Autor |
Regulacja Zaworów |
Luki924
Użytkownik
Postów: 123
Miejscowość: okolice Będzina
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 12-03-2006 08:36 |
|
|
witam wszystkich, w piątek oddaje autko do znajomego aby mi wyregulował zawory bo cos to wszystko bardzo dzwoni, powiedzcie mi jakie ma byc ustawienie zaworów? jaki ma byc ten luz? pozdrawiam
|
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
ElastiC
Użytkownik
Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 12-03-2006 13:53 |
|
|
Dane ksiazkowe:
Zimny silnik:
ssacy: 0.10mm
wydechowy: 0.40mm
Zawor ssacy jest pierwszy patrzac od strony duzego kola zebatego walka rozrzadu. Potem wydechowy i ssacy i wydechowy i ssacy...
Pozdro,
ElastiC/Jacek
|
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 12-03-2006 22:05 |
|
|
Jesli bedzie Ci to robil nieobeznany z rozwiazaniem spec to niech sie nie nabierze tak jak ja po pierwszym zdjeciu pokrywy... chcialem byc dokladny i spelnic wymagania z instrukcji (regulacja co 20000km) i stwierdzilem ze regulacji nie ma. ani plytki wymienne ani zaden znany mi patent nie zaistnail. Bylem przekonany ze sa hydrauliczne W razie czego powiedz mu dyskretnie ze z boku szlkanki jest miejsce na ampol nr3 Z rozpoznaniem zaworow to chyba nie bedzie mial problemow |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
Wojciek
Użytkownik
Postów: 324
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 12-03-2006 23:10 |
|
|
hehe, dobre Tona |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 13-03-2006 00:22 |
|
|
bardzo praktycznym narzędziem do regulacji zaworków jest malutki (3ka) wygięty w "L" imbusik f-my "kuźnia", dostępny w Castoramie za jakieś 1-4zł, jest dobrej jakości i nie robi się "okrągły" po wyregulowaniu dwóch zaworów |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 13-03-2006 11:45 |
|
|
To ja też odbiegnę od tematu nieco i przyznam się do czegoś - jeszcze do niedawna (bardzo niedawna) do regulacji zdejmowałem wałek rozrządu. Nie wiedziałem po prostu, że można obrócić tę śrubkę regulacyjną gdy założony jest wałek . Więc przy każdej regulacji zdejmowałem i zakładałem go jakieś 3 razy.
pzdr |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
Wojciek
Użytkownik
Postów: 324
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 13-03-2006 22:47 |
|
|
Pilatus, to i tak lepiej niż ja, ja żeby ustawić luz na zaworach zdjąłem głowice, żeby mieć dobry dostęp. To oczywiście żart, ale na zdjętej głowicy ustawiało się luzy rewelacyjnie. Problem w tym, że za pierwszym razem pomyliłem zawór ssący z wydechowym (wyszedłem z założenia, że większy grzybek to pewnikiem wydechowy, bo to większa objętość gazów itp itd a w kolektory nie spojrzałem działając "mechanicznie", i ustawiłem luzy "na przemian" i dziwiłem się jak cholera "...dlaczego tak dzwoni...?! Ci inżynierowie z Porsche w ogóle nie myślą, toż to za duże luzy, mówiłem od razu..."
pozdrawiam, Wojtek |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
Luki924
Użytkownik
Postów: 123
Miejscowość: okolice Będzina
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 16-06-2006 23:32 |
|
|
Hej Wam wszystkim, Ludzie mam ogromną prośbę, jak mam wytłumaczyć mojemu specowi że nie trzeba rozbierać rozrządu żeby wyregulować zawory, powiedzcie mi dokładnie gdzie jest jakaś możliwość regulacji, jak to zrobić itd. on mi powiedzial ze tak to jest duzo roboty i ze mnie to duzo wyniesie i stwierdzil ze to chyba musi być jakiś cudowny sposób żeby to wyregulować, prosze wytłumaczcie mi to. Ps. Wreszcie mam spokój ze strzałami w dolot, problemami z różnymi zakresami obrotów itd. Wymienilem kopułke palec i ustawiono mi zapłon, jak ręką odjął wszelkie problemy zniknęły a na dodatek wreszcie spalanie spadło!! znacząco spadło! pozdrawiam
|
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
ElastiC
Użytkownik
Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 17-06-2006 14:58 |
|
|
Wzialem fotke z galerii i narysowalem strzalke gdzie znajduje sie otwor na klucz, o ktorym byla mowa wczesniej.
Pozdro,
Jacek/ElastiC
ElastiC dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
Wojciek
Użytkownik
Postów: 324
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 17-06-2006 15:55 |
|
|
Dodam tylko, że w przypadu, gdybyś Luki otworu tam nie znalazł, wystarczy obrócić/przekręcać szklankę. Powiedz Misiowi-mechanikowi, że czasem lepiej powiedzieć "nie wiem jak to się ustawia" niż ściemniać, jakie to cholernie trudne. Wychodzi na jeszcze mniej kompetentnego.
Edytowane przez Wojciek dnia 17-06-2006 15:55 |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
porsz
Użytkownik
Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06 |
Dodane dnia 18-06-2006 09:36 |
|
|
i obejrzyj wałek,bo częstą przyczyną chałasu są wytarte krzywki wałka |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 19-06-2006 08:00 |
|
|
No to machnąłem troszku bardziej szczegółowe zdjęcie, sorki, że bez wałka, ale nie mogłem znaleźć
Damian dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 19-06-2006 08:03 |
|
|
bo mi się zawieruszył gdzieś. W sumie to dwa mi się zawieruszyły.
Acha, zdjęcie powyższe oczy wiście (uszy leżcie) od strony korektora dolotowego.
Zdjęcie poniższe zaś obrazuje szklaneczkę z wciepniętą śrubką regulacyjną. Pozdro i powodzenia.
Jak mechanik tego nie skuma, to koniecznie zmień mechanika!!
Damian dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 29-06-2006 15:39 |
|
|
Macie tak poustawiane luzy ? 0.1 i 0.4 ?
Odebrałem głowicę z zakładu remontującego głowice. I facet ustawił mi 0.2 i 0.35. Mówiłem mu, żeby mi przestawił na 0.1 i 0.4 ale się uparł, że tak powinno być.
Niby lata doświadczenia w zawodzie robią swoje ale z drugiej strony jest instrukcja w której jest 0.1 i 0.4.
Straszył mnie, że się zawory powypalają na takich luzach itp i że tak będzie dobrze. Ale jak się mogą powypalać. Jak na wydechowych będzie za mały luz to mogą się niedomykać i powypalać. Dobrze kombinuję ??
|
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 29-06-2006 17:02 |
|
|
Jak dla mnie to święte jest to, co mówi producent. Skonsultuje to jeszcze moim lokalnym bogiem od samochodów ale nie sądzę żebym sie czegoś innego dowiedział
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
Misza
Użytkownik
Postów: 122
Miejscowość: Chorzow
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 29-06-2006 18:34 |
|
|
I znow Pan X chce poprawic fabryke
Zreszta nie ma mu sie co dziwic przeciez w tych fabrykach to sie wogole na tym nie znaja
Michal/Misza
Edytowane przez Misza dnia 29-06-2006 18:35 |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
Filip
Użytkownik
Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 16-05-2008 10:02 |
|
|
Chiałbym się tylko upawnić - jeszcze nie regulowałem zaworów w 924. Czy śruba regulacyjna faktycznie ma otwór imbusowy? Czy to tylko rozwiązanie prowizoryczne żeby regulowć imbusem?
Druga sprawa: jak ta śruba jest zabezpieczona przed ponownym rozregulowaniem? Zrysynków wynika że nie ma ram żadnej śruby kontrującej. |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 16-05-2008 10:38 |
|
|
Ta śrubka nie wymaga kontry, bo ona z jednej strony jest płaska. Na tej płaskiej części opiera się zawór i nie ma możliwości, żeby się obróciła sama. Regulując luz zaworowy obracasz ją zawsze o pełne 360 st. Jeden obrót to jeśli się nie mylę 0,05mm.
pzdr
jacek(pilatus)
pilatus dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 16-05-2008 10:39 |
|
|
imbus jest fabryczny, kontry nie ma, regulacja jest skokowa (co jeden obrót) i przed rozregulowaniem zabezpiecza nic innego jak oparty o ta śrubę trzonek zaworowy. to trzebozbaczyc bo opisać trudno, zaufaj na słowo, to co opisujesz u siebie to jest fabryka. Jak masz manual to podpowiem ze ta śruba tegulacyjna jest ścięta pod małym kątem, oze teraz zrozumiesz rysunek (ja nie mogłem zajażyć długo)
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
Filip
Użytkownik
Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 16-05-2008 11:19 |
|
|
Aaaa :-). No to sprawa 100% jasna. Wynika z tego, że regulacja jest nawet prostsza niż w innych samochodach. Tnx. |
|