924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor silnik 944 Turbo modyfikacje
nemo
Użytkownik

Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07
Dodane dnia 26-11-2014 13:58
chcialem poruszyc temat tuningu silnika

interesuja mnie aktualnie 2 sprawy

wydech - jaki ? gdzie dorobic ? jaka cena ?
zmiana przeplywomierza na MAF , jak to zrobic ? jaki koszt ?


924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S
'86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne

924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
4938237 www.agito.pl
Autor RE: silnik 944 Turbo modyfikacje
cichy
Użytkownik



Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08
Dodane dnia 26-11-2014 16:08
Nemo przy jakich obrotach masz max doładowanie?
Jaki masz regulator ciśnienia paliwa na listwie, ile bar?
MAF bardzo mocno poprawil reakcje na gaz.
Ja moge polecic tego kolege co robil u mnie i u Mikolaja w Płocku.
Cen nie pamietam ale ma calkiem przyzwoite.


944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r.
Autor RE: silnik 944 Turbo modyfikacje
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 26-11-2014 16:26
Jeśli chodzi o MAF to ja mam u siebie z poprzedniej jeszcze generacji (już nie sprzedawanej) Lindsey racing (MAF kit + "Power perfect fuel controller" do regulacji tego). Tyle, że nie jestem do końca z tego zadowolony. Przy zimnym starcie trzeba trochę podkręcić paliwa. Tyle, że jeszcze muszę się upewnić, czy nie ma to związku z 1 cieknącym wtryskiwaczem który miałem (już mam nowe ale nie założone).

Opcja 1) Lindsey teraz sprzedaje komplet maf kit + wtryskiwacze za 1400 usd.

Opcja 2) Pewnie kojarzysz też to 951 z Nytko Motorsport https://www.facebook.com/media/set/?set=a.475959005763819.122633.305854469440941&type=3. Niedawno sprzedawał na fejsbuniu maf kit firmy Authority za 850 USD. Jeśli potrzebujesz opinii czy to dobre albo dlaczego sprzedawał to zawsze możesz go zagadnąć...

Opcja 3) Zapytać Tomka Kąckiego czy skończył swój projekt MAF kitu do 944 który kiedyś zaczął... ?

Pierwsze 3 opcje to pod kątem współpracy z seryjnym komputerem 951. Chyba, że w ogóle planujesz przejść na standalone ECU to pewnie znajdziesz kompletne rozwiązanie na racingforum.pl - zarówno jeśli chodzi o ECU do doładowanego silnika jak i MAF kit.

Wydech mam 3'' ale czy coś z tego wynika to nie wiem smiley



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: silnik 944 Turbo modyfikacje
Jarzyna
Użytkownik



Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10
Dodane dnia 26-11-2014 22:23
o ile sie orientuje, przy standalone nie ma potrzeby zakladac maf zadnego tylko stroisz na map sensorze.. prosciej = lepiej..


oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33

_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress


były

Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany smiley
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy. smiley
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany smiley
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany smiley
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. smiley
Autor RE: silnik 944 Turbo modyfikacje
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 26-11-2014 23:48
Jarzyna napisał/a:
o ile sie orientuje, przy standalone nie ma potrzeby zakladac maf zadnego tylko stroisz na map sensorze.. prosciej = lepiej..


A. No racja przecież...


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: silnik 944 Turbo modyfikacje
tona
Użytkownik



Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 27-11-2014 17:32
Nemo-jestes pewien,ze ogarniesz turbo po mega modach w budzie 924...moze najpierw pociesz sie jazda a dopiero pozniej modernizuj- bedziesz mial wiecej frajdy i dokladniej wiedzial czego potzrebujesz.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: silnik 944 Turbo modyfikacje
nemo
Użytkownik

Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07
Dodane dnia 27-11-2014 18:13
to nie jakies tam mega mody smiley

narazie sie ciesze ale zbieram info i planuje nastepny rok


924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S
'86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne

924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
4938237 www.agito.pl
Autor RE: silnik 944 Turbo modyfikacje
noname_conek
Użytkownik



Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13
Dodane dnia 27-11-2014 20:30
może ktoś obeznany w temacie zrobi jakis konkretniejszy opis z linkami itp co po kolei można/warto zrobić + - koszta jakie + jakie minusy
1. jak najlepiej zmodyfikować dolot,
2. Wydech ile cali najlepiej, czy przelot czy tak jak w ori tylko bez katów
3. MAF co to i po co się stosuje
4. jakie podzespoły zmieniać i od czego

itp itd


951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0
9435685 www.cultstyle.pl
Autor RE: silnik 944 Turbo modyfikacje
Jarzyna
Użytkownik



Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10
Dodane dnia 28-11-2014 00:15
conek:

http://rennlist.com/forums/944-turbo-and-turbo-s-forum/702186-maintenance-modifications-write-ups-and-useful-links.html

http://www.jmgporsche.co.uk/index.php/menu-articles/articles-performance/item/177-tuningthe944turbopartone

http://www.jmgporsche.co.uk/index.php/menu-articles/articles-performance/item/178-tuningthe944turboparttwo


jest tez duuuuzo duzo innych źródeł, ale na początek to taka pigułka.


oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33

_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress


były

Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany smiley
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy. smiley
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany smiley
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany smiley
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. smiley
Autor RE: silnik 944 Turbo modyfikacje
tona
Użytkownik



Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 28-11-2014 08:52
noname_conek napisał/a:
może ktoś obeznany w temacie zrobi jakis konkretniejszy opis z linkami itp co po kolei można/warto zrobić + - koszta jakie + jakie minusy
1. jak najlepiej zmodyfikować dolot,
2. Wydech ile cali najlepiej, czy przelot czy tak jak w ori tylko bez katów
3. MAF co to i po co się stosuje
4. jakie podzespoły zmieniać i od czego

itp itd
W turbo fabrycznie jest uklad przelotowy.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: silnik 944 Turbo modyfikacje
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 28-11-2014 10:09
Mi się wydaje, że to co można zrobić najprościej i najefektywniej w aucie turbo to po prostu podnieść doładowanie. I z tego co rozmawiałem kiedyś z Michałem928, seryjny komputer widzi doładowanie do 1 bar - i jeśli dobrze go zrozumiałem - do 1 bar doładowania można by podnieść bezkarnie bez chipowania (ale to Michał928 musiałby potwierdzić).

Gwarantuję, że między seryjnym doładowaniem (0,75 bar ?) a 1 bar jest odczuwalna różnica.

A np. w pierwszym linku Jarzyny piszą, że podniesienie doładowania = nowy chipset więc czy na seryjnym komputerze można podkręcić doładowanie do 1 bar jak pisałem wyżej - jest do weryfikacji. Michał928 do tablicy smiley


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

Edytowane przez juras dnia 28-11-2014 10:10
Autor RE: silnik 944 Turbo modyfikacje
noname_conek
Użytkownik



Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13
Dodane dnia 28-11-2014 10:17
Tona No nie wiem czy ten seryjny wydech mozna nazwac przelotowy. On tam ma tak jakby podwójny wydech i 2katalizatory widzialem ze je wywalaja i lacza w jedna 3" rure.


951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0
9435685 www.cultstyle.pl
Autor RE: silnik 944 Turbo modyfikacje
nemo
Użytkownik

Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07
Dodane dnia 28-11-2014 10:20
aktualnie mam ustawione ok 1 bar po wymianie turbiny

poprosilem michala zeby wybral sie na hamownie i po wykresie zobaczymy jak to wyglada

@jarzyna - te artykuly rewelacyjne , do tej pory myslalem ze sa tylko 2 wersje silnikow turbo


924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S
'86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne

924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
4938237 www.agito.pl
Autor RE: silnik 944 Turbo modyfikacje
noname_conek
Użytkownik



Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13
Dodane dnia 15-12-2014 23:30
może ktoś wyjaśni i podpowie.

1.Sprawdzałem sobie szczelność układu i zauważyłem że leci mi z takiego zaworka:
https://www.partsheaven.com/944_Turbo_New_Cycle_Valve_95160611700_nf3f_p/95160611700nf3f.htm

specem od Turbo nie jestem ale wydaje mi się, że to zawór sterowania ciśnieniem doładowania i z niego a dokładnie w miejscu gdzie wystają piny przepuszcza powietrze. Gdzieś spotkałem się z opinią że lepiej wstawić zamiast ori MCB albo ECB-prawda?
Na jakiej zasadzie działa ori? sterownik podaje napięcie on się otwiera i zamyka czy otwiera i zamyka w jakimś stopniu(jakim napięciem jest sterowany?12v?)

2. zauważyłem też że te wszystkie czarne wężyki podciśnienia w tych trójnikach to tak siedzą bo siedzą ... wymienić na oryginały czy można gdzies to kupić dobre/lepsze ?

3. czy powyższe rzeczy mogą powodować to że auto nie trzymało serii?

4. Czy wskaźnik doładowania w licznikach turbo jest dość precyzyjny? czy powinienem podłączyć jakiś inny na sprawdzenie ile ładuje turbina, bo wg licznika ładuje 0,8 a niby ustawione było na 1bar

5. oryginalnie w turbo downpipe jaki powinien mieć wymiar? i czy zalecane jest zwiększanie/ do ilu?

pytania może laickie ale zdobyć jak najwięcej nawet najprostszych informacji na temat silników turbo


951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0
9435685 www.cultstyle.pl
Autor RE: silnik 944 Turbo modyfikacje
Jarzyna
Użytkownik



Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10
Dodane dnia 16-12-2014 09:09
conek:

1) mówią, że lepiej wstawić inny zawór (MBC/EBC), jeśli chcesz podnieść doładowanie. Dlaczego? nie pamiętam - kiedyś o tym czytałem gdzieś na zaoceanicznych forach. sterowany jest 12V. jak działa - nie wiem smiley
2) można kupić, można zrobić. Kupowane sety, to raczej ze stanów - lindsey racing, pelican.. ale koledzy od VAG na pewno Ci dobiorą wężyki za sporo mniejsze monety.. ważne, żeby szczelne było. A propos - jak dorwiesz schemat, pamiętaj, że układ podciśnienia w turbo miało dwa czy trzy typy.. doczytaj - różnice były niewielkie ale jednak. smiley
3) zdecydowanie tak. stan powyższych ma spory wpływ na moc i spoolup.
4) nie mam pojęcia.
5) o ile dobrze pamiętam 2.5" oryginał, sugeruje się 3" jako optimum.

6) poczekaj na opinię bardziej ogarniętych z praktyki np. Michała. ja to pisałem z mglistej pamięci o przeczytanych gdzieś zagadnieniach, chłopaki za to znają to sporo lepiej i z pierwszej ręki..


oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33

_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress


były

Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany smiley
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy. smiley
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany smiley
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany smiley
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. smiley
Autor RE: silnik 944 Turbo modyfikacje
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 16-12-2014 10:36
Ad Cycling valve) Moim zdaniem szanse na to, że to działa po 30 latach są marne. A jeśli chodzi o podmianę to nie wiem czy do dotyczy każdego boost controllera (czy tylko lindsey) ale oni piszą, że przy założeniu ich MBC możesz sobie ten cycling valve zostawić pod maską ale i tak nie będzie do niego nic podłączone:

http://www.lindseyracing.com/LR/Parts/TECHMBC.html

"When installing our MBC on a Dual Port Wastegate, we no longer use the factory boost controller known as the cycling valve / control valve. You can leave this under the intake manifold if you like but we do not run any hoses to it for our new wastegate and controller."

ps. Chociaż ciekawe czy potrzebny do tego odłączenia cycling valve jest też ich wastegate (ja mam i to i to więc sie do tej pory nie zastanawiałem...).

Ad zegar doładowania) o ile się nie mylę to jeśli dołożysz zegar doładowania będziesz miał pradziwy odczyt bo wskaźnik na oryginalnej konsoli pokazuje inne wartości z tego względu, że mierzy to ciśnienie inaczej - względem nie ciśnienia atmosferycznego tylko czegoś tam, nie pamiętam, whatever. W każdym razie nigdy mi się odczyty z fabrycznego i aftermarketowego nie pokrywały. A to aftermarket pokazuje prawdę.

Ad szczelność dolotu i wszelkich rurek) odłączasz intercooler, pompujesz kompresorem z 0,5 bara powietrza i psikasz z rozpylacza do kwiatów wodą z płynem do zmywania naczyń - na bank namierzysz nieszczelności. U mnie najwięcej uciekało przez przepustnicę. Po uszczelnieniu doładowanie zaczęło się jakieś 300 obr niżej.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

Edytowane przez juras dnia 16-12-2014 10:42
Autor RE: silnik 944 Turbo modyfikacje
Jarzyna
Użytkownik



Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10
Dodane dnia 16-12-2014 10:47
co do tego co Juras pisze o zegarze doładowania - fabryczny wskazuje całkowite ciśnienie w dolocie, czyli atmosferyczne + doładowanie. Aftermarkety są zazwyczaj inaczej wyskalowane i pokazują podciśnienie, jako ciśnienie ujemne (u nas cokolwiek poniżej 1bar), a boost jako dodatnie (u nas cokolwiek powyżej 1 bar). Jak jest z rzetelnością wskazań nie wiem, ale wszystkie poważnie zmodzone auta mają pozakładane aftermarkety. (może to też wynikać z wyskalowania - fabryczny pokazuje max 1 bar doładowania)


oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33

_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress


były

Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany smiley
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy. smiley
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany smiley
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany smiley
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. smiley
Autor RE: silnik 944 Turbo modyfikacje
michal951
Użytkownik



Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11
Dodane dnia 16-12-2014 12:15
Z tego co pisal Dawid z pcp który ,poważnie modzil z turbinami jak i z rozmow ze Zbyszkiem wywnioskowałem ze ten fabryczny pomiar można sobie o kant d... rozbic.I aftermarket tez raczej powinien być z tych lepszych.

Pzdr


out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951
Autor RE: silnik 944 Turbo modyfikacje
nemo
Użytkownik

Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07
Dodane dnia 07-01-2015 16:40
w ramach swiatecznego prezentu zakupilem 3 barowy regulator cisnienia paliwa

czy mozna go spokojnie zastosowac na standardowych wtryskach

czy ma ktos informacje o wyniku po zmianie ?


924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S
'86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne

924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
4938237 www.agito.pl
Autor RE: silnik 944 Turbo modyfikacje
michal951
Użytkownik



Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11
Dodane dnia 07-01-2015 16:45
Można, to jedna z podstawowych modyfikacji.
A wyniki to tylko hamowania prawde powie.

Pzdr


out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951
Strona 1 z 2 1 2 >