07:18 |
|
Autor |
RE: Konserwacja podwozia |
PietroM
Użytkownik
Postów: 126
Miejscowość: Poznań/Tychy
Data rejestracji: 12.07.12 |
Dodane dnia 15-10-2012 13:03 |
|
|
Ja na podwozie mam stały patent który jeszcze mnie nie zawiódł:
Step łan - twarda, ale plastikowa szczota i wydłubywanie piasku i błota skąd się da. Jeśli nie schodzi - trochę wody z psikadełka ze zraszaczem od mamy/teściowej/kobiety.
Step tu - ubrać się w coś bardzo przeciwdeszczowego i nałożyć coś na oczy - myjka ciśnieniowa i pełna petarda.
Step fri - płyn do naczyń ludwik rozcieńczony i twardy pędzel - jedziemy całość.
Step fołr - znów myjka (x3 - aż przestanie się zupełnie pienić)
Step fajf - Cortanin F (naaaaaaaaaajlepszy preparat na rdzę ever) w miejsca gdzie są jakieś wykwity i/lub wiemy że będą
Step siks - Valvoline Auto tectyle Body Safe - ze 4-5 puszek
I jedziemy całość, po wszystkim prócz amortyzatorów tarcz, bębnów, zacisków i sprężyn. gumy też, wszystko.
Pierwsze nałożenie zaczynam od trudnych miejsc i wpycham pędzelkiem w zakamarki a później już ile sił w puszcze
Step sewn - "wychodzę, będę później" i lans świeżo zabezpieczonym podwoziem
_____________________________
My car is not underpowered.
It's overchassied.
Edytowane przez PietroM dnia 15-10-2012 13:06 |
|
Autor |
RE: Konserwacja podwozia |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 15-10-2012 13:18 |
|
|
Ja kiedyś zasłyszałem o wysmarowaniu podwozia smarem - ponoć to bardzo skuteczne rozwiązanie przeciwkorozyjne.
|
|
Autor |
RE: Konserwacja podwozia |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 15-10-2012 13:43 |
|
|
Siemacie.
Mam uwagi do stepa fajf. Z cortaninem mam złe doświadczenia. Bardzo. Może i się wżera, może i zżera i się przyżera (ile błędów w tym zdaniu? ) ale niestety z przyczepnością do powierzchni zabezpieczonej kortaninem jest różnie. Ja kortanina dałem na płocie w ogniskach korozji i na to lakier chlorokauczuk. Tam gdzie było zakortaninowane lakier odchodził płatami.
Lepij dać jakąś minię reaktywną (np corizon) na spirolu i acetonie. Szybko zasycha i nic nie odpada.
Step siks - Valvolajn Tektyl - bardzo polecam, body sejf jako baranek i jest jeszcze ML do profili zamkniętych (puszkę z tym drugim warto rozgrzać w ciepłej wodzie przed aplikacją - staje się baaaaardzo płynny).
Z wymienionym wcześniej wurthem mam złe doświadczenie. Baranek wysycha na bardzo sztywną masę - niby elastyczną, ale zdecydowanie mniej niż fabrycznie nałożona na podwozie "guma" i przez to inaczej "pracuje".
Tej gumy, szczególnie w mercedesie nie szczędzono i po pół roku baranek z wurtha niby się trzymał, ale był pokryty siateczką drobnych pęknięć. Tectyl na tym samym mercedesie nie był taki kapryśny.
Podobnie dzieje się z Biteksem (pękanie) - na ten specyfik to ogólnie rzecz biorąc szkoda czasu (nie kasy, bo jest tani).
Fluidol - nie zużywa się go aż tak dużo, żeby nie połaszczyć się na coś droższego... Nie mówię, że jest zły, ale...
A tak ogólnie rzecz biorąc, jeśli auto dostało już palnika, było potłuczone, sklepane i chust wie co jeszcze, albo już rudy wlazł to...
"święty boże - nie pomoże! "
Nie ma się co czarować. Wszystkie te zabiegi rdzę jedynie maskują.
Pewno, jak ktoś zabezpieczy i użytkuje wóz tylko w ładną pogodę, po deszczu zawsze wysuszy to może śpiewać peany na zabezpieczenie antykor. Jak jeździ dzień w dzień, czy po wodzie czy po lodzie - nie ma szans. Zeżre go i koniec.
Smarowanie smarem, co sugeruje Bluebird to też jedna ze "starych szkół". Ludzie robą przedziwne, własne kompozycje zapachowe antykorozyjne z przeróżnym sukcesem. Ja mam do tego tylko jedną uwagę - weź zrób wtedy coś pod autem...
|
|
Autor |
RE: Konserwacja podwozia |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 15-10-2012 17:57 |
|
|
Podziele sie moimi obserwacjami.
Na wstepie zaznacze, ze jest ten etap przede mna.
Wg informaccji aktualnie stosuje sie srodek Teroson 9320 nakladany specjalnym pistoletem. Mozna posilkowac sie karta charakterystyki produktu aby zastosowac podobny srodek. Wyglada i zachowuje sie jak taka guma czesciowo niezastygnieta i nie ma mowy o peknieciach.
Jezeli chodzi np. Profile zamkniete lub inne miejsca proponuje odwiedzic strone producenta srodkow ktore dwa razy wygraly test magazynu niemieckiego Oldtimer - TimeMAX Korrosionschutzt.
Jeszcze biore pod uwage srodek firmy Fertan UBS220 jako ostateczna powloke ochronna podwozia - jest to polzastygniety wosk koloru bursztynowego.
jak tylko rozpoczne proces to postaram sie podzielic z Wami doswiadczeniami i przede wszystkim dokumentacja zdjeciowa.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Konserwacja podwozia |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 15-10-2012 17:58 |
|
|
A miał może do czynienia ktoś z SikaGard 6450? 6010 podobno lipa, na bazie bitumu - pęka, nałożone na gumę na pewno... 6450 to baranek i podobno dość dobry, tylko jak się zachowa na oryginalnej gumie .. I ile mniej więcej litrów/kg schodzi na prosia?
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Konserwacja podwozia |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 15-10-2012 21:16 |
|
|
A ja wszystko napierd...m olejem przepracowanym + smar grafitowy bądż smar ŁT 43 . Po pewnym czasie sie to wszystko lekko przykurzy i ni cholery nic tego nie rusza . Tanie , proste , mega skuteczne i cholernie nie ekologiczne
Aha ... najlepiej też wpierdzielic olej w profile zamkniete
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony
Edytowane przez tetsumaru dnia 15-10-2012 21:16 |
|
Autor |
RE: Konserwacja podwozia |
pedro
Użytkownik
Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07 |
Dodane dnia 15-10-2012 21:40 |
|
|
tetsumaru - a przeglądy roczne przechodzi bo jak olej już nawet z podłogi leci to musi być już naprawdą żle
RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest... |
|
Autor |
RE: Konserwacja podwozia |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 16-10-2012 09:06 |
|
|
pedro - ...trza sie troche po piachu przejechac i jest OK !
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: Konserwacja podwozia |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 16-10-2012 18:02 |
|
|
Wybór padł na produkt Ranal Rubber Protex, są to środki konserwujące na bazie żywic fenolowych, wypełniaczy mineralnych, bitumów i wosków. Jednak poszedłem w kierunku mas bitumicznych, bo to są elastyczne powłoki konserwujące, a baranki najlepiej jest później czymś pomalować, no i są twarde, a twarde kłaść na gumę .... cóż. Ranala wybiera dość dużo warsztatów i z doświadczenia znajomych lakierników wiem, że trzyma spokojnie gruubo ponad 4 lata i jest wszystko ok - przetestowane na klasykach. Przed zabraniem się za cokolwiek to jak pisał PietroM myjka ciśnieniowa i pełna petara, później najlepiej szamponem samochodowym, lub płynem do mycia naczyń i znowu pełna petara. Później czekamy aż wyschnie ... 1 - 2 dni przy obecnej pogodzie i temperaturach .. żeby wszystkie zakamarki wyschły, sama podłoga wyschnie szybko, ale w zadupiach zostanie woda, a kłaść coś na wodę .... gratulacje. Po umyciu można rdzę w wyschniętych miejscach od razu zeszlifować i przywalić odrdzewiaczem - ja mam APP R-stop [Wurth był 3 razy droższy, a miejsca rdzawe u mnie są tyci tyci tyciusieńkie takie jak dziewczyna włożyła bikini swe (taka piosenka była kiedyś)]. No i przed robotą, profile zamknięte też Ranal ML. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Teraz tylko pozostaje znaleźć .... czas.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Konserwacja podwozia |
pedro
Użytkownik
Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07 |
Dodane dnia 16-10-2012 19:08 |
|
|
No to miłej zabawy i szczęście że podłoga zdrowa bo by było więcej roboty
RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest... |
|
Autor |
RE: Konserwacja podwozia |
trok
Użytkownik
Postów: 6
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 15.08.12 |
Dodane dnia 02-11-2012 21:39 |
|
|
Ja robiłem w zeszłym roku konserwację podwozia w profesjonalnym serwisie SztukaWyciszania.pl. Przyznaję, zapłaciłem ponad 1 tysiaka, ale kilka dni temu byłem na darmowym uzupełnieniu ubytków i mam do tego 5 lat gwarancji, więc chyba nie jest aż tak źle
Edytowane przez trok dnia 05-11-2012 04:24 |
|
Autor |
RE: Konserwacja podwozia |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 03-11-2012 15:29 |
|
|
Update...
Oprócz Teroson 9320 można zastosować także Sikaflex 529AT.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Konserwacja podwozia |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 19-11-2012 23:37 |
|
|
Wyczyściłem podwozie najpierw samą twardą szczotą z wodą, a później z płynami dobrze odtłuszczającymi np. do naczyń. Wyschło, po kilku dniach zeszlifowałem rdzę nalotową i odtłuściłem rozpuszczalnikiem i na to APP R- STOP. Wyschło, zrobiła się powłoka, w kolejny weekend malowanko 3 puszki litrowe powinny wystarczyć. Jeśli nie macie zaufania do swojej sprężarki, która powinna trzymać ciśnienie znacznie powyżej 2 barów przy takim specyfiku, to w ogóle ją zostawcie w spokoju .... to będzie moment jak zdechnie, dysza w pistolecie się zalepi i bajoo wtedy zabawa ... już porządnie nie będzie pryskać, jak ciśnienie wróci, będą kleksy ... Podłogę zdążyłem zrobić ładnie, później nie wiem co, czy się zagrzała, czy jakiś inny pies nie chciała się włączyć. Wtedy od razu to do pojemnika i pędzlem.. lepiej jak pistoletem wychodzi. Jak w nocy przy latarce zobaczyłem te place odkryte na nadkolach i pełno kleksów to myślałem, że nie ogarnę.. Malowałem też dla odświeżenia dupkę tam gdzie jest koło zapasowe. To samo ... na drugi dzień zerwałem i przejechałem pędzlem ... bardzo ładnie - jak z fabryki . Będzie tam widać, czy to się trzyma i czy nie odpadnie za chwilę .. Puki co jestem zadowolony. Powłoka antykorozyjna + konserwacja na to jak tam wyjdzie ruda to ja nie wiem co ... kupie sobie stare Renault Espace, to jest plastikowe i nie rdzewieje. Zobaczymy cóż wart nasz krajowy Ranal... czy na wieki wieków, czy spadnie razem ze śniegiem..
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Konserwacja podwozia |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 20-11-2012 13:11 |
|
|
Przedwczoraj wywiazala sie ciekawa dyskusja o odnosnie Espace(sam na codzien smigam grandem 4 genercji,3 owczarki,cora,wozek i ich opiekunka czasem trzeba ich wszystkich gdzies pomiescic na raz) z znajomym rzeczoznawca.Ponoc 2 generacja wlasnie ta z "laminatu" lubiala.... plonac, chociaz moi rodzice mieli 2 takie autka w czasach kiedy jeszcze chodzilem do podstawowki i ani jeden ani drugi szczesliwie nie stanol w plominiach pierwszego z nich widuje do dzis.
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951 |
|